Vaunut ja muita hankintoja

Keskustelun 'Laskettu aika lokakuussa 2016' aloitti Annin_eka, 10 maalis 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. •Napu• Rakastunut foorumiin Lokamammat 2016

Meillä mies suunnittelee pikkubussin ostoa! :D Kolmas (vasta) tulossa, mutta kun kyytiin pitää saada perhe, kaukalo, vaunut, koira, tavarat ja mahdollisesti kaverit... Toisaalta se pohtii äitiysrahan ja kotihoidontuen määrää, veroprosentteja, lainan lyhennyksiä. Kyl me niin eri juttuja mietitään. Mä mietin muille kertomista, sisarusten reaktioita, neuvolakäyntejä, tarvikkeiden hankkimista ja talon sisustusta jne... 8+1
  2. Janna75 Naimisissa foorumin kanssa

No niin meilläkin mies suunnitteli pikkubussia tässä aiemmin! Mutta sit kun alko laskea hintaa niin totes että saadaan pärjätä nykyisellä Zafiralla. Mies jää huhtikuusta eteenpäin osittaiselle hoitovapaalle kuopuksen kanssa, eli tekee töitä 80% ja on 1-2 päivää viikossa kotona. :) :Heartred Hän innostui niin kun oli 9 viikkoa kotona isyys- ja talvilomalla ja haluaa olla enemmän kotona tytön kanssa. Mutta tulot putoo siis sen takia pikkasen ja sit kun mä jään äitiyslomalle putoo vielä lisää.
  3. Annin_eka Rakastunut foorumiin Lokamammat 2016

Mikä on dumbo? :D
  4. Janna75 Naimisissa foorumin kanssa

Dumbo on sellanen potan näköinen selkänojallinen istuin vauvalle. Joissakin on turvavyökin. Sitä voi käyttää istuimena sit kun vauvaa voi pitää istuma-asennossa esim syöttötuolina lattialla tai apuna suihkussa jne. Vähän niin kuin isomman lapsen sitteri. Monet ottaa mukaan vauvauintiin ettei vauva konttaa karkuun sillä aikaa kun äiti on suihkussa. :) Kiva lisä mutta pärjää ilmankin.
    • Tykkää Tykkää x 4
  5. PikkuPapunen Tuttu foorumilla

Juurikin näin! En tiedä oltaisiinko hankittu ellei oltaisi miehen siskolta saatu heidän vanhaansa, mutta kätevä se kyllä loppupeleissä oli! Mutta ei ehkä se ihan ensimmäinen tarpeellinen hankinta. Tuli vain lueteltua kaikennäköistä, mitä esikoiselta on varastoon tullut tungettua! :p
    • Tykkää Tykkää x 2
  6. Annmarie Tuttu foorumilla

Meillä on vielä jäljellä vanhat Emaljungan yhdistelmävaunut vuodelta 2002.
    Ostin aikanaan esikoiselle. Ne oli välillä lainassakin, mutta palautuivat 2010, kun kolmonen syntyi.
    Onhan kuomun kangas haalistunut etenkin vähiten käytettyyn vainuosaan verrattuna, mutta näillä mennään.
    Pinnasänky löytyy, samoin yksi trikookantoliina, mutta kaukalon telakalla olen jo ehtinyt antaa pois.
    Samoin hoitopöydän,kestovaipat, sitterin, hyppykiikun ja vaatteet.

Kaukalo siis suurin hankinta. Sitteri oli kiva myös. Samoin hyppykiikku. Ne ei onneksi paljoa maksa.
    Hoitopöydän sijaan hankin varmaan Ikeasta hoitoalustan lipaston päälle.
    Kestovaippojen suhteen olen ajatellut että muutaman vaipan voin ehkä hankkia, mutta tämä on jo neljäs ja kuusihenkisen perheen pyykin pyöritykseen menee aikaa ilman jokapäiväistä vaippakoneellistakin...
    Nykyisin on jotain ekologisempia ja myrkyttömämpiä maissivaippoja. Luultavasti käytän pääosin niitä.
  7. Majtai Peruskäyttäjä

Esikoinen varmisti eilen, että sitten kun lähden vaatteita ostamaan, että hän sitten tulee ehdottomasti mukaan :D
    • Tykkää Tykkää x 3
  8. Jamppa78 Peruskäyttäjä

Meillon Go nextit ja voin kyllä suositella!
  9. vaveli16 Ihastunut foorumiin

Jamppa onko ne pyörät nopeeta vaihtaa?
  10. Annin_eka Rakastunut foorumiin Lokamammat 2016

Jamppa78, kiva kuulla :) Oon Brion asiakaspalveluun laittanut n. Viikko sitten viestiä varmistaakseni mistä vuosimallista lähtien eturenkaat ovat vaihdettavissa, mutta eipä sieltä ole vielä mitään kuulunut. Jostain ymmärsin, että vm. 2013 eteenpäin voisi vaihtaa talvikumit alle :)
  11. omppoloinen Rakastunut foorumiin Kesäkuun äidit 2019 Toukomammat 2017

Onko muille tulossa syöttötuoleja hankintalistalle? Meillä taitaa mennä esikoisen syöttis vaihtoon - tänään huomasin maalipinnan korkkailevan jalkatuen päältä ja nähtävästi ennakkoon pestyt pehmusteetkin päästää väriä :mad: meillä siis stokken tripp trapp.
  12. Maariah1 Aloittelija

Kyllä luulis sen hintaisen tuolin olevan priimaa!
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  13. yllätys15 & 16 Naimisissa foorumin kanssa Huhtikuunmammat 2015 Lokamammat 2016

Noissa tripp trappeissa on ilmeisesti ilmennyt vikaa useammalla, varsinkin siinä valkoisessa on ollut ongelmia (mm maali lähtenyt jne). Meille ei hommata toista syöttistä, mut mietinnässä ois juniori tuoli esikoiselle. Kun siis esikoinen ois noin 2v sillon kun tää kakkonen alkaisi syömään kiinteitä ja epäilen vahvasti et esikko ei yltä pöydälle normituolilta.
  14. omppoloinen Rakastunut foorumiin Kesäkuun äidit 2019 Toukomammat 2017

Meillä on juurikin tuo valkoinen :sad001
  15. Maariah1 Aloittelija

Se valkoinen oli juuri ostoslistalla :sad001 taidan sitten kallistua siihen vaalean puun väriin kuitenkin...
  16. Janna75 Naimisissa foorumin kanssa

Omppoloinen, ootko miettinyt sen jalkalevyn päällystämistä valkoisella dc-fixillä? Tuollainen levy olis suht helppo päällystää uusiks eikä tarttis hioa tai maalata uusiks. Tai sit vois hullutella ja päällystää jollakin värikkäällä tai kuviollisella kalvolla. :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. omppoloinen Rakastunut foorumiin Kesäkuun äidit 2019 Toukomammat 2017

Maariah ehkä kannattaa joo! Tosiaan värjäytymiäkin tullut istuinosaan Stokken omista pehmusteista ja nyt tuo maalin irtoaminen. Ärsyttävää :sad001 Janna hyvä idea, täytyy laittaa mietintään! :)
  18. Jamppa78 Peruskäyttäjä

Meillon siis Go nextit, luulen et ne tuli just 2014 markkinoille, kun me ne ostettiin. Suolaisen hintaiset, mut on pelittänyt meillä täällä maalla tosi hyvin ja myös kaupungissa näppäryytensä vuoksi. Renkaat on helpot vaihtaa, mitä nyt joskus vähän jumittaa, mut pitäs varmaan vaan pestä kaikki pölyt pois. Vaunuissa on hyvät jousitukset ja 'ohjaustankoa' (miksi sitä nyt kutsutaan?!) saa säädettyä tosi kivasti. Ainoa huono puoli on mielestäni ettei oo heittoaisaa, toki kuomun saa tosi alas, mut sit jos lapsi haluais istua katselle ympäriinsä, siis ratasosassa ja aurinko paistaa vastaan, niin on vähä huono. Oon kyl sit vaan kääntäny istuimen toisinpäin vaikka esikoinen on istunut kyydissä (mitä ei varmaan sais tehdä), nyt alkaa oleen kyllä sen verran iso, et ei taida enää jaksaa nostaa ja kääntää. Tälle lokakuiselle haluaisin ostaa yhteensopivan kaukalon, niin sais sit helposti autosta vaunuihin. Meillä ei siis oo matkarattaita ollenkaan, noilla ollaan pärjätty tähän asti, reilu 1,5v. Ei kyllä oo juuri reissattukaan neidin matkapahoinvoinnin vuoksi.
  19. Evelin76 Tuttu foorumilla

Meillä myös on Stokkelta valkoinen syöttötuoli ja olen ihmetellyt maalipintaa kun on aivan surkean näköinen. Kaverilla oli eri värinen ja ihan eri kuntoinen enkä usko sen olleen kevyemmällä käytöllä. Hyvä tietää että ongelmia sen kanssa on ollut muillakin.

Vaunuina meillä on Emmaljungat ja ovat täällä maalla kumipyörineen kätevät. Ykkösvalinta ne tuskin ovat sellaiselle joka jatkuvasti joutuu niitä autoon pakkailemaan mutta muuten tosi vakaat ja laadukkaan oloiset.
  20. Hormiga Ihastunut foorumiin Lokamammat 2016

Mulle on iskenyt tarviketutkimis-into :)
    En tietenkään vielä mitään hanki, mutta on mukava tutkia. Kuitenkin 10 vuodessa on paljon tapahtunut.

Kaukalon haluan jalustalla.
    Mutta voi olla, että otan kuitenkin käyttöön meidän vanhat Teutonian yhdistelmät, jotka on mun vanhempien varastossa "mummolavaunuina" serkuksille. Ne oli ihanat.
    • Tykkää Tykkää x 2

Jaa tämä sivu