Vaunut ja muita hankintoja

Me mietitään kans tuplarattaiden ostoa kun kolmosella on nelosen syntyessä ikää 1v8kk. Ongelma on löytää edulliset tuplarattaat mitkä myös mahtuu autoon! Suksiboxia mies jo suunnittelee että saadan koko perhe + tavarat mahtumaan. :D
Meillä mies suunnittelee pikkubussin ostoa! :D Kolmas (vasta) tulossa, mutta kun kyytiin pitää saada perhe, kaukalo, vaunut, koira, tavarat ja mahdollisesti kaverit... Toisaalta se pohtii äitiysrahan ja kotihoidontuen määrää, veroprosentteja, lainan lyhennyksiä. Kyl me niin eri juttuja mietitään. Mä mietin muille kertomista, sisarusten reaktioita, neuvolakäyntejä, tarvikkeiden hankkimista ja talon sisustusta jne... 8+1
 
No niin meilläkin mies suunnitteli pikkubussia tässä aiemmin! Mutta sit kun alko laskea hintaa niin totes että saadaan pärjätä nykyisellä Zafiralla. Mies jää huhtikuusta eteenpäin osittaiselle hoitovapaalle kuopuksen kanssa, eli tekee töitä 80% ja on 1-2 päivää viikossa kotona. :) :Heartred Hän innostui niin kun oli 9 viikkoa kotona isyys- ja talvilomalla ja haluaa olla enemmän kotona tytön kanssa. Mutta tulot putoo siis sen takia pikkasen ja sit kun mä jään äitiyslomalle putoo vielä lisää.
 
Meillä on esikoiselta aivan kaikki säästössä. Rattaina Brion Smilet, jossa siis vaunukoppa, rataskoppa ja johon saa sen autokaukalon ja autossa kaukaloon telakka. Suosittelen! :) Toki rattaat on edelleen meillä esikoisen käytössä. Hoitopöytä, sitteri, leikkimatto, dumbo, mitä näitä nyt onkaan... on kaikki varastoituna. Ainut, että jos tulee poika, niin vaatteet menee kyllä suurimmaksi osaksi uusiksi kun esikoisella kaikki on aika tyttömäistä. Sisarusrattaita olen myös miettinyt, että mahdetaanko sellainen tarvita. Niin ja esikoiselle pitää ostaa uusi sänky sekä kotiin että mökille kun molemmissa nukkuu vielä pinnasängyssä. Helpottaa kyllä toisen kohdalla niin paljon kun ei tarvitse ihan kaikkea ostaa uutena! :rolleyes:
Mikä on dumbo? :D
 
Dumbo on sellanen potan näköinen selkänojallinen istuin vauvalle. Joissakin on turvavyökin. Sitä voi käyttää istuimena sit kun vauvaa voi pitää istuma-asennossa esim syöttötuolina lattialla tai apuna suihkussa jne. Vähän niin kuin isomman lapsen sitteri. Monet ottaa mukaan vauvauintiin ettei vauva konttaa karkuun sillä aikaa kun äiti on suihkussa. :) Kiva lisä mutta pärjää ilmankin.
 
Juurikin näin! En tiedä oltaisiinko hankittu ellei oltaisi miehen siskolta saatu heidän vanhaansa, mutta kätevä se kyllä loppupeleissä oli! Mutta ei ehkä se ihan ensimmäinen tarpeellinen hankinta. Tuli vain lueteltua kaikennäköistä, mitä esikoiselta on varastoon tullut tungettua! :p
 
Meillä on vielä jäljellä vanhat Emaljungan yhdistelmävaunut vuodelta 2002.
Ostin aikanaan esikoiselle. Ne oli välillä lainassakin, mutta palautuivat 2010, kun kolmonen syntyi.
Onhan kuomun kangas haalistunut etenkin vähiten käytettyyn vainuosaan verrattuna, mutta näillä mennään.
Pinnasänky löytyy, samoin yksi trikookantoliina, mutta kaukalon telakalla olen jo ehtinyt antaa pois.
Samoin hoitopöydän,kestovaipat, sitterin, hyppykiikun ja vaatteet.

Kaukalo siis suurin hankinta. Sitteri oli kiva myös. Samoin hyppykiikku. Ne ei onneksi paljoa maksa.
Hoitopöydän sijaan hankin varmaan Ikeasta hoitoalustan lipaston päälle.
Kestovaippojen suhteen olen ajatellut että muutaman vaipan voin ehkä hankkia, mutta tämä on jo neljäs ja kuusihenkisen perheen pyykin pyöritykseen menee aikaa ilman jokapäiväistä vaippakoneellistakin...
Nykyisin on jotain ekologisempia ja myrkyttömämpiä maissivaippoja. Luultavasti käytän pääosin niitä.
 
Tiedän, että oon aikaisessa (10+0), mutta oon jo kahlannut läpi kymmeniä verkkokauppoja ja keskusteluita miettiessäni mitkä vaunut ostaisi. Himottaisi ihan älyttömästi Brio/ Britax Go:t, kun niihin saa vaihdettua talveksi isot eturenkaat ja kesällä kärrytellä pienillä kääntyvillä renkailla. Onko kenelläkään kokemusta noista? Uutena oli kyllä niin suolainen hinta, että pitää yrittää etsiä käytettynä, muuten menee koko "vauvarahasto" kerralla :D

Meillon Go nextit ja voin kyllä suositella!
 
Jamppa78, kiva kuulla :) Oon Brion asiakaspalveluun laittanut n. Viikko sitten viestiä varmistaakseni mistä vuosimallista lähtien eturenkaat ovat vaihdettavissa, mutta eipä sieltä ole vielä mitään kuulunut. Jostain ymmärsin, että vm. 2013 eteenpäin voisi vaihtaa talvikumit alle :)
 
Onko muille tulossa syöttötuoleja hankintalistalle? Meillä taitaa mennä esikoisen syöttis vaihtoon - tänään huomasin maalipinnan korkkailevan jalkatuen päältä ja nähtävästi ennakkoon pestyt pehmusteetkin päästää väriä :mad: meillä siis stokken tripp trapp.
 
Noissa tripp trappeissa on ilmeisesti ilmennyt vikaa useammalla, varsinkin siinä valkoisessa on ollut ongelmia (mm maali lähtenyt jne). Meille ei hommata toista syöttistä, mut mietinnässä ois juniori tuoli esikoiselle. Kun siis esikoinen ois noin 2v sillon kun tää kakkonen alkaisi syömään kiinteitä ja epäilen vahvasti et esikko ei yltä pöydälle normituolilta.
 
Se valkoinen oli juuri ostoslistalla :sad001 taidan sitten kallistua siihen vaalean puun väriin kuitenkin...
 
Omppoloinen, ootko miettinyt sen jalkalevyn päällystämistä valkoisella dc-fixillä? Tuollainen levy olis suht helppo päällystää uusiks eikä tarttis hioa tai maalata uusiks. Tai sit vois hullutella ja päällystää jollakin värikkäällä tai kuviollisella kalvolla. :)
 
Maariah ehkä kannattaa joo! Tosiaan värjäytymiäkin tullut istuinosaan Stokken omista pehmusteista ja nyt tuo maalin irtoaminen. Ärsyttävää :sad001 Janna hyvä idea, täytyy laittaa mietintään! :)
 
Meillon siis Go nextit, luulen et ne tuli just 2014 markkinoille, kun me ne ostettiin. Suolaisen hintaiset, mut on pelittänyt meillä täällä maalla tosi hyvin ja myös kaupungissa näppäryytensä vuoksi. Renkaat on helpot vaihtaa, mitä nyt joskus vähän jumittaa, mut pitäs varmaan vaan pestä kaikki pölyt pois. Vaunuissa on hyvät jousitukset ja 'ohjaustankoa' (miksi sitä nyt kutsutaan?!) saa säädettyä tosi kivasti. Ainoa huono puoli on mielestäni ettei oo heittoaisaa, toki kuomun saa tosi alas, mut sit jos lapsi haluais istua katselle ympäriinsä, siis ratasosassa ja aurinko paistaa vastaan, niin on vähä huono. Oon kyl sit vaan kääntäny istuimen toisinpäin vaikka esikoinen on istunut kyydissä (mitä ei varmaan sais tehdä), nyt alkaa oleen kyllä sen verran iso, et ei taida enää jaksaa nostaa ja kääntää. Tälle lokakuiselle haluaisin ostaa yhteensopivan kaukalon, niin sais sit helposti autosta vaunuihin. Meillä ei siis oo matkarattaita ollenkaan, noilla ollaan pärjätty tähän asti, reilu 1,5v. Ei kyllä oo juuri reissattukaan neidin matkapahoinvoinnin vuoksi.
 
Meillä myös on Stokkelta valkoinen syöttötuoli ja olen ihmetellyt maalipintaa kun on aivan surkean näköinen. Kaverilla oli eri värinen ja ihan eri kuntoinen enkä usko sen olleen kevyemmällä käytöllä. Hyvä tietää että ongelmia sen kanssa on ollut muillakin.

Vaunuina meillä on Emmaljungat ja ovat täällä maalla kumipyörineen kätevät. Ykkösvalinta ne tuskin ovat sellaiselle joka jatkuvasti joutuu niitä autoon pakkailemaan mutta muuten tosi vakaat ja laadukkaan oloiset.
 
Mulle on iskenyt tarviketutkimis-into :)
En tietenkään vielä mitään hanki, mutta on mukava tutkia. Kuitenkin 10 vuodessa on paljon tapahtunut.

Kaukalon haluan jalustalla.
Mutta voi olla, että otan kuitenkin käyttöön meidän vanhat Teutonian yhdistelmät, jotka on mun vanhempien varastossa "mummolavaunuina" serkuksille. Ne oli ihanat.
 
Takaisin
Top