Vaunut ja muita hankintoja

Meillä on Stokken syöttötuoli puunvärisenä ja mielestäni edelleen ihan priimaa! Vaikka sitä on toki pyyhitty monet kerrat märällä rätillä vastoin ohjetta ja on siihen monet pissatkin tullut kun on kuivaksi opeteltu, jonka jälkeen pyyhitty pesuaineillakin.

Nyt seuraavalle ollaan ajateltu hankkia syöttötuoliin se kaukalo (tai mikä sen nimi onkaan), jotta ihan pienenkin vauvan saa nostettua muiden seuraan pöytään (ja pois esikoisen jaloista). Tosin näillä näkymin saadaan se siskoltani kun heille ei ole enää sille käyttöä. :)
 
Hormiga, kymmenessä vuodessa on varmasti tullut kauppoihin runsain määrin "täysin välttämättömiä" tarvikkeita, joita pääset tutkimaan. :happy: Tutkiminen alkaa varmaan jossain vaiheessa täälläkin. Kun esikoista odottaessa menin ensimmäistä kertaa Lastentarvikkeeseen, en edes tunnistanut suurinta osaa siellä olleista tavaroista. Nyt sentään taidan yli puolet tunnistaa...:wink
 
PikkuPapunen: kiva kuulla, että se puun värinen on ollut parempilaatuinen! Vaikka eipä sille ihan just vielä ole tarvetta. Sitten reilun vuoden päästä :D
 
Ostin tänään yhdistelmävaunut, kun sattui FB-kirppiksellä silmään, 20€ kustansi.
Hah, veivattiin mutsin kanssa tunti niiden kimpussa, kun ei meinattu millään keksiä miten ne saa kasaan :laughing002

Tähän mennessä siis hankittuna vaunut ja pinnasänky (0€).
Katotaas onnistuisko 100€ budjetilla hankkia tarpeellisimmat tarvikkeet :wink Challenge excepted!

Pitää löytää vielä ainakin vaippakassi, amme, turvakaukalo, ehkä hoitoalusta ja leikkimatto...
Ja sit toki vaatteita, kynsisakset, kylpymittari ja tuttipulloja, mut niitä kattelen myöhemmin sit 140€:n äitiysavustuksella kun en taida pakkausta ottaa.
 
Halvalla oot majtai selvinny :) Mä en uskalla viel ostaa mitään ja oon nyt vähän yrittänyt väitellä selaamasta ees mitään vaikka aluksi sitä tein ahkeraan.Ens viikon to on se np-ultra niin sen jälkeen voi ostaa jos hyviä löytyy mut mielellään vasta sitten joskus rakenneultran jälkeen...Saas nähdä niin kaikki on hommattu toukokuun loppuun mennessä :D
 
Majtai en tie käykö sulle hoitokassiksi/vaippalaukuksi se liberon vihreä kassi, mut sellasen saa jos liittyy libero-kerhoon tai oikeestaan koodin jolla sen voi hakea cittarista(sairaalat ei enää niitä jaa, osassa vielä jakaminen voi jatkua hetken, kun ovat piilomainontaa).
 
Vaveli16, me todettiin äiteen kanssa että jos niitä ei sitten tarttiskaan niin saahan ne laitettua taas eteenpäin. Pakko se on näin köyhänä aloittaa keräily heti kun jotain tulee vastaan :)

Juu, ei, vaikka köyhä oonkin niin en kyl halua Liberokassia vaippalaukuksi :'D
Mulla oli sellanen esikoisen ajalta, tosin liilana (vihree on mun inhokkiväri mut ruma se kassi enivei on minkä tahansa värisenä :D) ja ei sillä mitään tehny, sinne ees mahdu mitään ja mä tarviin lokeroita ja kaikkee :D
 
Aiotteko hankkia vakuutuksen vauvallenne? Esikoista odottaessa ei ole näistä vielä mitään sen suurempaa tietoa, mutta olen ymmärtänyt että sellainen olisi viisasta hankkia jo odotusaikana, mikäli hankkii.

Onko kellään kokemuksia, onko ollut tarpeellinen vai turha?
 
Ei otettu esikoiselle, eikä tälle toisellekkaan. Saahan sen ottaa kun vauvan syntymästä on 2kk kulunut, tai ottaa viimeistään 2kk ennen laskettua. Paljon sairastavalle lapselle se on hyvä esim jos on korvakierrettä ym, mut muuten aika turha omasta mielestä. Ja se mitä ne korvaavat riippuu vakuutusyhtiöstä, esim kaikki vakuutusyhtiöt ei korvaa keskosten hoitoja ja tässä taannoin oli tapaus jossa äiti synnytti keskosen ulkomailla ja vakuutusyhtiö ei suostunut korvaamaan mitään vaikka vauvalla oli otettu vakuutus. Ja tosiaan saa sen lapsen synnyttyä, jos tarvetta tulee
 
Me otetaan vauvalle vakuutus jo odotusaikana. Esikoinen on nyt 2-vuotias ja tasan kerran ollaan jouduttu hänen kanssaan käymään yksityisellä, tai lääkärillä nyt ylipäänsä, että aika turha se on siinä mielessä ollut. Mutta kun koskaan ei voi tietää etukäteen, niin otetaan vakuutus tälle toisellekin. :)
 
Aiotteko hankkia vakuutuksen vauvallenne? Esikoista odottaessa ei ole näistä vielä mitään sen suurempaa tietoa, mutta olen ymmärtänyt että sellainen olisi viisasta hankkia jo odotusaikana, mikäli hankkii.

Onko kellään kokemuksia, onko ollut tarpeellinen vai turha?
Justiinsa olin pankissa juttelemassa muissa asioissa ja siellä tuli tuo vauvavakuutus puheeksi. Jos vakuutuksen ottaa ennen syntymää, niin vakuutukseen ei tule mitään rajoituksia, mitä muuten voi tulla jos ottaa vakuutuksen vasta syntymän jälkeen. Aktian vakuutus pitää ottaa 3kk ennen syntymää. Hintana taisi olla noin 340e/vuosi, omavastuu 150e vuodessa. Itselle tuli yllätyksenä, että korvaa allergiatapauksissa maito- ja soijavalmisteet.

Me kyllä otetaan vakuutus, ihsn kaiken varalta :)
 
Yks on et se ekan vuoden maksu pitää suurimmassa osassa paikkoja maksaa heti kerralla.Mut en oikeen tiedä puolesta ja vastaan.Oon miettinyt ottaisiko vai ei.
 
Ai niin! On tuo pikaisesti käynyt mielessä tuo vakuutusasia.. Täytyy ruveta vähän tutkailemaan tarkemmin... :hungry:
 
Mun vanhemmilla lapsilla ei ole muuta kuin tapaturmavakuutus. Eikä olisi tähän mennessä muuta tarttetukaan, tarvittaessa ollaan käyty yksityisellä, silti edullisempaa kuin vakuutus. Mutta kun näitä ei voi koskaan tietää....
En tiedä, otetaanko nyt. Jos otetaan, niin sitten pitää ottaa myös vanhemmille lapsille.
 
Meillä on kahdella edellisellä lapsella vakuutukset ja tällekin toki tulee. Tarvetta ei ole juurikaan ollut, mut mistäs sitä etukäteen voi tietää, tämänkään kohdalla. Jos saisi nyt käytyä läpi muutenkin koko perheen vakuutukset....
 
Muokattu viimeksi:
Meillä kanssa ekalla on vakuutus, otettiin jo raskausaikana. Joten varmaankin tällekin otetaan. LähiTapiolalla hinta n. 360,-/vuosi.
 
Nostelen tätä vähän.Onko kukaan miettinyt vaunuja jo?
Mietin et oltais miehen kanssa lähdetty johonkin päin kahden kesken lomalle ja samalla ois kierretty lastentarvike-liikkeitä ja valittaisiin mitkä ois meille sopiva vaunut ja sit ehkä etsitään käytettynä jos ei uutena löydy sopivan hintaisia :) Niin ja siis tuo kiertely sopii myös miehelle :D
mutta mietin nyt mihin päin lähdettäisiin.Tampere olisi lähimpänä tietääkö joku teistä miten paljon siellä on vaihtoehtoja?Voitais samalla käydä myös ideaparkissa.Sitten mietin vantaan tammistoa siellä ilmeisesti paljon liikkeitä?Toki sinne meiltä vähän enemmän matkaa.Sitten vielä vaihtoehto voisi olla Turku tosin sinnekkin aila pitkä.Osaatteko sanoa missä paras valikoima?Sen verran olen ajatellut et haluaisin nähdä gesslein-vaunuja,mutsy-vaunuja ja emmaljungat tosin niitä ei pakko olla kun löytyy lähimpääkin.Tietenkin olisi mahtavaa jos löytyisi jotain uusiakin merkkejä vielä :)
 
Itseasiassa käytiin jo toissapäivänä 7h roadtripillä ostamassa Brio Go yhdistelmät käytettynä:D Äiti kyllä yritti vähän toppuutella, muttakun löydettiin torista halvalla ja np-ultrassa kaikki ok, niin olihan se pakko saada ne:)

Kävin viikko sitten Ideaparkissa ja en ainakaan löytänyt sieltä kuin yhden vaunuja myyjän liikkeen, VauvaPop tms. Tuolla ei kyllä paljoa ollut erimerkkisiä vaunuja, suurin osa oli Babyone tms. merkkiä, joka oli itselle ihan tuntematon.

Jumbosta löytyy vauvatalojohanna ja siitä vierestä Tammistosta (jossa esim. Gigantti on) pitäisi löytyä VauvaPiste ja Lastentarvike.

Pakko vielä hehkuttaa, ne kääntyvät etupyörät vaunuissa oli aivan ihanat ja vaunut kääntyi todella näppärästi :)
 
Mulla tosiaan hakusessa myös vaihdettavilla eturenkailla olevat tai sitten että on isot kääntyvät etupyörät ehkä mieluusti ilmakumiset.Jälkimmäistä vaihtoehtoa vaan tuntuu olevan aika hankala löytää tai sit on tosi kalliita.Mä vaan haluaisin et ne samat rattaat tosiaan kävisi kaupunkiin lähtiessä ja tänne maalle.Olis niin kätevä et sais sit heittää ne vaan kyytiin eikä tarvis vaihtaa renkaita paitsi jos ne on tosi näppärät vaihtaa.Toki ei me uusien kaupungille lähdetä että niiden kääntyvien tarve ei oo suuri mutta tässä juuri joku aika sitten totesin kun työnsin kaupassa kääntymättömillä pyörillä olevia lainarattaita et hermot siinä vaan menee :D
 
Vaveli16 trella on lastentarvike kaupat Lielahdessa (lastentarvike ja muksutalli), keskustassa ei taida olla yhtään kauppaa josta vaunuja sais. Ideaparkissa on joku oulet(varmaan just toi vauvapop), jossa on jonkun verran vaunuja esillä. Noissa Lielahden kaupoissa on paremmat valikoimat Ideaparkin valikoimaan verrattuna.
 
Takaisin
Top