Vaunujen vertailua

Noista vikingeistä vielä: niissä on tosi pieni se koppa/ratas (kapea) eli mahtuuko lapsi sinne oikeasti talvikamppeineen kaikkineen mukavasti ja se ratas näyttää siltä, että vauva on ihan suojaton syystuulia vastaan talvella. Onko noi teistä aiheellisia huolia?

Ja kun puhuitte britaxeista, niin tarkoititteko britax go (next)iä? Mä vallan ihastuin niihin, mut ne ei mahdukaan meidän hissiin, nyyyyyyyyyh!

Smilet olis kans jees, mutta sinne koriin on ehkä vähän hankala päästä vaunukopan kanssa.

Metsästys jatkuu...

Itse oon pahimpien syystuulien aikaan käyttäny ihan jotain sadesuojaa tuulen suojana tai sit jotain niitä vaunuverhoja (joiden oikeaa nimeä en nyt varmaankaan muista oikein :D ) Mutta keinoja löytyy kuinka saada hyvä tuulensuoja tehtyä :)
En ny löytäny tuon vaunukopan mittoja mistään niin en osaa verrata tuohon vaunukoppaan mikä meillä oli. Luulis nyt että sinne mahtuis vauva topattunakin. Ainakin jos järjellä yrittää ajatella, tiiä sit aatteleeko vaunujen tekijät samalla tapaa :)

Juuri noita saman värisiä b-motioneita ollaan mietitty, kirppuliina! Niin ihana tuo väripaukku tuolla sisäpuolella.

Joku kehu et kuppipenkki on lapselle parempi ku tavallinen. Ja mitä isommat renkaat, sen paremmin kulkee.. Mä meijän tuplista aina lenkkeillessä lukitsen pyörät jos on kalteva tie.. Ne on niin nopee lukita ja avata taas et se on helppoo..

mitä mieltä ootte emmaljungan yhdistelmävaunuista? ostin kontista 65e, et ei pitäis olla ainakaan hinnalla pilattu? en oo varma mitkä emmaljungan vaunut mut city crossilta näyttää. et tuli se nukkumakoppa ja sit istuttava osa :)

Salla, kuulostaa tosi hyvältä diililtä! Mäki täs mietin, et jos yrittäis jostain bongata mahd halvat emmaljungat tms ekoiks kk:ksi ja sit rauhas etsiä parhaat ratasajan vaunut erikseen...

Meillä on myös vanhat emmaljungan yhdistelmät talvi-/lenkkirattaina, saatiin tutulta. Tuo on 65€ kuulostaa mustakin hyvältä diililtä, jos on ehjät ja toimivat. Jotkut pyytää käytetyistä emmaljungista kuitenkin satoja euroja torissa ym.

387ddc573912c4838e7f0ebe50886d6a

Tämmöiset siis. Kuulemma saattavat olla jostain 2000-luvun alkupuolelta, mallista ei mitään hajua.

tytsy: kannattaa vaan kirppareilla käyä ahkeraan, kyl niit jostai tulee vastaan!
kirppuliina: mul suht samannäköset mut eri kankaalla + talvirenkaat puuttuu :) ja hintalaatusuhe oli kyl kohillaa vaunut oli kuin uudet! eli vaunut oli kaikinpuolin ehjät ja kunnolliset, PUHTAAT, tuli kaikki renkaitten suojat ja sadesuojat ymym. PAITSI ne talvirenkaat :D

Täällä kaikilla on ilmeisesti tollasia perus- hiukan kalliita meikäläisten kukkarolle olevia vaunuja, niin meillä kun tosiaan edellinen vaunuikäinen on jo yli 7-vuotias, enkä halunnut ostaa monen sadan euron käytettyjä vaunuja, niin päädyttiin ostamaan "halpikset". Vauvakulmasta, alun perin kai jotain puolalaista perää olevat vaunut, joiden merkki oli jotain Baby-merc. Mä tykkään niistä ihan hulluna, on jo siis tilattu ja tullu kotiinsaakka. Kaikki mahdollinen mukana, mitä vaunuissa voi olla, kaukalosta lähtien. On sadesuojat, rengassuojat,hyttyssuojat (sekä kaukaloon että vaunuun),hoitoalunen, hoitolaukku,työntösuunnanvaihto,kantokoppa,ratasosa ja värejä on niin monta ehdolla,ettei oikeen osaa päättää minkä värinen... jne ja hinta alle 300.Kotiinkuljetuksella tuli, olisko ollu 3 viikkoa toimitusaika, ja ne tuli sitte kahdessa viikossa kuitenki. Meillä ei oo tiedossa tän pikkuvitosen jälkeen enää uusiutua, niin nää oli ihan meidän juttu. Varsinkin kun miehelle lapsi on eka, mulle viides. Halusin että hälle asiat on uusia, myös mun mielestä on kivaa,että vaunut on uudet...
Tässä siis ihan toisenlainen ratkaisu. Oon värkänny ja säätäny noita vaunuja tässä kotona sillee, että ne on oikeen mainion oloiset :)
Niin joo ja meidän vaunuihin saa tuon kaukalon myös pelkästään kiinni, niin ei tarvitse olla mukana kuin pelkkä runko ja kaukalo, esim kauppareissuilla...

Minullakin tilauksessa samasta paikasta baby mercit pöllökuoSilla ihana kuulla että hyvät !!! Vähän epäilytti , minulle esikoinen sama miehelle, ja syykin sama kalliit käytetyt kun halpikset sai 199 mitä sinä maksoit. Niistä ? Ja minkä värin valkkasit :) ?

Minä myös tilasin vauvakulmasta vaunut :) Vielä eivät ole tulleet, mutta ehkä ensi viikolla! Siellä oli kyllä ihania värivaihtoehtoja, itse tilasin tosiaan Kunertin vaunut kun miellytti enemmän omaa silmää :) Kaverilla on baby Merc vaunut ja tosi paljon kehunut niitä :)

Itte olin himoinnu bugaboon donkey tuplia kääntyvien eturenkaiden ja kapeuden ja kääntyvien istuimien takia. Kuitenkin kyselin foorumin kautta käytettyjä tupliksia ja sit löytykin z-linen twinit :) no en saanu haluamiani käännettäviä istuinosia mutta on noi ihanan kevyet työntää :) ja kun sattui niin noiden myyjä etsi yksösvaunuja ja mulla oli tarpeettomaksi jäämässä niin tehtiin vaihturit päittäin :)

Meillä on kans babymercit tulleet viime viikolla, päädyttiin siis s7:aan :) Toimitus tuli vähän yllättäen kun netissä vasta luki, että tulossa Suomeen ja olivat kuitenkin yks kaunis päivä jo ovella :woot:

Pikkasen oli tällasille aloittelijoille epäselvät kasausohjeet, mut onneks youtubesta löytyy opastava video tilanteeseen kuin tilanteeseen! :grin

Hyvältä näyttävät livenäkin, tukevan oloiset, isot pyörät, kaikki tarvikkeet mukana... vielä kun pääsisi testaamaan tositoimissa :)

Ennen esikoisen syntymää tuli testailtua kaikkea Nasu-pehmolelun kanssa :D Voi että mitä kaikkea se nalle saikaan kestää :D Ja täytyy myöntää että ennen esikoista en ollut vaippaakaan koskaan vauvalle laittanu niin sehän oli sit "hyvä" testinukke :D

Voihan niitä tyhjiltäänkin käydä testaamassa ulkosalla, mutta onhan se oma fiiliksensä kun sinne vaunuihin saa sen tuhisijan laittaa :) <3

Oih, näin eilen jollain Bogaboon Buffalot ja googlettelun perusteella olis täydelliset vaunut... Aika täydellinen hintakin :O

Onko kellään tietoa sopiiko jatkossa enää eri turvakaukalot brion smileihin, kun malli ilm jotenkin tuon suhteen muuttuu Britaxiksi muuttuessa? Onko se brion oma turvakaukalo hyvä, mikä menis ihan ilman adapteria noihin vaunuihin? Tämä siis olis järkevämpi valinta ku hinta paaaaaljon halvempi ja go:t liian leveät.

Jos tarkoitat Brion Primo turvakaukaloa niin sain sitä kerran kokeilla kaverin luona vieraillessa, ja se oli kyll mukava :) Oli helppo mielestäni jopa kantaa käsitaipeessa :) Ja erittäin tukevan oloinen :) Ei oo siis omassa jatkuvassa käytössä ollut, mutta sen viikon käytön jälkeen olisin sellaisen halunnut :)

Juu noissa Bugaboon vaunuissa on kyll täydelliset hinnat :D Tosin mies sit sanoi että jos löydän halvemmat mieleiset niin jää sit rahaa muihinkin hankintoihin :) Ja meinasin kyll hoitolaukkuun satsata, että saan molemmille tytöille tarpeeksi tavaraa, ja löysinkin sellaisen minkä saa tarvittaessa erotettua kahdeksi eri laukuksi niin jos mies lähteekin vanhemman kaa jonnekin ja mie jään jonnekin pienemmän kaa niin ei tuu ongelmaa hoitolaukkujen kanssa :) Pitäis vaan vielä käydä tutkimassa se laukku että onko se niin hyvä mitä nettisivuilla :)

Kirppuliina, meillä taitaa olla nuo ihan samat vaunut! Saatiin miehen sukulaiselta ilmaiseksi :) Ihan huipuilta vaikuttavat! Joku vähän mukavampi matkaratas pitäisi vielä hankkia, kun nuo vie kyllä kasattuna aika komeasti tilaa...

Meillä on brion primo turvakaukalo ja huipuksi voin kehuu.. Tälle kolmannelle tulee käyttöön myös :) Mahtuu (ainaki meijän) muksu(t) vielä 1-vuotiaanaki siihen vaikka jotku haukkuu pieneksi. Ja ulkomitoiltaan onki paljon pienempi ku esim graco. Hyvin mahtuu autoon kahden turvaistuimen viereen. Tai kaksi aikuista mahtuu viereen :)

Vaun foorumin kirppariosiossa joku kauppasi yhdistelmärattaita muuten. En tiedä onko vielä menneet, mutta kannattaa katsoa sieltäkin jos jollakin rattaat hakusessa :) Ittehän sitä kautta löysin nuo tuplikset :)

Takaisin