Vaunujen vertailua

Esikoisellani oli käytettynä ostetut Brion Happy yhdistelmävaunut. Ne oli ihan näpsäkän, mutta nyt haluaisin kokeilla joitakin muita. Brion ilmakennorenkaita tykkäsin kun niitä ei tarvinnut pumpata. Tavarakori oli kankainen, mutta tosi kätevä. Vaunuissa oli pehmeä kantokassi, jonka kahvat olivat aina vähän tiellä koska sitä ei tarvinnut nostella vaunuista pois. Heittoaisaa ei ollut enkä osannut sitä kaivata.

Uusilta vaunuilta toivon kovaa koppaa, käyttömukavuutta helposti työnnettävänä ja liikuteltavana vaununa, pitäisi mennä helposti kasaan ja mahtua auton tavaratilaan. Vaunut hankitaan kuitenkin käytettynä, joten toivon että sopivan tuntuiset ja edulliset tulee vastaan kesän tai syksyn aikana. :)
 
Jes, olin juuri vailla tätä keskustelua! :) onko kellään kokemusta Tutek Turran-vaunuista? Haluan klassiset isorenkaiset valkeat vaunut ja nämä osui heti silmään. Merkki in minulle ihan tuntematon.
 
Entäs kokemuksia tuplavaunuista vauvalle ja 2-vuotiaalle? Lapset päällekkäin vai vierekkäin? Onko tavaratilaa? Kasvot meno- vai tulosuuntaan? Mitä muuta huomioitavaa?

Meillä on nyt Naturkind Terrat. Ihan hyvät perusvaunut. Myrkyttömyyden takia hankittiin. Joitain vikoja on ollut, mutta ne on korjattu takuun piikkiin.
 
Meillä oli esikoisen aikana emmaljunga city crossit yhdistelminä eli lähinnä nukkuma/lenkki vaunuina ja matkarattaina gracot joihin sai kaukalon kiinni kätevästi. Nyt haluaisin kumminkin yhdet vaunut (yhdistelmät) joihin runkoon saisi vielä kiinni kaukalon ettei tarvitsisi olla useta. Noita brio happyja miettinyt kun niihin
saisi ainakin brion ja britaxin kaukalon kiinni
 
meillä on emmaljungan mondial de luxe duo combi (nyt on varmaankin se oikea nimike vaikka aiemmin muistelin että niitten nimi oli duo edge) yhdistelmävaunut..on kyllä olleet tosi hyvät ja oon ollu tyytyväinen että panostin ja ostin nuo silloin :) niihin saa just sen adapterin millä saa kaukalon kiinni runkoon.. kevyet ja hyvät työntää vähän huonommassakin maastossa, metallinen kori, kova koppa, muutenkin nuo ominaisuudet kopassa hyvät kun saa hengittämään vetämällä vipua sen pohjan.. selkänojaa saa moneen asentoon, työntöaisaa saa säädettyä. ja nahkasena tosi helppo pitää puhtaana eikä kuumu yhtään sen kummemmin kuin muukaan kangas :)

ainuut miinukset oikeastaan niistä ilmakumirenkaista mitä on joutunu muutaman kerran pumppaamaan, mutta ei ole iso homma, lisäks eivät mahdu kokonaisina kasaan laitettua ihan mihin tahansa autoon kun ovat sen verran kookkaat, mutta just meikäläisen pirssiin sopivat ja lisäks konttiin vielä koirat :)

itteä vähän harmittaa kun on hankittava kans tuplarattaat että esikoinen mahtuu ja näiden olemassa olevien käyttö jää vähemmälle, kuitenkaan en aio niistä luopua.. suunnitelmissa ostaa emmaljungan double vikingit nyt sitten, oon vaan ollu kyseiseen merkkiin niin tyytyväinen etten tohdi sitä vaihtaa :)
 
Meille tulee pienemmille ikäeroa 2v 5kk tarkalleen. Vähän on siinä ja siinä tarviiko isompi enää rattaissa istuskella. Kuitenkin mietin jos käydään pidemmällä kävelemässä, kaupungilla jne. Olis ehkä hyvä saada isompikin johonkin jos alkaa narina ettei jaksa kävellä. Aiemmin meiltä löytyy oran yhdistelmät. Ei valittamista ja tykkään sen isoista renkaista, kun pääsee hyvin lumessakin. Mietin kuitenkin jos ostais rinnalle phil&tedsin sisaristuimella olevat rattaat, käytettynä tietysti.
 
Käytettynä meinattiin emmaljungan city crossit ostaa, ominaisuuksiltaan meille täydelliset :) Tuplina meillä on ollut jule twinit, aivan kamalat, en ikänä enää osta lenkkeilyyn/pitkille kävelymatkoille rattaita joissa kääntyvät pyörät! Ei niitä saanu suoraan kulkemaan, varsinkaan talvella ja juoksemisesta sai vaan haaveilla, muutenkin niin halvan ja hepposen oloiset kärryt, että en voi suositella... Juoksurattaat/pyörän peräkärry tuli sitten hommattua ja Queridoo oli tuolloin kolmisen vuotta sitten edullisin ja painoraja ei ole tullut vieläkään vastaan, muksut 4 ja 6. Kunnon tuplina sitten oli emmaljungan twin ceroxit, tykkäsin niistä kovasti, vaikka twin city crossit olisin ennemmin ottanu. Meillä nuita kärryjä ollu vähän turhankin kanssa, kun niin paljon tulee käveltyä/lenkkeiltyä, että täytyy olla hyvät :D
 
Mä halusin aluks Mutsyn igot mutta kun kävin niitä tökkimässä ni eivät olleet läheskään yhtä hyvät työntää ja liikkumaan kuin brion smilet. Eilen bongasin lehdestä britaxin affinityt ja mietin niitä hetken mutta ne on taattua britax laatua eli huterat ja halvalla tehty, ei kestä :sad001 ja sain just kuulla et saan siskolta niiden brio primo turvakaukalon ja jalustan joten tällä hetkellä brion smilet on ykkösenä. Sain vaan samalla kuulla myyjältä että brio on myyty britaxille :'( eli se siitä laadusta kun britax rupee tuomaa omaa smileä markkinoille :sad001 youtubesta jo kurkkasin ja aivan on britaxin näköset :sad001 onneks vielä saa noita brioja vähän aikaa
 
Meillä pitäisi ostaa juoksurattaat. Olen juoksulenkkeillyt edellisten kanssa tavallisilla Brion yhdistelmärattailla, mutta voisi olla mukavampaa menoa, kun olisi kunnolliset ja kevyet juoksurattaat.

Yhdistelmärattaiden lisäksi meillä on sekä tupla- että matkarattaat.
 
meillä on jo esikoiselle hankitut yhdistelmät Emmaljunga Duo Edget (vm-12). Näillä mennään myös tän kolmannen kanssa. Tuplia en jaksa hankkia, kuitenkin jää käyttämättä kun tuo pienimmäinen on siinävaiheessa jo 1v 10kk.
 
Heippa!Onko kellään kokemusta Emmaljungan Scooter S-vaunuista?Oon ihan vihreä näissä vaunujutuissa,kun esikoista odotan.Kertokaa muutenkin,millaisia asioita kannattaa vaunuja hankkiessa ottaa huomioon?Tulen liikkumaan julkisilla välineillä,joten sujuvasti liikuteltavat mutta kuitenkin tukevat vaunut olis hyvät.Laskettu aika joulukuussa,joten lumessa ja jäässä tarttis vaunuilla pärjätä.Olen kiitollinen vinkeistä
 
Meillä ei ole scooter s mutta esikoisella scooter3 ja tykkään tosi paljon, mutta nehän on rattaat eli ei mene makuuasentoon joten voi käyttää vasta 6kk ikäisestä eteenpäin. Meillä siis hankittiin nuo sen jälkeen kun kaukalo jäi pois eli noin 1v iässä kun ei enää käytetty gracon matkiksia. Sen jälkeen onkin toiminut niin matkarattaina kuin lenkkirattaina eli yhdistelmät jäi vähälle käytölle, vuosikkasta eteenpäin käytettiin vain ulkona nukkuma vaunuina.
 
Mutta emmaljungiakin saa ihan vaunuja nuilla pienillä kääntyvillä etupyörillä, jos ne oli se syy nuihin scooter s. Ainakin super vikingit on ilmeisesti vähän pienemmät vaunut tai kapeammat.. Kokemusta näistä siis ei ole mutta niin paljon jo esikoisen aikana vaunuista lukenut :D Sitä en tiedä miten hyvät nuo pienet etupyörät lumessa on. Täällä on lunta aina niin paljon että itsellä ollut yhtenä kriteerinä juuri isot renkaat että niillä pääsee lumessa :)
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos kesäkirppu tiedosta!Onko sellaisilla ihan pienelle vauvalle sopivilla rattailla joku tietty nimi?Apua,mistä tietää tän kaiken?Suositelkaa ihmiset hyviä ensirattaita!!!
 
Tarkoitatko yhdistelmiä, jossa rattaat ja vaunut samassa?
 
Itse oon jo kauhulla ajatellut tulevaisuuden vaunuostoksille menoa. Vaatimukset on todella kovat ja laadusta ei tingitä. Ja mulla ei ole hajuakaan rattaiden ominaisuuksista tms. Vaunujen kanssa pitäis pystyä liikkumaan kelissä kuin kelissä ja hiekalla, asfaltilla, metsätiellä, tallilla ja me asutaan vielä semilandella. Ja superhyvät heijastimet viel vaunuissa. Ja sit ne pitäis saada vielä helposti ja pieneen kasaan autoon, jotta saan koiratkin viel auton kyytiin mukaan. Saa nähdä mitkä itkupotkuraivarit saan vaunukaupassa :)
 
Kiitos kesäkirppu tiedosta!Onko sellaisilla ihan pienelle vauvalle sopivilla rattailla joku tietty nimi?Apua,mistä tietää tän kaiken?Suositelkaa ihmiset hyviä ensirattaita!!!

Eli rattaat on virallisesti sellaiset missä on vain istuinosa eli menee siitä 6kk eteenpäin ja vaunut käyvät ihan pienelle. Yhdistelmävaunuissa on ratasistuin sekä vauvakoppa vauva-ajaksi samassa eli yhdet vaunut menevät pitkään eikä välttämättä tarvitse ostaa monia :)
 
juu kannattaa amanda käydä liikkeessä tutustumassa ja kokeilemassa vähän erilaisia vaihtoehtoja ja kysellä niitä ominaisuuksia.. silleen sen tietää parhaiten mikä itelle sopii kun kokeilee, täällä on vähän hakuammuntaa kun jokaisella on erilaiset tarpeet .. ja voithan sitten sen jälkeen ettiä kyseisiä vaunuja käytettynä kunhan oot mieleisen merkin ja mallin löytäny :) vaihtoehtoja on ihan älyttömästi! :D
 
Takaisin
Top