Vaunujen vertailua

Saa nähdä miten käy kun ostettiin nyt sit kuitenkin emmaljungan city jetit ja city koppa, vaikka aika ehdoton olin mukamas city crossien ostamisesta :D Ehtiihän ne city crossit sit ostaa jos alkaa jetit kyllästyttää, tai hermo menee kääntyviin etupyöriin. Onneks city koppa menee kiinni muihinkin emmaljungan runkoihin, niin ei tarvis ku rattaat sit ostaa jos siltä näyttää :)

Mä kävin taas tänään pyörittelemässä Phil&Teds:in Navigatoreita, ja rakastuin! Yks tuttu äiti kehui niitä mulle, ja pakko myöntää että en olis uskonut miten kätevät kärryt noi on ihan yhdelläkin lapsella! Täytyy pian hakea kotiin, niin pääsen kärräämään esikoista. :p

Mä kans mietin Baby mercien tukevuutta ja lelumaisuutta etukäteen, mut näin kaupungilla kulkiessani ihan lähietäisyydeltä vastaavat vaunut ja siinä yritin mahdollisimman tarkkaan silmäillä ja ihan kelvollisilta yksilöiltä vaikutti :) Mietin, että uskallanko kysellä vaunujen omistajalta kokemuksia, mut jänistin sit kuitenkin :grin

Minä enkä mieheni ei olla mitään superliikunnallisia/lenkkelijöitä (vaikka se nyt tietysti olisi hyväksi...:rolleyes:), ja asutaan keskusta-alueella, jossa teiden auraus pelaa hyvin, niin vaunut ei varmaankaan tule millekään hc-käytölle altistumaan, joten luulen, että ne baby mercit on meille ihan hyvät.

Tosiaan, lueskelin, että preecon (vauvakulma tosiaan sama firma) kanssa on ollut vähän ongelmia esim. palautusten rahojen saannin suhteen, niin otettiin laskulle, ettei tarvii edes maksaa ennen kuin nähdään että on kaikki kunnossa.

Kissat herätti mut taas ja en saa enää nukuttua.. niin kattelen taas vaunuja :p mä oon alkanut kääntymään noiden brion happy tai smilejen puoleen. Nyt ois saatavilla alennuksessa 500€. Kattelin eka kans jotain edullisempia niin kaikista oli enimmäkseen negatiivista palautetta. Noista vois saada myydessä jotain jopa takaisin päin ☺ onko kokemuksia kummistakaan? Onko kannattava ostos?

Eikös smileissä oo kääntyvät etupyörät ja hapyissa ei? Se vaikuttaa eniten missä käytät. Maalle heikkateille ja vaativaan maastoon hapyt. Kaupunkiin/kauppakeskuksiin/julkisiin smilet.. Sori jos sekotan vaunut ja puhun puutaheinää mut tarkastele eniten omia tarpeita. Molemmat varmasti hyvät rattaat :)

Kaupungissa ollaan pääsääntöisesti ja busseja tuun käyttään varmaan paljon sekä matkalle noi smilet sais mukaan helpommin. Kuinkahan talvi säällä, jos on paljon lunta niin smilet toimii? Jos on paljon lunta?

Kaupungissa lienee aurataan tiet hyvin/ajoissa et uskosin sun pärjäävän :) Noi smilet kuulostaa sopivammilta sulle ku hapyt :)

Jes, olin juuri vailla tätä keskustelua! :) onko kellään kokemusta Tutek Turran-vaunuista? Haluan klassiset isorenkaiset valkeat vaunut ja nämä osui heti silmään. Merkki in minulle ihan tuntematon.

Heinäkuisista päivää! :) en hirveen tarkkaan katsonut onko sulle jo joku vastannut mutta enivris: meille tuli tutek turranit ja toistaiseksi (tyttö kuukauden vanha) oon tykännyt!! Todella kevyet tuohon kokoon nähden - ja joo ne on aika isot :D ei massiiviset tms mutta korkeat (olen 160cm). Työntöaisaa saa säädettyä eli korkeus ei ole ongelma mutta itsellä tulee lyhyt olo siinä pukkiessa niitä x) halusin kans valkoiset renkaat ja valkoisen nahkakopan mutta sitten mietin että eipä ne taida kovin kauaa valkosena pysyä .. :rolleyes: nyt on mustat renkaat ja farkun sininen koppa.. :P

Tuolla ne Turranit on jo työhuoneessa :D väri vaihtui vielä laivaston siniseen, mutta renkaat valkeat! Onhan nää erikoisen näköiset, en oo kertaakaan nähny tällaisia työnnettävän, mutta omaan silmään kaikkein kaunein malli :) jykevät on ja isot, mutta menee helposti meidän ison auton konttiin ja koirakin vielä mahtuu. Kopan korkeus ja aisan säätö on kyllä ihan huippujuttu, ei tartte selkää väsyttää. Haluaisin jo koeajolle vaunujen kanssa, mutta en vielä tohdi korkata kärryjä! Nyt saa vielä sisällä ihailla ennen kuin säilyvät sitten aina autotallissa :)

Kiitos darkminttu avusta! Noi smilet kuulostaa enempi meidän tarpeisiin sopivilta. Täytyy käydä alkuviikosta vielä liikkeessä testaamassa kumma on on enempi mieleen :)

Miten ihmeessä sitä voi valita ottaako kääntyvät etupyörät vai ei, jos sekä tykkää lenkkeillä tuolla lähimetsikössä ja koiraakin pitää lenkittää, että on ihan kaupunki-ihminen ja varmasti tulee käytyä paljon keskustassa kahviloissa & kaupoilla ja kuljettua muutenkin bussilla. Tällä ei aina ehditä heti aamusta kuitenkaan teitä lanaamaan... Toisaalta mistä sen tietää tuleeko tänä talvena tänne etelään lunta ensinkään.

Mitä kokemuksia teillä on:
- kääntyvät isot pyörät lumessa? Toimiiko? Meneekö hermot?
- kiinteet pyörät kaupungilla? Onko raskas ja vaikea kääntää? Meneekö hermot?
Kumpi on pienempi paha? :D

Osta kahdet vaunut? Toiset tukevammat maastoon, lenkkeilyyn yms ja toiset kevyemmät kääntyvillä pyörillä kaupunkikäyttöön? Tai sit ihan matkarattaat kaupugille, toki ihan oikeet kärryt on tukevammat ja mukavammat työnnellä :)

Täytyy kääntyvistä pyöristä sanoa, et muuten toimivat, mut juoksulenkit ei natsannu.

Me pistettiin eilen brion happyt tilaukseen. Oz baby vai mikä lie verkkokauppa onkaan oli tarjouksessa 499. Mun mielestä just sopivat yhdistelmät meille sen perusteella mitä oon niistä lukenu, kun asutaan täällä maalla. Nopea oli ainakin toimitus kun eilen illalla yhdeksän jälkeen laitoin tilauksen vetämään ja nyt jo päivällä oli tullu sähköpostiin ilmotus että tilaus toimitettu!

Onko kuinka monella vaunuissa se että saa kaukalon myös kiinni niihin? Onko kuinka tarpeellinen mielestänne?

Ei oo meillä ollu kaukalomahdollisuutta, eikä kyl oo ikinä ollu olo, että ois tarvettakaan. Ihan pikkunen kulki aina kantoliinassa, kauppareissuilla pysy rauhallisempana ja pysty jopa imettämään siinä ku vähän treenas :) Vaunut/rattaat ollu sit isommalla mukana.

Meillä on emmaljungan yhdistelmärattaat, jotka saatiin käytettynä ilmaseks. Lisäksi suunnitellaan matkarattaiden ostoa, johon sais sit sen kaukalonki kiinni. Britaxin B-motion 4 ajateltiin. Niissä on kääntyvät etupyörät, jotka saa lukkoon ja lisäosana voi ostaa myös "maastorenkaat" eteen, jos tarvetta ilmenee.

Meillä on "kiinteät" etupyörät, asutaan muutaman kilsan päässä Helsingin keskustasta. Ei ne ehkä ketterät ole, mutta ei mulla oo valittamista. Ne harvat kerrat kun on ollut lunta, olen kyllä ollut iloinen tukevista eturenkaista. Muutama vuosi sitten oli niitä runsaslumisia talvia ja vaikka kaupungissa asutaankin, meidän pikkukatu aurattiin tasan kaksi kertaa koko talven aikana. Jalkakäytävä oli kiemurteleva kinttupolku, onneksi ei vielä ollut silloin lastenvaunuja lykittävänä. Saa nähdä miten käy tulevana talvena. Nyt hankittiin tuplarattaat, joissa on myös kiinteät etupyörät.

Kun ei ole autoa, ei ole myöskään tarvetta kaukalon kiinnittämiselle vaunuihin :).

Hansu, Tammikuisista kommentoin.. Meillä on Crescent classic tms rattaat vm 2011. Niillä on yhtä lasta työnnelty hurjat kilometrimäärät 3,5v aikana ja ovat oikein hyvässä kunnossa seuraavalle käyttäjälle. Ainoa pikkuvika mikä meidän yksilöstä löytyy on kuomun kiinnitysruuvien löystyminen. Saimme kuitenkin tehtaalta vararuuvit ihan vain pyytämällä kun toinen ruuvi meinasi kadota kun huomattiin ongelma vasta kun putosi. Oireilee siis siten, että kuomu alkaa hitaasti valumaan alas. Siinä vaiheessa kun ottaa ruuvimeisselin käteen ja kiristää niin kaikki on hyvin taas pitkään. Meillä on kankaat kestänyt hyvinä kulutuksesta huolimatta jne. Niin ja ainakin meidän mallissa on monia pieniä yksityiskohtia joista huomaa, että on ajatuksella suunniteltu pohjoisen oloihin eli pakkaseen ja kuraan ;) Voin kyllä suositella lämpimästi jos vaan ovat yhtään samankaltaiset. Hinnan perusteella kyllä veikkaisin tuon mallin olevan vähän karsitumpi ellei sitten hinnat ole laskenut muutamaa satasta näiden 4v aikana.

Takaisin