Noniin elikkäs eilen tuli vaunut (Tutek Turran, Musta eco nahka).
Ekaks, vaunut olivat paketista käyttövalmiiksi laitettu noin 5 minuutissa ilman käyttöohjeita. Osat kiinnittyvät helposti runkoon mutta yhdessä. Eli lukitus ei suinkaan ole kuin telakoissa että kaukalo hakee lähes aina itse oikean paikan ja naks. Vaan molemmin puolin on katsottava että osuu kohdilleen just eikä melkein. Vaunun erittäin kookkaan koon takia tämä on hiukan vaikeaa yksin vaikka itse olen 175 cm kuntoilija (toki ehkä hiukan nyt kankea

). Mutta yleiskatsaus kun olivat koossa! VAU!! Aivan mahtavat, todella jykevät ja jopa minulle korkeahkot työnnettävät jos työntöaisa laitetaan ns. perusasentoon. Haju nahasta hieman erikoinen ei niinkään pistävä mutta ei myöskään samanlainen kuin uusissa tavaroissa yleensä. Vaunun kuomun kun laskee niin ulkopuolelle jäävät metalliset kiristimet jäävät pelottavasti tyrkylle.
Sitten kokeiltiin ratasosaa. Ööööö jotain taisi olla pakkauksen takia vielä erilailla sillä näyttivät todella hassuilta. Mutta kokeilemme vielä tänään ajan kanssa tarkemmin läpi. Ratas osa oli käytännöllinen 5-piste valjaat estävät lasta pujottautumasta roikkumaan rattaiden vierelle kuten tavallista. Ratasosaankin oli todella muhkea ja tyylikäs jalkapeite joka mahdollistaa sen että ratas iässä tarvitaan vaan talvilämpöpussi jos pusseja tahtoo käyttää ja peite ajaa kyllä asiansa muut vuoden ajat jos vaatetta on kuitenkin puettu riittävästi mutta peitteenä mahtava. Mutta yleisesti edelleen todella oudon näköiset varsinkin kasvot menosuuntaan päin (toisin päin ei vielä kokeiltukaan).
Sitten kaukalo. Meillä on varsinaisena kilpailutettuna ja vertailtuna kaukalona Brio Primo johon vertaisimme, ei siitä sen enempää! Tutekin kaukalo oli jotenkin sen näkönen että ei näyttänyt turvalliselta. Toki kaikki Suomeen hyväksytyt kaukalot joutuvat kaikki läpäisemään turvatestit ennen myyntilupaa mutta kaukalon reunat eli sivutörmäys suojat olivat onnettomat. Ja äkkiä ilman autoa katsottuna en oikein hahmottanut miten se oli kiinnitetty toki en myöskään vielä kokeillut että olisiko se käynyt Brion telakkaan mihin kuulemma lukittuu todella monikin kaukalo kuulemani mukaan. Kaukalo laitettiin pienillä lisäosilla kiinnirunkoon ja olikin erittäin kätevä mutta senkään kytkeminen ei ihan niin äkkiä käynyt että olisi vaan tökännyt vaan hieman piti sihtailla molemmin puolin kurkkien.
Jouduimme myös heti reklamoimaan lisää! Aiemmin siis jo kolminkertaistuneesta toimituksesta johon en ensimmäisellä kahdella kerralla saanut vastausta kuin että "Tuotteen toimitus aika on 2-3 viikkoa, kiitos palautteesta." Ööö joo niin mä tiedän osaan lukea mutta kun se oli jo mennyt ja tilaus oli edelleen tilana käsittelyssä ja lähinnä tiedustelin vaan että kun toimitusaika venyy niin saammehan vaunut silti varmasti. No kahden saman vastauksen jälkeen sitten sainkin kolmantena asiantuntevaa pahoittelua ja tässä vaiheessa oli tilauksesta jo yli kuukausi joten sain sitten vähän infoa että miksi vaunujen tulo kesti, pahoittelut edellisistä vastauksista jotka eivät vastannut kysymykseeni ja 100 euron lahjakortin. Mutta sitten eiliseen. Eli siis laatikoissa ei tullut mitään kuittia ei pakkaussisältöä eikä mitään muutakaan. Eikä sitä lahjakorttiakaan! Eli takuu kun on 2 vuotta niin olettaisin saavan siitä kirjalliset paperit mitkä tietenkin pitää toimittaa jos jotain ilmenee niin aina todisteeksi.
Lisäksi yhden renkaan lukitus oli rikki. Renkaan sai kyllä paikoilleen sen verran että saimme ne muuten kokeiltua mutta kovaa rallia ei pystynyt päästämään ja vauvaa en olisi uskaltanut sinne sen renkaan varaan laittaa. Uusi rengas luvattiin lähettää ja pistän rikkinäisen takaisin eli se hoitui. Mutta papereiden kohtaloa en vielä tiedä kun tajuttiin se sitten jo kun olin renkaasta ilmoittanut joten laitoin sen tänään lähettämääni sähköpostiin missä lähetin kuvat renkaasta.
Mutta siis eli vaunut olivat silti suurilta osin että ooooi vaaau tunteita herättävä mutta hiukan pieniä yksityiskohtia/seikkoja tosiaan oli joita pidin outoina/epäkäytännölisenä. Vaunuina silti erittäin tyylikkäät ja mahtavat!
Niin ja lisäys vielä
Hoitolaukku oli pettymys. Ei veto ketjua, hieman pienen oloinen mutta tyylikäs ja helppo kiinnittää.