Vaunu-gallup

Graco Mirage kellään kokemusta näistä rattaista? Tarkoituksena oisi siis ottaa heti käyttöön turvakaukalon kanssa joka sopii rattaisiin. Saataisiin myös yhdet rattaat lainaan, mutta ei näitäkään ole hinnalla pilattu joten meinasin pitäisikö kuitenkin ostaa omat jotka menee sitten seuraavillakin lapsilla???

Muoks. Menikin jo tilaukseen, kun löytykin vielä niin edulliseen hintaan (220e) kyseiset rattaat sekä siihen sopiva turvakaukalo jalustalla!

Kannattaa näköjään siis kyttäillä ja vertailla näitten sivujen hintoja enemmänkin, joillain sivuilla tuplana tuo hinta

Muokattu viimeksi:
Me tilattiin Gracon tuplarattaat. Tuli kyllä ostettua vähän sikaa säkissä, kun nettitietojen perusteella laitettiin tilaukseen. Olivat nyt niin halvalla Lekmerissä niin oli pakko ostaa.

Lekmeriltä tilasin myös. Tosin noita rattaita välillä käyttänyt, kun kummipojalla sellaset käytössä. Ystävällä on käytössä Gracon tuplat ja hän oli ainaki ollu enemmänku tyytyväinen niihin!

Oletteko ennen tilanneet sieltä Lekmeriltä? Me ollaan katteltu Baby Joggerin City Elite rattaita, ne oli näpsäkät käyttää iso pyöräiset ja adapterilla saa turvakaukalon suoraan rattaisiin kiinni. Suurin pointti oli kuitenkin rattaiden helppo koottavuus kasaan ja se että ne mahtuu meidän kaksiovisen takaluukkuun.

Tervehdys! Täällä kirjoittelee aika tietämätön ja menee hermot :D ollaan ostettu emmaljungan duo edge -vaunut. Nyt katsellaan turvakaukaloa, ja ollaan päätymässä cybex cloud q -turvakaukaloon, MUTTA siinä ei ole yhteensopivuutta edes adapterilla emmaljungan runkoon. Oletteko oikeasti tarvinneet ominaisuutta, jossa kaukalon saa kiinni vaunujen runkoon? Mikä mielestänne olisi järkevin ratkaisu:
A) hankkia turvakaukalo, joka sopii emmaljungaan ja unohtaa cybex, vaikka se on testivoittaja ja erittäin käytännöllinen muutenkin
B) hankkia matkikset, johon cybex-kaukalon saa kiinni
C) käyttää tarvittaessa meillä jo valmiina olevaa, ilmaiseksi saatua "varakaukaloa", joka on maxi-cosi ja joka siis sopii adapterilla emmaljungaan
Kiitos mielipiteistänne :) mä olen jo toivoton tämän pähkäilyn kanssa... :/

Meillä on Emmaljungat ja ostettiin Britax SHR 2 kaukalo silloin esikoiselle, koska sen sai kiinni vaunun runkoon. Tuo kaukalo oli silloin testivoittaja eli uskon että pärjää edelleen mahtavasti turvatesteissä. Käytettiin paljon sitä yhdistelmää. Nyt haluan pitää vaunut kotona ja ostettiin matkarattaat mihin tuon meidän kaukalon saa kiinni. Auttoiko yhtään?

Ps. Tiesittekö, että suositusten mukaan turvakaukaloa saa käyttää vain 5v?

Mä varmaan unohtaisin uuden kaukalon ostamisen ja käyttäisin pelkästään "varakaukaloa"... Jos kaukalo turvavaatimukset täyttää. Meillä esikoisella riitti ihan yksi kaukalo. Jos tarvi lähteä toisella autolla ajamaan, sai kaukalon ilman jalustaakin kiinnitettyä toiseen autoon :)

Meille itselle tulee tutulta ilmaiseksi saatu muutaman vuoden vanha maxi cosin kaukalo, joka on saanut turvatesteissä vielä luokituksen hyvä. Itse en raaski ostaa uutta kaukaloa, kun hyvä kaukalo saatiin jo :)

Itse aikanaan suhtauduin niuvasti tarpeeseen saada turvakaukalo rattaiden runkoon, mutta noheva myyjä sai myytyä meille brio-paketin ja on ollut käytännöllistä saada kaukalo renkaisiin ilman vaunukopan mukana kuljettelua ja vauvan siirtelyä istuimesta kaukaloon. Suosittelen kyllä istuimen yhteensopivuutta rattaidenrungon kanssa. Ja, jos teillä olemassa jo yhteensopivat kamat, menisin niillä (toki kannattaa huomioida onko turvakaukalo tosiaan vielä iän puolesta käyttökelpoinen).

Minnis88, miettisin vielä niiden Cybexin cloud q hankkimista. Verrattuna esin. aton q ne painoi paljon enemmän. Cloudeissa oli tosiaan se hieno ominaisuus että niissä sai vauvan makaamisasentoon jos esim. rattaissa tai ostokärryissä makoilee, mutta ei niissä sitten paljon muuta ollutkaan..no hintakin tietty kalliimpi.

Hepsuli, olen nyt pari kertaa tilannut Lekmeriltä ja ainakin tähän mennessä tuotteet on tulleet tosi nopeasti ja homma sujunut muutenkin hyvin.

Kellään kokemusta Mountain Buggy Duo-rattaista? Niin paljon eri vaihtoehtoja, että pää menee tässä sekaisin.

Kellään kokemusta Mountain Buggy Duo-rattaista? Niin paljon eri vaihtoehtoja, että pää menee tässä sekaisin.
Tai miten ne duot ja duetit ylipäätään eroaa toisistaan..?

Meillä arvotaan nyt näiden kahden yhdistelmävaunun välillä: Emmaljunga Duo Edge vs. Tutek Turran. Emmaljungiin valittaisiin kuvasta poiketen Duo S black air -ilmakumirenkaat, Tutekiin nuo samat, mutta mustana.

Hintaero näissä on aika merkittävä, Tutekit saa alle 600e ja Emmaljungat vähän reilu 1000e... Ystävä on liputtanu Emmaljungien puolesta ja niitä kävin liikkeessäkin työntelemässä ja miellyttäväksi toteamassa, niillä jälleenmyyntiarvokin on hyvä. Tutekeista en oikein löytänyt käyttökokemuksia, joten oon menossa tällä viikolla katsomaan niitä Hobby Halliin hakemaan jotain tuntumaa. :)

vaunut.jpg

Eikö Emmaljungat ollut nyt lastentarvikkeessa tarjouksessa? Mulle tuli sellainen s.posti, mutta en avannut sitä sen koommin.

Oi mäkin olisin halunnu emmaljungat mut sit ihastuin brio smileen ku sai hyvällä tarjouksella koko setin! :) ImageUploadedByVau Foorumi1435744837.276667.jpg tuli myös turvakaukalo mukaan.. Hinta tais olla 700e yht, mut brio on kuulemma myyty joten tulee poistumaan pian!

Britax taisi ostaa Brion vaunuliiketoiminnan. Toivottavasti toi Smile ei poistuisi markkinoilta. On ensinnäkin tosi hyvät rattaat. Lisäksi olin ajatellut myydä vaunukopan ja turvakaukalon pois heti vuoden päästä kun kuopus ei niitä enää käytä. Ratasistuimen ja rungon olin ajatellut säilyttää pidempään vaikka seisomalaudan kanssa. Mutta eihän kukaan sitten osta erikseen vaunukoppaa, jos runkoja ei ole enää kaupoissa..

En usko, että brio sinällään merkkinä häviää, mutta smilethän voi hävitä (niinku edeltäjää happyä ei saa enää uutena ainakaan kovin monesta paikasta). Meilläkin siis smilet ja olen myös ajatellu myydä turvakaukalon vuoden päästä pois (jää käyttöikää vielä pari vuotta uudelle omistajalle). Vaunut koppineen myyn sitten myöhemmin omana kokonaisuutena, juuri siitä syystä että voi ostajaehdokkaita löytyä paremmin.

Yhdistymiskauppahan on vaan toistaseksi lisännyt vain britaxin ja brion yhteensopivuutta. Kauppa oli tiedossa jo pari vuotta sitten.

Me löydettiin kirpparilta käytettynä tosi hyväkuntoiset Brion vaunut 70 eurolla :) Oli kyllä unelmalöytö. Nyt kun olen tutkinut ja googlaillut niin malli taitaa olla Brion Happy Kombi ja ilmeisesti 2009 malli. :) Vaunut menee kivasti kasaan autoonkin (meillä ei ole omaa autoa, mutta mun äidin autoon ainakin mahtui hyvin), heittoaisa löytyy ja renkaat vaikuttaa tukevalta. Lisäksi vaunut on tosiaan yhdistelmät että saa rattaatkin tarvittaessa. Tosi hyvä löytö ja ollaan kyllä tyytyväisiä. :) Turvakaukalo varmaankin ostetaan uutena, en uskalla ainakaan tuntemattomalta ostaa käytettynä kun pitäis olla kolaroimaton.

Noormarkussa on Oran tehtaanmyymälän ja siellä taisi olla joku edullinen tarjous. Bongasin vain sattumalta Länskäristä, kun olin kylässä siinä suunnalla. :)

Takaisin