Vaunu-gallup

Meillä on kans esikoisella noi merenvihreät smilet ja ollaan tykätty. Toimivat talvellakin, mutta eipä meillä Helsingissä kauheesti nähty lunta. Matkarattaita me ei olla kaivattu erikseen, noi on ajanu saman asian. Thaimaan reissulla käytettiin lentokentällä kantoreppua ja paikan päällä sai hotellista rattaat.
 
Maksettiin vaunuista 599€, mutta meillä oli jo valmiiksi turvaistuin, joka ostettiin tutuilta. Luulin että saisimme sadesuojan pakettihintaan mutta saimme siitä vain 10% alennusta. Kiva kuulla että monet on tykännyt. Ei mennyt sitten vaunuostokset ihan pieleen. :)
 
Kannattaa muuten se sadesuoja laittaa useammaksi päiväksi tuulettumaan. Ainakin mun nenään haisi ihan järkyn voimakkaasti.:hungover:
 
Kyllä haisee täälläkin voimakas muovi siinä sadesuojassa, pitää tuuletella se sitten syyskuulla. :)
 
Baafh! Mulla repee pää, mä ymmärsin että meitin ratas malli oli jo päätetty (baby jogger city elite), kun mies alkoi eilen heittelemään uusia kärryjä ilmaan esim. Esprit viper. Onko jollain kokemuksia siitä? Samanlainen kolmipyöräinen kuin baby jogger mutta hinta huomattavasti huokeampi ja pitäisi olla hyvä pitkille vanhemmille myös.
 
Mekin vihdoin päästy niin pitkälle, että vaunukauppaan.. Piti käyä vaan kattomassa, mutta niihän siinä kävi, jotta tilattiin Oran Saagat hoitolaukkuineen päivineen. Tuntuihan se melkoiselta hinnalta kun tiedetään että vain tämä yksi niillä työnnellään. Mutta toisaalta, otetaan ny ilo irti nykyvaunun hienouksista. :D Vaikuttivat lämpimiltä ja suojaisilta, mikä onkin tärkeää meillä, kun ulos on mentävä kelillä kuin kelillä koiran takia. Pääseepähän ittekkin tuulettamaan pään sitten samalla niin ei ihan höperöksi sisällä tule. :)
 
Olisko jollain antaa sellaisista yhdistelmistä vinkkiä joilla pääsee kätsysti eteneen täällä maalla mudassa ja loskassa? Mitään cityrattaita me ei vaan voida ajatella joten isot renkaat pitää ilmeisesti olla jne
 
No nuo Oran vaunut ainakin toimii maalla hyvin ja ylipäätään neljällä isolla pyörällä kulkevat.
 
Baby joggerissa kolme isoa rengasta, samoin esprit viper. Muita merkkejä mitä isorenkaisia katsottiin olivat Teutan, Hartan ja Ora.
 
Toi on kyllä aika kätevä juttu et saa vaihdettua nuo etupyörät. Maalla mennessä isoissa renkailla ja kaupungissa pienissä tiloissa pienemmillä renkailla.. oltas pari vuotta sitten ostettu tollaset jos ois ollu tarjolla:rolleyes:
 
Siihen tykästyin kans! Mies ei osaa yhtään miettiä tollasten etua, naureskeli vaan että shoppailu ja kaupungilla oleminen onkin tässä tärkeintä. Mutta eiköhän hänkin loppuviimeksi oppii arvostamaan tota ominaisuutta :D
 
Ainakin kun käy kaupungissa/kaupoissa lapsen kanssa kahdestaan ja niillä isoilla renkailla:joyful:
kyllähän niilläkin voi käydä kaupoissa, mut ahtaissa väleissä pitää jättää rattaat sit kauemmas...
 
Mä en taas varmaan tuu shoppailemaan kärryillä, kun nytkään usein missään käy. Enemmän tykkään lumihangessa pyöriä. :wink
Voi ihanaa, kun mies ei tajua mun hulluutta/lapsettamista välillä. Saan jonkun kaverin vihdoinkin mäenlaskuun, hiekkakakkujen tekoon yms. :hilarious:
 
Vaunut haettiin postista viime viikolla, mutta ne odottavat vieläkin laatikossa. Pitäiskö ne kootakin jossain vaiheessa? :D
 
Meillä odottaa eteisessä esikoisen Emmaljunga city crossit (https://www.youtube.com/watch?v=KF6V4y76TTI) quadrolift-kantokassin kanssa. Oon ollut tosi tyytyväinen. Hinta on huono puoli, mutta muuten ei ole mitään valittamista. Kevyt työntää, ja isoilla pyörillä pääsee loskakeleillä ja mökkitielläkin eteenpäin. Tavarakori on tilava, sadesuoja hyvä, työntöaisan säädettävyys hyvä jne. Ja jos vauva nukkuu kun matka päättyy niin quadrolift kouraan vaan ja unia voi jatkaa siinä sitten kotona. Oli meinaan tosi kiva ettei tarvinnut nukkuvaa vauvaa nostella syliin vaunuista vaan nosti vaan sen kantokassissa käsivarrelle.Noihin vaunuihinhan on saatavissa sellainen CityKoppa vastasyntynyttä varten, mutta musta se olisi ollut ihan turha kun oli se kantokassi. Pääsi edes vähän säästämään.

On meillä vielä semmoiset parinkympin rimpulat kokoontaitettavat matkarattaat myös, mutta aika harvoin on niitä tarvittu. Mies haikailee kääntyväpyöräisiä vaunuja, mutta musta noi kääntyy ihan riittävän näppärästi ellei nyt ehdoin tahdoin tunge itseään johonkin kapeaan rakoon. Sisaruslauta ostettiin äskettäin, sillä systeemillä tarkoitus pärjätä ettei tarvi tuplarattaita hankkia.
 
^ meillä samat rattaat ja hyväksi todettu. Nyt oli vaan pakko hankkia tuplat kun esikoinen niin pieni vielä ettei ulkona kävele.
 
Meillä esikoisella nämä akjax traperit (http://www.lauranlastentarvike.fi/e.../UUTUUS_AKJAX_VAUNUT/Traper_yhdistelmaevaunut), joihin sai itse valita värit ja kuosit. Isot renkaat jotka toimi maalla ja lumessa ihan kivasti ja rattaiden mukana kuulu iso määrä erilaisia toppasuojuksia, sadesuoja, sateenvarjo ja hyttysverkko. Myös kankainen kantokoppa tuli mukana (hiukan epäkäytännöllinen mutta kyllä me sitä käytettiin niin kauan kun esikko siihen vaan mahtui). Ainoina huonoina puolina tuo kantokoppa ja sitten tavarakori johon kyllä mahtuu mutta sen tavaran sinne laittaminen on vähän vaikeaa kun tehty jotenkin ahtaaksi se väli. Hintakin mun mielestä aika kohtuullinen kun kaikki kuuluu siihen ja vielä kuosit saa valita päälle.

Nyt ostettiin emmaljungan viking doublet ja ne kyllä vähän kirpas kun joka ikinen osa pitää erikseen ostaa. Vaikka ostettiin vielä kaupan näytekappale mikä oli edullisempi.
 
Niin ja mukaan tuli siis vielä saman kuosin hoitolaukku noihin trapereihin.
 
Takaisin
Top