Vaunu-gallup

Niin ja joskus kokeilin tota et laitan turvakaukalon ostoskärriin ni oli aika poikkeuksellisen dieetti ostokset, kun kaupassa pyritään normisti käymään max.2xvko ni eihän siihen oikein mitä mahtunu. Usein tuli otettua sellanen kärri mis on se sitteri? vaikkakaan ei ne kovin hygieenisiä välttämättä aina oo..
 
Meillä oli kaupassa aina matkarattaat mukana, kun niihin saa kaukalon kiinni ja poika pystyi ottamaan siinä samalla nokoset. Pidetään ne matkarattaat samasta syystä kuopukselle. Poikahan istuu nykyään kärryjen kyydissä ihmetellen.
 
Meille nyt tehty tilaus vaunuista ja turvakaukalosta, en tiedä oonko liian aikasessa mut kuulemma 4-6 vk menee saada liikkeeseen ja varmaksi ei pystynyt sanomaan miten kesälomat vaikuttaa toimitusaikoihin joten onpaha nyt vedetty varman päälle, kert löyty meille sopivat (ainakin näin teoreettisesti ajatellen) :D
 
Suurimman osan kaukaloista saa kärryihin kiinni joten ei vie sitä kori tilaa. En osaa paremmin selittää.

Me ostettiin esikoiselle samalla kerralla kaikki (vaunut, hoitolaukku, turvakaukalo, isofix jalusta kaukalolle ym.) kun kysyttiin että saako alennusta jos hankkii paljon kerralla ja saatiinkin hyvä alennus. Itseasiassa useita satasia. Vaunut oli selvä valinta ja turvakaukalo valikoitui autoliiton testin pohjalta.
 
Huhuh, käytiin miehen kanssa vain vilkaisemassa vaunuja ja riitahan siitä tuli. Ärsyttää kun hän ei ole vielä perehtynyt yhtään asiaan ja itse taas sit liikaakin. Sit ne tyhmät kysymykset.... Argh
 
Mä muistan stressanneeni esikoisen vaunujen ostosta. Halusin, että päätetään ajoissa, jos sitten tilataankin netistä ja on kuukausien toimitusaika. Olin tutustunut tosi paljon eri merkkeihin ja malleihin. Harmitti kun mies ei ottanut asiaa yhtä vakavasti. Lopulta mies aktivoitui ja löysi ne parhaat rattaat. :D
 
Ehkä munkin pitäs vaan höllätä ja lopettaa stressaaminen :D Kuitenkin aika monta kuukautta vielä aikaa ennenkun niitä edes tarvitaan..
 
Mua otti kans päähän kun lapsimessuilla vaunuja katsellessa mies lauko myyjälle kasan kysymyksii mihin mä oisin osannu vastata, ihan ilmiselviä juttuja ja sellasia mistä olin jo ehtiny ottaa selvää. Ensimmäisenä mies meni työntelemään tuplavaunuja ja myyjä tuli kysymään et ollaanko ettimäs nimenomaan tuplia. Sanoin sit et käydään nyt ensin ekassa ultrassa tsekkaamassa montako on tulossa kun ei ees ennestään ollu yhtäkään. Kyllä mies sit osas toisaalta kysyy muutaman jutun mitä itellä ei olis käyny mielessäkään. Ja otti tosissaan käytännöllisyys- ja turvallisuuspuolen jutut. :) jos sitten rakenneultran jälkeen alkais kattelee mistä meidän unelmavaunut sais halvimmalla.
 
Mä _toivon_ että tässäkin kävis samanlain. Just se ottaa päähän kun itse on etsinyt tietoa asioista todella kauan ja sitten mies kysyy asiaa joltain muulta. Pikkujuttuja mut argh :D Etenkin sillon kun vastauksen "antaa" anoppi joka on viimeksi käsitellyt vaunuja 80-luvun alussa......
 
f491f16a1c160911609c8e006c6dd2eb


Nyt on vaunukaupat tehty. BRIO swingit käytetynä. Jos manaan nämä alimpaan talvella, niin ostetaan sitten käytettynä emmaljungan citycross -runko.
 
Oliko jollain kolemusta britaxin b-agile 4 tai britax affinity yhdistelmärattaista? :)
 
Muokattu viimeksi:
Me ostettiin b-mobile4 matkarattaat, kokemusta ei ole vielä, ovat pahvilaatikossa edelleen. Olin katellu niitä jo esikoisen aikana ja tykästyin, mutta nyt vasta ostettiin. Esikoisella oli jotkut vanhat cracot (ehkä) ja ne oli niin kuluneet että kamalat työntää ja varmaan olla kyydissäkin
 
Heips! Itse haluaisin upouudet ja merkillä ei todellakaan ole väliä. Pitäisi mahtua menemään hyvin pieneen tilaan ja kasaan tarvittaessa ja tarvitsisi olla edulliset.
Tällaisia olen nähnyt muutamia paikkakunnallani.. Harmittaa vaan kun en ole kerinnyt kyselemään onko hyvät vai huonot. Hintalaatu suhde voisi olla ihan kohdillaan...
http://preeco.fi/baby-merc-lastenvaunut/50107-baby-merc-s6.html suomessa näitä myy tällainen sivusto ja saksata sais vielä halvemmalla. Saksassa tuntuu tuo baby merc merkki taitaa olla kuuluisampi.. http://www.ebay.de/itm/Baby-Merc-Ma...58?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2a3aec633a
Onko kokemuksia? Mitä muita halpismerkkejä voisi olla? Ihan perus perus vaunut olisi hakusessa ja pehmeällä kopalla, koska autoon ei esim. mahdu emmaljungan yhdistelmät kovalla kopalla..
 
Kuinka paljon maksaisitte 1,5-2 vuotta käytetyistä vaunuista? Olisko 50-70 % nykyisestä kaupan hinnasta ok?

Takuuta ei varmaan 2 vuoden jälkeen enää ole, eli kaikki pienet korjaukset maksaisi jotain. Voi tulla jotain renkaiden uusimisia, mitä ekaan kahteen vuoteen välttämättä ei tule.

Jos mä nyt maksaisin tuon 50-70 % uusien hinnasta, pitäisin vaunuja pari vuotta, niin saakohan 4 vuotta vanhoista vielä myytäessä jotain? Ainakin 20-30 %? Jos mä ajattelisin vaikka kolmen perheen ketjua vaunujen käyttäjinä, jokainen 2 vuotta. Eka käyttää uutena, ei huolia korjauskuluista. Niin ekan pitäisi myös maksaa käytöstä eniten? Jos mä nyt maksaisin 70 %, niin tuo eka olisi maksanut käyttöajastaan vain 30 % myyntihinnasta. Jos se noin menee, niin mieluummin ostaisin itse ne uudet ja myisin kahden vuoden päästä! :)
 
^ Riippuu paljon myös vaunumerkistä ja kunnosta (käyttöasteesta) paljonko kehtaisin pyytää. Kyllä pääsääntöisesti ajattelisin, että kyllä pyyntöhinta käytössä olleista vaunuista olis se 50% myydessä ensiomistajalta eteenpäin. Ellei jopa vähemmänkin... Jos myisin omiani nyt; kaksi vuotta käytössä olleet hyväkuntoiset, mutta tosiaan renkaiden huolto tekemättä, pyytäisin n 40% siitä mitä me maksettiin. Jos rahallisesti ajattelee, toinen omistaja vois tehdä parhaimman diilin, kun vielä eteenpäin myydessä voisi pyytää jopa 80% itse maksamastaan hinnasta. Esim. 1.omistaja 600€, 2.omistaja 300-250€, 3.omistaja 200€... Vähän niinkuin autot, se joka saa käyttämättömyyden, maksaa suhteessa eniten. Mä ylipäätään kyllä ajattelin niin, että kun jotain käyttötavaraa ostaa uutena pitää myös ymmärtää arvonmenetys tuotteen tullessa käytettyksi eikä vaan uskoa saavansa rahojaan takaisin. Toinen voi olla taas toista mieltä...
 
Me maksettiin Brio Sing vaunuista, telakasta ja turvakaukalosta 350e. Uskalsi ostaa, kun miehen siskon kaveri ja tiedossa on ettei ole kolaroitu. Vaunukoppaa ei ole käytetty lainkaan, koska lapsella oli niin pahat refluksivaivat. Muutenkin kankaat ovat kuin uudet. Ja siis, yhdellä lapsella ollut vielä n. 2 vuotta sitten käytössä.
 
Täällä näköjään porukkaa joilla kokemusta hartanin vaunuista! Itse tippunut jo vaunumarkkinoilta ajat sitten, kun lapset kouluikäisiä. Tuttavalta sais nyt huokeeseen hintaan hartanin 2011 vuoden vaunut ja toisena olen katsellut myös noita preecon vaunuja ulkomailta. Kuulin nyt ettei hartanin vaunuissa ole ilmakumirenkaita ja silloin 2008 vuonna ne oli itselle ehdottomat. Mutta ilmeisesti ihan laatuvaunut joten pakkohan niiden on eteenpäin mennä lumessa ja rotwallien ylityksissä? Autoon kuulemma on mennyt ihan näppärästi vaikka täällä oli kokemusta että joutuu vähän "osiin" laittaa. Tämähän on tietysti autokohtaista. Mielipiteitä? Kokemuksia? Kannattaako mielummin ostaa käytetyt vaunut vai lähtee kokeileen onneaan ulkomaan kaupoille? :anyone
 
Meillä on ollut nyt gessline f3 vaunut 2v, ollaan oltu tyytyväisiä, mut pyörät hieman rämisee epätasaisella maalla. Matkarattaina baby jogger kolmipyöräiset, on ihan huiput! Siskolla teutonian cosmot ollut 3,5v ja on todella tykännyt. Kaverilla brion happy tykkäs kun oli vaunuina mut rattaista ei oo niin tykännyt.
 
Me tilattiin Preecolta Kunertin vaunut. Ainakin tuttavat kehuneet ja itse olen kaverin muksua niissä työntänyt; kevyet mutta tukevat ja pääsee loskassakin hyvin eteenpäin :)
 
076929a6d0a51b4c8c1329a2b466a246


Me tehtiin just kaupat näistä Emmaljungan vaunuista! Mä kyllä ihastuin näihin ihan täysin!
Nyt kun vielä malttais oottaa elokuulle että nää saa hakea! :D
 
Takaisin
Top