Vaunu asioita

Ite kans harkitsin että olis hommannut jo tässä kohta puoliin.. Mut niin se mieli vaan muuttuu. Täytyy kuitenkin ensin siivota tuo meidän häkkivarasto kun on sinne tarkoitus tehdä tilaa vaunuille.

Se on yksi aika tärkeä juttu, että mahtuu auton takakoppaan :) Nuo taitaa mennä jopa pienempään tilaan, kuin meidän nykyiset.

Voin kyllä omasta puolesta suositella lämpimästi Brion Smilejä! Huippu vaunut! Itseäni arvelutti ilmakumirenkaat ennen ostoa, mutta nykyään en muita huolikaan :D Muutaman kerran on tarvinnut pumpata lisää ilmaa vuoden aikana eivätkä ole puhjenneet kertaakaan. Muutenkin se että vaunut saa niin pieneksi kasattua ja turvakaukalon, vaunukopan ja istuinosan erittäin helpot ja kätevät kiinnityssysteemit niin nää vaunut on kyllä täys 10.

Meillä oli esikoiselta emmaljungan vaunut city-kopalla, eli sillä vähän pienemmällä, niin silti vei tosi paljo tilaa kasattuna. Peräkonttiin ei mahtunu ku ratasosa, koppa sit takapenkille tai etupenkille... ja auto oli porrasperänen pösö, eli kohtuu tilava. Nyt on easywalkerin tuplarattaat ja menee tosi näppärään tilaan kasaan, ei ongelmaa ollenkaan. Nuissa on tosi isoja eroja, tutkikaa ja vertailkaa.

Mä päätin aiemmin, että vasta np-ultran jälkeen rattaat, mutta niin mä sitten kuitenkin lankesin jo kuukausi sitten ostamaan about tonnin (!) Mutsy Igo -yhdistelmärattaat. Mies kyllä vähän pyöritteli silmiään... :grin Uutena siksi, että kuulin/luin jostain että käytetyt olis helposti riski jos ei tiedä miten pidetty - home on kuulemma yleistä jos säilytetty kylmässä varastossa tai vaikka paljon vaan nukutettu ulkona. Mutsyt siksi, että testasin montaa merkkiä liikkeessä, ja nää oli kaikkein kompakteimmat yhdistelmärattaat. Plus tosi kevyt koppa.

Turvakaukalo vielä haluttaisiin uutena, kun siitäkin luin että käytetty on riski. Kaikki muu onkin sit Ikealta tai käytettyä, kun eräs urpo pisti lähes koko vauvatarvikebudjetin rattaisiin. :rolleyes:

tuohan se on yksi riskeistä, kun vaunut käytettynä ostaa, mutta itse pyrin tarkkaan tutkimaan ne. ja mahdollisimman uudet. sitten en halua, että on tupakoitu.

Mangustimamma, mua kiinnostaisi kovasti myös nuo Mutsyn Igo:t. Pitäisi tässä lähikuukausina mennä jonnekin liikkeeseen vähän koeajamaan. Voisitko kertoa kuitenkin, onko niissä pyörissä jonkinlainen jousitus? Siskolla on Mutsyn Evo:t jokusen vuoden takaa, ja niissä ei jousitusta ole, joten kyyti hiekkatiellä on aika tärisevää.. Itsehän tosin asun kaupungissa, joten etupäässä tulisi liikuttua päällystetyillä teillä.

meillä muuttui taas mielipiteet. Näillä näkymin meille ei varsinaisia tuplarattaita tule lainkaan. Taaperolla käytän tarvittaessa liinaa/reppua ja vauva vaunuissa tai toisinpäin. Rattaiksi hankitaan croozer kid for two rattaat/polkupyöräkärry ja niihin vauvalle se vauvan istuin. Niitä tulee varmaankeväällä sitten enemmän käytettyä. Se meillä muutenkin ostoslistalla :)

Mulla toimi 1 vuotiaalla taaperolla rattaat ja vauva oli kantoliinassa. Kun vauva siirty rattaisiin niin esikoinen sai sen laudan rattaisiin. Oli tuplarattaat kans myöhemmin kun en enää kantanut ja vauvakin istu, brion ponyt.

Kävelivät mielummin kun ovat aina olleet meneviä ja mikä kiire mammalomalla on ettei lapsi kävellä voisi jos tahtoo :)

Musicro: valitettavasti en osaa tuosta jousituksesta kauheasti sanoa, kun testasin ennen ostoa vaan liikkeessä sisällä ja nyt ovat vielä laatikossaan odotelleet muuttoa. Enkä suoraan sanottuna älynnyt miettiä koko jousitusta. :wideyed: Kannattaa varmasti tosiaan käydä liikkeessä koeajamassa, sillä tavalla niistä mun mielestä sai parhaan käsityksen.

Osassa mm phil&teds merkin peräkkäin istuttavissa rattaissa todellaki toinen lapsista joutuu kattoon toisen istuinta/koppaa. Ei nää eteenpäin. Ja istuinosat on tosi ahtaat, lapsi joutuu istuu jalat koukussa! Ei näytä kovin mukavalta lapselle. Kaverilla on siis nämä rattaat.

Mitähän Phil&teds-mallia kaverisi rattaat ovat? Olen nimittäin miettinyt Phil&tedsin tuplia, koska rattaiden pitää olla mahd. pieneen tilaan menevät ja en halua vierekkäin istuttavia koska jos lähtee vain toisen lapsen kanssa vaunuilemaan niin turhaan sitten työntää isoja rattaita.. Olisi muutenkin mukava kuulla jos jollain on kokemuksia Phil&tedsin rattaista..

Haha. Nyt mä sitten päädyin vaunuihin joissa on pienet eturenkaat. Vaikka aiemmin päätin että ei. Mutta kokemus oli emmaljungan tuplista joissa melkoisen pienet renkaat ja muutenkaan en sit tykänny/ei toiminu käytössä vauvalla ja 1 v:lla. Carena double swing toimi.

No tänään haettiin vaunut. Eilen ilmesty tori.fi Brio sing vaunut. Ne miellytti silmää. Ja kevyet ja kätevät. Saa nähdä sit miten kulkee talvella, mutta kaupungissa asutaan, luulis kulkevan. Jos ei toimi ni sitte jääköön ns.matkarattaiksi ja ostetaan toiset kun kyllä edullisesti saatiin. Runkoon saa kiinni brion turvakaukalon käsittääkseni.

Nytköhän nuo on tuossa marraskuuhun asti.... :)

Vähän ehkä "avoin" toi kuomu mut ostan kuitenkin jonkun kivan suojan siihen

a8f89856be3b3a49338e04ca951c9f33

Eikö tuosta kopasta käänny vielä lippa joka suojaa enemmän ettei ole niin avoin? Itsellä on käytössä Smilet ja siihen kuuluvassa kopassa (joka näyttää samalta kuin tuo sinun) saa läpän käännettyä siitä kuomun sisäosasta.. :)

Vaihdoin oman autoni alkuvuodesta, enkä sitä viitsisi taas alkaa vaihtamaan. Mietityttää vaan miten saan vaunut siihen mahtumaan kun kyseessä ei mikään tilaihme kuitenkaan ole. Saako vaunuliikkeissä kärrätä vaunuja pihalle ja testata mahtuvatko autoon? :D

Miehen autoon varmaan saisi mahtumaan, kun tyhjentäisi peräkonttinsa kaiken maailman romuista, mutta vihaan ajaa sillä. En tiedä edes uskaltaisinko sen kanssa lähteä vauva kyydissä liikenteeseen, kun ajaminen vaatii niin paljon huomiota, että liikenteen huomioiminen jää vähemmälle.

Takaisin