Vaunu asioita

kzu, me ollaan säilytetty puolilaittomasti ihan tossa rappukäytävässä. Mut varmaan riippuu niin paljon taloyhtiöstä, et uskaltaako säilyttää yhteisissä tiloissa. Kyllähän niitäkin tarinoita kuulee, että vaunuja on pöllitty neuvolastakin :o Ei se lukko varmaan huono idea ole, jos yhtään pelottaa, että joku kävisi vaunut viemässä. On ne kuitenkin sen verran hintava satsaus ja sit tietty oma mielenrauha on jo mittaamattoman arvokasta :)

Itellä on tarkoitus että siivotaan häkkivarastoon sen verran tilaa että mahtuu sinne.

Meidän on varmaan pakko säilyttää kylppärissä :E Onko kellään muuten kokemusta Bugaboo Buffaloista? Innostuin ensin noista Brion Smileista, mutta jäin miettimään noita rengasjuttuja...

Mä tykkään kovasti noista Brio smile (vaihtuu Britax). Ajattelin pärjätä niillä, ilmakumipyörät ehdottomasti , pitäis liikkua paremmin myös lumessa kun ne kennot tms

Kääntyvyyttä en niinkään mieti. Ilmakumihomma on yksi. Olen ymmärtänyt, että hyvin kestävät ja pumppaus ei ole mulle (tai siis miehelle) ongelma. Lähinnä hermo voisi mennä jos pyörä posahtaisi kesken lenkin jossain kaukana. Ja kun vertaan Buffaloihin, niin B:ssä on isommat renkaat ja olen lukenut, että niillä olisi helppo mennä myös hankalammassa maastossa (vanhat kaupungit yms. mukulakivi-infernot). Olen aluksi ajatellut, että Bugaboot ovat elitisti-bloggaajien pätemisvaunut (anteeksi niiden omistajat) mutta nyt kun rahalla ei ole väliä (saadaan lahjaksi mitkä vain) niin mietin että pitäisikö panostaa Buffaloihin...

Titem, no kyllä minäkin Bugaboo-vaunuihin kallistuisin, jos vaikkapa kaikki maailman vaunut maksaisi saman verran..Ne on niin nättejäkin:shy: Vitsit repesin tolle sun elitisti-bloggaaja-kommentille :grin

Tuosta ilmakumihommasta ja pyörien posahtamisesta, niin itse ainakin käytin vaunuja tossa viime vuoden puolella pari viikkoa puhjenneella kumilla, kun ei saatu aikaiseksi (laiskuutta) hakea uutta pyörää. Ihan hyvin kuule pysty vetää silleenkin, hiukan tukevammin piti vaan ohjata :D Et ei se vaunulenkki siihen yhteen kuminpoksahdukseen välttämättä tyssää. Sit tietty jos kaikki hajoo kerralla, niin eri asia, heh. Ja jos meinaa mukulakivimaastossa liikkua, niin ilmakumit on kyl varmaan mukavammat lapsen kannalta..samoin jos joutuu joskus raahaamaan portaita ylös, niin saa hiukan pehmeämpää kyytiä ;)

Hyviä pointteja :joyful: Onneksi tässä on aikaa pohtia ja tehdä päätöksiä. Ja livenä en ole vielä mitään vaunuja nähnytkään (paitsi kaverilla Emmaljungat - hieman liian jykevät ja retrot mun makuun) että täytyypi tehdä tutkimusta vielä. Onneksi täältä saa hyviä ja rakentavia kommentteja - kiitos niistä! :) Pääasiassa liikumme asfaltilla ja sorateillä. Kesällä mökillä, mutta sielläkin tiet ja polut hyvässä kunnossa. Koti on hissillisen talon toisessa kerroksessa. Joskus kesälomilla voisi pistäytyä eksoottisimmissa maastoissa tms. että joo en asu Vanhassa Porvoossa tai Raumalla :grin

Meillä posahti just tällä viikolla Smile vaunuista rengas. Mies vaihtoi uuden renkaan ja taas toimii. 8euroa homma kustansi. Olen kyllä tykännyt noista, mutta nyt tosiaan täytyy tuplarattaat hankkia. Esikoinen huomenna 5kk. :)

Meilläkin Smilet ja hyvin on pelittäny, tykkään kovasti.
Onkohan kellään kokemusta britaxin tuplista?

Pitäs noi sit myydä alta pois talvella.

Me hankittiin jo esikolle Phil&teds Vibe sisarrattaat. Sisaristuimen voi ottaa pois ja käytettiin rattaissa erikseen myytävää vaunukoppaa. Oli jo silloin toiveissa 2lasta lyhyellä ikäerolla. Siis riskisti hankittiin. Ollaan oltu jo ekan kanssa tosi tyytyväisiä, saa tosi pieneen nippuun läjään ja kääntyy helposti pienessä tilassa ympäri. On siis kolmipyöräinen. Kauan mietittiin mutta erittäin tyytyväisiä ollaan oltu. Etenkin nyt kun pikkukakkosta varten ei tarvi ostaa uutta vaunua vaan molemmat pääsee samaan kärriin! Ja cybexin ja maxicosin kaukalot käy adapterilla, easyfix-telakka ollut myös kätevä autossa!

Ne on kyllä tosi hyvännäköset! Oon haaveillut samoista mutta ei ihan kukkaro kestä niiden hintaa:sad001

meillä on esikoiselle hankitut Emmaljungan yhdistelmät, joita ei oo käytännössä käytetty juuri ollenkaan kohta vuoteen. Lapsi ei viihdy rattaissa ja harvoin mennään minnekään kävellen, kun kauppaankin on enemmän kuin kävelymatka. Talvella menee lenkillä isompi tarvittaessa pulkassa tai sitten hankitaan seisomalauta. Mulla on myös kasa kantoliinoja, ne on paljon kätevämpiä, kun rattailla ei pääse meidän kaupungissa kuin yhteen kahvilaan ja ruokakauppoihin, yhtään jos muualla haluaa käydä niin ilmaan rattaita mentävä tai rattaat jätettävä ulos, mikä taas kahden naperon kanssa aika haaste.
Ihan pientä esikoista kuljetettiin kaukalossa ratasrungossa, siis turvakaukaloon sai adapterin, jolla sen sai kiinni rattaisiin. Napattiin vain kaukalo irti autosta ja rattaiden kanssa kauppaan. Ei tarvinnut siirrellä nukkuvaa vauvaa. Vauva-ajan jälkeen on sit ollut hyvin vähän rattaat käytössä.

Minä tässä suunnitellut laittavani vaikka 50€ sivuun kuukausittain, jos saisi sitten Emmaljungan vaunut ostettua (käytettynä). Aikaisemmissa vaunuissa ollut tavaratila sellainen korkea - ei siis hyvä, vaan haluan tavaratilan, mikä on alhaalla ja avoin. Tulee kuitenkin vaunuiltua. Mallia en ole vielä niinkään katsonut, mutta kova kantokoppa, tilava.

Daaria, onko kokemusta miten nuo kulkee talvella? Minnekään hankeen ei oo tarkoitus mennä vaan ihan kävelytietä jos vähän loskaa tms. Me kans vahvasti ollaan jotkut phil&tedsit hankkimassa :)

Pikkaisen offtopic, mutta kysyisin kerrostalossa (hissittömässä) asuvilta: uskallatteko säilyttää vaunuja pyörävarastaossa tms. yleisessä tilassa ? Lukitsetteko esim. pyörätelineeseen vai luotatteko, ettei kukaan niitä vie ?
T. epäilevä-elina

Kyllä me ollaan säilytetty matkarattaat ja vaunut taloyhtiön pyörävarastossa, ilman mitään lukkoa. Taitaa olla paljon kiinni siitä, minkälaista porukkaa asuu taloyhtiössä.

Joo siis täällä missä asun niin en kyllä jättäis mitään mihinkään. Ei sitä koskaan tiedä mitä noi alakerran narkkarit saa päähänsä..

Takaisin