Vaunu asioita

Ja tuplien hankinta...hmm...ehkä pohdin sitä syksymmällä. Poika kuitenkin jouluna jo 3v3kk. Hmmm....olisiko enää tarpeen..? En tiedä.

Mulla pitää kans hommata tuplat. Esikoinen on joulukuussa 1v 7 kk . En tiiä miksi, mut haluan mieluummin vierekkäin olevat ku peräkkäin/päällekkäin. Niissä näyttää niin tyhmälle se takapenkki, aivan ku siinä istuva joutuis kattomaan eellä istuvan koppaa/aurinkolippaa. Ja vierekkäin olevista haluaisin vielä mahdollisuuden säätää kasvot molempiin suuntiin . Argh! Ei varmaan ole ees semmosia olemassa kohtuuhinnalla :(

Osassa mm phil&teds merkin peräkkäin istuttavissa rattaissa todellaki toinen lapsista joutuu kattoon toisen istuinta/koppaa. Ei nää eteenpäin. Ja istuinosat on tosi ahtaat, lapsi joutuu istuu jalat koukussa! Ei näytä kovin mukavalta lapselle. Kaverilla on siis nämä rattaat.

Mulla poika ois talvena 2v 7kk. Pitää varmaa tosiaa syksylle jättää miettiminen, kun ei tiedä mite tarvii. Alunperin oon tuplia miettinyt.

Onhan ne tuplat kätevät jos liikutte paljon rattailla. Seisomalauta tietty vaihtoehto mut minkälaisessa maastossa liikutte et onko sitten kätevä.

Me taidetaan kanssa jättää tuplavaunujen pohdinta melkeinpä tuonne vauvan syntymän jälkeiseen aikaan. Tarve niille on suurempi, jos esikoinen ei ole lainkaan päivähoidossa ja taas paljon pienempi, jos esikoinen on osapäivähoidossa. Aika näyttää, miten käy :)

Täällä on puhuttu kanssa tuosta vaunujen jousituksesta ja täytyy kyllä sanoa, että noissa mun mainostamissa Brio Smileissa se puoli on aika kuralla kyllä. Mua se ei oo tosin koskaan häirinny. Sillon, kun pohdittiin esikoisen kanssa, että mitkä vaunut ostetaan, niin tormättiin arvioissa just tuohon jousituspuolen puuttumiseen ja se jäikin meitä silloin vähän mietityttämään. Mut 1,5v käytön jälkeen (varsinkaan kun ei muustakaan tiedä :D), ni ei kyllä haittaa millään lailla. Itse asiassa vauva-aikana se saattoi olla parempikin, että oli hiukan tärisevämpää kyytiä, niin tuli paremmat unet silloiselle ongelmanukkujalle :P

Itse oon jopa miettinyt taas Crescent Classicien ostoa jos pärjättäis kuitenki ilman tuplia. Ja tietäisin mitä olen ostamassa :) Talvella esikoinen menee pulkassa ja varmaa 3v osaa jo pyöräillä apupyörilläkin. (Ens viikolla kuulemma saa sellaisen 2v lahjaksi).

Hei, olisiko kenelläkään vinkkiä ihan kaupasta missä konkreettisesti on vaunuja/rattaita, pirkanmaan alueella mielellään.
Googlasin ja löysin montakymmentä verkkokauppaa mutta vain muutaman hassun varsinaisen kaupan. Haluaisin kumminki eka ihan nähdä vaunut ja vertailla ennen ostopäätöstä... muutenkin kaipaisin ihan asiakaspalvelua :)

Mirri, kannattaa käydä Leilahdessa, siellä on Muksutalli ja Lastentarvike ja taisi juuri aueta Baby Stylekin. Kalevassa taas Vauvatalo Johanna ja Baby Style. Pääset katselemaan ja koeajamaan ja kyselemään.

Haha. Nyt mä sitten päädyin vaunuihin joissa on pienet eturenkaat. Vaikka aiemmin päätin että ei. Mutta kokemus oli emmaljungan tuplista joissa melkoisen pienet renkaat ja muutenkaan en sit tykänny/ei toiminu käytössä vauvalla ja 1 v:lla. Carena double swing toimi.

No tänään haettiin vaunut. Eilen ilmesty tori.fi Brio sing vaunut. Ne miellytti silmää. Ja kevyet ja kätevät. Saa nähdä sit miten kulkee talvella, mutta kaupungissa asutaan, luulis kulkevan. Jos ei toimi ni sitte jääköön ns.matkarattaiksi ja ostetaan toiset kun kyllä edullisesti saatiin. Runkoon saa kiinni brion turvakaukalon käsittääkseni.

Nytköhän nuo on tuossa marraskuuhun asti.... :)

Vähän ehkä "avoin" toi kuomu mut ostan kuitenkin jonkun kivan suojan siihen

a8f89856be3b3a49338e04ca951c9f33

Ite oon kans katsonut tori.fi noita vaunuja yms. Ja pinnasänky on kans. :) haluan meinaan tietää mitä sieltä löytyy jos vaikka olis joku miellyttävä :)

Mä olen nyt katsellut brioja ja emmaljungia, molemmissa niitä isopyöräisiä malleja.
Ovat vaan aika suolaiset nuo hinnat. Täytyy varmaan ihan muutama keikkatyövuoro tehdä että kumpiakaan on varaa ostaa :(

Joo siis kaikki noi vaunut mitä oon kattonu niin hintaa 400+ eli ei varmaankaan osteta uutena ellei sit satu joku kiva tarjous just sillon sit :)

Vadelmavaahtis, kolmevuotiaalle suosittelisin seisomalautaa mielummin kuin tuplia. Meillä oli tuplat kuin ikäero 1,5 vuotta, mutta kun isompi täytti kolme niin eipä se suostunut istumaan rattaissa kuin pieniä hetkiä ja silloin pienempi tuli kantoreppuun tai ihan vaan syliin tai sitten kummatkin istu peräkkäin kun rattaiden kantavuus salli sen.

itsellä mietintä tässä, että hankitaanko tuplat vai ei.. Kuopus kuitenkin täyttää jo 3 vuotta tammikuussa 2017, ja laskettuaika 15.12.16. Toisaalta miettinyt, että jos pulkassa sitten vetäisi, mutta kun se on sitten hitaamman puoleista, ehkä.. En tiedä..

Meillä on nyt esikoinen 2v3kk ja ei meinaa enää viihtyä rattaissa.. mieluummiin potkuttelee potkupyörällä, lenkillä jos käydään niin loppumatkasta monesti haluaa rattaisiin. Ite aattelisin että ei ehkä kannata, toki riippuu minkälaisia lenkkejä kävelee ja missä maastossa..:)

Ellami nuo tulevat Britax smile yhdistelmät mekin ostetaan, mä tykkään, käytiin katselemassa. Näppärät ja kevyet ja menee pieneen tilaan.

Mä ihastuin phil&teds sisarusrattaisiin tänään :) voisi olla just menevät meille: Menee pieneen tilaan ja on menevät rattaat :) yhdistelmät jätän silti ja lisäksi meillä croozer kid 1 jotka jossain vaiheessa vaihdetaan kahdenistuttavaan malliin.

Pikkaisen offtopic, mutta kysyisin kerrostalossa (hissittömässä) asuvilta: uskallatteko säilyttää vaunuja pyörävarastaossa tms. yleisessä tilassa ? Lukitsetteko esim. pyörätelineeseen vai luotatteko, ettei kukaan niitä vie ?
T. epäilevä-elina

Takaisin