Varhaisultra

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Unitupuna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia kaikille, joilla varhaisultra on tuonut mukanaan surua tai ainakin huolta ❤️

Mulla on varhaisultra reilun viikon päästä ja nyt vasta havahduin, että varasin ajan, johon isän ei ole mahdollista päästä mukaan. Esikoisen raskauden aikana mun mies oli mukana kaikissa ultrissa (ja neuvoloissa), mutta nyt mulla ei käynyt kyllä mielessäkään, että tämä varhaisultra olis sellainen, johon mies tulis mukaan 🙈 Onko teillä muilla isät olleet varhaisultrassa mukana? Mä jotenkin miellän tämän käynnin vähän niin kuin raskaustestin tekemiseksi eli käyn varmistamassa, että onko raskaus lähtenyt normaalisti etenemään... Jos on, niin ehkä konkretisoituu tämä asia ja sen jälkeen sitten molemmat yhdessä toki taas pienokaista odottaisivat ja varmasti myöhemmissä ultrissa mieskin olisi mukana.
Kyllä meillä mies on tullut mukaan kaikkiin ultriin. Nytkin otin varhaisultran lauantaille, että pääsee tulemaan mukaan 😊
 
Löytyi yksi sikiö ja oli oikeassa paikassa ❤️ syke näkyi huonosti ja vastasi viikkoa 6 mittailujen perusteella... Oli 3,8mm. Vuodolle ei löytynyt syytä, mut epäili et voisi olla hematooma tms 🤔
Täällä eilen ihan sama juttu! Siis pääsin vuodon vuoksi ultraan ja siellä köllötti pienen pieni, viikkoja vastaava, toukka oikeassa paikassa. Sykekin näkyi vaikka vasta rv5+6 ja hänellä kokoa huimat 0.23cm 🥹 nämä vuodot on kyllä ihan kamalia, kun koko ajan huolettaa❤️

Sattui vielä päivystykseen se gyne josta tulee mun oma gyne (eka aika varattu) ja hän oli aivan ihana!
 
Varasin tarkoituksella viikonlopulle lauantaille varhaisultran että mies pääsee mukaan, koska tekee arkisin yötyötä nukkuu päivät kun me muu perhe eletään normaalisti. Viikonloput vapaalla niinkuin minäkin.

Kyllä hän oli kahden aiemman lapsen odotuksissa mukana niskaturvotusultrassa ja rakenneultrassa sitten, koska halusi.
Aikaisemmissa odotuksissa oon käyny yksin kauis odotus tai perhe-artella. Nyt mennään yhdessä perhe-artelle lauantaina. Siitäkin luin, että muuttaa bulevardille syyskuun lopulla täällä Helsingin sisällä. Nyt se on malmilla vielä hetken aikaa, mikä on hyvä kun asutaan aika lähellä. Helsingin keskustaan taas matkaa yli 10km.
 
1 päivä 5 tuntia ja 52 minuuttia 😵😵 aamu alkanu mukavasti pahoinvoinnilla, yölläkin heräsin klo 2 kun oksetti... että ei oo oireetonta, onneks oon saikulla.
Ja näin taas kaksosunia 😆 Mies menee huomenna vasta yöksi töihin ja puhui, et vois tulla ultraan mukaan 😺
 
Meillä ei nyt mies tule ekaan ultraan kun hän jää vahtimaan meidän nuorimmaista kotiin. En viitsi ottaa riehakasta taaperoa repimään sinne johtoja ja möykkäämään tutkimustilaan 😏 sitten nuo nt-ultra ja rakenne tehdään keskussairaalalla niin siellä lukee jo tutkimuskutsussa että älä tuo lapsia vastaanotolle, niin pitää nyt miettiä saadaanko vahti vai joutuuko mies jäämään muksun kanssa kotiin 🥲 hän kyllä haluaisi olka mukana etenkin ultrissa, perus neuvolassa ei niinkään.
 
Onko teillä muilla isät olleet varhaisultrassa mukana?.

Esikoisen raskaudessa myöhästyi töiden takia, mutta muissa ultrissa oli mukana. Tässä raskaudessa sanoin, että saa tulla mukaan, jos haluaa. Ja tulikin mukaan molemmille varhaisultra käynneille. Uskon, että varhaisultra tekee miehille siitä vähän enemmän totta kuin se, että näyttää raskaustestiä ja kertoo olevansa raskaana
 
Voimia kaikille, joilla varhaisultra on tuonut mukanaan surua tai ainakin huolta ❤️

Mulla on varhaisultra reilun viikon päästä ja nyt vasta havahduin, että varasin ajan, johon isän ei ole mahdollista päästä mukaan. Esikoisen raskauden aikana mun mies oli mukana kaikissa ultrissa (ja neuvoloissa), mutta nyt mulla ei käynyt kyllä mielessäkään, että tämä varhaisultra olis sellainen, johon mies tulis mukaan 🙈 Onko teillä muilla isät olleet varhaisultrassa mukana? Mä jotenkin miellän tämän käynnin vähän niin kuin raskaustestin tekemiseksi eli käyn varmistamassa, että onko raskaus lähtenyt normaalisti etenemään... Jos on, niin ehkä konkretisoituu tämä asia ja sen jälkeen sitten molemmat yhdessä toki taas pienokaista odottaisivat ja varmasti myöhemmissä ultrissa mieskin olisi mukana.
Kaikissa ultrissa on ollut mukana. Varhaisultran varasin niin, että myös isä pääsee, yksin oisin päässy aiemmin, mut ei se ois ollu sama juttu. Aika monessa neuvolassakin oli mukana. Sitten loppuvaiheessa ku alkoivat tihentyä käynnit ni saattoi jättää välistä.
 
Onko kellekkään tehty varhaisultraa vatsan päältä? Huomasin että täällä se tosiaan tehdään niin, vaikka monessa paikkaa väitetään ettei se ole mahdollista 🤔
 
Onko kellekkään tehty varhaisultraa vatsan päältä? Huomasin että täällä se tosiaan tehdään niin, vaikka monessa paikkaa väitetään ettei se ole mahdollista 🤔
Jos siitä saa hyvin näkyviin, niin mikäs siinä. Mulla ainakin ennen esikoista oli retroversiossa kohtu, joten huonosti näki päältä alkuvaiheessa.
 
Onko kellekkään tehty varhaisultraa vatsan päältä? Huomasin että täällä se tosiaan tehdään niin, vaikka monessa paikkaa väitetään ettei se ole mahdollista 🤔
En itse odota nyt lasta, mutta vastaan silti. Multa tosiaan tehtiin vatsan päältä ultraus 8+4 aikanaan ja näkyi hyvin. Olisi vaihtanut alakautta tehtävään, mikäli näkyvyys olisi ollut huono. :smiling-eyes:
 
Jos siitä saa hyvin näkyviin, niin mikäs siinä. Mulla ainakin ennen esikoista oli retroversiossa kohtu, joten huonosti näki päältä alkuvaiheessa.
Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu muttei ainakaan nt ultrassa ole sanonut että olis haitannut. 🤔 Ilmeisesti tuolla ei ole mahdollista tehdä sisäkautta joten toivotaan että näkyy kuitenkin. Tuskin tekisi nuilla viikoilla jos ei näkyisi.
 
Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu muttei ainakaan nt ultrassa ole sanonut että olis haitannut. 🤔 Ilmeisesti tuolla ei ole mahdollista tehdä sisäkautta joten toivotaan että näkyy kuitenkin. Tuskin tekisi nuilla viikoilla jos ei näkyisi.
Joo, ei se kaikilla haittaa ku se kallistuskulma voi olla niin eri. Noooh, Vietnamissa kävin joskus siitä KU ultrassa ja siellä se lääkäri oikeen järkytty ku olin riisumassa housuja et "no no no", siellä ei ilmeisesti koskaan ultrata sisäkautta. Ja se siis sai näkyviin kohdun joka oli tyhjä, kun vaan paino siitä päältä kunnolla.
 
Takaisin
Top