Varhaisultra

Valitettavasti ei meidän kohdalla onnistunut tälläkään kertaa. Joko tosi varhain mennyt kesken tai tuulimuna. Onneksi sai nyt aikaisessa vaiheessa tämän tiedon, eikä tarvitse joululle saakka odottamaan.

Kiitos kaikille tsempeistä ja vertaistuesta! Kaikkea hyvää kaikille tasapuolisesti :Heartred

Voi ei, olen tosi pahoillani. Voimia ja tsemppiä tulevaan, teidän vuoro tulee vielä ihan varmasti :Heartred
 
Valitettavasti ei meidän kohdalla onnistunut tälläkään kertaa. Joko tosi varhain mennyt kesken tai tuulimuna. Onneksi sai nyt aikaisessa vaiheessa tämän tiedon, eikä tarvitse joululle saakka odottamaan.

Kiitos kaikille tsempeistä ja vertaistuesta! Kaikkea hyvää kaikille tasapuolisesti :Heartred

Voi ei. Isosti jaksamista sulle :Heartred
 
Valitettavasti ei meidän kohdalla onnistunut tälläkään kertaa. Joko tosi varhain mennyt kesken tai tuulimuna. Onneksi sai nyt aikaisessa vaiheessa tämän tiedon, eikä tarvitse joululle saakka odottamaan.

Kiitos kaikille tsempeistä ja vertaistuesta! Kaikkea hyvää kaikille tasapuolisesti :Heartred

Voimia! :Heartbigred
 
KatMalle voimia ja tsemppiä jatkoon :Heartred

Minä sain ekan neuvolakäynnin puhelimitse 17.12., jonka jälkeen vasta suunnitellaan siitä eteenpäin... Taidan siis minäkin varata ajan varhaisultraan, tuntuu hassulta että pitäis olla melkein jouluun asti tietämättä yhtään mistään mitään... Tänään digi näytti onneksi jo 3+, että jotain ehkä on matkassa. Itellä kans sama fiilis että parempi tietää hyvissä ajoin missä mennään, kun että elättelis toiveita pitkään ja sit joutuukin pettymään...
 
Huomenna vihdoin varhaisultra, pikkasen alkaa jännittää pikkuhiljaa. Toivottavasti on kaikki niinkuin pitääkin eikä tule ikäviä ylläreitä.
 
KatMa suuret pahoittelut :Heartbigred noin on hyvä ajatella, että jos jotain hyvää niin ainakin tieto tuli ajoissa. Tsemppiä jatkoon!
 
Pahoittelut KatMalle :Heartblue ensikertaa ajatellen, paljon tarrasukkia pienelle :Heartblue
Täällä käyty tänään tsekkaamassa viikot, 7+4 ultra antoi, eli mun heittooni nähden 4 päivää pienempi. Mutta kone oli aatamin aikanen, joten tämä suuntaanantava. Syke näkyi ja pieni ihmisenalku siellä kasvamassa oikeassa paikassa. :Heartblue laskettuaika nyt siis 9.7. :angelic:
 
Siellä se oli, pikkuinen, ihan oikeassa paikassa ja komeat sydänäänet. :happy: olipa epätodellista kuunneltavaa. Pakko kai se on uskoa että tämä on todella tapahtumassa ja saadaan oma pienokainen.
Koko vastasi päivää isompaa kuin alkionsiirrosta laskettuna, eli se olisi nyt 7+6.
 
Syke näkyi ultrassa ja oikeassa paikassa! Jostain syystä vanhempi ultrakone, ei näyttäny hienosti ruudulla viikkoja ja päiviä, ainoastaan koon ja sen perusteella gyne sano, et kutakuinkin vastaa menkkojen mukaan laskettua eli 6+5 (jostain syystä neuvola laskee 6+6 mut kaikki muut laskurit laksee 6+5) eikä lähteny muuttaa laskettua. Pieni vielä oli, mutta itsekin miehen kanssa nähtiin sykkivä sydän:rolleyes: tuli helpottunu olo, samalla jotenkin edelleen epätodellinen:grin mies totesi, että kyllä ultra teki vähän todellisemmaksi tätä tulevaa vauvaa.

Vähän jäi kyl ihmetyttää se, et maksaa yksityisestä gynestä 185€ ja vanha kone mis ei tosiaa hienosti (niinku monilla muilla ilmeisesti uudemmila vehkeillä otetuilla) näkyny viikot ja päivät. Noh jos nt ultras sit näkis neki paremmi:rolleyes:
 
Syke näkyi ultrassa ja oikeassa paikassa! Jostain syystä vanhempi ultrakone, ei näyttäny hienosti ruudulla viikkoja ja päiviä, ainoastaan koon ja sen perusteella gyne sano, et kutakuinkin vastaa menkkojen mukaan laskettua eli 6+5 (jostain syystä neuvola laskee 6+6 mut kaikki muut laskurit laksee 6+5) eikä lähteny muuttaa laskettua. Pieni vielä oli, mutta itsekin miehen kanssa nähtiin sykkivä sydän:rolleyes: tuli helpottunu olo, samalla jotenkin edelleen epätodellinen:grin mies totesi, että kyllä ultra teki vähän todellisemmaksi tätä tulevaa vauvaa.

Vähän jäi kyl ihmetyttää se, et maksaa yksityisestä gynestä 185€ ja vanha kone mis ei tosiaa hienosti (niinku monilla muilla ilmeisesti uudemmila vehkeillä otetuilla) näkyny viikot ja päivät. Noh jos nt ultras sit näkis neki paremmi:rolleyes:

Onpa eroa noissa hinnoissa. Itse kävin varhaisultrassa perhe-artella, helsingissä ja maksoi 79e :wideyed:
 
Syke näkyi ultrassa ja oikeassa paikassa! Jostain syystä vanhempi ultrakone, ei näyttäny hienosti ruudulla viikkoja ja päiviä, ainoastaan koon ja sen perusteella gyne sano, et kutakuinkin vastaa menkkojen mukaan laskettua eli 6+5 (jostain syystä neuvola laskee 6+6 mut kaikki muut laskurit laksee 6+5) eikä lähteny muuttaa laskettua. Pieni vielä oli, mutta itsekin miehen kanssa nähtiin sykkivä sydän:rolleyes: tuli helpottunu olo, samalla jotenkin edelleen epätodellinen:grin mies totesi, että kyllä ultra teki vähän todellisemmaksi tätä tulevaa vauvaa.

Vähän jäi kyl ihmetyttää se, et maksaa yksityisestä gynestä 185€ ja vanha kone mis ei tosiaa hienosti (niinku monilla muilla ilmeisesti uudemmila vehkeillä otetuilla) näkyny viikot ja päivät. Noh jos nt ultras sit näkis neki paremmi:rolleyes:

Saako kysyä, missä kävit? Oliko joku isompi yksityinen paikka? Itse kanssa miettinyt, että mihin varaisin ultran ja viimeksi km raslaudessa kävin Mehiläisessä. Ja siellä oli myös huonot laitteet. Ei olisi kiva maksaa ultrasta ja sitten laitteet olisi huonot :sorry:

Mutta ihanaa, että teillä kaikki hyvin :Heartred
 
Vähän jäi kyl ihmetyttää se, et maksaa yksityisestä gynestä 185€ ja vanha kone mis ei tosiaa hienosti (niinku monilla muilla ilmeisesti uudemmila vehkeillä otetuilla) näkyny viikot ja päivät. Noh jos nt ultras sit näkis neki paremmi:rolleyes:

En minäkään varhaisultrassa suoraan saanut kuviin esim viikkoja vaan koon perusteella lääkäri arvioi noin viikot.

Kun taas esim rakenneultrassa ne viikot kirjoitetaan ilmeisesti ensin johonkin kenttään ja sitten kun mittaillaan se kone antaa oman arvion pituuden ja pään ympäryksen mitan perusteella :)
 
Täälläkin käyty tänään varhaisultrassa. Siellä se pikkuinen köllötteli, sydän sykkien :Heartbigred Aivan valtavan helpottunut olo. Nyt tästä uskaltaa pikkuhiljaa olla onnessaan, josko nyt olisi meidän vuoro saada pikkuinen syliin asti :smiley-angelic001 Mitat vastasivat täsmälleen kuukautisista laskettuja viikkoja, tänään siis 7+3. Oli kyllä niin jännittävää, että ennen ultraa ei tiennyt oisko pitäny oksentaa vai itkeä. No mä itkin ja melkein oksensin :hilarious:

Mä olen tässä pohtinut että miksi ihmeessä varhaisultra ei kuulu järjestelmään automaattisesti, siis kaikille odottajille. Epätietoisuus vain lisää turhaan odottajien stressiä. Kai tässäkin on säästöt takana.
 
Mekin oltiin tänään varhaisultrassa. Syke löytyi ja vaavi oli oikean kokoinen viikkoihin nähden (7+5 tänään). Kyllä oli tunteikas hetki! :Heartpink

Hoitaja sanoi, että kohdussa on saattanut tyhjän pussin (?) perusteella olla kaksonen, joka ei kuitenkaan ole lähtenyt munasolusta sen pidemmälle kehittymään. Säikähdin ensin, mutta hoitsu vakuutteli sen olevan ihan tavallista ja vaaratonta. Kuulemma tuollaiset pienet pussit yleensä katoavat, eikä niitä enää nt-ultrassa erottaisikaan. Onko kenellekään muulla ollut vastaavaa tilannetta? :anyone
 
Saako kysyä, missä kävit? Oliko joku isompi yksityinen paikka? Itse kanssa miettinyt, että mihin varaisin ultran ja viimeksi km raslaudessa kävin Mehiläisessä. Ja siellä oli myös huonot laitteet. Ei olisi kiva maksaa ultrasta ja sitten laitteet olisi huonot :sorry:

Mutta ihanaa, että teillä kaikki hyvin :Heartred
Terveystalossa kävin. Ja oli siis gynen tekemä. Vissiin noi alle satasen ultrat kätilön tekemiä? Nyt mietin et olisko sillä ollut väliä onko kumman tekemä... mut alakaut toki tarkempi näil viikoil.
En minäkään varhaisultrassa suoraan saanut kuviin esim viikkoja vaan koon perusteella lääkäri arvioi noin viikot.

Kun taas esim rakenneultrassa ne viikot kirjoitetaan ilmeisesti ensin johonkin kenttään ja sitten kun mittaillaan se kone antaa oman arvion pituuden ja pään ympäryksen mitan perusteella :)
Ahaa. Mut muistaakseni nähny myös varhaisultrakuvia missä viikot. Ei antanu päivällee arviota edes lääkäri, mut kirjotti et koko vastaa suunnillee kuukautisista laskettua. Eikä tosiaan laskettua aikaa muutellut.
 
Täälläkin käyty tänään varhaisultrassa. Siellä se pikkuinen köllötteli, sydän sykkien :Heartbigred Aivan valtavan helpottunut olo. Nyt tästä uskaltaa pikkuhiljaa olla onnessaan, josko nyt olisi meidän vuoro saada pikkuinen syliin asti :smiley-angelic001 Mitat vastasivat täsmälleen kuukautisista laskettuja viikkoja, tänään siis 7+3. Oli kyllä niin jännittävää, että ennen ultraa ei tiennyt oisko pitäny oksentaa vai itkeä. No mä itkin ja melkein oksensin :hilarious:

Mä olen tässä pohtinut että miksi ihmeessä varhaisultra ei kuulu järjestelmään automaattisesti, siis kaikille odottajille. Epätietoisuus vain lisää turhaan odottajien stressiä. Kai tässäkin on säästöt takana.

Niinpä, sais kuulua kaikille. Itse soittelin neuvolaan kun oli vuotoa melkein viikon verran, ja hoitaja otti mut pikakäynnille parin päivän päästä. Hommassa meni n. vartti kun todettiin että kaikki näyttää olevan kunnossa tällä hetkellä, nähdään oikean ensikäynnin merkeissä parin viikon päästä. Sain kuvan jossa näkyy arvioidut viikotkin. Kannattaa olla neuvolaan yhteydessä jos on jotain hämminkiä ja huolettaa.

Tiuhtiska, muistan lukeneeni jostain ketjusta että jollekin kävi samoin, löytyisikö hakutoiminnolla? :think005 Eipä sitä tiedä kuinka yleisiä nuo on, kun niin myöhään ultrataan. Jospa alkuraskauden vuotoihin olisi yksi syy siinä...
 
Joo mun varhaisultra oli kätilön tekemä, alakautta tehtiin. Näyttöön lävähti heti viikot kun teki mittauksen eli mulla siis ainakin joku kone varmaan laski automaattisesti mittauksen mukaan viikot. En tiedä olisko mitään eroa gynen vai kätilön tekemänä? Lähinnä ainakin itse halusin tietää, että alkio on oikeassa paikassa, vastaa viikkoja ja syke löytyy. Lisäksi kätilö kertoi, että ei näy kohdussa mitään vuotoja ja kaikki näyttää tosi siistiltä ja kauniilta.

Nt-ultran ja muistaakseni rakanneultrankin tekee myös kätilö sitten kunnallisen puolella. Jos en nyt ihan omiani muistele.
 
Meilläkin tuli mittaustuloksen alle viikot näkyviin. En näytöltä osannut niitä kyllä bongata kun tuijotin vain alkiota, mutta näkyvät siinä kuvassa mikä saatiin mukaan.
 
Felidae, saattaa olla näin! Mulla ei tosin ole ollut mitään vuotoja. Tässä vaiheessa kyllä säikkyy kaikkea vähänkin "epänormaalia"...
 
Takaisin
Top