Varhaisultra

vauvakuume ♡

Asioista perillä oleva
Kesämammat 2016
Lokamammat 2018
Heinäkuiset 2021
Kesäkuiset 2023
Kuinka moni on ajattelut menevänsä? :) Joko olette uskaltaneet varailla?
 
Minä ajattelin/haluaisin kyllä käydä. Ollaan molemmista lapsista myös käyty ja jotenkin hassusti tuntuisi epäreilulta tätä kolmatta kohtaan jos ei käytäisi. On vaan melko hintavia :dead:
Ajattelin, että varailisin ensi viikolla kun uudet työvuorolistat tulee voimaan niin näkisi onko vapaita miten suunniteltu.
 
Varasin jo, olis 24.11. Kaksi keskenmenoa taustalla, jotka todettu nt-ultrassa. Enään en halua odottaa sinne saakka.
 
Mä kovasti harkitsen, mutta mies ei haluaisi. Viimeksi sydän jo löi varhaisultrassa, mutta silti meni kesken. Mutta muuten menee jonnekin joulun tienoolle, en tiedä kestänkö sinne asti odottaa. Ehkä varaan, ihan oman joulurauhan takia.
 
Mäkin jo katsoin, että jos tässä raskaudessa niin pitkälle päästään, niin nt-ultra saattaisi olla vasta joulun jälkeen. Haluaisin kyllä ehdottomasti sitä ennen jo tietää onko tuolla jotain elämää oikeassa paikassa, joten varhaisultran varaan varmaan ensi viikkoisen verikokeen jälkeen. Käytiin myös viikoilla 7+, kun odotin esikoista, ja koin sen kyllä itselle tärkeäksi.
 
Soittelikin jo tänään varhaisultra aikaa :Heartred

Annoin vähän vapaat kädet ja kysyin milloin olisi hyvä tulla, sain ajan 18.11 rv6+6 :hello2

Olisi antanut jo muutaman päivän aiemminkin ajan, mutta ajattelin itse ja töidenkin kannalta, että jos aikoja vain saa niin voisin tulla sillä viikolla myöhemminkin mahdollisimman aikaiselle ajalle. En halua töissä vielä puhua yhtään mitään raskaudesta niin ei tarvitse selitellä lääkäri käyntiä keskellä päivää.

Nyt sitten jännittää, voi kun kaikki olisi hyvin ja saataisiin pikkuihminen heinäkuussa ilahduttamaan meidän perhettä :Heartred
 
Toivon että mennään yksityiselle, luultavasti marraskuun loppupuolelle varaisin ajan, mutta en vielä viitsi varata kun katsoo miten etenee. Mikäli tietäisin, että nt-ultra ois ennen joulua niin voisin odottaa sinne, muttakun voi olla et se menee joulun yli niin haluun tiedon ennen joulua.

Esikoiselta ajattelin et käyn varhaisultrassa, mut sit tosin tuli se hyperemeesi ja ei ollut voimia siihen. Jouduin käydä niin usein muutenkin lääkärissä ja muutamia kertoja ultrattiin julkisella alkuviikoilla oksentelun takia (kaksosraskaus suljettiin pois ja ihana lääkäri halusi auttaa pahoinvoinnissa ja tulosteli mulle vauvan kuvat ultrasta et voin katsoa niitä kun oksennan! kuulostaa kauheelta mut toi autto oikeesti kun näki syyn :D)
 
Käyttekö yksityisellä omakustanteisesti vai oman neuvolan kautta kunnallisella?


mulla haluttais käydä, mutta yksityisellä se on aika kallis paukku, varsinkin kun mieskin aloitti vasta viime kuussa opiskelut. :meh:
 
Yksityisellä, kunnalla pääsee vaan jos joku erityinen syy. Luultavasti pääsisin keskenmenojen vuoksi, mutta ultraaja on yleislääkäri. (viimeksi keskenmenon vuoksi kävin ja jäi siitä käynnistä vähän epämääräinen fiilis) Ja kun meidän kunta on ostanut sotepalvelut toiselta kunnalta, niin joutuu matkaamaan toiseen kuntaan.
 
Meillä tulee varhaisultra automaattisesti hoitojen jatkeeksi (HUS). Virallisen raskaustestin tuloksen jälkeen ilmoittivat ainakin viimeksi ultran ajan kyselemättä sen kummemmin meidän aikatauluja. Ensi viikolla selvinnee ajankohta jos sinne asti päästään ongelmitta. :)
Viimeksi ei päästy ultraan asti km takia. Enpä muuten edes tiedä pitäisikö itse olla neuvolaan yhteydessä ennen sitä ultraa vai vasta sen jälkeen. Kaikesta sitä osaa ihminen ottaa stressiä. :rolleyes:
 
Täällä varattuna aika ultraan 24.11. ja kunnalliselle puolelle neuvolan lähetteellä/varauksella sillä selvitetään vähän millä viikoilla sitä oikeasti mennään, siitä kun ei ole ihan tarkkaa käsitystä kun kierukka poistettu 17.9 eikä sen jälkeen kerinnyt menkkoja tulemaan ja plussasin kuitenkin hieman myöhemmin mitä normaalisti. Plussan sain siis vasta 26.10. :) eihän tässä varmaan ole kuin viikon heitto mutta tarvis ne verikokeet ottaa tietyllä viikolla :grin
 
Mene siis yksityiselle varhaisultraan. Nyt jo tuntuu ikuisuudelta odotella pari viikkoa sitä ultraan. Pitäisi vielä uskaltaa varata neuvolaan aika.
 
Takaisin
Top