Varhaisultra

Täällä varattu 9.11. aika varhaisultraan. Syynä suurimmaksi osin se, etten ole yhtään varma viikoista tai mistään muustakaan! Kierukka poistettu syyskuussa ja sen jälkeen ei ole ollut kuukautisia ollenkaan ja nyt clearbluen mukaan raskaana 2-3viikkoa.

Olo on niin epäuskoinen, että pakko päästä varmistamaan onko siellä oikeasti joku vai mitä tapahtuu :)
Ensimmäisen lapsen kohdalla en ollut varhaisultrassa, ainoastaan neuvolan kautta.

En tiiä mentäiskö vai ei. Esikoisesta ei oltu, seuraavassa raskaudessa oltiin ja todettiin tuulimuna. Koska olin perhe artella niin siellä oli vaan kätilö, eikä lääkäriä joten jouduin itse selvittämään miten mä sitten edetään, ohjeistivat että olisi pitänyt odottaa useamman viikon että jospa keskeytyisi itsestään! No, onneksi neuvola aika oli siinä sit seuraavalla viikolla niin sain sieltä ajan lääkäriin, lähetteen eteenpäin jne. Mut jäi vaan tosta vähän semmonen kokemus, että hitto jos joutuu sen säädön tekemään uudelleen, kun siinä on jo kriisiä ihan tarpeeksi muutenkin, että mielummin sit nt-ultraan vaan ja koko prosessi menee ilman mitään säätämisiä jos näin on käydäkseen uudestaan. Toisaalta jos nt-ultra menee vasta joulun jälkeen niin sit olis kiva käydä varhaisultrassa katsomassa oisko joulu uutisia läheisille :wink

En tiiä mentäiskö vai ei. Esikoisesta ei oltu, seuraavassa raskaudessa oltiin ja todettiin tuulimuna. Koska olin perhe artella niin siellä oli vaan kätilö, eikä lääkäriä joten jouduin itse selvittämään miten mä sitten edetään, ohjeistivat että olisi pitänyt odottaa useamman viikon että jospa keskeytyisi itsestään! No, onneksi neuvola aika oli siinä sit seuraavalla viikolla niin sain sieltä ajan lääkäriin, lähetteen eteenpäin jne. Mut jäi vaan tosta vähän semmonen kokemus, että hitto jos joutuu sen säädön tekemään uudelleen, kun siinä on jo kriisiä ihan tarpeeksi muutenkin, että mielummin sit nt-ultraan vaan ja koko prosessi menee ilman mitään säätämisiä jos näin on käydäkseen uudestaan. Toisaalta jos nt-ultra menee vasta joulun jälkeen niin sit olis kiva käydä varhaisultrassa katsomassa oisko joulu uutisia läheisille :wink
No olipa ajattelematonta kätilöltä, kyllä kuuluisi antaa ohjeet kuinka toimia ja erikoista, että jäädä odottamaan että vuoto alkaisi :wtf

Täällä varattu 9.11. aika varhaisultraan. Syynä suurimmaksi osin se, etten ole yhtään varma viikoista tai mistään muustakaan! Kierukka poistettu syyskuussa ja sen jälkeen ei ole ollut kuukautisia ollenkaan ja nyt clearbluen mukaan raskaana 2-3viikkoa.

Olo on niin epäuskoinen, että pakko päästä varmistamaan onko siellä oikeasti joku vai mitä tapahtuu :)
Ensimmäisen lapsen kohdalla en ollut varhaisultrassa, ainoastaan neuvolan kautta.

Mielenkiinnosta kysyn millo sulla poistettu kierukka? Mulla meinaa sama tilanne että syyskuussa poistettu kierukka :grin

Täällä on nyt tänään käyty ultrassa! Toki siis mentiin varmistamaan että kohtu on keskenmenon myötä kokonaan tyhjentynyt kun ihme löytyikin sieltä köllöttämässä. Tänään siis 5+5 ja vielä ei kunnolla saatu sykettä näkyville. Lääkäri sen hetkittäin oli näkevinään sellaisena pienenä väreilynä mutta kuulemma ei pidä vielä näkyäkään. Mittaa oli 2 mm mutta se tosi epävarma tulos, hyvin täsmäsi kuitenkin. Ja viikon päästä saatiin aika kontrolliin 6+5!

Muokattu viimeksi:
Mielenkiinnosta kysyn millo sulla poistettu kierukka? Mulla meinaa sama tilanne että syyskuussa poistettu kierukka :grin

15.9 poistettiin kierukka multa. Sen jälkeen ei tosiaan menkkoja kuulunut vielä ollenkaan ja on aina muutenkin ollut tosi pitkä ja epäsäännöllinen kierto. Tuli melko yllätyksenä tuo positiivinen raskaustesti.

Siirsin nyt varhaisultran viikolla eteenpäin, etten olisi kuitenkaan liian ajoissa siellä. :scratch

15.9 poistettiin kierukka multa. Sen jälkeen ei tosiaan menkkoja kuulunut vielä ollenkaan ja on aina muutenkin ollut tosi pitkä ja epäsäännöllinen kierto. Tuli melko yllätyksenä tuo positiivinen raskaustesti.

Siirsin nyt varhaisultran viikolla eteenpäin, etten olisi kuitenkaan liian ajoissa siellä. :scratch

Okei. Me mennää samoissa, sillä mun kierukka poistettu 17.9 :grin mulla ultra 24.11:)

Meillä 13päivää odotettavana en kestä! Olen jo miettinyt et jos menis joku viikonloppu ja maksais itsensä kipeäksi, pelkään niiiiin että tää raskaus paljastuu kaikille ennen ultraa ja sitten siellä ei olekkaan kaikki niinkuin kuuluisi

Me tänään käyty kontrolli ultrassa, viikkoja 6+5 ja siellä oli pienellä mittaa 0,88 cm, vastasi viikkoja 6+6 ja syke vispasi hurjana :love017 Ollaan kyllä helpottuneita, nyt pitäisi uskaltaa huokaista helpotuksesta ja alkaa kai nauttiakin tästä raskaudesta?!

Aion kyllä mennä, mutta vasta viikolla 7+ jotain kun se on itselle henkisesti raskain viikko aiemman keskenmenon takia. Esikoisesta minulla oli vähän veristä vuotoa niin kävin kahdesti varhaisultrassa. Onneksi silloin kaikki oli hyvin.

Meillä varhaisultra 26.11. viikolla 7+2. Kyllä jännittää ja tuntuu että tulee olemaan aika pitkät 11 päivää tässä:oops:

Ihanaa että ultrista on jo bongattu sykkeitä! :Heartpink

Ajattelin että voisi kyllä varata jonnekin rv 8 paikkeille käynnin. Onko Malmin Perhe-artesta kokemuksia? Se olisi ainakin kohtuuhintainen.

Takaisin