Varhaisultra

Ite varasin varhaisultraan ajan joka on marraskuun alussa.
Jotenkin siitä vain saa mielenrauhan, että pääsee näkemään sen siemenen ja kuulemaan viikot ym... että on oikeas paikas.
 
Mäki luultavasti varaan alkuraskauden ultran :)tuntuu niin pitkältä ajalta ootella 12 viikolle.
 
Varasin myös ajan, 5.11, aikaisemmissa raskauksissa en oo kokenut tarvetta mutta nyt on sellainen työ että pitää esimiehelle kertoa aika pian raskaudesta, haluan itse varmistua ennen kun alan töissä puhua asiasta.
 
Eli siis meneekö tää niin , että joka neuvolassa ei edes välttämättä oo ultralaitetta ? Kun itse oon pieneltä paikkakunnalta ja meillä ihana neuvolaterkka ja ainakin ekassa raskaudessa ultrattiin tai kuunneltiin edes joka kerta muistaakseni. Ja jos on pelkoja, niin otti aina johonkin väliin että pääsi ultrattavaksi varmistamaan , että kaikki on hyvin.
Koska itsellä ainakin kamalaa puhua raskaudesta ummet ja lammet ja sit ei edes olisi varma, että hengissä siellä ollaan ja kasvetaan normaalisti .
Ainakaan meillä pk seudulla ei ole terkalla ultraa. Neuvolalääkärillä saattaa olla (joku vanha) muttei välttämättä sitä käytä. Lääkäri käyntejä taitaa normaalisti kuulua 2. Eli meillä kuuluu 2 ultraa sairaalassa n. Rv 12 ja n. Rv 20. Sydänäänet kuunnellaan terkan kanssa rv 10 jälkeen joka kerta. Mikä on ainakin mulle turhaa kun mulla on doppler kotona jolla voin kuunnella ihan koska haluan. Eli vaihtelee paljon kunnittain.
 
Kävin tällä viikolla neuvolan varaamana lääkärillä. Oma kierto on niin pitkä ja epäsäännöllinen, että haluttiin varmistaa missä mennään. Ja no, ei lähelläkään siellä missä ajateltiin. Viikkoja piti olla vajaa 10 kuukautisista laskettuna, mutta alkio vastasi kokoa 6+2. Ruskuaispussia ja sykettä ei näkynyt, mutta pieni alkio kylläkin ihan oikeassa paikassaan... Periaatteessa plussatesti sopii juuri ja juuri vielä näihin viikkoihin. Sain uuden ajan kahden viikon päähän jolloin katsotaan uudestaan että kasvetaanko siellä vielä. Kellään muulla muuttunut LA viikoilla? :anyone Lääkäri antoi vielä toivoa, mutta neuvola jo voivotteli ja toivotti jaksamisia, sekä pyysi ottamaan yhteyttä jos vuoto alkaa...
 
Kävin tällä viikolla neuvolan varaamana lääkärillä. Oma kierto on niin pitkä ja epäsäännöllinen, että haluttiin varmistaa missä mennään. Ja no, ei lähelläkään siellä missä ajateltiin. Viikkoja piti olla vajaa 10 kuukautisista laskettuna, mutta alkio vastasi kokoa 6+2. Ruskuaispussia ja sykettä ei näkynyt, mutta pieni alkio kylläkin ihan oikeassa paikassaan... Periaatteessa plussatesti sopii juuri ja juuri vielä näihin viikkoihin. Sain uuden ajan kahden viikon päähän jolloin katsotaan uudestaan että kasvetaanko siellä vielä. Kellään muulla muuttunut LA viikoilla? :anyone Lääkäri antoi vielä toivoa, mutta neuvola jo voivotteli ja toivotti jaksamisia, sekä pyysi ottamaan yhteyttä jos vuoto alkaa...
Mullakin pitkä kierto , kaksi viikkoa ainakin aikaisemmassa mitä menkoista laskettuna piti olla. Viikossakin ois jo tuossa vaiheessa nähnyt , että onko kasvua. Kaksi viikkoa on kyllä pitkä aika nyt odottaa ja jännittää!
Itse kävin 3 kertaa ultrassa ennenkuin varattiin se eka virallinen neuvola-aika. Varmistettiin että on oikeassa paikassa ja seuraavalla viikolla, että syke näkyi ja sit vielä kerran että kasvaa ja kyllä omaa pelkoa helpotti vaikka nyt jännään silti kun olis vielä viikko siihen ekaan neuvolaan.
 
Ajattelin että kestäisin sitä kunnan ultraa, mutta sain sen vasta 22.11! Miten kestän niin kauan :banghead: kyllä tämä alku menee hitaasti.
 
Olis kyllä kiva päästä varhaisultraan varsinkin kun on aiemmin ollut keskeytynyt keskenmeno mutta en nyt tiedä varaanko aikaa kuitenkaan. Saa nyt nähdä mihin päädytään. :)
 
Minä nyt menossa varhaisultraan viikon päästä.. silloin pitäisi olla 6+2... Tiedä sitten onko liian aikaista:confused1
 
Minä nyt menossa varhaisultraan viikon päästä.. silloin pitäisi olla 6+2... Tiedä sitten onko liian aikaista:confused1

Monessa paikassa suositellaan varhaisultraan aikaisintaan menenään 6+3, koska sydämmen syke voidaan jo todennäköisemmin havaita, joskin ei välttämättä vielä silloinkaan. Itse toki menin 5+5 ekan kerran. Silloin näkyi pikku helmi ja pomppaileva sydän. Nää on yksilöllisiä. Itse uskoin tietäväni hedelmöitysajankohdan, joka piti kyllä paikkaansa. Eli jos tiedät tai uskot tietäväsi hedelmöitysajankohdan niin voi varmasti mennä 6+2, mutta jos et ole varma niin suosittelen siirtämään vähän eteenpäin. Jos menet 6+2 eikä sykettä vielä näy, niin ei kannata heittää hanskoja nurkkaan. Joillakin näkyy vasta myöhemmin. Toivottavasti tästä oli apua. :angelic:
 
Meillä myös varattuna varhaisultra 7.11, jolloin olisi viimeisten kuukautisten alkamispäivän mukaan 7+1. Tosin tiedän ovulaatiopäivän (ovuloin kp 18 enkä kp 14, kuten oletusarvo 28 päivän kierrossa on) ja sen mukaan tuolloin olisi vissiin kasassa vasta 6+4.

Odottavan aika on pitkä. Tuulimunan mahdollisuus pelottaa, edellisen keskeytyneen keskenmenon jälkeen myös miettii, tapahtuuko sama taas. Viimeksi kehitys oli pysähtynyt 7+5. Ei se auta kuin toivoa, että nämä vajaa pari viikkoa kuluu nopsaan ja ultrassa kaikki on hyvin :smiley-angelic001

Onnea kaikille positiivisista ultrakuulumisista ja tsemppiä heille jotka ekaa ultraansa vielä odottaa: samassa veneessä ollaan! :greet025
 
Muokattu viimeksi:
Huomenna eka ultra, jännittää ihan hirveesti:nailbiting:
 
Meillä varhaisultra 6.11, oletetusta oviksesta laskettuna 7+2. Päästään kans lapsettomuuspolin kautta vaikka lopulta raskauduin luomusti. Ottivat kuitenkin sinne, kun oli kontakti. Jännittää nähdä pitävätkö viikot paikkansa, kun kierto ollut niin epäsäännöllinen etten ihan varmasti pystynyt laskemaan.
 
Ultrassa käyty ja kyllä se pieni pallero siellä on ja sydänki jyskytti oikein hyvin:Heartred viikkoja oli hieman vähemmän kun tänään olis pitäny olla menkkojen mukaan 7+2, mutta alkio vastasi viikkoja 6+5 ja laskettuaika siirtyi muutamalla päivällä. :)
 
Takaisin
Top