Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ainakaan meillä pk seudulla ei ole terkalla ultraa. Neuvolalääkärillä saattaa olla (joku vanha) muttei välttämättä sitä käytä. Lääkäri käyntejä taitaa normaalisti kuulua 2. Eli meillä kuuluu 2 ultraa sairaalassa n. Rv 12 ja n. Rv 20. Sydänäänet kuunnellaan terkan kanssa rv 10 jälkeen joka kerta. Mikä on ainakin mulle turhaa kun mulla on doppler kotona jolla voin kuunnella ihan koska haluan. Eli vaihtelee paljon kunnittain.Eli siis meneekö tää niin , että joka neuvolassa ei edes välttämättä oo ultralaitetta ? Kun itse oon pieneltä paikkakunnalta ja meillä ihana neuvolaterkka ja ainakin ekassa raskaudessa ultrattiin tai kuunneltiin edes joka kerta muistaakseni. Ja jos on pelkoja, niin otti aina johonkin väliin että pääsi ultrattavaksi varmistamaan , että kaikki on hyvin.
Koska itsellä ainakin kamalaa puhua raskaudesta ummet ja lammet ja sit ei edes olisi varma, että hengissä siellä ollaan ja kasvetaan normaalisti .
Mullakin pitkä kierto , kaksi viikkoa ainakin aikaisemmassa mitä menkoista laskettuna piti olla. Viikossakin ois jo tuossa vaiheessa nähnyt , että onko kasvua. Kaksi viikkoa on kyllä pitkä aika nyt odottaa ja jännittää!Kävin tällä viikolla neuvolan varaamana lääkärillä. Oma kierto on niin pitkä ja epäsäännöllinen, että haluttiin varmistaa missä mennään. Ja no, ei lähelläkään siellä missä ajateltiin. Viikkoja piti olla vajaa 10 kuukautisista laskettuna, mutta alkio vastasi kokoa 6+2. Ruskuaispussia ja sykettä ei näkynyt, mutta pieni alkio kylläkin ihan oikeassa paikassaan... Periaatteessa plussatesti sopii juuri ja juuri vielä näihin viikkoihin. Sain uuden ajan kahden viikon päähän jolloin katsotaan uudestaan että kasvetaanko siellä vielä. Kellään muulla muuttunut LA viikoilla? Lääkäri antoi vielä toivoa, mutta neuvola jo voivotteli ja toivotti jaksamisia, sekä pyysi ottamaan yhteyttä jos vuoto alkaa...
Minä nyt menossa varhaisultraan viikon päästä.. silloin pitäisi olla 6+2... Tiedä sitten onko liian aikaista
Huomenna eka ultra, jännittää ihan hirveesti