Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mörkö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jostain olen lukenut, että viikko 9+ on erityisen altis keskenmenolle. Ajattelin pyytää lääkärinneuvolan 10+ viikolle, jos se vaan on mahdollista. Onpahan sitten ainakin se raja ylitetty.

Mulla on ollut ennen esikoista tuulimunaraskaus ja jännitin kyllä ihan todella sen takia varhaisultraa. Aina noista ikävistä kokemuksista jää pahoja muistoja.

Keskenmenot on yleisiä, niistä puhutaan valitettavan vähän ääneen. Itse koitan pitää mielessä, että yksi keskenmeno on vaan huonoa tuuria eikä tarkoita sitä, että se toistuisi.

Minä varasin juuri ensimmäisen neuvolan ja samalla sain ensimmäisen lääkäriajan, joka osuu 10+6. Keskenmenneessä raskaudessa minulla oli lääkäri jo 9+ viikon alussa, eikä sydänääniä kuulunut, mutta meni sen piikkiin, että ei välttämättä vielä kuulukkaan tuossa vaiheessa. No todellisuudessa siellä ei silloin enää sydän lyönyt. Jos nyt välttäisi tämänkin "virhemahdollisuuden".

Kiitos kaikille ihanista sanoista. Nyt voikin alkaa odottamaan seuraavaa ultraa joka onkin sitten joskus, kuhan nyt eka neuvolaan pääsee ja saa sen lähetteen sinne np ultraan.

Täällä voi tutkia omia todennäköisyyksiä - prosentti tulee positiivisen kautta, eli kuinka todennäköistä omilla viikoilla ja taustoilla on saada raskaus maaliin. Mulla se on 8+2 kohdalla 93,6%.

https://datayze.com/miscarriage-reassurer.php

Hei kiitos! Kaikkea on googlattu edellisen raskauden ja nyt meneillään olevan tiimoilta, mut tämä ei tullut vielä vastaan. Edellinen meni kesken, niin että sikiön koko oli lakannut kehittymästä n. 6+2 tilanteessa. Viime vuoden tiedoilla, todennäköisyys tuolle keskenmenolle oli 11,1% (100-88,9%), eli aikamoinen arpajais"voitto" oli se. Havaittiin juurikin ar-ultrassa jossain 7+4 -ajankohdassa, eli keskeytynyt keskenmeno oli se tuomio.

Nyt meneillään oleva raskaus minun taustatiedoilla on tänään tasan 80% todennäköisyydellä sellainen, joka ei mene kesken. Ja kuten Motto78 ylhäällä kommentoi, joka viikko nostaa tuota näillä alkuviikoilla aika huimasti. Hurjaa ajatella, että nyt on ne viikot, joilla on isoin merkitys siihen onko lopputulos baby vai ei. Eri asia on sitten taas se, kuinka paljon oikeasti itse voi asiaan vaikuttaa :).

Varasin varhaisultran ensi viikon keskiviikolle 3.10, silloin pitäisi olla edellisistä kuukautisista laskettuna 7+3. Pääsin tutulle omalle gynekologilleni, kenen kanssa viimeksi kävin juttusilla kun raskaaksi tulo ei meinannut onnustua. Olisipa nyt ihanaa jos siellä näkyisi pieni elämän alku [emoji173]️

Täällä voi tutkia omia todennäköisyyksiä - prosentti tulee positiivisen kautta, eli kuinka todennäköistä omilla viikoilla ja taustoilla on saada raskaus maaliin. Mulla se on 8+2 kohdalla 93,6%.

https://datayze.com/miscarriage-reassurer.php

Kiitos tästä linkistä! Olenkin etsinyt keskenmenon todennäköisyyksistä tietoa, mut tämä ei ole tullut minullekaan vastaan.

Sain todennäköisyyden 91,5%. :)

Tänään illalla 8+3 se "varsinainen" varhaisultra. Kaksi viikkoa sitten ex tempore UÄ:ssä kaikki oli hyvin vuotelusta huolimatta, toivottavasti Tyyppi on edelleen kunnossa.

Musta on tavallaan tosi lohdullista, että kasvatusalustan vaikuttamismahdollisuudet alkion varhaiskehitykseen on niin pienet. Jos ei ole vakavia sairauksia, syö foolihapponsa ja elintavat on suhteellisen järkevät, ollaan jo pitkällä. Alkion rakennuspalikat on mitä ne on, ja niillä mennään. Oon tosi tietoinen siitä, että nelikymppiset munasolut saattaa olla aika rupuisia, ja voin vain toivoa parasta. :Heartred

Muokattu viimeksi:
6+2 ja 88% Käydään varmaan ensi viikolla varhaisultrassa.

Te kenellä on mennyt kesken varhaisultran jälkeen, niin onko raskaus muuten edennyt normaalisti? Ja oliko alkio oikean kokoinen ultrassa viikkoihin nähden ?

Alkio oli ekassa ultrassa noin viikon jäljessä, tokassa ehtiny kasvaa muutaman millin ja sykettä ei enää ollut :/

Kävin ultrassa 7+1 viikolla. Meillä takana inseminaatio ja oli mahdollisuus monikkoraskauteen, joten haluttiin varmistaa että kaikki ok.

Meinaan mennä mut en tiiä millon soittelen neuvolaan aikaa.

Takaisin