Varhaisultra

Mörkö

Sukkela juttelija
Toukokuun äidit 2019
Syyskuiset 2021
Meinaatko mennä varhaisultraan? :)

Tänne sitten kuulumisetkin ultrista :)
 
Meillä varhaisultra omalla klinikallamme 13.9. :)

Jännittää jo nyt aivan hirveesti, että onko kaikki hyvin!
 
Mä vielä mietin, että meenkö. Jos menen niin menen vasta 9+ viikolla. Sitä ennen seuraan hcg:n nousua verikokeilla. Sain lähetteen omalta klinikalta.
 
Ensi viikolla 6.9. olen menossa. Tarkkaa tietoa kun ei ole raskauden kestosta niin haluan sen mennä varmistamaa :)
 
Luultavasti alkuraskauden ultra luvassa kun mulla kierto vaihdellut niin paljon..28-40 päivää.
 
Meillä saa varhaisultran kunnan kautta aina rv 8-9. Olen itse ulkomailla lokakuuhunn asti joten käyn ultrassa täällä varmistamassa että millä viikoilla sitä tarkalleen mennään, jotta osaa sitten sikiöseulonta kokeet varata oikealle viikolle :)
 
En usko, että menen, taidan vaan kuunnella omalla kotidopplerilla. Viimeksi kuulin sydämen sykkeen muistaakseni jo viikolla 9, joten tässä vaiheessa mulle riittää se, kun tiedän, että siellä joku asuu :) Eikös ensimmäinen ultra ole yleensä viikolla 12?
 
Mä päätin nyt varata ajan varhaisultraan viikoille 9+0. 9+1 on eka neuvola niin käyn varmistaan, että kannattaako neuvolaan edes mennä.
 
Tänään käyty varhaisultrassa ja sieltä löytyi ihan mini mini tyyppi vahvalla sykkeellä :Heartred
Viikkoja tosi vaikea ihan tarkkaan laskea, kun on sellasesta n.3mm kokoisesta tyypistä kyse mutta 6+1 oli tuon laskun mukaan. LA sijoittuu todennäköisesti sinne huhti-toukokuun vaihteeseen, varmistuu sitten seuraavassa ultrassa :)
 
Mäkin haluaisin varhaisultraan ihan vaan varmistamaan että masussa elää joku mihinköhän Tampereella kannattaa mennä?
 
Tampereella Ovumia Fertinovalla maksaa varhaisultra 125€ ja siitä saa kai Kelakorvausta jonkin verran. Mulle sanottiin, että tulee maksaan n. 100€. Muista paikoista en tiedä.
 
Oon käynyt Perhe Artella alkuraskauden ultrasss. Heillä toimipisteet Helsingissä ja Lahdessa.. ultraan saa tulla lapsetkin mukaan. Makso n. 80e joten halvemmalla pääsee kun muualle.. aikojakin mukavasti iltaan saakka:dance008
 
Mä kävin tänään juuri Perhe-Artella. Aivan ihana kätilö ja huokea hinta! :)
 
Todellakin. Ainut et p paikkoja oli vähän huonosti, tsäkällä saatiin auto kadun varteen. Oliko teillä lapset mukana :)?
 
Mulla oli tämä meidän nuorin eli vajaa 1v mukana, mutta hän nukkui vaunuissa koko käynnin ajan. Muita lapsia en halunnut mukaan koska en meinaa heille ihan vielä kertoa :)
 
10.8 on tulossa varhaisultra, viikot 7+4. Oon kyllä jo varautunut että sykettä ei välttämättä (vielä) löydy ja koitan sitten olla panikoimatta. Tärkeintä minulle on oikeastaan tietää ettei ole ektooppista raskautta: vaivana on meinaan ollut oik. puoliset alavatsakivut. Kävin tärppikiertona muussa asiassa gynellä ja ultrassa näkyi ovulaatio oik. puolelta nimenomaan. Jännittää!
 
Ohhoh tuli nopeammin kun osasin odottaa. Mulla olisi jo keskiviikkona ultra missä varmistetaan raskausviikot. Ulkomailla on vaan Se huono puoli että suurinosa lääkäreistä/kätilöistä on miehiä ja se jos joku on mulle hieman vierasta sisätutkimusta tehdessä.... :D
 
Ohhoh tuli nopeammin kun osasin odottaa. Mulla olisi jo keskiviikkona ultra missä varmistetaan raskausviikot. Ulkomailla on vaan Se huono puoli että suurinosa lääkäreistä/kätilöistä on miehiä ja se jos joku on mulle hieman vierasta sisätutkimusta tehdessä.... :D

Miesgynet on paljon hellempiä sisätutkimusta tehdessä, kun naiset. Ja miehet selittää asiat selkeemmin. Eli avoimin mielin miesgynelle vaan! :)
 
Takaisin
Top