Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mörkö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tuolla toisessa ketjussa valittelin, kun tein sen toisen digitestin, joka ei sitten näyttänytkään toivottuja viikkoja ja nyt olen koko viikonlopun ollut ihan hermona. No tänään soitin neuvolaan, niin mun ihana neuvolatäti varasi mulle keskiviikoksi ultran :) Onneksi pääsen niin pian (silloin 7+6)! Sittenpähän saan selvyyden, että onko siellä masussa elämää...

Tosi hyvä juttu, että pääset ultraan :)

Tänään käyty varhaisultrassa. Siellähän se tyyppi lillui ja sydän sykki, vastasi viikkoja.

Ultraaja oli vaan hieman negatiivisen oloinen. Rupesi kertomaan kuinka moni raskaus menee kesken.
Nyt vaan mieleen hiipii pelko, että mitä, jos ultraaja epäilee että raskaus menee kesken tai sydän sykki jotenkin epätasaisesti ja sen takia sellaista kertoi.
Luulisi että olisi asiasta sanonut jos niin olisi.
Minäkö vainoharhainen

Tänään käyty varhaisultrassa. Siellähän se tyyppi lillui ja sydän sykki, vastasi viikkoja.

Ultraaja oli vaan hieman negatiivisen oloinen. Rupesi kertomaan kuinka moni raskaus menee kesken.
Nyt vaan mieleen hiipii pelko, että mitä, jos ultraaja epäilee että raskaus menee kesken tai sydän sykki jotenkin epätasaisesti ja sen takia sellaista kertoi.
Minäkö vainoharhainen

Onnea hyvistä ultrakuulumisista, ihanaa!
Onpa kurjaa, että ultraaja oli noin negatiivinen. Jättäisin nuo puheet ihan omaan arvoonsa. Realistisuus on toki ihan hyvästä, mutta mulle ultraaja sanoi, että jos löytyy syke ja alkio vastaa viikkoja, niin näillä viikoilla (mulla 8+1 silloin) on enää n. 2% todennäköisyys keskenmenoon. Eli aika paljon todennäköisempää, että kaikki menee hyvin! :love7

Onnea hyvistä ultrakuulumisista, ihanaa!
Onpa kurjaa, että ultraaja oli noin negatiivinen. Jättäisin nuo puheet ihan omaan arvoonsa. Realistisuus on toki ihan hyvästä, mutta mulle ultraaja sanoi, että jos löytyy syke ja alkio vastaa viikkoja, niin näillä viikoilla (mulla 8+1 silloin) on enää n. 2% todennäköisyys keskenmenoon. Eli aika paljon todennäköisempää, että kaikki menee hyvin! :love7

Niin täytyy yrittää. Kiitos kannustavista sanoista :)

Niin täytyy yrittää. Kiitos kannustavista sanoista :)

Mulle sanoi ihan samaa, että nyt se keskenmenon riski pienenee huomattavasti ja on vaan se 2 %. Voihan olla että sillä ultraajalla oli takana useampi surullisempi ultrauskerta, niin kyllä tollaset varmasti voi vaikuttaa ajatuksiin.

Minäkö vainoharhainen

Onnea! :)

Ompa harmi, että ultraaja tavallaan pilasi osan sun ilosta puheillaan. Yritä silti nauttia :)

Minäkö vainoharhainen

Onnea ultratuloksista! :)

Inhottavaa, kun jouduit sellaiselle vastaanotolle. Kannattaa yrittää jättää omaan arvoonsa sellaiset kommentit. Kuitenkin on hyvin todennäköistä, että kaikki menee hyvin.

Minäkö vainoharhainen

Tsemppiä! Minäkin todella toivon että toisessa ultrassa on eri tyyppi kuin ensimmäisessä. Tämä oli jotenkin vaivaantunut ja sanoi ettei siitä vielä mitään tämän perusteella tiedä ja katsoi minua kummallisesti kun kyselin ja intohermoilin. Tai sitten raskaushormonit tosiaan puhuvat vainoharhaa :P

No olipa inhottavaa käytöstä ultraajalta!! Mutta onnea sydämmensykeestä <3

Mä nyt peruin sen ultran, kun piti olla 10.10! Varaan sit myöhemmälle ajalle uudestaan kun saan työvuorot tietoon, mut en taida malttaa viikolle 12 asti, et aikasemmin kyllä mennään :D varmaan sit 8+ tai 9+ viikoilla, täytyy nyt kattoa vähän :)

Minäkö vainoharhainen

No olipa törkee... :(
Meillä silti edellisestä keskenemnosta kokemus sellanen, että ei ultraaja epäilyksistään kertonu kun vasta sitten kun kesken meni :( ymmärrän hänen pointtinsa, kun ei halunnu meitä huolestuttaa jos oliskin ollu turhaa :/

Ihania ultrakuulumisia Anna#vauva ja jätä tosiaan ultraajan kommentit omaan arvoonsa. Ei varmaankaan meinannut sillä mitään sen kummempaa.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :love7 Keväällä kuuluimme ikävä kyllä siihen 2%:n joukkoon, että raskaus meni kesken varhaisultrassa nähdyn vahvan sykkeen jälkeen. Nyt jätämme varhaisultran väliin, kun täällä ultrataan joka tapauksessa noin viikolla 9.

Sama kokemus, kuuluin tuohon 2%. Syke nähtiin ultrassa rv7 ja sydän sykki sinne rv11 asti mutta silti pieni menehtyi.

Kesällä keskenmenneessä raskaudessa en varhaisultrassa käynyt, mutta nyt on aika varattuna 8.10. (7+5). Mielenrauhan takia se varattiin. Toki mielessä on tuo 2%, joten rauhoittuukohan se mieli ennen np-ultraa tai liikkeiden tuntemista kuitenkaan? :smiley-ashamed008

Te kenellä on mennyt kesken varhaisultran jälkeen, niin onko raskaus muuten edennyt normaalisti? Ja oliko alkio oikean kokoinen ultrassa viikkoihin nähden ?

Raskaus eteni täysin normaalisti, alkio oli oikean kokoinen ultrassa. Oli mennyt kesken 9+3 ja 9+5 oli lääkärinneuvola, jossa asia huomattiin. Sitten tuli tietenkin viikonloppu ja hengasin kuollut tyyppi vatsassa seuraavan viikon tiistaihin asti. :sorry:

Te kenellä on mennyt kesken varhaisultran jälkeen, niin onko raskaus muuten edennyt normaalisti? Ja oliko alkio oikean kokoinen ultrassa viikkoihin nähden ?

Kyllä kaikki vaikutti oikein hyvältä. Vastasi viikkoja, vahvat sykkeet, ei vuotoja, ei mitään mistä olisi voinut ennustaa tulevan.

Täällä myös edellisessä raskaudessa tilanne, että varhaisultrassa kaikki ok ja syke näkyi. Nt ultra oli 12+2 ja sykettä ei enää löytynytkään. Sikiö vastasi 9+ eli sillä viikolla oli kehitys loppunut. Tietämättä tuli siis kolme viikkoa kannettua kuollutta tyyppiä vatsassa. Selitystä keskenmenolle ei löytynyt enkä osannut sitä mistään aavistaa. Ei vuotoja eikä mitään omituista muutenkaan.

Vaikka huonoa tuuriahan tuo on ja isompi todennäköisyys on että kaikki menee hyvin mikäli varhaisultrassa syke on näkynyt. Mutta silti tuon kokeneena en usko että itsellä tämä hermoilu ja pelko keskenmenosta rauhoittuu ollenkaan ennen nt ultraa.

Takaisin