Varhaisultra

Mulla olis ensi maanantaina yksityisellä uusi ultra kun viimeksi ei vielä syke näkynyt sillä kunnan tarjoamalla. Olin tosi pahoillani siitä, mutta neuvola tiesi kertoa että kohdun ulkoiset riskit ultrataan tosi ajoissa vahinkojen minimoimiseksi. Joten ei syytä olla nyt pahoillaan ja hyväksyttävä että seuraava on maksettava itse tai odotettava nt-ultraan.

Olen vähän kahden vaiheilla mitä teen. Raskausoireet on tosi voimakkaat, koko viikonloppu on ollut vähän hankala. Mietin onko sillä mulle lisäarvoa että menen vielä ultraan tässä välissä. En erityisesti nyt edes stressaa enää.

Aika moni täällä kertoo noista tuhruvuodoista alkuraskauden aikana. Itsekin kärsin samasta ekassa raskaudessa, mutta se saatiin kuriin lugesteronilisän avulla (vaikka keltarauhasarvot oli verikokeen mukaan ihan rajoissa). Gyne kirjoitti sitä minimiannostuksen, ja sillä mentiin mun muistaakseni 10 viikolle saakka. Koitin jättää pois jo 8 viikolla, mutta vuotelu palasi. Eihän se raskaus olisi välttämättä edes mennyt kesken ilman lääkettä, mutta ainakin itsellä oli paljon helpompi olla kun ei koko ajan vuodellut.

Millaista tuhruvuotoa tuo oli? Mietin vaan, kun mulla on tullut muutaman kerran pieniä määriä ihan haaleanpunertavaa vuotoa, siis sellaista, että juuri ja juuri näkee, ettei se olekaan ihan valkeaa. En ole toistaiseksi tehnyt asialle mitään enkä tiedä, pitäisikö.

Mulla olis ensi maanantaina yksityisellä uusi ultra kun viimeksi ei vielä syke näkynyt sillä kunnan tarjoamalla. Olin tosi pahoillani siitä, mutta neuvola tiesi kertoa että kohdun ulkoiset riskit ultrataan tosi ajoissa vahinkojen minimoimiseksi. Joten ei syytä olla nyt pahoillaan ja hyväksyttävä että seuraava on maksettava itse tai odotettava nt-ultraan.

Olen vähän kahden vaiheilla mitä teen. Raskausoireet on tosi voimakkaat, koko viikonloppu on ollut vähän hankala. Mietin onko sillä mulle lisäarvoa että menen vielä ultraan tässä välissä. En erityisesti nyt edes stressaa enää.
Voihan siellä ultrassa käydä vaikka joka päivä. Minä ainakin mielelläni! :) ehkä tässä vaiheessa on tärkeintä tietää juuri tuo, että vauva on oikeassa paikassa. Sykkeet alkavat kuulua mahan päältä jo niin pian, ettei sen takia välttis tarvi ultrata.

Toisaalta, teillä on ultra-aika jo varattu, että ehkä en itse pystyisi olla käyttämättä sitä. Ei tainnut minusta olla paljoa apua. :p itekin ihan sekaisin.

Rv 5+2

Mä olin tässä ootellu varhaisultraan aikaa kunnalliselle, kun neuvolasta laittoivat lähetteen. No sitä ei oo kuulunu, ni soittelin tänään perään.

Kuulemma pitäis mennä suoraan sikiöseulontoihin. Lääkäri oli kirjannut vaan sillee. Olettivat, että meen klinikalle ultraan kun inssikin siellä tehtiin. Ei vaan anna kukkaro enää yhtään myöden. Ei sielläkää kovin fiksu lääkäri oo ollu, ei kai sitä lähetettä olis ees tehty jos oisin ollu klinikalla ultrassa.

Kätilö juttelee huomenna viel lääkärin kans ja sit pitää soitella uusiks. Harmittaa ja hirvittää. Ei oo enää yhtää ylimääräistä rahaa mennä yksityiselle ja pelko tuulimunasta on iha hirvee(toukokuussa oli keskenmeno).

Voihan itku ja kurjuus. Muutenkin kurjaa ollu, tympee työssäoppimisjakso meneillään ja jatkuva pahaolo ja valivalivali mut paruttaa kaikki :sad010

Nii ja viikkoja 7+1

Millaista tuhruvuotoa tuo oli? Mietin vaan, kun mulla on tullut muutaman kerran pieniä määriä ihan haaleanpunertavaa vuotoa, siis sellaista, että juuri ja juuri näkee, ettei se olekaan ihan valkeaa. En ole toistaiseksi tehnyt asialle mitään enkä tiedä, pitäisikö.
Se oli sellaista jatkuvaa pientä tiputtelua. Välillä vaan tuhrua, mut välillä tuli vähän enemmänkin niin että joutui käyttämään suojaa. Mulla tiputteli siis jatkuvasti viikosta 3 lähtien, ja viikosta 5 aloitin sen lugesteronin.

En tiiä meniskö varhaisultraan. Välillä vaivaa niin nämä menkka/selkäsäryt ja toisinaan oireettomuus.:sad001 Neuvolatäti kuitenkin suositteli että ei oikein kannattaisi vielä tässä vaiheessa (vkolla 6) Koska ei välttämättä vielä näy mitään ja sitten sekin aiheuttaisi vain turhaa stressiä.:arghh:

Tiitu90, kannattaa tosiaan odottaa viikot 7+ varhaisultraan ja ilmeisesti kaikista eniten rahalle saa vastinetta 8 viikosta eteenpäin, kun näkyy jo paljon enemmän kaikkea.
Oireettomuus ja sun oireetkin kuullostaa ihan normaalilta raskauteen kuuluvalta. Samanlaisia oireita ollut itselläkin ja välillä oireetonta ja ihan normaali alkuraskaus löytyi tänään ja oli viimeksikin.

Ihania ultrakuulumisia täällä, onnittelut! Itse joutuu jännittämään vielä pari viikkoa. Huomenna poksuu rv 6

Täälläkin käytiin aamulla ultrassa ja kaikki oli hyvin! <3 Vahva syke näkyi ja vastasi mitoiltaan 6+4, kun tänään ois oviksesta omien laskujen mukaan 6+5 :) Ai että miten jännitti, mut kyl mulla aika levollinen fiilis kuitenkin oli. Ihanaa!

Viikko sitten käyty ultrassa ja mitään ei näkynyt verikokeissa käytä ja hcg pitoisuus väittää että ole raskaana mutta huomenna uudet verikokeet onko hcg pitoisuus nousussa. Perseestä tämmönen jännääminen

Voi hitsi. mä kun en pääse ihan milloin vaan ultraan. Miehen työt, auto, lapset... noo terveystalolla aikoja hyvin mut hintaa tulis n.200€!! Järjetöntä.
Sitten paikallinen lääkäriasema, jossa kävin kun odotin marraskuista -16, siellä puolet halvempi, niin aikoja niiin huonosti osuen meille sopivasti että...ei ole. Joko liian aikasin tai sit niin myöhään että onkin jo se kunnallinen nt ultra. Että näinköhän nyt vaan oltava luottavaisin mielin ja ooteltava sinne 11-12+ viikolle. Huoooh...

Takaisin