Varhaisultraan 10 min päästä. Jännittää niiiin että oksettaavai onkohan se vaan tää raskaus
![]()
Tunti täällä ja sama homma [emoji43]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Varhaisultraan 10 min päästä. Jännittää niiiin että oksettaavai onkohan se vaan tää raskaus
![]()
Aika moni täällä kertoo noista tuhruvuodoista alkuraskauden aikana. Itsekin kärsin samasta ekassa raskaudessa, mutta se saatiin kuriin lugesteronilisän avulla (vaikka keltarauhasarvot oli verikokeen mukaan ihan rajoissa). Gyne kirjoitti sitä minimiannostuksen, ja sillä mentiin mun muistaakseni 10 viikolle saakka. Koitin jättää pois jo 8 viikolla, mutta vuotelu palasi. Eihän se raskaus olisi välttämättä edes mennyt kesken ilman lääkettä, mutta ainakin itsellä oli paljon helpompi olla kun ei koko ajan vuodellut.
Voihan siellä ultrassa käydä vaikka joka päivä. Minä ainakin mielelläni! :) ehkä tässä vaiheessa on tärkeintä tietää juuri tuo, että vauva on oikeassa paikassa. Sykkeet alkavat kuulua mahan päältä jo niin pian, ettei sen takia välttis tarvi ultrata.Mulla olis ensi maanantaina yksityisellä uusi ultra kun viimeksi ei vielä syke näkynyt sillä kunnan tarjoamalla. Olin tosi pahoillani siitä, mutta neuvola tiesi kertoa että kohdun ulkoiset riskit ultrataan tosi ajoissa vahinkojen minimoimiseksi. Joten ei syytä olla nyt pahoillaan ja hyväksyttävä että seuraava on maksettava itse tai odotettava nt-ultraan.
Olen vähän kahden vaiheilla mitä teen. Raskausoireet on tosi voimakkaat, koko viikonloppu on ollut vähän hankala. Mietin onko sillä mulle lisäarvoa että menen vielä ultraan tässä välissä. En erityisesti nyt edes stressaa enää.

Se oli sellaista jatkuvaa pientä tiputtelua. Välillä vaan tuhrua, mut välillä tuli vähän enemmänkin niin että joutui käyttämään suojaa. Mulla tiputteli siis jatkuvasti viikosta 3 lähtien, ja viikosta 5 aloitin sen lugesteronin.Millaista tuhruvuotoa tuo oli? Mietin vaan, kun mulla on tullut muutaman kerran pieniä määriä ihan haaleanpunertavaa vuotoa, siis sellaista, että juuri ja juuri näkee, ettei se olekaan ihan valkeaa. En ole toistaiseksi tehnyt asialle mitään enkä tiedä, pitäisikö.