Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä varasin viikon päähän perjantaille ultran (viikot silloin 7+2) Mehiläisestä tuolta netin kautta. Aloin vaan miettii, ku valitsin gynekologin ajanvarauksella, että eikö se ole oikea taho?

En tiedä Mehiläisestä, mutta ainakaan mä en voinu sinne Oulun Gynekoon varata netin kautta, vaan ultra-ajat piti varata puhelimitse, joku tavallinen gynekäynti ois onnistunut varata netin kautta.

Mehiläiseen ainakin pk seudulla riittää että varaa ajan normaalisti gynekologille. Mulla maksanu jonkun 80-120€ ja felicitaksessa maksoi 190€.

Neossa oli muistaakseni 125€+ toimistomaksu. Aika monella näyttää olevan ihan netissä hinnat.

Kannattaa myös tsekata ne lääkärien profiilit sieltä netistä. Niissä yleensä lukee kiinnostukset/"osaaminen". Jollaki minusta luki, ettei tee alkuraskauden ultria.

Kanta-Hämeessä myös Mehiläiseen ihan normaali gynekologin ajanvaraus, kunhan ko gyne niitä tekee. Tarkistin vielä asian tänään Mehiläisen ajanvarauksesta. :)

Käytiin eilen Turun Medisonarissa varhaisultrassa, n.180€ pulittivat. Omien laskujen mukaan pitäisi olla 7+4. Muuten löytyi kaikki mitä pitikin mutta itse sikiötä ei. Lääkäri meinas ettei olis niin pitkällä mut pidän aika mahdottomana koska ovulaatiopäivänkin tiedän tarkkaan. Vai olisiko silti mahdollista sitten ettei olis nii pitkällä? Keskenmenosta kertoili kaikennäköistä mutta ei edes ehdottanut tässä tapauksessa mitään tyhjennykseen viittaavaa vaan käski vaan mennä päivä kerrallaan. Eilen ja tänään pissatessa jäänyt paperiin haaleaa verta joten olikohan tämä tässä? :arghh:

Erikoista, ettei puhunut jatkosta? Mulla oli viime syksynä tilanne, jossa varhaisultrassa ei löytynyt sikiötä, ja sain lähetteen heti naisten polille. Sain ajan seuraavaksi päiväksi ja siellä tehtiin uusi ultra ja valitettavasti oma tilanne oli, että edessä oli lääkkeellinen tyhjennys. Ottamatta kantaa sun tilanteeseen, niin melko suolainen hinta, kun vielä jos lopulta jäit asian kanssa yksin ilman lähetettä tms? Voihan vuoto olla peräisin myös ultrasta ja ettei raskaus ole niin pitkällä, mutta ehkä kannattaisi soitella neuvolaan jos tuntuu, että asian kanssa jää yksin.

Kyfie epäilikö lääkäri tuulimunaa?
Vähän kuullostaa oudolle että yli 2 viikkoa heittäs. Sikiö kaiku kuitenkin pitäs näkyä jo viikolla 5+ ja jos oot plussannu "ajallaan" niin aika herkkä testi on saanut olla.

Veri voi tulla limakalvoilta ihan ultran takiakin.
Tsemppiä ja toivotaan että tilanne selviää mahdollisimman pian.

(En muuten osannu vaihtaa tota nimimerkkiä niin siksi tollanen:joyful:)
Kyl hän heitti ilmoille tuulimunankin, lähinnä luetteli vaihtoehtoja muttei todennut suoraan ainakaan että olis. Ei hän oikeen sanonut mitään mihinkään joten jäi tosi arvaileva fiilis. Puhui vaan että luontoäiti hoitaa jos on sen paikka. Noin kolme vuotta sitten mulle tehtiin keskeytys ja silloin näkyi jo viikolla 5 että siellä jonkunnäköinen sikiö oli.
Nyt on vuoden yritys takana ja jotenkin alusta asti ollut sellainen olo ettei tästä loppuun asti päästä:( no ei auta jossittelu, täytyy vaan odotella

Tsemppiä! Erikoiselta kuulostaa, kun lääkäri puhuu luontoäidistä. Kyllä kaikki järjestyy, ota rohkeesti yhteyttä neuvolaan, varmaan ton käynninkin myötä ne saattais antaa suoraan ajan.

no kuulostaa kyllä melko mielenkiintoselta tuollainen lääkäri..?
voimia, ja toivotaan tilanteeseen nopeaa selkiytymistä!

Itekin kyllä soittaisin neuvolaan tuossa tilanteessa. Melko epäselvän ja epämääräisen tulkinnan kuitenkin sait. Tsemppiä! Pidetään peukkuja, että kaikki hyvin.

Onko täällä sellaisia ketkä eivät mene varhaisultraan ja miksi?

Itse olen ensimmäistä kertaa raskaana ja toki kaikki komplikaatiot mietityttää ja haluisin varmuuden kaikkeen, mutta en oikein tiedä pitäisikö mennä yksityiselle, jos se ei julkisella kuulu "ohjelmaan".

Toisin sanoen olenko outo, jos menen vasta ensiultraan sitten, kun sen aika on?

Kiitos tsempeistä! Soitan tänään neuvolaan, maanantaina olis aika joka tapauksessa mut jos he vois vaikka ultrata tai jotain niin sais selkeyttä asiaan. Lääkäri totesi ettei hän nyt ehdota jatkotoimenpiteitä suuntaan eikä toiseen mut käski olla yhteydessä neuvolaan. Jäi kyl vähän outo olo juu

Itse menin varhaisultraan oireettomuuden takia, tuli vaan niin epätietoinen olo. Tosin käynti ei helpottanut asiaa

Mä en mee enkä menny esikoisestakaan. Tosin sillon oli niin hirvee pahoinvointi ettei kauheesti arvelluttanu oonko raskaana vai en :D nytkin olot kokoajan lisääntyy niin koitan ajatella ja kyllä sielä kaikki hyvin on :) nopeasti se aika loppujenlopuks menee siihen nt-ultraan ja itellä on dopleri millä pitäs kohta kuulla sydänäänet :)

Niin ja siksi en mee ettei vaan oo ylimäärästä rahaa vaikka toki jossain ois alle satasella se ultra mutta koitan jaksaa vaan oottaa. Voi kumminkin sen jälkeen vielä sattua kaikkea kun on niin vähät viikot.

Takaisin