Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääasiassa ei saa viedä muita lapsia ultraan juurikin noiden Hena82 perustelujen mukaan.
MLL vois olla hyvä vaihtoehto saada hoitajaa lapselle, jos hoitajasta on pula.

Joo taitaa olla, että ainakaan seulontaultriin ei sisaruksia haluta, ultraaja tarvitsee työrauhan.:) Eikä meillä ainakaan tulis mitään siitä, että kaksivuotias ois matkassa, ei se jaksais olla rauhassa ja isä sais kuitenkin sit siellä vahtia vaan lasta.
Itsekin samaa miettinyt, että mihin me esikoinen laitetaan ultran ajaksi, kun olis mukava että mieskin pääsee mukaan, varsinkin jos tulisikin huonoja uutisia.:/ se MLL on mullakin käynyt mielessä, jos ei saada ketään läheistä hoitamaan.

Hei te jotka mietitte, että milloin kannattaa varhaisultraan mennä, niin mulla lukee Suomalaisessa vauvakirjassa näin: helpottava tieto on, että jos raskausviikon 7 jälkeen ultrassa nähdään raskausviikkoja vastaava sikiö, ruskuaispussi ja sydämen syke, keskenmenon riski on sen jälkeen enää 0,5% ja raskaudesta voi ryhtyä iloitsemaan täysin sydämin. Samansuuntaista lukee täälläkin: http://www.raskauskiekko.fi/km/

Uskaltaskohan tästä tosiaan jo alkaa nauttia täysin sydämin, kun viime viikolla kaikki oli ok?:rolleyes:On se vaan välillä edelleen niin vaikeaa vaan nauttia, tuntuu edelleen niin epätodelliselta!:)

Mie kuulun ilmeisesti tosi epäonnisiin kun kaksi kertaa olen nähnyt sykkeen viikoilla 6+ eli 7. Viikolla ja silti on mennyt kesken...

Voi Hena :( <3

Ymmärtäisin kuitenkin, että raskausviikko 7 jälkeen tarkoittaa 7+? Mullekin tuossa kun soittelin, niin sanoivat, että 6+ voi tulla, mutta mieluummin 7+. Meillä aika vasta 7+6, joskin nyt on semmoinen olo, että päästäänköhän niin pitkälle...

Hena, oon niin pahoillani sun menetyksistä.<3 Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin.

Silky, niin minäkin ymmärtäisin, ja tuolla raskauskiekossa ainakin on että 7+0.
Eihän se edelleenkään takaa että kaikki menee hyvin varhaisultran jälkeen, mutta riski pienenee kyllä aika paljon, mikäli noihin mun lähteisiin on luottaminen.

me kun on käyty väestöklinikalla hoidoissa, ni toivovat että käydään siellä varhaisultrassa... sekin jää lomalle just 10.7,joten meillä varhaisultra viikolla 5+6...ja oletettavasti sykettä ei vielä silloin näy... en tiä olisko sama maksaa sitten toiset pari sataa terveystalolle tai muualle, että sais mielenrauhan....
emoji51.png

Heip. Mietin itse samaa ja terveystalossa ultra on niin tyyris. En tiedä missä asut mut huomasin et lahdessa Perhe-arte tekee alkuraskauden ultran 60€ huomattavasti halvempi, kuin 200€ terveystaloon :)

Voi Hena :( <3

Ymmärtäisin kuitenkin, että raskausviikko 7 jälkeen tarkoittaa 7+? Mullekin tuossa kun soittelin, niin sanoivat, että 6+ voi tulla, mutta mieluummin 7+. Meillä aika vasta 7+6, joskin nyt on semmoinen olo, että päästäänköhän niin pitkälle...

Oikea oppisesti 6+ on seitsemäs raakausviikko.

Aaa no jos se olo jälkeen, nii sit se meinaa 7+. Kappas kun sensuroin näkökentästäni sen :D

Soitin itse äsken neuvolaan ja varattiin neuvola-aika. Kerroin viime syksyn km-kokemuksesta, ja että haluan ultraan heti kuin mahdollista. Sanoi, että varhaisultraan voisin mennä aikaisintaan ensi viikon lopulla joka itselle 6+4. Mutta tietty jos malttaa odottaa, niin menisi suosiolla sitä seuraavalla 7+.

Tällä viikolla menen varhaisultraan (7+4), koska edellinen päättyi km viime vuoden lopulla viikoilla 6-7. Pieni pelko on päällä, ei taas haluaisi kokea samaa kuin viimeksi.. :( Noh, täytyy pysyä positiivisena, oireet on ainakin pysynyt päällä koko ajan että siitä revin toivoa että kaikki olisi tällä kertaa hyvin :)

Tsemppiä emsuu! Tiedän tunteen, ajatus siitä pettymyksestä, kun gyne etsii ja lopulta sanoo ettei kaikki ole hyvin. :( Uskotaan, että nyt kaikki menee hyvin! <3

Kiitos Pippa! :) Tuo km oli raskas kokemus, kun tosiaan menin silloin rv 12 jälkeen ekaan ultraan, niin oli 6 viikkoa jo ollut kehittymättömänä kohdussa.. Kaiken lisäksi ultraaja oli todella töykeä meitä kohtaan, jäi ikävät muistot :/
Mutta enää neljä päivää ja saa tietää mitä sieltä löytyy :D

Varasin just ajan oikeaoppisesti 7+1 päiville nyt sitten varhaisultraan Helsingin Arteen, aika on vasta 9.8., kääk.... mitä odotusta... No, parempi että siinä selviää jos jokin on huonosti kuin myöhemmin.

Taiga 4+6

Minäkin varasin Turun Gynekologikeskuksesta mielenrauhan vuoksi varhaisultran reilun viikon päähän, 31.7. Samana aamuna on eka neuvolakin, ja omien arvelujeni mukaan viikko 7+1. Jännä vain, että nettiajanvarauksella ei saanut valita toimenpidettä, vaan pelkän erikoisalan (gynekologia) ja lääkärin. Kai ne siellä on sit valmiita tekemään mitä vaan. :D

Samasta syystä mä soitin sinne ihmeissäni mutta ajanvaraaja sanoi että jokaisella gynelääkärillä on uä-laite käytössä (: ja meillä ainakaan lääkäri ei edes tiennyt meidän asiaa etukäteen vaikka olin ajanvaraajalle siitä maininnut vaan käynti alkoi sillä että käytiin tilanne läpi.

En tiiä tuleeko nyt väärään ketjuun kun ei kai ole varsinaisesta varhaisultrasta kyse, mutta ar-ultrassa käytiin tänään ja oikean kokoinen, liikkuvainen vauva on kyydissä :happy::happy: syke näkyi ja tosiaan liikkuikin ihan selvästi :woot: kuvakin saatiin. Melko hurjaa. Nyt siis rv 9+2, parilla päivällä heitti neuvolan arvio.

Ehkä nyt uskaltaa jo vähän huokaista.

Takaisin