Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kovasti <3 meillä ilmeisesti sun kans melko sama lasten ikäero sitten.. mulla esikoinen 08/16 syntynyt ja tuleva 03/18 :happy:

Aika jännää :joyful:

Hei täälläkin sama ikäero!!

VU 28.7. sillon ois 7+5. Pääsen kunnalliselle myoomien takia, ja ultrausta jatketaan säännöllisesti koko raskauden ajan samoin kuin esikoisesta.

Onnea ultrakuulumisista. <3 Menossa varhaisultraan yksityiselle 27.7. Vaikea oli aikaa löytää enää tuleville viikoille, mut onneksi sieltä yksi sitten löytyi niin, että mies pääsee mukaan. Esikoisesta kävin 6+5 paikkeilla ja se oli kyllä kovasti huojentava käynti kun oltiin jo varmoja, että oli mennyt kesken runsaiden vuotojen takia, mutta pieni sydän siellä kiivaasti löi. <3 Jännittää kyllä kovasti onko nyt kaikki oikeassa paikassa ja hyvin.

Mä kävin tänään diabeteskätilöllä muissa asioissa ja ne teki mulle yllätysultran! Oon vähän paniikissa vaikka ei kai pitäisi olla. Vauva oli vaan 6+1 vaikka omien laskujen mukaan pitäisi olla jo 7+2, kätilön laskujen mukaan 6+6. Meidän edellisen vauvan kehitys lakkasi juuri 6+1, siksi oon vähän paniikissa... Syke löytyi, muttei kovin nopea, vähän yli 100x minuutissa. Vaikea uskoa että kaikki järjestyy :(

Noin alussa ei voi viä 100%antaa viikoja voi olla että on noitten viikkojen väliin sit nt-ultrassa.

Kyllä mäki nyt kallistuin sille varhaisultran kannalle. Todennäkösesti käydään Oulussa meri-oulun neuvolassa (60€) vaikka kaveri puhu et ois täälläkin joku joka tekee 80€,muttei muistanu paikan nimeä. Harmi vaan et toi merioulun neuvola lomalla niin menee ens kuun alkuun aika :( viikkojen suhteen vois käydä vaikka tällä viikolla jo kun on 6+1 tänään :)

Joo muakin harmittaa että just nyt lomalla Meri-Oulun neuvolan täti.:/ kun mun on enää turha mennä elokuun alussa, kun ei siitä enää ole pitkä aika sinne nt-ultraan, joku 2-3 viikkoa varmaan. Mut ehkä mä jaksan just ja just odottaa.:D

Mäkin varasin nyt varhaisultran. Se ois 31.7, jollon ois suunnilleen rv 7+0 . Jännittää jo valmiiksi :D esikoisesta en käynyt ollenkaan varhaisultrassa, mutta kuopuksesta kävin kaksi kertaa :D nyt yritän selvitä vaan tällä yhdellä käynnillä, siis jos kaikki on hyvin. Jotenkin vähän pelottaa tämä oireettomuus.. Vaikka toisaalta ei aiemmissakaan raskauksissa oireet ole alkaneet kunnolla vasta rv 7 eteenpäin..

Itse ehdottomasti aion mennä. Viimeksi selvisi viikolla 7, ettei kehitys ollut jatkunut viikon 4 jälkeen. Oli huojentavaa saada tieto ja hoitaa homma lääkkeellisellä tyhjennyksellä pois alta. Kaikki normaalit raskausoireet oli päällä, joten en olisi ilman ultraa osannut epäillä. Lisäksi olisin saattanut pelästyä melkoisesti, kun olisi lopulta alkanut vuoto. Koitan nyt päästä mahdollisimman ajoissa varhaisultraan, mahtaisiko sinne päästä jopa julkisen kautta kun historiaa näissä keskenmenoissa jne?

Minkälaista hintaluokkaa teillä kaikilla ultrien hinnat on?
Ja mikähän ois Oulussa suht edullinen yksityinen, kun sinne meri-ouluun mulla ei kannata mennä kun sillä thlla on se loma. Tietäsköhän joku?:) netistä kun etsii, niin ei löydy oikein kunnolla tietoa. Esim gynekon hinta kiinnostas.

Varsinais-Suomessa ollut 125€, josta saa kela-korvauksen eli reilu satanen jää maksettavaa.

Mää soitin tänään neuvolaan, ja kyselin että oisko mitään tehtävissä, kun oon niin huolissani tästä mun raskauden etenemisestä (edellisen keskenmenon takia, ja kun nyt ollu samanlaisia kramppeja kuin sillon). Eivät suostu ees ottaan verikokeita, kun sellaisia ei täällä Oulussa oo kuulemma tapana tehdä. Oisin voinu ehkä saada mielenrauhan jos ois hcg:n nousua seurattu, tai sitten taas saanu varmistuksen siitä, että kaikki ei oo niinku pitäis. En oikein muutakaan ite tähän hätään keksiny, kun on niin alussa, että ultrastakaan ei oo hyötyä. Sanottiin vaan, että parin viikon päästä hakeutua yksityiselle ultraan, mut siihen asti oon omillani.

Tulipas avautuminen. Huomaa varmaan, että oon aika turhautunu :D

Ja mikähän ois Oulussa suht edullinen yksityinen, kun sinne meri-ouluun mulla ei kannata mennä kun sillä thlla on se loma. Tietäsköhän joku?:) netistä kun etsii, niin ei löydy oikein kunnolla tietoa. Esim gynekon hinta kiinnostas.

Mää kävin lääkärin vastaanotolla Gynekossa. Tehtiin ultratutkimus (clomifen-kuurin takia), niin makso kela-korvausten jälkeen 140€. Tokalla kerralla ei ottanu vastaanottomaksua ollenkaan, pelkkä ultra ja toimistomaksu niin oli vajaa 90€. Ja tosi ihana lääkäri, sellanen ku Rauvala Marita. Haluan kyllä mennä hänelle sitten ar-ultraanki. En kyllä sitten tiiä, että poikkeaako sen raskausultran hinta jotenki tuosta, mutta saat varmaan jotain osviittaa :)

Meillä kaikille odottajille ilmainen. Yleensä ultra on 8+-9+ viikolla

Meille sattuu jo 8+0

Meillä kaikille odottajille ilmainen. Yleensä ultra on 8+-9+ viikolla

Meille sattuu jo 8+0

Mää soitin tänään neuvolaan, ja kyselin että oisko mitään tehtävissä, kun oon niin huolissani tästä mun raskauden etenemisestä (edellisen keskenmenon takia, ja kun nyt ollu samanlaisia kramppeja kuin sillon). Eivät suostu ees ottaan verikokeita, kun sellaisia ei täällä Oulussa oo kuulemma tapana tehdä. Oisin voinu ehkä saada mielenrauhan jos ois hcg:n nousua seurattu, tai sitten taas saanu varmistuksen siitä, että kaikki ei oo niinku pitäis. En oikein muutakaan ite tähän hätään keksiny, kun on niin alussa, että ultrastakaan ei oo hyötyä. Sanottiin vaan, että parin viikon päästä hakeutua yksityiselle ultraan, mut siihen asti oon omillani.

Tulipas avautuminen. Huomaa varmaan, että oon aika turhautunu :D

Miksi musta tuntuu, että täällä Oulussa saa ihan rauhassa yksin murehtia, jos joku huolettaa, ja ois oikeesti kunnon syy siihen huoleen, kuten edellinen keskenmeno tms. :/ tai sit joutuu maksamaan itsensä kipeeksi yksityisellä. Jossain muualla, kuten mun edellisellä paikkakunnalla jossa asuin, kuului ultra jo ekaan neuvolakäyntiin. Ja varmaan joka huolesta tarkastettiin se vauvan vointi. Mut eihän siitä montaa vuotta ole, kun rakenneultra ei kuulunut ilmaisiin tarkastuksiin, vaan piti mennä yksityiselle rakenneultraan. No joo, ei ole resursseja tms, mut aina ei jaksa ymmärtää miksi muualla tuntuu olevan.
Toinen avautuminen.:D

Takaisin