Varhaisultra

Apua, miten tässä jaksaa vielä 12 pv odottaa ultraa :P kumpa papusella olis kaikki hyvin ja olis papunen [emoji173]
 
Onnea tuplista, mites niitä on niin monilla? Onko se kuinka yleistä?
 
Ilmeisesti melko yleistä. Itse odotin tuplia keväällä. Olis pitänyt syntyö nyt marraskuun joulukuun vaihteessa.

Suurempi mahdollisuus saada tuplat on jos suvussa on tuplia.
 
identtiset kaksoset voi tulla kelle vaan, se on tuurista kiinni, mut epäidenttisiin kaksosiin on perinnöllinen alttius.
suomessa kaksosia syntyy vuosittain n. 800 perheeseen.
 
Miten selittää sen, kun meidän ja miehen suvussa 90% naisista on odottanut identtisiä ja jopa synnyttänyt identtiset. Mut ei yhtään epäidenttistä. Mun kaikki serkut ja mummot
 
Tänään ultra, Jännittää niin paljon että heräsin jo viideltä eikä uni enään tuu :facepalm::wink yhdeltä olisi aika, olen Espanjassa vielä kaiken lisäksi, onneksi kohta Suomeen ja turvalliselle maaperälle :happy: Toivottavasti puhuu enkkua lääkäri niin ymmärtääkin jotain.. Nyt pitäis olla 9+2 tänään :smug:
 
Oho mäkin oon aina luullut että identtiset periytyy äidin puolelta ja epäidenttiset on vaan sattumaa...!
 
Identtisissä munasolu jakautuu ja näin voi käydä kelle vaan. epäidenttiset taas tulee siitä kun äidiltä irtoaa kerralla kaksi munasolua ja siihen on perinnöllinen alttius. identtiset kaksoset on aina samaa sukupuolta, epäidenttiset voi olla samaa tai eri.
Kaikki samaa sukupuolta olevat kaksoset ei siis ole identtisiä. :)
Ja muistaakseni erimunaiset eli epäidenttiset kaksoset on yleisempiä ku identtiset.
 
Ei tietenkään sama sukupuoli määrää, että on identtiset vaan, se kuten sanoit että sama munasolu jakaantuu, kuten meidän suvussa, kuten minulla oli ja serkuilla ym. Ja yks serkku on saanut elävät identtiset mitkä ovat sattumalta nyt kumpikin poikia. Meillä tuo on pakko olla geeneissä.
 
Pilvilinna, jotain tollasta osaisin kyllä odottaakin :angelic::p hahaa.. mentiin ensin paikalliseen terveyskeskukseen ja ne ei puhunu sanaakaan enkkua. Tuumas vain että olet espanjassa joten puhu espanjaa. Sanoin että olen turistina täällä ja silloin yleensä puhutaan enkkua, pyöritteli vain silmiä. Kysy että niin mitä haluat, näytin google translatesta että olen raskaana. Ämmä tuumas vain että niin entä sitten? Meinas itku päästä.. todella töykeä.. sitten sanoi vaan että mene yksityiselle. Sanoin että mulla europpalainen sairaanhoitokortti ja sillä pitää saada ilmaista hoitoa. Osaan muutaman sanan espanjaa ja puhuin kaikilla mahdollisilla kielillä plus google translate :eek: vihdoin antoi ajan neuvolaan. Siellä kävin nii mittas painon ja pituuden ja verenpaineen ja toivotti takas tammikuussa.. sanoin että unohtakaa koko juttu olen silloin jo suomessa.. Varasin suoraa ajan sitte espanjalaiseen yksityiseen sairaalaan ja jospa siellä oltais vähän mukavempia, ei tartte itkun kans asioida..
 
No oho! Tosi omituista! Mulla on taas päinvastanen kokemus espanjalaisesta sairaanhoidosta. Tosi töykeää! :eek:

Meidät lääkäri otti vastaan ilman aikaa ja ilman maksua, kun mentiin pojan asioissa viime joulukuussa lääkäriin playa de inglesissa
 
Voi ei Tanni mikä reissu! :eek: Yksityisellä menee varmasti paremmin! *peukku*

Meillä ainakin lääkäri kysy heti kaksosten paljastuttua, että onko suvussa ja erityisesti miehen puolella kun oli identtiset. Mun puolella ei oo, mutta miehen puolelta löytyy jostain kaukaa esivanhemmista (mies on sukututkija). Ehkäpä siihen on silti vaikuttanut mun fysiikkani(kin). Oon pitkä, terve ja yli 30, kaikki nää kuulemma lisää kaksosraskauden mahdollisuutta.
 
Hyvä että Tanni varasit ajan yksityiseltä! Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saa lähinnä äkilliseen sairastumiseen tai vastaavaan liittyvää hoitoa. Lisäksi annetaan mm. raskauteen tarpeellista hoitoa ja seurantaa, ja ymmärtääkseni lähtökohtana on paikallinen palvelutaso (ts. että tarjotaan samat palvelut kuin paikallisille). Ar-ultraan voi monissa maissa olla vaikeaa tuolla kortilla päästä, kun ei sitä Suomessakaan julkisella tarjota kuin erityistapauksissa. Yksityisellä hoituu varmasti!
 
Mä oon lyhyt, perussairautena astma ja allergiat ja oon 27v. Ja tietääkseni ei oo kummallakaan suvussa kaksosia. :D
Eli mä oon vissiin epätyypillinen kaksosten odottaja. :)
 
Mie oon 165cm, 26 tuolloin, terve muuten paitsi migreeniä. Ja kummankin varsinkin minun suvussa on kaksosia, mutta vain kaksi syntynyt elävänä. Muilla mennyt kesken.
 
Mä oon terve, yli 30 ja äidin puolella on suvussa kaksosia, joten itsekin vähän jännäilen, et mitäs jos tulokkaita onkin 2. Mutta 20.12 on vasta eka neuvola, eikä mulla oo hajuakaan ultrataanko meidän neuvolassa tuolloin ekalla kertaa. Joten mahdollisesti vielä pidempään joutuu jännäillä, että mikä tilanne masussa.
 
Takaisin
Top