Varhaisultra

Balacenia ja Mirkkku tuplaonnittelut :)
Quenamam ja yllatys 2016 voimia kauheasti :sad001 ei ole oikein oikeita sanoja mitä sanoa..

Meillä oli myös keskiviikkona ar-ultra ja toukka vastasi tismalleen päiviä menkoista tuolloin 8+0, sydän löi ja kaikki näytti olevan hyvin. Oma olo on nyt rauhallisempi kun itsellä oli olo aiemmin että kaikki ei ole hyvin ja pelkäsin kovien vatsakipujen vuoksi kohdunulkopuolista.. Nyt vaan koitetaan ottaa rennosti päivä kerrallaan :)
 
Sit vaan peitot heilumaan ja uusia alulle!

Jos mulla olis rahaa ni ravaisin ultrissa varmaan viikottain :D
 
Auuuuts, Friddel ei pahalla, mut ei saa IKINÄ keskenmenon kokeneelle sanoa, et ei muuta kuin uutta yritystä! :nailbiting: Se on henkisesti niin karsee tilanne! Toki yksilöllistä sekin, mut kuiteskii. Mä kuulin noi sanat pari kertaa ite kesällä ja meinasin kyl räjähtää!! Se tuntu vähättelevältä.
 
Varmasti on karsea tilanne, mutta niinku siskokin mulle ennen ultraa sanoi niin elämä jatkuu. Täytyyy muistaa että keskenmenokin tapahtuu yleensä aina hyvästä syystä.
 
Tietenkin, mut toi hetki on vaan aika synkkä. :sorry: Noiden sanojen aika on ehkä myöhemmin kun pahin on ohi. Aina siihenkään ei voi luottaa, että se raskautuminen olis edes helppoa.
 
Siinäkohtaa ei tietenkään moista voi sanoa jos pitkä km tausta tai hedelmättömyyttä, mutta käsittääkseni quena ja yllatus molemmat ihan hedelmällisiä leidejä.
 
Paljon voimia Queenmamalle ja Yllatukselle.

Kävin tänään varhaisultrassa. Viikkoja omien laskujen mukaan vasta 5+5, mutta halusin varmistaa, ettei ole ektooppinen. Möykky löytyi oikealta paikalta ja sykekin näkyi. Lääkäri meinasi, että 6+ jotain, mutta olin kyllä ultrassa ennen ovulaatiota jne., eli ei pitäisi niin "iso" vielä olla. Ehkä näissäkin on sitten jonkin verran vaihtelua. No, nyt voi onneksi lähteä vähän paremmalla mielellä reissuun pariksi viikoksi. Kyllä tämä alku on silti hermoja raastavaa, kun on jatkuva pelko siitä, miten käy....
 
Friddel! En todellakaan oo mikään "hedelmällinen leidi"! Lapsi on saanu tulla ilman mitään estelyjä jo 14 vuotta ja vasta viime keväänä tulin eka kertaa raskaaksi. Tuo raskaus päätettiin keskeyttää kromosomivian takia. Olin jo hyväksyny sen ettei meille lapsia tulekaan. Miksi ei sitten olla käyty tutkimuksissa ja hoidoissa, johtuu siitä, että ollaan menty asenteella "tulee, jos on tullakseen". Lisäksi meillä ei yksinkertaisesti ole ollut resursseja kalliisiin hedelmöityshoitoihin.

Niin, että mieti tarkkaan mitä tuntemattomille, tai tutuille, keskenmenon kokeneille sanot!

En halua tästä asiasta enää tämän enempää keskustella. Poistun taas täältä...
 
Yllatus2016, jospa kuitenkin olisi vain pienemmät viikot :Heartred voimia sekä sinulle että puolisolle :Heartred mitkään sanat eivät riitä noin pitkän taipaleen jälkeen [emoji22]
 
Yllatus2016 :Heartbigred Laita mulle viestii jos haluut jutskailla. Me on käyty läpi kaikki tutkimukset, yksi inseminaatio ja kaksi koeputkihoitoa ja se yksi kkm. Kunnalla ei ollu niin kallista olla hoidossa. Kerron tarkemmin jos miehen kans haluutte kuulla. :hug003
 
Täällä vuoto lisääntyi yöllä :sad001 kävin teekoossa. Kohdunsuu auki ja keskenmenoksi epäili. No ma olis se vu edelleen.
 
Voi ei lissufin :sad001 Toivotaan että olis väärä hälytys :Heartred tsemppiä!

Yllatykselle halaus :Heartred
 
Oon ärsyttävä ja sanon että kyllä sitä herkästi ihmiset pahottaa mielensä. En nyt tarkota etteikö sais tai etteikö olis rankkaa, mutta elämässä tulee pettymyksiä ja iloja ja kaikkea!! Ei kaikki voi olla kaikesta tyytyväisiä. Esim mä en osaa olla empaattinen jonkun suruja kohtaan, en osaa lohduttaa eikä mulla oikeestaan löydy kiinnostustakaan. Enkä osaa ottaa lohdutusta vastaan. En tykkää sinapista enkä voi vaatia ketään ymmärtämään sitä tai saatikka tuputtaa tykkäämättömyyttäni muille.

Itsekin aion poistun täältä jos kaikki pitää vuorata pumpulilla tai sääliä tai olla maailman empaattisin ihminen. Kyllä oman mielipiteensä pitää saada ilmaista eikä kenenkään pitäisi siitä ottaa nokkiinsa. Friddel sanoi oman asiansa ja heti hyökättii vastaan. Ei kaikkien tarvitse ruveta voivottelemaan toisen epäonnea. Elämä jatkuu siitä huolimatta
 
Minusta tämä ryhmä on vertaistukea varten (tuetaan toisiamme niin iloisissa kuin vähän surullisimmassakin asioissa) ja täällä pitää saada vapaasti sanoa omat mielipiteensä ilman että kukaan tuomitsee. Jos tuntuu, ettei osaa antaa toisille tukea tai lohduttaa vaikeassa tilanteessa niin kenenkään ei ole niin pakko tehdä. Mutta omasta mielestäni (kukin saa olla tästäkin omaa mieltä) jokaisen meistä tulisi kuitenkin tunnistaa tilanne, milloin kannattaa olla hiljaa ja olla sanomatta mitään. Tällä tarkoitan sitä, että jos ei osaa lohduttaa toista niin silloin kannattaa pitää suu kiinni ja eikä ottaa riskiä, että pahoittaa toisen mielen. Luulisin, että jokainen on kokenut joskus iloja, joskus suruja eikä elämä todellakaan ole aina helppoa. Jos ei kuitenkaan tunne toista tai tiedä toisen tilannetta, ei pidä vähätellä toisen tunteita tai surua. Toivottavasti en loukannut tällä kommentillani ketään, se ei missään nimessä ollut tarkoitus :Heartred
 
Kaikki ei voi olla aina tyytyväisiä. Mielestäni friddel sanoi oikein, elämä jatkuu. Ei se säälistä tai voivottelusta parane. Kaikkeen ei voi olla kaavaaa että tietyllä tavalla pitäs puhua tietyn asian kokeneelle.
 
Niin no.. ehkä meillä kaikilla vaikuttaa myös omat kokemusemme taustalla, miten reagoidaan. Mulla vaikuttaa oma keskenmeno tosi paljon. Se on osa mun elämää ja tuonut kokemusta ja ymmärrystä. Kyllä siinä vaan aika nöyräksi menee, kun nää asiat ei olekaan omissa käsissä. Jupalla ja Friddelillä eri asiat taustalla.

Elämä kyllä jatkuu, mutta sen voi sanoa monella muullakin tavalla, eikä se mielipiteen vapaus oikeuta töksäyttelemään itsestäänselvyyksiä. Toivon, ettei kenenkään tarvitsisi kokea keskenmenoa. Mut välillä voi miettiä, mitä jos se olisinkin ollut minä ja mitä olisin itse silloin muilta toivonut. Ehkä eri asiat lohduttaa meitä jokaista.. Nää ei oo kuitenkaan mitään ihan peruspettymyksiä, esim. en saanut jotain työpaikkaa tai myöhästyin bussista.

Keskenmenon suru on tutkitustikin rinnastettavissa läheisen ihmisen kuoleman aiheuttamaan tuskaan. Mun mielestä inhimillisyys ja ihmisenä oleminen velvoittaa tietynlaiseen hienotunteisuuteen näissä asioissa, tai vaihtoehtoisesti hiljaisuuteen. Hiljaa oleminenkin lohduttaa, jos ei vaan osaa sanoa mitään. Pallolla oli hyvä pointti!
Tietenkin tälleen netin kautta on helppo tulkita toisen viesti vähän tylymmäksi, kuin se onkaan. Tämä tästä minun osaltani. Toivon vaan, että pystyttäis ajattelemaan asioita myös oman näkemyksen ulkopuolelta ja ymmärtämään tilanteita.
 
Ei sitä osaa kuvitella, jos ei ole omalle kohdalle osunnut. Sekundaarisesta lapsettomuudesta ja kkm kokeneena osaan vasta nyt miettiä mitä monet ystäväni ovat kokeneet myös. Mitähän olen itsekin töksäyttänyt joskus..toiv.en :/
 
Takaisin
Top