Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hannanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oli ekasta kunnallisessa varhaisultrassa epäsäännöllisen kierron vuoksi, neuvolasta tahtoi silti lähettää, vaikka sanoin olevani ovulaation ajankohdasta aika varma. Tehtiin sisäisesti, eikä kestänyt kauan, siellä kun ei oteta vielä tarkemmin tai enemmän mittoja, katsotaan mitä viikkoja koko vastaa ja syke tietenkin.

Hmm riippuu monesta asiasta kauan kestää mutta ehkä noin vartin. Alakautta ultrataan ja rakon olisi hyvä olla täynnä :)

Mulle eilen sanottiin et rakko tyhjäks et on parempi näkyvyys.

Mulle ei annettu varatessa rakosta mitään ohjetta, rakko täynnä harvemmin menen mihinkään :D en ajatellut mitenkään valmistautua kun ei ohjeita annettu. Mulla ultra huomenna

Mä oli ekasta kunnallisessa varhaisultrassa epäsäännöllisen kierron vuoksi, neuvolasta tahtoi silti lähettää, vaikka sanoin olevani ovulaation ajankohdasta aika varma. Tehtiin sisäisesti, eikä kestänyt kauan, siellä kun ei oteta vielä tarkemmin tai enemmän mittoja, katsotaan mitä viikkoja koko vastaa ja syke tietenkin.

Mut lähetettiin neuvolasta kanssa samasta syystä vaikka lähes 100% varmasti tiedän milloin hedelmöitys ollut. Mut selitti et tarkkaa et veri- ja virtsakokeet nt-ultraa varten tarkalleen oikeella viikolla niin siksi ultra, ei kyllä haittaa, täällä kun ultra ostopalveluna yksityiseltä.

Ai onpa jännä mulle aina sanottu että rakko ei saa olla tyhjä :D

Varasin ensi maanantaille varhaisultran, viikkoja silloin 6+1. Työvuorot vain on sellaiset, etten järkevästi pääsis vasta kun seuraavan kerran marraskuun alussa, enkä sinne jaksa odottaa, jos tälläkään kertaa siellä ei mitään ole :(

Mua käskettiin juomaan lasi vettä ennen lähtöä, että olis vähän jotain rakossa. Mulla siis kompromissi. Ei tyhjä, eikä täysi

Mä kävin esikoisen aikaan yksityisellä, aika nopea reissu oli, ehkä vartin olin gynen vastaanotolla. Alakautta ultrattiin, mikä tuli mulle yllätyksenä silloin, vaikka myöhemmin sain tietää, että about aina varhaisultrat tehdään alakautta. Perustutkimuksen käsin teki siinä samalla, kokeili, että kohtu oli alkanut kasvaa normaalisti ja jotain sellaista.

Parastahan silloin oli oletettuja viikkoja vastaava sykkivä sydän <3 Nyt toivotaan samaa ensi viikolle.

Tänään kävin varhaisultrassa. Oletus oli et viikkoja 6+4, vastasi täysin oletusta eli la:ksi varmistui 3.6. Kovin helpottunut olo vaikken minkään ajatellut olevan huonosti mut jännitti kovasti, liikaa nettiä lukenut niin turhia huolia kerännyt. Mahtavaa kuulla et kaikki on just niinkuin pitää ja ennen kaikkea kuulla ne sydämenlyönnit :) Alakautta tosiaan ultrattiin, katseli muutenkin tuolta sisältä et kaikki ok ja tunnusteli päältä vatsaa. Mitään väliä ei ollut oliko rakko tyhjä vai täynnä.

Onnea!

Mä sain just varattua ajan ensi viikolle (toivoivat, että 7 viikkoa olisi täynnä)
Meinasi naurattaa, kun työhuoneesta ovi kiinni soittelin, niin puhuin extrahiljaa ja joutui sitten vastapuoli kysymään uudestaan ja sitten oli pakko kailottaa täyteen ääneen. Toivottavasti ei sattunut ketään käytävälle sillä hetkellä.

Varasin kans ultran yksityiselle parin viikon päähän, koska täällä on eka ultra vasta np. Jännä sinänsä, koska itselläni on yhtä ja töistä perussairautta (sydänvika, verenpainetauti, kilpirauhasen vajaatoiminta...), että olis voinut kuvitella että katsoisivat aiemmin.

Täällä vielä vähän mietiskelen, että varatakko varhaisultraa vai ei..
Hämeenlinnassa tod.näk Lääkärikeskukseen tulisi mentyä, kun siellä kävin 2013 esikoistakin kurkistamassa. Lisäksi ehtisin hyvin käymään työpäivän aikana ruokiksella :)

Minä pääsen kunnalliseen ultraan ihan ilman eri syitä. Viikkoja on ultraan mennessä 7+6. Heti eka soitolla neuvolaan varattiin aika lääkärille ja toinen käynti th:n luokse. Pienellä paikkakunnalla ei ole mitään äitiyspolia erikseen vaan neuvolassa on ultra, joten kaipa täällä on tapana ensin todeta lääkärikäynnillä raskaus ja sitten mennään ensikäynnille terveydenhoitajalle. Ultraan siis nyt viisi päivää ja vähän jo jännittää, onko siellä joku mötkylä matkassa vai ei :) Oireiden perusteella kyllä saisi olla!

Millä perusteella varhaisultraan pääsee Helsingissä? Mulla on iso myooma kohdussa ja edellinen raskaus päättyi keskenmenoon. Riittäiskö perusteluksi?

Takaisin