Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hannanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyh. Mua kans jännittää. Vielä viikko omaan aikaan. Silloin pitäisi olla 6+4 ehkä

No voi ei, äippä -14 :( Toivotaan, että parin viikon päästä tilanne näyttää paremmalta. Tsemppiä odotteluun, on kyllä varmasti piinaavat viikot edessä!

Kiitos, ei täs auta ku pitää "pää kylmänä"...mulla kierrot heittäny 30-38pv ja ainut mikä tätä pientä kokoa vois miun mielest selittää on myöhänen ovulaatio. Tänään on ainakin oireita vielä ollu, toivottavast ne ei nyt loppus. Jos tää on km ni kaavintaan sitte joutusin.

Mä päätin viimein että en mee varhaisultraan. En käynyt esikoisestakaan. Toivon että aika menis nyt nopeesti, kuun lopussa jo eka neuvola.

Oon käyny varhaisultrassa perhe-artesaa aikaisemminkin ja ajattelin nytkin varata ajan :) eka neuvolan varaan perjantaina ykkösen neuvolan yhteydessä :) nyt siis viikkoja 4+4

Ite en oo käyny mutta muutama tuttu kävi fertinovalla. Mä pääsin esikoisesta kunnalliseen ja pääsen tästäkin

Pääsen mäkin mutta jonot on sinne pitkät ja neukkutäti sanoi että aika menee rv 10+ ja rv 13 onkin sitten np ultra

Mistä syystä varhaisultraan pääsee kunnalliselle?
Minä pääsin ainakin siitä syystä ettei pystytty tarpeeksi tarkkaan laskemaan raskauden pituutta laskemalla. Kävin ekassa neuvolassa jo viikolla 5 ja sitten tulikin jo seuraavalle viikolle ultra. Mulla on kierto ollut koko elämän epäsäännöllinen ja nyt sen vähän normalistoituessa on niin pitkä vaihdellen 35-40 päivää. Päästiin myös sen vuoksi kunnalliseen ultraan kun alussa oli niukkaa vuotelua. Eli varmasti täytyy olla selkeä syy miksi sinne pääsee, ellei ole mitään riskiraskauteen viittaavaa tai muuta niin voi olla hankalampaa päästä. Näin ainakin minun kohdallani Tampereella kokemus.

Mistä syystä varhaisultraan pääsee kunnalliselle?

Mä sain kunnalliselta lähetteen yksityiselle ultraan, täällä semmonen systeemi, omavastuuna maksan muutaman kympin. Mulla on epäsäännöllinen kierto ollut, viikkoja ei voida laskea menkoista suoraan. Seulonnat on tärkee tehä tarkalleen oikeeseen aikaan niin sain lähetteen käydä tarkistaa toukan koko ultrassa.

Mulla on epäsäännöllisesti kierto 15-74 välissä. Ja edellinen raskaus oli from hell. Mutta en jaksa odottaa rv 10

Sama mulla, epäsäännöllinen kierto. Ja sit jos on jotain erikoistapauksia kuten kohdunulkoinen raskaus taustalla

Mulla on useampi keskenmeno takana. Mutta viime raskaudessa kävin kuukausittain ultrassa.

Minäkin tänään soitin neuvolaan nii heti sano että varataan eka ultra ja siitä sit tuun neuvolaan :) ultra on vasta rv8 mutta näkyypähän jo enemmän sillon mutta en tiijjä miten jaksaa oottaa??? :D

On muuten jännä miten esikoisen varhaisultraa odotti ihan täpinöissään ja tuntu et siihen on ikuisuus. Nyt tän kohdalla tajusin et se on 8 päivän päästä, olin melkein unohtanu koko asian :D

Aaa no se selittääkin sen varhaisultran sitte. Itellä on aina ollut lähes kellon tarkka kierto nii ei pitäis olla mitään epävarmuutta viikkojen suhteen.

Te, jotka ootte jo nyt tai aiemmin olleet varhaisultrassa, nii miten se tapahtuu ja kauanko kestää? Olis kiva jo vähän tietää etukäteen.

Takaisin