Varhaisultra

En mee varhaisultraan, en oo muistakaan käyny. Mulla on niin ihana neuvola täti täällä et ekassa neuvolassa jo kuunnellaan sydän äänet ja yleensä on jo kuulunut :) Ja täällä on myös neuvolassa ultrauslaitteet, joilla voidaan kyl kans käyttää. Neuvolatäti on ollut ennen kätilö joten siks se niin hyvin tekee noi jutut..
 
Täälläpä ilmoittautuu yks uus odottaja. Viikkoja ois nyt kasassa laskurin mukaan 7+3, mutta käytiin torstaina varhaisultrassa kattomassa et kaikki hyvin, ni siellä hypättiin pari päivää eteenpäin. Eli sen mukaan nyt ois LA 7.7. Ensimmäistä odotellaan, joten elämä on nyt uutta ja ihmeellistä. Olihan se hassua nähdä, että kyllä siel masussa joku asustelee :)
 
Riittää viikot 7+3. Me varattiin ultra, ni käytiin 7+0 ja syke näkyi vahvasti. Ja meille ainakin sanoi jo aikaa varatessa, et 6+3 viikollakin jo näkyis. Joten rohkeesti vaan varaamaan aikaa, olihan se ihana nähdä se syke siellä, herkisti kyllä minut! ❤️
 
Meillä on neuvolassa vanha ultralaite ja sillä katottiin viikko sitten. Sitten siirryinkin kesäkuisista heinäkuisiin. :) Pieni sykkivä sydän näkyi ja kaikki "normaalia". Lääkärikin totes, et jahas, tulitkin jo nyt takas :) Viimeks käynyt tuolla maaliskuussa esikoisesta :)
 
Oli pakko siirtää varhaisultraa varhaisemmaksi... se piti alunperin olla tiistaina iltapäivällä, mutta sain äsken buukattua ajan huomisillalle, jolloin viikkoja pitäisi olla 6+6. Entisestäänkin lieventyneet oireet ja ikävä aavistus vaivaavat sen verran, että en kestä odotella enää viikonlopun ylitse. Täytyy toivoa, että vaisto on tällä kertaa väärässä ja olen vaan hysteerinen, liikaa omaa kroppaansa ja oireita kuulosteleva ylihuolehtija.
 
Mies sai muokattua työvuoroja ja sain siirrettyä ultran ensi maanantaille. Niin kovasti pelottaa ettei kaikki olekaan hyvin. On niin paljon menetyksen kokeneita heinäkuisissa =/
 
Äh. Ei pitänyt mennä, kun ei enää kuulu meidän kunnassa neuvolakäynteihin (esikoisen aikana vielä kuului), mutta nyt mies kysyi, onko sitä tällä kertaa ja nyt haluaisinkin mennä! :confused:
 
Mä olen menossa perjantaina uuteen ultraan 2vko sitten ei kohdussa mitään kirjoitti mahdollisesti keskenmeno mutta lääkäri sanoi maanantaina että täälä sydänäänet kuulu ei tutkittu ultralla :sad001

Toivottavasti saan tiedon onko keskenmeno vai ei rv 8 nyt
 
Voimia _raskaana_, toivotaan että kaikki on hyvin!! :Heartred mullakin huomenna ultra, jännittää. Kävin 6+4, mutta alkio vastasi 6+1 ja pääsen nyt uudestaan koska oli niin aikaista silloin..
 
Gynegologi suositteli, että odottaisin ensi viikkoon uuden ultran kanssa, niin kuin mut ultrannut labrakin totesi. Torstaina voisi jo mennä, mutta silloin täällä on itsenäisyyspäivän vastaanotto lähetystöllä. Haluan nauttia juhlasta, joten ultraa ei voi samalle päivälle varata - jos mitään ei näykään, olen varmaan aika hajalla. Että ensi viikon perjantaille siis odotellaan... Aagh. Hitaasti kuluu aika...

Gyne ehdotti, että menisin yhdelle erikoislääkärille, jolla on tosi tarkat laitteet. se vain maksaa tosi paljon, noin 150 euroa, kun aiemmasta maksoin noin 50 (saan siis toisessa paikassa 50% alennusta). En tiedä... Kuuluisiko viikolla 8+0 muutenkin voida ottaa sikiön mitat, jos siellä siis jotain on? Vai onko tuo vain joku erikoislaitteiden ominaisuus?

Mietittiin eilen miehen kanssa, että ehkä tässä vaiheessa, kun nyt eniten kiinnostaa se sydämen näkyminen, ei ehkä kannata maksaa hirveästi ylimääräistä jostain superhienoista laitteista (kun se labran laitekin on kuitenkin käsittääkseni ihan hyvä). Sitten myöhemmin, jos tuolla on joku kyydissä, voisi olla hauskaa saada sellaisia hienoja 3D-ultrakuvia, joissa näkyisi jo ihan oikea vauva, ja niistä ehkä voisi maksaakin vähän enemmän.

Kannattaako teidän mielestä tässä vaiheessa laittaa noin paljon rahaa, kun ei tosiaan tiedetä, onko tuulimuna? Gynen mukaan tuossa vaiheessa pitäisi kyllä jo ehdottomasti näkyä sikiö, eli kai se näkyisi normaalaitteillakin?
 
Itse ehkä menisin nyt vielä siihen halvempaan jossa näkyisi se syke :) tässä vaiheessa kuitenkaan muilla mitoilla ei ole niinkään merkitystä, ennemmin sitten parempaan kun täälläkin on se nt-ultra eli viikolla 11-13 :)
 
Me käytiin ekasta lapsesta varhaisultrassa Helsingin Femedassa, maksoi jotain 150€ kaikkinensa muistaakseni. Lääkäri oli vanhempi nainen, oikein mukava. Mun luonteella ei odotella selväjärkisenä viikolle 12, kaikki pitäis saada tietää nytheti.. Samoin tästä tokasta ollaan menossa kahden viikon päästä ke, jolloin pitäis mun arvailujen mukaan (vaihtelevat kierrot) olla 7+3. En tajua, kuinka jaksan sinne asti, tiedätte monet sen tunteen.. Varsinkin tällä kertaa on hankalaa, kun oireet on minimissä.. Ainakin vielä. Jos siellä joku on, neuvola on sitten ultran jälkeen viikon kuluttua. Viimeksi tuntui tyhmältä, kun neuvola oli eka ja varhaisultra viikko sen jälkeen. Olin ihan varma silloinkin, et tuulimuna tms ongelma on vastassa ja ihan hölmöä käydä höpöttämässä olemattomasta neuvolan terkkarille . Noh, kyllähän kaikki oli hyvin ja terve poika syntyi, nyt ikää hänellä 1v9kk. Viimeks me ei osattu pelätä keskenmenoja varhaisultran jälkeen enää niinkään, joten kerrottiin jo pienelle lähipiirille ihmeestämme. Nytkin varmaan pakko kertoa ar-ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin, sen verran paljon noita juhlia tulossa perheen kesken, ettei aina voi olla "kuskina" :wink..
 
Sunny, taidan varata tosiaan sen halvemman. Ei mua nyt tässä vaiheessa tosiaan niin hirveästi kiinnosta muu kuin saada tietää, onko kohdussa ketään vai onko kyseessä tuulimuna, ja siinä tuskin kauheasti haittaa, vaikka olisi se halvempikin ultra. Ehtiihän niitä tarkempia ultria ottaa sitten vasta myöhemmin. Eikä gyne ainakaan sanonut, että pitäisi tätä nyt minään riskiraskautena, jossa joku tarkempi tutkimus voisi olla tarpeen. Taisi vain suositella kaveriaan. Jos halvemmassa ultrassa on jotain epäselvyyttä, voihan sitä sitten vielä miettiä sitä kalliimpaakin.
 
Takaisin
Top