VäriSointu
Kunnioitettu kommentaattori
#Fiufau, mukava kun tulit päivittämään kuulumisia. Mietinkin tässä, että miten sinulla on asiat menneet. Tsemppiä tuleviin päiviin!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oon todella pahoillani teidän menetyksestä silloin kun on keskeytynyt keskenmeno niin vuoto ei ala vaikka kehitys olisi pysähtynyt. Mutta pelkästä hcg arvosta on vaikea päätellä että mikä tilanne joten toivon todella että pääset ultraan selvittämään mistä kyse. Mun edellisessä keskenmenossa hcg oli n. 20000(kaksoset) ja kehitys tyssäsi 6+1 viikolle ja tyhjennyslääkkeet sain 8+0 ja vuoto ei käynnistynyt missään vaiheessa itsestään. Ekassa keskenmenossa hcg oli 5500 kun alkio vastasi 6+0 kun piti olla 7+2, siitä alkoi sponttaani vuoto muutaman päivän päästä kun tilanne oli ekan kerran todettu.Heippa!
Mä olin tuolla marraskuisissa odottelijoissa mutta tänne päädyttiin nähtävästi.
Haluisin kysyä onko kellään vastaavasta kokemusta: kuukautisista ja myös ovulaatiotestistä laskettuna tänään olisi raskauden kesto 6+0. Viikkodigit ei noussut 2-3 ylöspäin ja eilen kävin labrassa niin hcg 756. Selvästi siis ei ole normaali raskaus kyseessä. Vuotoa ei ole ollut paitsi pyyhkiessä ihan nuppineulanpään kokoinen määrä eilen.
Soittelen toki tossa kahdeksalta lääkärille ja jos vielä tarvetta niin neuvolaan.
Mutta tosiaan onko kellään ollut tälläistä että arvot kuitenkin näin korkealla eikä vuotoa näy? Onkohan vasta alkava keskenmeno tai mahdollisesti kohdunulkoisen? Mulla myös taustalla yksi sektio niin mietin sitäkin vaihtoehtoa että onko arpeen kiinnittynyt..
Toivon että pääsisin nyt johonkin tutkittavaksi ja saisi selkiyttä asiaan.
KiitosOon todella pahoillani teidän menetyksestä silloin kun on keskeytynyt keskenmeno niin vuoto ei ala vaikka kehitys olisi pysähtynyt. Mutta pelkästä hcg arvosta on vaikea päätellä että mikä tilanne joten toivon todella että pääset ultraan selvittämään mistä kyse. Mun edellisessä keskenmenossa hcg oli n. 20000(kaksoset) ja kehitys tyssäsi 6+1 viikolle ja tyhjennyslääkkeet sain 8+0 ja vuoto ei käynnistynyt missään vaiheessa itsestään. Ekassa keskenmenossa hcg oli 5500 kun alkio vastasi 6+0 kun piti olla 7+2, siitä alkoi sponttaani vuoto muutaman päivän päästä kun tilanne oli ekan kerran todettu.
Omalla kokemuksella uskallan sanoa, että epäselvä tilanne on se *askin tilanne. Se että joutuu roikkumaan löysässä hirressä vaikka tavallaan tietää jo ett kaikki ei oo hyvin mutta ennen kuin joku sen virallisesti vahvistaa niin on sellainen välitila.Kiitos
Verikokeisiin huomenna uudestaan ja katsotaan mihin suuntaan ne lähtevät. Sitten soittavat sieltä että pitääkö tehdä jotain jatkotoimenpiteitä.
Ihan totta.. Kyllä mulla pieni helpotuksenkin tunne tuli eilen kun sain ne verikokeiden tulokset kaiken stressin jälkeen kun tajusin että ei tässä enää mitään toivoa ole, voin lakata miettimässä päätäni puhki.Omalla kokemuksella uskallan sanoa, että epäselvä tilanne on se *askin tilanne. Se että joutuu roikkumaan löysässä hirressä vaikka tavallaan tietää jo ett kaikki ei oo hyvin mutta ennen kuin joku sen virallisesti vahvistaa niin on sellainen välitila.
Meidän ekassa keskenmenossa kävi niin että kontrolliultrien välillä kävi joku ihme ja sydän alkoi lyömään ja se on ehkä kamalinta, kun hetkeksi saatiin toivoa mutta sitten järjellä tiesin että kaikki ei voi olla kunnossa kun toinen oli viikon pienempi ja tiesin tasan tarkkaan ovulaatiopäivän. Toivotaan että pääset mahdollisimman helpollaIhan totta.. Kyllä mulla pieni helpotuksenkin tunne tuli eilen kun sain ne verikokeiden tulokset kaiken stressin jälkeen kun tajusin että ei tässä enää mitään toivoa ole, voin lakata miettimässä päätäni puhki.
Toki senkin jälkeen löysin itseni Googlen ääreltä etsimästä sitä pientä toivoa. Mut nyt oon sen ymmärtänyt että ei auta kun ootella että tää on ohi tavalla tai toisella ja uutta yritystä kehiin..
Vaikka sekään ei välttämättä niin simppeliä ole kun ei tosiaan tiedä mitä siellä tapahtuu tai käykö jotain tuhoja..
Ai kamala.Meidän ekassa keskenmenossa kävi niin että kontrolliultrien välillä kävi joku ihme ja sydän alkoi lyömään ja se on ehkä kamalinta, kun hetkeksi saatiin toivoa mutta sitten järjellä tiesin että kaikki ei voi olla kunnossa kun toinen oli viikon pienempi ja tiesin tasan tarkkaan ovulaatiopäivän. Toivotaan että pääset mahdollisimman helpolla
Olen pahoillani! Mä niin tiedän miten stressaavaa tuo aika on, koska alan olla valitettavasti malliesimerkki näissä tapauksissa, joilla hcg ei nouse normaalisti.. mun vuodot alkoi vasta paljon paljon myöhemmin ja edellisessä ei kerennyt alkaa edes kun km todettiin, eli olivat keskeytyneitä keskenmenoja. Sydän on kaikilla sykkinyt terhakkaasti, mutta koot jätättänyt, siksi ultrattu myöskin myöhemmin uudestaan ensimmäisen jälkeen. Jos en olisi päässyt varhaisultriin (6-7 vkolla ja 2vkon päästä uudestaan), niin olisin autuaan tietämätön np-ultriin saakka kuten vuoden takaisessa, koska eivät lähteneet omin päin vuotamaan. Suosittelen, että yrittäisit päästä ultraan, jottei tarvitsisi pahimmassa tapauksessa kohtuuttoman pitkään odottaa tyhjennystä. Niin pitkään kuin alkion/sikiön sydän lyö, ei tietenkään mitään tehdä vaan seurataan ja kontrolloidaan uudestaan, mut vaikka ihmeitä tapahtuu, oman kokemuksen mukaan matalilla (jos eivät tuplaannu normaalisti) hcg-arvoilla km on ollut väistämätön lopputulos.Heippa!
Haluisin kysyä onko kellään vastaavasta kokemusta: kuukautisista ja myös ovulaatiotestistä laskettuna tänään olisi raskauden kesto 6+0. Viikkodigit ei noussut 2-3 ylöspäin ja eilen kävin labrassa niin hcg 756. Selvästi siis ei ole normaali raskaus kyseessä. Vuotoa ei ole ollut paitsi pyyhkiessä ihan nuppineulanpään kokoinen määrä eilen.
Soittelen toki tossa kahdeksalta lääkärille ja jos vielä tarvetta niin neuvolaan.
Mutta tosiaan onko kellään ollut tälläistä että arvot kuitenkin näin korkealla eikä vuotoa näy? Onkohan vasta alkava keskenmeno tai mahdollisesti kohdunulkoisen? Mulla myös taustalla yksi sektio niin mietin sitäkin vaihtoehtoa että onko arpeen kiinnittynyt..
Tää on kyllä kaikista raastavinta Meilläkin on aina kaikilla sydämet sykkineet, vaikka koot on jätättänyt kaikilla ennemmin tai myöhemmin, ja sitten jossain vaiheessa ne sykkeet vain loppuu. Kroppa kuitenkin luulee edelleen olevansa raskaana ja itsekään ei tiedä mitään, korkeintaan intuitio kertoo että nyt ei oo kaikki hyvin.Meidän ekassa keskenmenossa kävi niin että kontrolliultrien välillä kävi joku ihme ja sydän alkoi lyömään ja se on ehkä kamalinta, kun hetkeksi saatiin toivoa mutta sitten järjellä tiesin että kaikki ei voi olla kunnossa kun toinen oli viikon pienempi ja tiesin tasan tarkkaan ovulaatiopäivän. Toivotaan että pääset mahdollisimman helpolla
Sulla kyllä pitkä ja rankka projekti takana. Toivotaan että tällä kertaa olis teidän vuoro saada pieni syliin asti! Hyvä että tilanne vaikuttaa nyt ainakin lupaavammalta.Olen pahoillani! Mä niin tiedän miten stressaavaa tuo aika on, koska alan olla valitettavasti malliesimerkki näissä tapauksissa, joilla hcg ei nouse normaalisti.. mun vuodot alkoi vasta paljon paljon myöhemmin ja edellisessä ei kerennyt alkaa edes kun km todettiin, eli olivat keskeytyneitä keskenmenoja. Sydän on kaikilla sykkinyt terhakkaasti, mutta koot jätättänyt, siksi ultrattu myöskin myöhemmin uudestaan ensimmäisen jälkeen. Jos en olisi päässyt varhaisultriin (6-7 vkolla ja 2vkon päästä uudestaan), niin olisin autuaan tietämätön np-ultriin saakka kuten vuoden takaisessa, koska eivät lähteneet omin päin vuotamaan. Suosittelen, että yrittäisit päästä ultraan, jottei tarvitsisi pahimmassa tapauksessa kohtuuttoman pitkään odottaa tyhjennystä. Niin pitkään kuin alkion/sikiön sydän lyö, ei tietenkään mitään tehdä vaan seurataan ja kontrolloidaan uudestaan, mut vaikka ihmeitä tapahtuu, oman kokemuksen mukaan matalilla (jos eivät tuplaannu normaalisti) hcg-arvoilla km on ollut väistämätön lopputulos.
Ja tohon hcg:n, niin mulla viime raskaudessa dpo 18 arvo oli 135mIU/mL, dpo 26 se oli 801mIU/mL ja dpo 30 (6+2) vaatimattomat 3565mIU/mL eli ei tuplaantunut kuten pitäisi ja kulki alle normaalirajojen. Yhdellä hcg-arvolla ei kuitenkaan ole mun käsitykseni mukaan merkitystä, koska jokaisen lähtötaso on eri (joillain se hcg voi olla menkkojen myöhästyessä jo 150 mIU/mL kun joillain vasta 10 mIU/mL), vaan sillä tuplaantumisajalla, joka pitäisi alussa olla 48-72 päivää. Toki se yksikin arvo antaa jotain osviittaa missä mennään, mutta se voi silti olla rajoissa.
Mä kävin maanantaina verikokeissa 5+6 (dpo 26) ja mun arvo oli nyt 5360mIU/mL. Tänään käyn uudet täs aamulla, niin näkee miten on tuplaantunut, mutta tällä luvulla on huomattavasti optimistisemmat mahdollisuudet onnistuneelle raskaudelle kuin muilla mun aikaisemmin saamilla arvoilla.
Mulla oli nyt täst samas porukas kun oltiin arvot n 5000 ja sen jälkeen alko vuotelee, nyt 9000 ja vasta alko enemmän vuotaa. Jos hei haluut laittaa viestiä, tavata tai vaan jutella niin täällä ollaan aika täysin samassa tilanteessa.. huomen pitäs ottaa cytotecit, ennen en oo tarvinnu ja nyt kyl koko ajan lisööntyy vuoto et varmaan vois tulla itekseen jos vaan oottelen, mä nyt lähinnä arvon nyt sitä.Heippa!
Voisin sulle laittaa kyllä viestiäMulla oli nyt täst samas porukas kun oltiin arvot n 5000 ja sen jälkeen alko vuotelee, nyt 9000 ja vasta alko enemmän vuotaa. Jos hei haluut laittaa viestiä, tavata tai vaan jutella niin täällä ollaan aika täysin samassa tilanteessa.. huomen pitäs ottaa cytotecit, ennen en oo tarvinnu ja nyt kyl koko ajan lisööntyy vuoto et varmaan vois tulla itekseen jos vaan oottelen, mä nyt lähinnä arvon nyt sitä.
Otan osaa Saako kysyä, mikä rv/kp/dpo nuo arvot otettu?Mulla oli nyt täst samas porukas kun oltiin arvot n 5000 ja sen jälkeen alko vuotelee, nyt 9000 ja vasta alko enemmän vuotaa. Jos hei haluut laittaa viestiä, tavata tai vaan jutella niin täällä ollaan aika täysin samassa tilanteessa.. huomen pitäs ottaa cytotecit, ennen en oo tarvinnu ja nyt kyl koko ajan lisööntyy vuoto et varmaan vois tulla itekseen jos vaan oottelen, mä nyt lähinnä arvon nyt sitä.
Toi 5t oli 6+1 ja toi seuraava reilun viikon päästä, alkuun nous siis ihan ok mut joku mätti ja nyt täällä hiljalleen vuotelen..Otan osaa Saako kysyä, mikä rv/kp/dpo nuo arvot otettu?