Varhainen keskenmeno

En oikein tiedä mihin tän kirjoittaisin, toivottavasti on sallittu tänne!

Mulla alkoi lauantaina (5+1) verinen vuoto hyytymineen, sitä ennen oli parina päivänä ollut vähän ruskeaa tuhruttelua. Verta on nyt tullut muutaman päivän, mutta vähän vaihdellen, ja lähinnä vaan vessassa käydessä pönttöön eikä niinkään siteeseen. Mun menkat alkaa yleensä samalla lailla, mutta vähän runsaammat ne kuitenkin on yhden päivän ajan, kuin mitä nyt on ollut. Vaikka mun menkat siis aina onkin kovin niukat.

Oon kyllä 99% varma että tää raskaus on keskeytynyt, mutta tänään 5+3 tein raskaustestin, ja viiva on kyllä edelleen aika vahva. Laitan kuvan tähän liitteeksi. Pystyykö tuon perusteella vielä päätellä mitään? Ei varmaan? En pääse hcg-mittaukseen.

Testasin viimeksi viime viikon keskiviikkona, jolloin oli jonkin verran haaleampi, kuin tänään. En siis tiedä onko tuossa välissä ollut vahvempi ja siitä lähtenyt haalistumaan.

Vaikka oon tän asian osalta isoimmat itkuni jo itkenyt, niin silti jokin pieni osa musta jaksaa toivoa, että tässä olisi jotain mahdollisuuksia.

Onpa kurja tilanne siellä, tsemppiä kovasti tuohon epätietoisuuteen :Two-hearts:

Joskushan alkuraskauden vuodot on harmittomia ja kaikki päättyy lopulta hyvin, toivottavasti kohdallasi olisi kyse siitä:red-heart:. Oman kokemukseni pohjalta viivoista ei voi valitettavasti hirveästi päätellä, kun hcg lasku voi olla hidasta...Jos jotain selvyyttä tässä vaiheessa haluaa asiaan taitaa olla ainut keino mennä yksityiselle hcg mittauksiin (ymmärsin kommentistasi, että julkisella eivät sitä anna) tai sitten odotella ehkä noin viikon verran ja mennä yksityiselle ultraan...?
 
Onpa kurja tilanne siellä, tsemppiä kovasti tuohon epätietoisuuteen :Two-hearts:

Joskushan alkuraskauden vuodot on harmittomia ja kaikki päättyy lopulta hyvin, toivottavasti kohdallasi olisi kyse siitä:red-heart:. Oman kokemukseni pohjalta viivoista ei voi valitettavasti hirveästi päätellä, kun hcg lasku voi olla hidasta...Jos jotain selvyyttä tässä vaiheessa haluaa asiaan taitaa olla ainut keino mennä yksityiselle hcg mittauksiin (ymmärsin kommentistasi, että julkisella eivät sitä anna) tai sitten odotella ehkä noin viikon verran ja mennä yksityiselle ultraan...?
Niin joo, hcg taitaa laskea aika hitaasti. Meillä on varhaisultra lapsettomuuspolilla 24.2. joten taidan vaan mennä sinne sitten katsomaan mikä tilanne. Voi kun jostain saisi nopeammin vastauksia, mutta ei :sad001 Yksityiselle en nyt voi mennä rahatilanteen vuoksi. Kiitos vastauksesta :Heartred
 
Onpa hyvä, että teillä on tosiaan sentään 24.2 tuo lapsettomuuspolin ultra varattuna, vaikka ymmärrän saman niin monta kertaa kokeneena, että 10 päivää on tuossa tilanteessa ikuisuus ja niistä vastauksia haluaa ja tarvitsee HETI:Two-hearts:.

Olisi kyllä hirmu hyvä, jos pääsisi tällaisissa tilanteissa tosiaan hcg mittauksiin edes :sad-face:.

En halua luoda turhaa toivoa, mutta tuli vielä mieleeni, että niissä raskauksissa, jotka on mulla menneet viidennellä viikolla kesken on muistaakseni viivat lähteneet kyllä vaalenemaan suht nopsaan vuodon alettua...Ei ne viivat mitään kristallipalloja ole, mutta ajattelisin ehkä, että jos viivat vielä vuodon alettua vahvistuu tai jos esim. digin viikot kasvaa, niin siitä voisi päätellä että ehkä jotain siellä vielä kehittyy... :red-heart:
 
Mulla ei keskenmenossa viivat kauheesti vahvistunu. Meni kesken rv 6. Digi näytti kaiken aikaa raskaana 1-2 viikkoa. Jos uskalla niin tee Digi testi? Onnistuneessa raskaudessa helpotti nähhä kun viikot nousi siinä. Vaikka eihän nekään mitenkään täysin luotettavia oo ja voi näyttää väärin, jos hormonit nousee hitaammin tms.

Tosi ikävä tilanne kyllä. Voimia kovasti ootteluun. Ihan tosi perseestä että ei saa vastauksia nopeemmin. :red-heart:
 
Veeru, niin en tiedä onko viivat lähteneet haalistumaan jossain kohtaa, kun lopetin testaamisen keskiviikkona… Täytyy nyt ylihuomenna tai torstaina katsoa, onko haalistunut tämän päiväisestä. 10 päivää on tosiaan pitkä aika! Mutta eiköhän noiden testien perusteella siihen mennessä johonkin lopputulokseen pääse :)

Pikkupikkupikkunen, mulla digi näytti 4+3 ja 4+5 yhä vaan 1-2 viikkoa ja siihen lopetin testailut kun ahdisti niin paljon. Ehkä teen vielä digin, jos jollain ihmeellä viiva vielä vahvistuisi tuosta tämän päiväisestä (mitä suuresti epäilen). Kiitos myös vastauksesta! :Heartred

Ihanaa että tänne voi kirjoittaa kaikesta, tää jo helpotti oloa jotenkin tosi paljon!
 
Joo siis todellakin ymmärrän, et testaaminen ahdistaa. Mua pelottaa aina Digiä tehhessä mitä se näyttää. Mulla ei tainnu keskenmenossa vahvistua viivat noin paljo ku sulla jo on, et toivotaan kovasti että siellä ois joku matkasa ja kaikki hyvin. :Two-hearts:
 
Veeru, niin en tiedä onko viivat lähteneet haalistumaan jossain kohtaa, kun lopetin testaamisen keskiviikkona… Täytyy nyt ylihuomenna tai torstaina katsoa, onko haalistunut tämän päiväisestä. 10 päivää on tosiaan pitkä aika! Mutta eiköhän noiden testien perusteella siihen mennessä johonkin lopputulokseen pääse :)

Pikkupikkupikkunen, mulla digi näytti 4+3 ja 4+5 yhä vaan 1-2 viikkoa ja siihen lopetin testailut kun ahdisti niin paljon. Ehkä teen vielä digin, jos jollain ihmeellä viiva vielä vahvistuisi tuosta tämän päiväisestä (mitä suuresti epäilen). Kiitos myös vastauksesta! :Heartred

Ihanaa että tänne voi kirjoittaa kaikesta, tää jo helpotti oloa jotenkin tosi paljon!

Ymmärrän hyvin, digien tekeminen on ihan kamalaa, ne kun on niin armottomia eivätkä anna yhtään toivon varaa, jos tulos ei ole sitä mitä haluaisi. Viivoja voi aina tiirailla ja tutkailla eri kulmista:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes::Two-hearts:
 
Joo digistä jäi kyllä paha mieli, kun ei suostunut näyttämään tarpeeksi viikkoja :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mutta katsotaan mikä tilanne sitten ke/to, jos viiva on selvästi haalistunut niin ei oikein ole edes järkeä tehdä uutta digiä.
 
Joo digistä jäi kyllä paha mieli, kun ei suostunut näyttämään tarpeeksi viikkoja :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mutta katsotaan mikä tilanne sitten ke/to, jos viiva on selvästi haalistunut niin ei oikein ole edes järkeä tehdä uutta digiä.

Tuo kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, päivitähän tännekin sitten kuulumiset kun jaksat :Two-hearts:
 
Testasin tänään, ja testiviivan vahvuus oli aika samaa tasoa kun maanantainenkin. En tuoreiden testien kuvissa huomaa mitään eroa, kun vertailen niitä, mutta tämänpäiväinen näyttää kuivineena ehkä ihan hitusen haaleammalta. Joka tapauksessa en nyt tästäkään pysty mitään päätellä, joten odottelu jatkuu. Pe/la taas uusiksi, jos silloin näkyisi muutosta suuntaan tai toiseen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Vuotokin jatkuu taas yhden vuorokauden tauon jälkeen, mutta samanlaista niukkaa vuotoa yhä. Piinaavaa...
 
Testasin tänään, ja testiviivan vahvuus oli aika samaa tasoa kun maanantainenkin. En tuoreiden testien kuvissa huomaa mitään eroa, kun vertailen niitä, mutta tämänpäiväinen näyttää kuivineena ehkä ihan hitusen haaleammalta. Joka tapauksessa en nyt tästäkään pysty mitään päätellä, joten odottelu jatkuu. Pe/la taas uusiksi, jos silloin näkyisi muutosta suuntaan tai toiseen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Vuotokin jatkuu taas yhden vuorokauden tauon jälkeen, mutta samanlaista niukkaa vuotoa yhä. Piinaavaa...
No onpa kyllä. Toi on nii ikävää ku roikkuu pitkään epätietoisuudessa. Todellakin piinaavaa.
 
No onpa kyllä. Toi on nii ikävää ku roikkuu pitkään epätietoisuudessa. Todellakin piinaavaa.
Jep, onneksi oon jo pääasiassa tän menetyksen surrut, mutta olisi tietenkin kiva saada jo asialle varmistus. Pääsisi katsomaan kunnolla eteenpäin ja tulevaan hoitokiertoon... Eikä roikkua tässä välitilassa, jossa oon lähes varma keskenmenosta, mutta testiviiva ei muutu mihinkään ja tulee jotain ihme veristä vuotoa jota ei voi kyllä runsaaksi sanoa kun ei siteeseen asti tule. :/

Tuulimuna tai kohdun ulkoinen tietääkseni voi aiheuttaa tällaista myös, toivon vaan kaikkein eniten ettei kyse ole kohdun ulkoisesta.
 
Testasin tänään, ja testiviivan vahvuus oli aika samaa tasoa kun maanantainenkin. En tuoreiden testien kuvissa huomaa mitään eroa, kun vertailen niitä, mutta tämänpäiväinen näyttää kuivineena ehkä ihan hitusen haaleammalta. Joka tapauksessa en nyt tästäkään pysty mitään päätellä, joten odottelu jatkuu. Pe/la taas uusiksi, jos silloin näkyisi muutosta suuntaan tai toiseen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Vuotokin jatkuu taas yhden vuorokauden tauon jälkeen, mutta samanlaista niukkaa vuotoa yhä. Piinaavaa...

Misa mulla ei oo nyt positiivista tarinaa mutta sun "oireet" kuulostaa aika samalta kun mun varhaisessa keskenmenossa. Ruskeaa pyyhintävuotoa alkoi tulemaan enemmän ja vähemmän päivittäin mutta ei kipuja, testit ei vahvistuneet hirveesti 1,5 viikossa. Aika samanlaiselta näytti mun testien vahvuus kuin sunkin tossa kuvassa minkä olit laittanut tänne. Liitteenä mun testi. Raskausoireitakaan ei ollut juurikaan. Ultrassa (todennäköisimmin 6+0) oli jo km alkanut mutta kohdunulkoistakaan ei voitu poissulkea. Suurempi vuoto alkokin sitten ultran jälkeen ja hcg laski itestään parissa päivässä, joka tarkistettiin verikokeella.

Edit. Toivoakin kuitenkin vielä on! Ainahan kaikilla ei vaan niin nopeesti hcg nouse tai ei jostain syystä näy testeissä.
 

Liitteet

  • IMG_20211208_211814.jpg
    IMG_20211208_211814.jpg
    3.7 MB · Katsottu: 64
Misa mulla ei oo nyt positiivista tarinaa mutta sun "oireet" kuulostaa aika samalta kun mun varhaisessa keskenmenossa. Ruskeaa pyyhintävuotoa alkoi tulemaan enemmän ja vähemmän päivittäin mutta ei kipuja, testit ei vahvistuneet hirveesti 1,5 viikossa. Aika samanlaiselta näytti mun testien vahvuus kuin sunkin tossa kuvassa minkä olit laittanut tänne. Liitteenä mun testi. Raskausoireitakaan ei ollut juurikaan. Ultrassa (todennäköisimmin 6+0) oli jo km alkanut mutta kohdunulkoistakaan ei voitu poissulkea. Suurempi vuoto alkokin sitten ultran jälkeen ja hcg laski itestään parissa päivässä, joka tarkistettiin verikokeella.

Edit. Toivoakin kuitenkin vielä on! Ainahan kaikilla ei vaan niin nopeesti hcg nouse tai ei jostain syystä näy testeissä.
Kiitos kun jaoit sun kokemuksen! Kuulostaa kyllä aika samalta, kuin mitä mulla nyt on. Mulla tosin on kipuja, lähinnä alaselkäsärkyä ja lisäksi jonkun verran alavatsakipuja. Nää vaihtelee aika paljon, välillä sattuu paljonkin ja välillä ei yhtään. Mitään klassisia raskausoireita ei myöskään ole.

Joo, kyllähän tää aika selvä keskenmeno on. Kokeilen huomenna vielä saada neuvolasta lähetettä hcg-mittaukseen, kun Tilkasta ja naistenklinikan päivystyksestä ei tähän suostuttu.
 
Kiitos kun jaoit sun kokemuksen! Kuulostaa kyllä aika samalta, kuin mitä mulla nyt on. Mulla tosin on kipuja, lähinnä alaselkäsärkyä ja lisäksi jonkun verran alavatsakipuja. Nää vaihtelee aika paljon, välillä sattuu paljonkin ja välillä ei yhtään. Mitään klassisia raskausoireita ei myöskään ole.

Joo, kyllähän tää aika selvä keskenmeno on. Kokeilen huomenna vielä saada neuvolasta lähetettä hcg-mittaukseen, kun Tilkasta ja naistenklinikan päivystyksestä ei tähän suostuttu.

On kyllä niin tympeää kun tuota hcgtä on niin vaikeaa saada :sad-face: tosi raskasta elää siinä epätietoisuudessa vaikka toisaalta tietää miten asiat on mutta joku toivonpilkahdus aina elää kuitenkin. Voimia :red-heart:
 
On kyllä niin tympeää kun tuota hcgtä on niin vaikeaa saada :sad-face: tosi raskasta elää siinä epätietoisuudessa vaikka toisaalta tietää miten asiat on mutta joku toivonpilkahdus aina elää kuitenkin. Voimia :red-heart:
Niinpä... No, viimeisin käänne on se, että soitin neuvolaan. Neuvolasta pyydettiin soittamaan terveyskeskukseen. Terveyskeskuksesta sitten sain kuin sainkin lähetteen hcg-mittaukseen!

Kävin heti labrassa, käytin lounastauon siihen. Tulos tuli nopeasti, 184,4.

Eli keskeytynyt on. Ei normaalissa raskaudessa mitenkään olisi hcg-arvo vain 184,4 viikoilla 5+6. Mutta sainpahan nyt vihdoin varmistuksen tälle, ja voin paremmin käsitellä asian loppuun. Tulihan tässä taas itku, vaikka luulin asian jo surreeni ja hyväksyneeni viikonloppuna... Selvästi turha toivo oli kuitenkin vähän päässyt heräilemään, vaikka niin yritin sitä varoa. :side_tear:

Maanantaina käyn vielä uudelleen labrassa, kunpa tuo hcg olisi sitten jo kunnolla laskenut. Ja kunpa kunnon vuoto tulisi spontaanisti, eikä tarvitsisi lääkkeillä tyhjentää...
 
Voi harmi kyllä Misa :red-heart: ja ihan totta et jotenki se sit alkaa helpottaa, ku tulee varmistus. Semmone epämääräinen huolestunu tila on tosi ikävä. Keskenmenot on niin epäreiluja.

Voi olla et suru jatkuu välillä vielä pitkäänkin. Mut anna kaikkien tunteiden tulla ja sure rauhassa. Sit kohti uutta ja toivotaan et seuraava raskaus tuo teille vauvan syliin saakka :Two-hearts:
 
Voi harmi kyllä Misa :red-heart: ja ihan totta et jotenki se sit alkaa helpottaa, ku tulee varmistus. Semmone epämääräinen huolestunu tila on tosi ikävä. Keskenmenot on niin epäreiluja.

Voi olla et suru jatkuu välillä vielä pitkäänkin. Mut anna kaikkien tunteiden tulla ja sure rauhassa. Sit kohti uutta ja toivotaan et seuraava raskaus tuo teille vauvan syliin saakka :Two-hearts:
Joo, näin on tehtävä. Nyt on vaikeaa, mutta varmasti tässäkin asiassa aika parantaa.

Jotain positiivista jos hakee, niin raskaus sentään alkoi. Ei mitenkään itsestäänselvää sekään, kun hoidoissa ollaan. Kunpa vaan joku kerta sitten onnistuisi loppuun asti.
 
Joo, näin on tehtävä. Nyt on vaikeaa, mutta varmasti tässäkin asiassa aika parantaa.

Jotain positiivista jos hakee, niin raskaus sentään alkoi. Ei mitenkään itsestäänselvää sekään, kun hoidoissa ollaan. Kunpa vaan joku kerta sitten onnistuisi loppuun asti.

Misa:red-heart: kaikki sympatiani sinulle surun ja pettymyksen käsittelyyn:Two-hearts:

Ehkä kuitenkin hyvä, että nyt tiedät jo ennen ultraa tilanteen ja pääset jo asian käsittelyssä siihen mennessä pidemmälle, vaikka mitään kiirettä suremisessa ei toki ole.

Positiivista tosiaan, että raskaus alkoi:folded: ensi kerralla parempi tuuri:smiling-eyes:

Mulla oli muuten tuo sama, että neuvolasta käskevät pyytämään terveyskeskuksesta hcg lähetettä. Musta tuo on väärin, ihan kun neuvolaa ei kiinnostaisi asiakkaikseen muut kuin sinne rv 8 tienoille päässeet :Angry Face: itselläni nimittäin ikävä kokemus, jossa tkssa arvon tulkinnut väitti sen olevan täysin ok, vaikka ei ollut tuplaantunut läheskään, ja en saanut siksi uutta mittausta enää. Keskenhän se meni.
 
Takaisin
Top