Varhainen keskenmeno

Saiskos sen verran udella, sori voi olla ihan väärä ketju, mutta että miten pitkään teillä on r-testit käyttäneet positiivista? Ja miten sitten lasketaan kierto jatkossa, onko keskenmenovuoto kp1? Ja miten ihmeessä sitä saisi bongattua oviksen, kun ei ole pienintäkään tietoa nyt siitä, että koskahan olisi tulossa. Mut ilmeisesti ei ainakaan niin pitkään tule ovista, kuin raskaushormonit koholla?

Mun vuotohan on edelleen vain tuhrua, raskausolo hävisi eilen illalla ja tänään tein huvikseni raskaustestin, että onko miten vahva toinen viiva. Toki raskaushormonia lienee vielä paaaljon, mutta yllätti miten on jo lähtenyt viiva haalenemaan.

Elättelen nyt siis toivoa, josko kroppa palautuisi normaaliksi yllättävänkin pian, kun ei vuotele juuri lainkaan. Ja ehkä lääkäri tosiaan sai kaiken matskun pois yhdellä kertaa, ainakin ultratessa näytti siltä. Vajaa 2vkon päästä verikokeet, mutta taidan testata kerran viikkoon r-testilläkin.

View attachment 111922

Mä laskin ekasta kunnon vuotopäivästä kp1 jolloin kp17 testasin puhtaan negan raskaustestin. Vähän ennen sitä alkoi jo ensieggikset ja ovisoireet oli ihan överinä yli viikon. En testannut ovista loppuun asti mut jatkettiin yrittämistä heti.

Perjantaina plussasin kp 24/26 clearblue varhaisella ja myös pregcheck antoi selvän haamun. Eilen sunnuntaina aamulla tein pregcheckin, sillä halusin nähdä onko viiva vahvistunut. Oli nega. Mutta clearblue viikollinen näytti 1-2 viikkoa.

Tänä aamuna halusin vielä tehdä pregcheckin. Negatiivinen ja niin myös clearblue viikkonäytöllinen "ei raskaana"

Kuukautiset kellontarkat, joten ovat edelleen myöhässä.

Neuvolasta neuvottiin vaan odottamaan vuotoa. Onko kellään kokemusta? Tiedän, että melko varmasti meni kesken, mutta ei halua uskoa ennen vuotoa :loudlycrying:

Oireita ollut melko vahvana alusta asti. Tänään ehkä vähemmän, mutta edelleen joitakin jotka luen oireeksi.

Onko teitä väsyttänyt ennen keskenmenoa? Ei meinaa pysyä hereillä..

Testi oli selkeä + eli tumma viiva tänään mutta niinhän se pitkään kai on.

Kolmas aamu, kun pyyhkiessä paperiin jää verta. Muuten ei vuoda.. Jännä et aina aamuisin vain tuo.

Mut luonto on aina täydellinen ja tietää kyllä milloin pitää laittaa kesken :) joten ei sinänsä huono fiilis jos näin on.

5+4

Sen verran voisin omaa tilannetta päivittää ja kertoa "tarinan" loppuun.

Tuhruvuoto loppui kp5, kerran päivässä pyyhkiessä tuli kp12 saakka pieni tippa ja sitten loppui sekin. Kp10 laski aamulämmöt täysin normaaliksi, kp22 tuli ovisplussa ja kp23 ilmeisesti ovispäivän takia kirkuva ovisplussa, eli tavallaan ihan normaalissa aikataulussa mennään jos lasketaan lämpöjen perusteella kp10 ensimmäiseksi kp:ksi, kun ovis on yleensä kp14-kp17 välillä.

Että voi sitä "helpollakin" päästä näköjään.

@Pake ja @Niittyleinikki_ joko on teidän tilanteet selvinnyt?

Hei. Ajattelin kirjoitella tänne, kun ajatukset on aivan solmussa. Minulle tuli viime yönä keskenmeno, rv 12+5. Ei mitään ennakkovaroitusta, ei kipuja. Yhtäkkiä vaan yöllä heräsin tunteeseen, että pitää mennä pissalle ja ehdin makkarista olkkarin puolelle, kun jo lorisikin verta lattialle. Sitä oli niin paljon, en varmasti ikinä unohda sitä näkyä. Kipuja ei edelleenkään ollut. Miehen avulla pääsin suihkuun, jossa sitten huomasin pikkareissa useita isohkoja hyytymiä. Lorina vaan jatkui ja jatkui. Soittelin päivystykseen, jossa konsultoitu gynekologian lääkäri oli sitä mieltä, että jos pärjään kotona, ei tarvitse lähteä näytille. Nyt tosiaan eletään iltapäivää, ja verta holahtelee edelleen runsaasti. Kipuja ei kuitenkaan ole lainkaan, aina välillä joku tuntemus vatsassa. Mutta aivan selväähän tämä on, kesken meni ja kaikki materiaali valuu ulos itsestään. Maanantaina sitten soittoa neuvolaan.

Elämä on kyllä välillä niin julmaa.

Hei. Ajattelin kirjoitella tänne, kun ajatukset on aivan solmussa. Minulle tuli viime yönä keskenmeno, rv 12+5. Ei mitään ennakkovaroitusta, ei kipuja. Yhtäkkiä vaan yöllä heräsin tunteeseen, että pitää mennä pissalle ja ehdin makkarista olkkarin puolelle, kun jo lorisikin verta lattialle. Sitä oli niin paljon, en varmasti ikinä unohda sitä näkyä. Kipuja ei edelleenkään ollut. Miehen avulla pääsin suihkuun, jossa sitten huomasin pikkareissa useita isohkoja hyytymiä. Lorina vaan jatkui ja jatkui. Soittelin päivystykseen, jossa konsultoitu gynekologian lääkäri oli sitä mieltä, että jos pärjään kotona, ei tarvitse lähteä näytille. Nyt tosiaan eletään iltapäivää, ja verta holahtelee edelleen runsaasti. Kipuja ei kuitenkaan ole lainkaan, aina välillä joku tuntemus vatsassa. Mutta aivan selväähän tämä on, kesken meni ja kaikki materiaali valuu ulos itsestään. Maanantaina sitten soittoa neuvolaan.

Olen todella todella pahoillani. Aivan kamalaa, että joudutte kestämään tuollaista ❤️ Tosi paljon voimia tilanteeseen ja suruun.

Muista et ei tarvi olla liian voimakas. Oo heti uuestaa yhteyksissä päivystykseen, jos yhtään tuntuu siltä. Mua itseäni helpotti päästä lääkäriin ja et lääkäri toteaa, et näin on käyny. Vaikka itekin olin jo varma, et keskenmeno se on. Toivo hävisi kyl nopeesti. 😟 oot oikeessa siinä et elämä todella on välillä julmaa. 💔

Tulen nyt kertomaan tilannepäivitystä. Elikkäs maanantaina soittelin sitten ensin neuvolaan, josta ensin meinasi että kun tilanne aika selkeä, ei tarvitse välttämättä edes tarkistaa asiaa. Tekee vain 4vk päästä raskaustestin. No sitten kuitenkin päätti konsultoida vielä äitiyspolia ja pian soittikin, että mene vain varatulle nt-ultra ajalle käymään ja tarkistuttamaan tilanne. No sinne sitten mentiin miehen kanssa, ja itkien sain kerrottua tilanteen ja lääkäri aloitti ultraamisen. Voitte uskoa, että sydämeni jätti ainakin kolme pumppausta väliin, kun lääkäri kertoikin kohdussa olevan täysin hyvinvoiva sikiö, joka vastaa viikkojaan. Vuodon aiheutti hematooma istukan vieressä ja vuodon runsauden aiheutti viikon verran syöty primaspan. Eli meillä tilanne kääntyi vielä hyvään, ja nyt vaan toivotaan, että hematooma vuotaa ulos ja vauva jatkaa kasvuaan turvassa.

Kiitos mielettömästi kaikille edellisen postaukseni reaktioista, ne lämmitti sydäntä todella kamalina parina päivänä, kun ajatukset eivät olleet ylimmät. :red-heart:

Tulen nyt kertomaan tilannepäivitystä. Elikkäs maanantaina soittelin sitten ensin neuvolaan, josta ensin meinasi että kun tilanne aika selkeä, ei tarvitse välttämättä edes tarkistaa asiaa. Tekee vain 4vk päästä raskaustestin. No sitten kuitenkin päätti konsultoida vielä äitiyspolia ja pian soittikin, että mene vain varatulle nt-ultra ajalle käymään ja tarkistuttamaan tilanne. No sinne sitten mentiin miehen kanssa, ja itkien sain kerrottua tilanteen ja lääkäri aloitti ultraamisen. Voitte uskoa, että sydämeni jätti ainakin kolme pumppausta väliin, kun lääkäri kertoikin kohdussa olevan täysin hyvinvoiva sikiö, joka vastaa viikkojaan. Vuodon aiheutti hematooma istukan vieressä ja vuodon runsauden aiheutti viikon verran syöty primaspan. Eli meillä tilanne kääntyi vielä hyvään, ja nyt vaan toivotaan, että hematooma vuotaa ulos ja vauva jatkaa kasvuaan turvassa.

Kiitos mielettömästi kaikille edellisen postaukseni reaktioista, ne lämmitti sydäntä todella kamalina parina päivänä, kun ajatukset eivät olleet ylimmät. :red-heart:
Oi että ihana kuulla! ❤️

Tosi hyvä päätös hankalille päiville. Onneks sul oli se ultra näin lähellä ja menitte käymään siel joka tapauksessa. 🤩

En tiedä minne kirjoittaisin ja mitä, pää on surullinen ja sekava. Tänään viikolla 11+ todettu keskenmeno, alkoi ruskeana vuotona ja muuttui runsaaksi punaiseksi vedeksi viikonloppuna. Ei pystytty odottamaan julkista ultraa enempää kun hermot riekaleina ja todettiin yksityisellä. Kyl mä sen jotenkin aavistelin kun perjantaina muuttui vuoto punaiseksi, mutta työnsin huolet taka-alalle kun piti jaksaa odottaa ultraa. On tyhjä olo eikä tiedä miten tästä eteenpäin mennään. Onko täällä vinkkejä mistä saisi toivoa ja uskoa?

En tiedä minne kirjoittaisin ja mitä, pää on surullinen ja sekava. Tänään viikolla 11+ todettu keskenmeno, alkoi ruskeana vuotona ja muuttui runsaaksi punaiseksi vedeksi viikonloppuna. Ei pystytty odottamaan julkista ultraa enempää kun hermot riekaleina ja todettiin yksityisellä. Kyl mä sen jotenkin aavistelin kun perjantaina muuttui vuoto punaiseksi, mutta työnsin huolet taka-alalle kun piti jaksaa odottaa ultraa. On tyhjä olo eikä tiedä miten tästä eteenpäin mennään. Onko täällä vinkkejä mistä saisi toivoa ja uskoa?
Suosittelen liittymään foorumilla menetyksen kokeneiden salaiselle puolelle. Muistan että minua auttoi jo paljon, kun pystyi lukemaan muiden saman kokeneiden ajatuksia ja kokemuksia asiasta.

Meillä oli perjantaina varhaisultra (piti olla 9+4) ja sieltä löytyi eloton 6+1. Keskeytynyt keskenmeno siis. Sain ajan naikkarille torstaiksi ja mietin tässä että saanko sairauslomaa? Mulla uusi työ ja mietin mitä kerron pomolle 🙈 Torstai pahin kokoussuma vielä😤

Tosi klisee mut mua autto aika. Myös se et käytännössä heti jatkettiin yrittämistä ja plussa tulikin sit uuestaan nopeesti. Mut varsinki alussa niin surin kyl koko sydämelläni. Olin ihan luvan kanssa tosi surkeena ja itkin puolison kainalossa. Ei tarvinnu olla vahva.

Sit kun tuntuu hyvältä jatkaa yrittämistä niin kannattaa, mut jos yhtää tuntuu siltä et tarvii lisää aikaa niin suosittelen siihen. Nää on tosi kamalia tilanteita. Oon tosi pahoillani teidän puolesta ❤️ voimia toipumiseen ❤️
Meillä oli perjantaina varhaisultra (piti olla 9+4) ja sieltä löytyi eloton 6+1. Keskeytynyt keskenmeno siis. Sain ajan naikkarille torstaiksi ja mietin tässä että saanko sairauslomaa? Mulla uusi työ ja mietin mitä kerron pomolle 🙈 Torstai pahin kokoussuma vielä😤
Mulle ainakin kirjotettiin muutama päivä saikkua. Lääkäri kysy tarviinko. Aloin vastaamaan et oon töissä päiväkodissa, niin lääkäri kiireellä jo sanokin et hän kirjottaa loppu viikon saikkua. Mul oli sattumalta siinä loma vielä päälle. Ja teki kyl tosi hyvää olla ihan kotona ja mökillä vaan puolison kanssa ilman työkuvioita.

Ok, ajattelinkin että to-pe varmaan saikkua. Vähän mietin tässä mitä sanon pomolle, toisaalta tekisi mieli sanoa totuus vaikka koeaika. Hankalia ja henkilökohtaisia juttuja ei viittis aina jakaa😔

Ok, ajattelinkin että to-pe varmaan saikkua. Vähän mietin tässä mitä sanon pomolle, toisaalta tekisi mieli sanoa totuus vaikka koeaika. Hankalia ja henkilökohtaisia juttuja ei viittis aina jakaa😔
En ite sanonu mitää syytä esimiehelle. Taisin vaa sanoo et oon sairastunu ja sain pari päivää saikkua. Tai jotain vastaava. Mut jos tuntuu itestä hyvältä kertoo tarkemmin niin kerro vaan. Mikään pakko ei kuitenkaan oo selittää asiaa yhtään sen enempää.

Pahoittelut keskenmenosta :Broken Heart:Jos keskenmeno ei ala tässä itsekseen, voit sopia naikkarilla miten koet hoidon itsellesi parhaiten. Jos esim. valitset lääkkeet, otat ne kahtena eri päivänä. Mifegyne pitää ottaa aina hoitohenkilökunnan silmien alla, saat ohjeet miten X tuntien päästä otat kohtua tyhjentävän lääkkeen misoprostolin kotona seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Saat kipulääkkeet myös mukaan.

Jos haluat tyhjennyksen mieluummin osastolla, annostukset lääkkeissä voi olla eri kun tyhjennys nopeampi ja kivunhoito lähellä. Jos mieluummin haluat kaavinnan, sovitte päivästä. Ei voi tietää etukäteen miten helposti tai vaikeasti tyhjennys menee, kumman lääkkeen oton jälkeen on enemmän kipuja tai ja monta päivää vuotaa.

Mutta summa summarum, sairaslomaa saat ja pystyt itse vaikuttamaan miten olisi paras edetä eikä sun tarvitse pomolle asiasta sanoa mutta sairaslomatodistuksessa näkyy sairasloman syy koodina.

Pakko ei tietenkään ole kertoa, kunhan mietin että jos googlaa koodin saikkutodistuksessa niin se kertoo jotain tilanteesta. Ja kiitos @Butterflies, viimeksi oli spontaani keskenmeno vain 4 päivää plussan jälkeen niin en tiedä mitä tapahtuu keskeytyneessä km:ssa. Edellinen hoitui itsestään ja henkisesti oli paljon helpompi kun tämä. Nyt ehti jo monta viikkoa elämään ja suunnittelemaan😢 Jälkeenpäin miettien tajusin miksi huono-olo oli lähtenyt aiemmin pois, vaikka muut oireet jäivät kyllä. Nyt melko poissa kaikki, paitsi lämpö koholla edelleen.

Pakko ei tietenkään ole kertoa, kunhan mietin että jos googlaa koodin saikkutodistuksessa niin se kertoo jotain tilanteesta. Ja kiitos @Butterflies, viimeksi oli spontaani keskenmeno vain 4 päivää plussan jälkeen niin en tiedä mitä tapahtuu keskeytyneessä km:ssa. Edellinen hoitui itsestään ja henkisesti oli paljon helpompi kun tämä. Nyt ehti jo monta viikkoa elämään ja suunnittelemaan😢 Jälkeenpäin miettien tajusin miksi huono-olo oli lähtenyt aiemmin pois, vaikka muut oireet jäivät kyllä. Nyt melko poissa kaikki, paitsi lämpö koholla edelleen.

Voihan se sen koodin selvittää, mutta sun ei tarvitse siitä sen enempiä keskustella tai proaktiivisesti ilmotella että näin tapahtuu. Tiedän tunteen,mulla myös oli kkm viime marraskuussa :crying-face::Broken Heart: Liity tuonne salaiselle puolelle niin löydät sieltä muiden keskenmenokokemuksia vertaistueksi, mua ainakin niiden lukeminen ja kyseleminen auttoi siinä hetkessä paljon.

Takaisin