Sara80, kyllä meillä on toiveena toinen lapsi. Meillä on 2,5 -vuotias tyttö ja toivottaisiin pikkusisarusta. Mutta ei olla mitään nuoria enää mekään, vähän se tietysti mietityttää että kuinka vanha sitä on sitten lasten ylioppilasjuhlissa :D. Edelliset raskaudet meni niin, että tulin melkein ekasta yrittämästä raskaaksi, mutta meni kesken (2013). Seuraava tärppäsi muutaman kuukauden päästä ja syntyi terve tyttö (2014). Nyt kävi taas niin että kerrasta tärppäsi ja meni kesken, oli siis tuulimuna, mutta ehti 11 viikolle ennen kuin keskeytyi. Elättelen toiveita, että tämäkin olisi ollut harjoituskierros ja seuraavalla kerralla onnistuisi. Mutta ei voi tietysti ikinä tietää. Mulla on toisessa munasarjassa todettu monirakkulaisuutta (todettiin sen ekan keskenmenon jälkeen), joten sikäli voi myös olla, että joka toisessa kierrossa munasolut ei oo ihan ok, en osaa sanoa. Meillä on kyllä suvussa useitakin, jotka on tehneet lapsia yli 40-vuotiaana (itse olen kyllä alle), ikä on niin suhteellista ja kaikki muutkin terveystekijät vaikuttaa. Mutta jäädään odottelemaan, miten käy, ja toivotaan parasta. Onnea teillekin uusiin yrityksiin, ei minusta iän puolesta kannata lannistua. Keskenmenoja tulee varmasti kaiken ikäisille, vaikka tietysti niiden riski kai kasvaa iän myötä. Mutta ei keskenmeno mun nähdäkseni kerro siitä, että ei voisi saada terveitä lapsia.
Tosin pakko vielä sanoa, että meillä on ollut ihan todella paljon riitoja ton keskenmenon jälkeen, ja välillä tuntuu koko suhde ihan hullun hommalta, joten ei ehkä mikään ideaali tilanne lähteä lisää lapsia tekemään. Mieheni ei ollut mulla mitenkään tukena tuossa tilanteessa, oli lähinnä vaan että mitäs siinä murjotat, ei sille mitään mahda. Katsotaan miten tämä tästä etenee.