Valmisteluita ja hankintoja

Herne, laita palautetta niistä Tutan vaatteista. Meillä irtosi keväällä eka käytön jälkeen bodysta neppari ja syletti niin paljon että pistin palautetta ja saatiin tilalle uusi. Kyllä vaatteitten pitää kestää ehjänä pitempään kuin yksi tai kaksi käyttökertaa. Itsekin olen pitänyt Tuttaa suht laadukkaana, tosin kaikkihan nuo nykyään tehdään jossain orjatyömaissa.
Ja kenkien olisi syytä myös kestää vähän pitempään, tai sit on materiaalissa joku vika.
 
^ Joo ajattelinkin, että laitan. Uusi vaate tilalle olisi toki mukava, mutta ennenkaikkea palautetta siksi, että tuollaiset irtoavat pikkuosat menevät vikkelästi ääntä kohden.
 
Niin joo. Tuolta kantilta en jostain syystä edes kerinnyt ajatella silloin kun itse pistin äkäpäissäni reklamaatiota..
 
Osaisiko joku sanoa, onko olemassa hyttyskarkoitetta, joka sopisi näin pienille? Me lähdetään juhannukselta mökkeilemään ja mietin, mitä kaikkea tarvitaan mukaan (tuntuu, että koko elämä pitää ahtaa meidän autoon!). On mulla hyttysverkko kärryihin, mutta tuskin poika koko ajan niissä viihtyy.
 
Me ostettiin käytettynä baby jogger city mini matkarattaat. Menee tosi helposti kasaan ja pieneen tilaan. Suosittelen!

http://www.babyjogger.fi/tuotteet.html#citymini3

On kyllä uutena kalliit, alkaen 290€. Sit se city elite on iha superhieno, mut sit on jo tosi kalliit. Oisin tietysti ne halunnu. :D mutta ku noi meijä yhdistelmävaunut makso jo sen tonnin, ni ei sit viittiny matkarattaisiin laittaa rahaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tämäkin on unohtunut. Sain siskolta käytettynä sellaisen matkasyöttötuolin. Tämmöisen:

http://www.netanttila.com/shop/fi/n...tuin-9543893?gclid=CKrF-7PChb8CFYLNcgodLzQAaA

Noissa kuvissa noi lapset jotenkin roikkuu, mutta meillä on ollut tosi näppärä. Mulla on se nyt hoitolaukussa, se menee sellaiseen vähän nyrkkiä isompaan myttyyn, eli ei vie paljon tilaa. Mutta nyt ei tarvitse hermoilla että onko vaikka kahvilassa syöttötuoli, jos vaan on tarpeeksi tukevat selkänojalliset normituolit.

Sitten kävin isommassa kaupassa, ja huomasin, että Liberolla on kertakäyttöisiä ruokalappuja. Sellainen paketti on mulla nyt myös hoitolaukussa, niin ei tarvitse niistäkään huolehtia. Lisäksi on aina varuilta yksi hedelmäsosepurkki.
 
Ootteko vielä turvaistuimia harkinnu? Ite oon ollu jo pari päivää hätää kärsimässä kun oon yrittäny löytää sitä the täydellistä istuinta. Perhana että voi olla hankalaa puuhaa!!

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Höh, eipä löytynyt matkasänkyä meidän kaupoista tänään, en tainnut olla ainut, joka juuri tähän hätään oli etsimässä... :sad001
 
En nyt nopealla vilkaisulla saanut päähäni, mihin ketjuun Latteäiti oli kirjoittanut matkasyöttötuolista ym., mutta osaatko sanoa, millainen kiloraja matkasyöttötuolissa on? Me ollaan lähdössä huomenna mökkeilemään joten tähän reissuun ei enää ehditä hankkia (lähetin miehen jo etsimään sitä matkasänkyä, jos jossain muussa lähiseudun prismassa tai cittarissa vielä olisi, en taida kiusata häntä enää matkasyöttötuolilla), mutta sen verran liikutaan, että se syöttötuoli ei olisi yhtään huono idea.
 
Meillä se matkasyöttötuoli on hoitolaukussa, joka on vaunuissa alakerrassa, joten en jaksa lähteä katsomaan. Mutta googlailin ja noin kaksivuotiaaksi sitä pitäisi voida käyttää. Riippuu toki lapsesta. Me käydään aika usein Mummolassa, serkkulassa ja kavereiden luona, joten toi on tosi hyvä, kun kaikilla ei ole syöttötuolia. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nuo testit on sellasia että ne on romuttaneet jo monta penkki-ideaa kun ovat saaneet niin huonot tulokset :p Toki kokonaisarvosanaa laskee "turhat" jutut, kuten päälisen irrotettavuus jne mutta näkeehän sieltä mistä on tullu miinusta :) Ja meillä kun ei oo isofixiä niin on pakko ottaa joku telekallinen/suoraan vöillä kiinnitettävä..

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Joillakin on otettu jo ensi askeleet ja jotkut ottaa ne jo taman kesan aikana...
Ma epailen, etta meilla menee syksyyn. Poika kun ei edes konttaa.
Joko te edempana olevat olette hankkineet
a.) Valjaat?
b.) Ensiaskelkengat?

Meilla ei ole edes niita kunnon kenkia. Tuossa sanotaan:
http://www.terve.fi/vauvaika/hyvat-ensiaskelkengat
et ne ensiaskelkengat ois hyva hankkia jo kun lapsi oppii seisomaan ja konttaamaan.
muoks. tuo linkki on tosi informatiivinen.
 
Minä hommasin jo kengät. Myyjän mukaan kenkiä täytyy jo nyt alkaa käyttämään, jotta lapsi ei ala niitä hylkimään. Kuulemma varpaisiin pitäisi jäädä tilaa pari senttiä ja kantaankin vähäsen. On nyt sitten ainakin riittävän reilut kengät ja viime viikolla niitä kokeiltiin, olipa jännää.. ♥
 
Meillä on kenkiäkin saatu joku viis paria, mutta ei ole tullut mieleenkään edes kokeilla, kun tuo ei edes seiso vielä. Ehkä pitäisi.

Meillä miehen lomasta on nyt menossa päivä nro neljä, ja aamulla se sanoi, että käy tänään ostamassa rikkaimurin. Neljä päivää mun arkea riitti. :laughing021 Mutta olisihan sen voinut aiemminkin hankkia, tosi näppärä, heti valmis ja ulottuu hyvin, kääntyy näppärästi jne. Me like! :)
 
Takaisin
Top