Valmisteluita ja hankintoja

Minä taas oon kuullu, että kolmivuotiaaksi matkustettais selkä menosuuntaan.. Epäilempä vaan asian toimivuutta :D

Ja oon ajatellu ottaa pojalle jonkun kuvan, mutta minkä, se on vielä hakusessa. Taidan odottaa että on pikkusen vanhempi että saan kehiteltyä jonkun uniikin kuvan, nuo perinteiset kun eivät kiinnosta... :) Ja kaikista mieluiten tekisin kuvan itse, eli taidan kysellä kaverilta paljonko olisin velkaa jos lainaisin konetta :D
 
Joo, suositus on että lapsi olisi kolme vuotiaaksi asti selkä menosuuntaan mutta kyllä meidän neiti olisi joutunut matkustaan polvet suussa :D mut ehdottomasti nin kauan kuin vaan suinkin mahtuu!
Oli meillä reilu kaksi vuotiaaksi..
Tarkoitan sellaista 123 istuinta mikä on ensin selkä menosuuntaan, sitten kasvot menosuuntaan istuimen viisipistevöillä ja sitten vielä sen 18 kg jälkeen auton kolmipiste vyöllä jonnekin just 26?kg asti.
Itse Suosittelisin nyt sellasta 1, 2 istuinta ja sitten kun Viisipistevöiden kiloraja ylittyy niin ostaa sellasen superkevyen turvavyöistuimen josta saa sit lopulta irti selkänojan että menee sit pelkkänä korokkeena lopulta.

Itse olen myös vauvana matkustanut vaunukopassa auton takapenkillä ilman turvavyötä..talvikelin ulosajossa en ole kuulemma edes herännyt kun olen koppineen lentänyt jalkotilaan :eek:
 
Tuossa mainittiin vauva-aiheinen tatuointi aikaisemmin! Ma en ole oikein innostunut tatuoinneista, mutta sellainen lapsen nimella ja syntymapaivalla varustettu koru ois kiva. Jotkut kuulemma saavat sellaisia ihan vauvalahjaksi jo. Netista loytyy vaikka kuinka paljon ideoita. Ma ottaisin omani mieluiten vaikka avattavalla sydamella, jonka sisalla olisi lapsen nimi ja pvm. Sellainen sydan, minka saisi laittaa kultaketjuun kiinni.
 
Nyt on muuten tripp trapp Lastentarvikkeessa tarjouksessa 135 euroa, jos jotain se vielä kiinnostaa.
 
Hitto soikoon että kirpaisi ostaa tuolle pojalle lasit! 42e posteineen, mutta ompahan hyvät. Ja pitäis olla jälleenmyyntiarvoakin. Seuraava rahareikä oiski sitten se syöttötuoli....
 
Me ostettiin Chiccon polarisoidut aurinkolasit pojalle ja optikko sanoi, etta ne kayvat n. 2-vuotiaaksi saakka, joten jos ei rikki mene, niin noita kayttaa sen kaksi kesaa. Niissahan on se saadettava elastinen hihna takana.
Meille optikko sanoi, etta vauvalle suositellaan aurinkolaseja 6kk lahtien. Sita ennen vauvan silmat ovat viela liian kehittymattomat tms. Han kuitenkin sanoi, ettei niita laseja ihan koko paivaa tulisi kayttaa noin pienella. Han suositteli kayttoa erityisesti silloin, jos on paljon kirkkaita pintoja lahettyvilla, esim. uima-altaalla tai meren rannalla, kun aurinko valkehtii veteen.
 
Hei kertookaahan äitikolleegat, mitkä vaunut omistatte, mitä olette tykänneet/ette ole tykänneet? Olisi vaunujen vaihto edessä ja ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitkä olette kokeneet sopiviksi/epäsopiviksi tässä puolen vuoden käytön aikana :)
 
Meillä on Emmaljungat, ostettiin käytettynä ja ovat vissiin vuodelta 2004 (en tiedä yhtään minkä mallinen se on). Siis vanhat ovat mutta ollaan tykätty tosi paljon! Ovat kevyet ja näppärät :)
 
Meillä on siskolta Ora Finlandin vaunut, ja rehellisesti sanoen ne ovat aika epäkätevät. Varsinkin se, että sinne alas ei saa mitään tavaraa, tila on pieni ja vaunuosa alhaalla. Parvekkeella on Emmaljungat, jotka olisivat paremmat, mutta kovin kuluneet. Matkarattaina gracot, joihin menee turvakaukalo ja ne on siksi kätevät. Mukulakivikaduilla ne pienet pyörät tosin tärisee aika lailla, mutta niin taitaa olla kaikissa matkarattaissa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä on siskontytöltä perityt Brion yhdistelmävaunut vuosimallia 2004. Hyvää niissä on se, että ovat ergonomiset työntäjälle, tukevat ja "maastokelpoiset" aika monenlaiseen ympäristöön, me kun lenkkeillään paljon koirien kanssa ja aika vaihtelevilla teillä (ja välillä lumihangessa, mitä vähääsellaista nyt viime talvena oli). Lisäksi osat ovat kestäneet käyttöä todella hyvin eivätkä tekstiilitkään ole menneet nuhruisiksi.

Huonoa taas on, että vaunut ovat suht leveät ja varsinkin aisa on leveämpi kuin melkein missään muissa vastaantulleissa kärryissä (tosin aisan leveys ei juuri ole rengasleveyttä suurempi ja about samaa rengasleveyttä on myös monissa muissa vaunumerkeissä). Lisäksi arvelen, että vaunut ovat vähän painavat ja ehkä kömpelötkin, mutta toisaalta en ole erityisemmin testaillut erilaisia vaunuja, joten tämä jää arvaukseksi. Ne ovat vähän sellaiset traktorit, hyvässä ja pahassa :)

Jos lähtisin vaunuja nyt ostamaan, kävisin kyllä varmaan koeajamassa uusia Briojakin, jos aisamalli on yhtään muuttunut ja vaunut keventyneet kymmenessä vuodessa, en varmaan kauheasti keksisi marisemista (ja vaunujen paino ei siis nytkään ole ongelma, kunhan huomioin) :)
 
Meillä on Brion yhdistelmävaunut, mitkä hommattiin uutena. Hyvää on isot pyörät, kulkevat mukavasti monenlaisissa olosuhteissa, aisan korkeutta pystyy hyvin säätämään, a ainakin minusta ovat ihan köykäiset työntää. :)

Kova koppa on aika pieni, vielä neiti mahtuu sinne mutta ei kauaa. Kopan kiinnitys vaunuihin on insinöörin älynväläys, sitä ollaan kritisoitu moneen otteeseen... Ei siis testailtu vaunuja etukäteen missään, vaan ne tilattiin kun silmään sattui kivat vaunut tarjouksessa... (Nimim. hetimullekaikkinyt x 2) Nyt jos olisin vaunuja ostamassa, en välttämättä päätyisi noihin. Tavarakori on ihan tilava, mutta hivenen hankala sinne on mitään isompaa laittaa/ottaa pois.

Muuten ihan ok. :)
 
Joo mekin ostettiin Brion yhdistelmät uutena ja just tuo vaunukoppa oli aivan älynväläys, niin pieni, ettei meidän "herra hieman yli 11 kiloa" mahtunut, kuin parit ekat kuukaudet. Sitten tuli ne oikeat kylmät ilmat alkuvuodesta ja pitäydyttiin aivan liiaksi sisällä, kun ahdisti se ratasosan kylmyys. Olihan ne kevyet työntää, mielestäni jopa hieman heppoiset, tavarakori suuri, mutta vaikeasti tavoiteltavissa.

Poika on matkustanut siis nyt pari kk ratasosiossa, jossa ollaan pidetty lampaanvillaa alla ja nyt ei mahdu enää valjaat kiinni -_- Ja nyt kesän tullen olen huomannut, kuinka surkeasti ne suojaavat auringolta.

No, kärryt lähti uuteen kotiin ja minä hain uudet tilalle! Toivotaan, että vastaavat nyt odotuksia :)
 
Meilla on Gracon Evo Trio-yhdistelmavaunut ja olen ollut niihin ihan tyytyvainen. Ovat ihan super-kevyet tyontaa, mutta kuitenkin tarpeeksi tukevat samaan aikaan. Suurinpiirtein ekat 5 kuukautta meni kovassa vaunukopassa, sitten siirryttiin rattaisiin. Tilasin netista erikseen puuvillaisen suojuksen/pehmusteen, silla rattaiden oma istuinpehmuste oli synteettista kangasta ja luonnonkuitu on viileempi kesalla.
 
Meillä on jotkut ihan perus Brion yhdistelävaunut käytössä. Ne on mun serkun vanhat, jotka täti jostain vissiin osti käytettynä. Sain ne sitten kiertotietä ilmatteeksi takaisin sukuun. :D Oikein hyvät on kun renkaan lenksuu ihan hulluna, että vaunut hytkyy kivasti työntäessä. :D Ainakin poika nukkuu aina tyytyväisenä niissä. :P En ole edes jaksanut haaveilla uusista vaunuista kun tuo taloudellinen tilanne on aina huono. :S Ehkä sitten kun toinen lapsi saadaan. :3
 
Meillä Bogaboot, aivan loistavat kun asuu isossa kaupungissa täällä etelän lämmössä. Helpot ja kevyet liikkua ihmisvilinässä. Nehän olivat todella kalliit, mutta olleet meille ihan ehdottomat ja niiden jälleenmyyntiarvo on ihan kohdallaan. Tosin en ymmärrä mitä niillä suomen talvessa tekee mitä näitä vaunuja siellä joskus oon nähnyt o_O
 
Meidän työkaveri ihmetteli että miten me ollaan laitettu vastasyntynyt turvakaukaloon ja oli ihan o_O Ja me oltiin ihan :eek: kun he kertoivat että heidän vauva (2kk) matkustaa edelleen makuuasennossa vaunun kopassa joka laitetaan vöihin kiinni :wtf
 
Meilla vaunujen kaytto on vahentynyt reippaasti nykyisin, vaikka edelleen toki viikoittain kaytetaan. Hoitoon viemiset ja hakemiset hoidetaan aina autolla.
Ja mua harmittaa tosi paljon, ettei meilla ole minkaanlaista sailytystilaa meidan asunnon ulkopuolella, ei kellarivarastoa, pyoravarastoa tms. Kaikki omaisuus pitaa mahtua kerrostalokamppaan. Nyt vaunukoppa on turha, ja kohta turvakaukalokin, ja kaikki pitaa saada tungettua johonkin piiloon.
Mies on rakentanut meidan terassille pienen varastokaapin, jossa on molempien maastopyorat. Ja kanootti roikkuu terassilla kattotelineessa. Ma en ole harrastanut kumpaakaan nyt ainakaan puoleentoista vuoteen. Miten vauvankin kanssa nyt voi pyorailla? Tai laittaa se kanoottiin, niin minne sinne? o_O Joskus oltiin tosi aktiivisia ja harrastettiin yhdessa ja nyt ei sitten mitaan. :sad001
 
Tulikin tosta pyöräilystä mieleen, onko joku ostanut pyörään istuimen muksulle tai semmoiset kärryt, mitkä tulee pyörän perässä? Ja oletteko vielä pyöräilleet vauvan kanssa?

Mulla kun ei ole pyörää tällä hetkellä, niin on miettinyt, jos semmosen taas hommais ja sen istuimen siihen, niin vois mukelon kanssa pyöräillä kesällä. Pyöräily on kuitenkin semmonen laji mistä tykkään, sais vähän lisää liikuntaa... :wink

Meillä on yhdistelmävaunuina n. 10 v vanhat 3- pyöräiset Hartan Skater X:t. En tiedä onko ton tyyppinen malli vielä markkinoilla. Mutta yleisesti Hartaneista: on ainakin tosi kestävät kärryt! Olivat kovassa käytössä meitä ennen ja edelleen täysin ehjät ja muutenkin moitteettomassa kunnossa (toki vähän paikoin väri haalistunut). Helppo pistää kasaan ja avata! Nää menee sedaninkin takakonttiin helposti. Kevyt kääntää yhdelläkin kädelä (kun toisessa on remmissä tempova koira.. :grin ) Hyvin kulkee lumellakin, kun tuo etupyörä on kiinteä, eikä pyörivä. Pehmeä koppa, mikä samalla lämpöpussi, eli talvella tarettiin hyvin. Vaunuina oon tykännyt käyttää, rattaina ei olla vielä käytetty.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top