Valmisteluita ja hankintoja

Meillä mies tykkää pyöräillä, ja haaveilee laatikkopyörästä. Ainut vaan, että sellainen maksaa halvimmillaankin pari tuhatta, joten hetki pitää säästää. Taikka sitten tyytyä siihen peräkärryyn.
 
Me hommattiin nyt sellainen kunnon rinkka jolla voi kantaa muksua. Ei olla päästy kokeilemaan vielä "tositoimissa" mutta tuntuu hyvältä selässä ja poika vaikutti viihtyvän ainakin mitä testailutuokiosta voi päätellä. Siinä on myös katos, sadesuoja ja hyttyssuoja sekä ihan reppuosa eli mukaan mahtuu reilusti tavaraa. Vaikuttaa kaikin puolin tosi jämäkältä ja tukevalta ja sopii 22 kg asti. Tosin epäilen vahvasti että mikään 22 kilon painoinen järkäle ei minun selässä enää matkusta :wink Tulevia retkiä odotellessa :)
 
Me hommattiin nyt sellainen kunnon rinkka jolla voi kantaa muksua. Ei olla päästy kokeilemaan vielä "tositoimissa" mutta tuntuu hyvältä selässä ja poika vaikutti viihtyvän ainakin mitä testailutuokiosta voi päätellä. Siinä on myös katos, sadesuoja ja hyttyssuoja sekä ihan reppuosa eli mukaan mahtuu reilusti tavaraa. Vaikuttaa kaikin puolin tosi jämäkältä ja tukevalta ja sopii 22 kg asti. Tosin epäilen vahvasti että mikään 22 kilon painoinen järkäle ei minun selässä enää matkusta :wink Tulevia retkiä odotellessa :)

Ma katsoin kanssa, etta Matkamuksun sivuilla ainakin oli niita rinkkoja. Me nyt ei sellaista edes tarvita, mutta ihan mielenkiinnosta tutkin tuossa yks paiva niita sivuja. Vaikuttivat tosi tukevilta ne rinkat! :)
 
Tää mamma on niin kätevä ja pätevä! Asensin ihan ite pojan turvaistuimen omaan autooni, oli helppoa ja nopeeta, eikä menny edes hermot! :D

Niin siis mehän lainattiin turvaistuin kaverilta ja se asensi sen mun autoon viime viikonloppuna. No, se nyt ei ollu ihan passeli siihen, jäi keikkumaan mun mielestä sivusuunnassa liikaa kun mulla on semmoset "kuppimaiset" takapenkit (hih, sporttiauto!), ei siis suorat. No minä sitten selaamaan netistä istuimia että kai tässä on pakko lähtee ostamaan uusi. Sitten muistin että meillä on yläkerrassa jemmassa toinen istuin joka ostettiin mun serkulta taannoin ja jota oltiin ajateltu miehen pakettiautoon. Tutkailin sitä eilen, pesin päälliset, tein pojalle sopivat säädöt ja kävin mallaamassa mun autoon ja totesin että istuu meinaan tosi hyvin sinne. Tuumin että ei näytä vaikeelta asentaa ohjeiden perusteella. Äsken sitten aloin tuumasta toimeen ja asensin sen. Se toinen istuin toivottavasti käy paremmin pakettiautoon kun siinä on suorat penkit. Nyt sitten jää nähtäväksi mitä poika tykkää matkustaa tuossa "uudessa" penkissä. Kivana bonuksena huomasin että siinä on kallistuksensäätö, joten uskoisin että mukava asento löytyy.

Ai että tuli hyvä mieli kun onnistuin ja nyt on yksi hoidettava asia vähemmän kun tuo on pyörinyt mielessä.
Tämän olis tietty voinu kirjoittaa vaikka positiivisuusketjuun, mutta menköön nyt tänne kun täällä on keskusteltu näistä istuimista jo vähän.

Niin ja voin nyt jo mainita, jos näistä istuimista tulee kohtapuoliin enemmänkin keskustelua kun ne menee kaikilla kumminkin ennemmin tai myöhemmin vaihtoon, että nuo meidän molemmat istuimet on nyt 9-25 kg ja ne saa molemminpäin eli selkä ja kasvot menosuuntaan. Nyt alkuun on tietenkin selkä menosuuntaan.
 
Meillä ei ole autoa, joten ei meinattu istuinta hankkia. Kaukalo on ollut, kun se saatiin, senkin kanssa on ollut ongelma säilytystila, jota ei ole. Mulla oli aikomus tarvittaessa vuokrata istuinta MLL:ltä, mutta asia tuli puheeksi kälyn ja langon kanssa, ja he lupasivat, että voivat vielä säilyttää nuorimmaisensa istuinta sen aikaa, kun meillä on sille käyttöä. Ja siis säilyttää sitä heidän varastossaan, jossa on tilaa toisin kuin meidän varastossa. Että jos olen täällä aika ajoin valittanut omista sukulaisistani, niin noi miehen sukulaiset ovat kyllä aarteita. :)
 
Kävin eilen ostamassa toisen vahaliinan pöytään, ja Eurokankaasta löytyikin mielestäni hieno pallokuosinen kangas. Mutta se ei ole asiani. Myyjä esitteli minulle sellaista kangasta, mikä laitetaan pöydän alle, joka pitää pöytäliinan paikallaan, esim. kun nämä meidän sankarit alkavat nykiä pöytäliinaa. Sitä tarvitsee siis pöydän kokoisen palan, ja se myös suojaa esim. erinäisten esineiden hakkaamiselta. Minä käyn ainakin ostamassa liinan alle sellaisen, kunhan saan aikaiseksi ottaa tarkemman mitan pöydästä.
 
Huippuvinkki Latteäiti! Meilläkin tuleva pöytä tulee olemaan perintökalleus Artek, johon mietein juuri, että onpas kiva, kun siihen saadaan naarmuja heti sen ensimmäisenä käyttökuukausinaan, mutta tämä vinkki oli tosi jees!! :)
 
Pöydän suojaamisesta tulikin mieleen lattian suojaaminen. Eli täytyy kohta hommata se lattiasuojus syöttötuolin alle vaikka Ikeasta, ellei keksi jotain kikkakolmosta siihen... Koirahan kyllä hoitelee tuon siivouspuolen siellä missä syödään, mutta kuitenkin.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Meillä on ollut jo pitkään ihan tavallinen pyyheliina syöttötuolin alla, sen verran riemukkaasti ruoka välillä lentää :)
 
Meillä ei oikein taida tulla lattiasuojukselle käyttöä, piraijalauma hoitaa silmänräpäyksessä, kun pääsevät keittiöön ruokailun jälkeen :grin
 
Meillä on pöydänkin alla vahakangas, saatiin anopilta sellainen vanhempi. Suojaa kyllä hyvin ja ison alueen, mutta on vähän ärsyttävä, kun esim. jää helposti rullalle oman tuolin alle.
 
Ihana lukea positiivista palautetta omasta työnantajasta :wink (No nyt sitten viimeistään kaikki mahdolliset tutut tunnistaa meikäläisen! :D) Hahaha, ja suutarin lapsella ei oo taaskaan kenkiä; en edes muistanu tuon "pöytäsuojuksen" olemassaoloa. Noloo!

Toiseen asiaan; ostettiin tänään matkarattaat. Onko muut hommanneet vielä semmoisia? Mun auto on niin pieni että halusin semmoiset kompaktit rattaat jotka menee vaivatta peräkonttiin. Ja nykyisin poika esim noilla "shoppailureissulla" lähinnä tykkää istuskella vaunuissa, ja saahan nuo rattaat halutessaan toki makuuasentoonkin. Tuntui ne vaan kevyiltä ja näppäriltä yhdistelmävaunuihin verrattuna ja nyt ne matkaa mun peräkontissa koko ajan :) Yhdistelmät myyn loppukesästä kaverille ja sitten meille jääkin käyttöön nuo matkarattaat ja ne "maastorattaat".

Tämmöiset tarttui matkaan: https://www.hobbyhall.fi/web/store/...sBLBjlbMAlfB&gclid=CJK5oI-h1L4CFcEGcwodnrUA2g

Ihan paikallisesta putiikista tosin, hinta oli kylläkin sama :)
 
Meilla ei ole matkarattaita. Olen niin kiintynyt noihin yhdistelmavaunujen rattaisiin, nekin saa ihan katevasti kasaan, vaikka ovatkin varmaan painavammat kuin kevyet matkarattaat.
Mutta nuo Henun linkkaamat matkarattaat vaikuttavat kylla katevilta, ja ihan laadukkailtakin hintaansa nahden! :)
 
Me ostettiin silloin ennen reissua Gracon matkarattaat, kun meillä on Gracon kaukalo, ja sen saa kiinni niihin. Se olikin reissulla tosi kätevä. Vähän jopa harmitti, ettei tajuttu aiemmin, koska niitä olisi sen kaukalon kanssa voinut käyttää ihan alusta asti, nyt raahattiin monta kuukautta sitä kaukaloa ilman mitään apuja. Tuo ja hyvä hoitopöytä on ainoita, mitä säästän ihan varmuuden vuoksi (miehen kanssa sovittiin, että voin säästää vuoteen 2016 asti, sitten jos ei ole käyttöä niin antaa mennä.) kaupungilla käytän kuitenkin mieluummin yhdistelmiä, kun nuo matkarattaissa pyörät täristää aika lailla.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Siis meillakin on Gracon rattaat, joissa sen kaukalon saa sellaisen kehikon avulla kiinni runkoon. Ja sitten siihen kuuluu pikkuvauvan koppa ja isommalle se istuinosa (rattaat), jonka saa kiepsautettua ihan makuuasentoon. En ole kylla ajatellut niita matkarattaina tai sitten minulla on joku ihan eri kasitys matkarattaista. o_O
 
Meillä on siskontytöltä perityt matkarattaat, muistaakseni Peg Perego -merkkiä. Ne ovat jo yhdeksän vuotta vanhat, mutta on ollut kiva käydä pojan kanssa kärryttelemässä niillä, kun hän voi matkustaa naama menosuuntaan ja viihtyy maisemia katsellen. Kulkiessa kärryt saa esim. rullaportaisiin aseteltua, ja ovat kevyet taittaa ja nostella tarvittaessa.

Vähän heppoiset nuo ovat kuitenkin mun makuuni, tuntuu, että säätäessä saattaa joku muoviosa napsahtaa poikki (vaikkei niin ole siis tapahtunut). Lisäksi minusta on vähän hankalaa, kun esim. selkänoja lasketaan molemmin puolin erikseen ja jarrut ovat pyöräkohtaiset. Mutta kaikenkaikkiaan, matkarattaat ovat meillä olleet hyvät olla olemassa, ehkä pitäisi vaan shoppailla vähän modernimmat mallit.
 
Mä luulen, että Gracolla on vähän erilaisia malleja, meillä ne on ihan matkarattaat, mutta käsittääkseni niitä on myös tukevampia malleja.
 
Meidän pitäisi hommata matkarattaat, mutta nyt kun niitä ei ole vielä, on kantoreppu osoittautunut älyttömän näppäräksi hankinnaksi. Neiti viihtyy siinä erinomaisesti (paitsi sen ainoan kerran mitä ollaan reppua kokeiltu kotona, viikkasin pyykkiä mutta se nyt varmaan olikin ihan sikatylsää) ja pääsee näppärästi kulkemaan kaupungillakin, eikä tarvitse käyttää aina hissiä kuten vaunujen kanssa. :) Myöhemmin voin kyyditä neitiä selkäpuolella ja taas pääsee katselemaan maailmaa uudesta vinkkelistä. :)
 
Täytyy vähän märistä lastenvaatteista; ostin taannoin Reiman outletista kasan Tutan bodyja ja housuja, ja huomasin nyt, että yhdet verkkarit ovat ehtineet jo mennä rikki, vaikka eivät juuri ole edes olleet käytössä :mad: Olisikohan kerran tai kaksi pesty. Verkkareissa on leveä vyötäröresori ja siinä vielä kiristysnaru, jonka ulostulokohdassa on sellainen metallirengas vahvikkeena (ottaakohan tästä kuvauksesta mitään selvää?). No, nyt se vahvikerengas ja sen kiinnityskangaspala olivat irronneet. Eiväthän nuo vauvojen vaatteet mitään titaania ole, mutta rikkimeno yhden pesun jälkeen on aika pian ja Tutan pitäisi olla ainakin mun mielessä ihan laadukas merkki. Ja vielä kun tuo rikkoutuminen oli sellainen, että onneksi minä bongasin irti roikkuvan ennen poikaa, muuten se olisi mennyt parempiin suihin. Plääh.

Mulla on ollut nyt huonoa tuuriakin, ostin itsellenikin tuossa farkut, joista meni vetoketju korjauskelvottomasti rikki jo ennen ekaa pesua. Eivät olleet superkalliit, mutteivät superhalvatkaan, oikeutin niiden ostamisen äitiysrahoilla vain sillä, että löytyi niin harvinaisen hyvä ja sopiva malli. No joo, pitää niistä farkuista katsoa vielä, jos saisi rahojaan takaisin (palautusaika on mennyt umpeen, mutta moni liike korvaa rikkoutuneen tuotteen myöhemminkin).
 
Ja mikä siinä on että kengät ei kestä enää mitään käyttöä?! :mad: Helmikuussa käyttöönotetut ulkoilukengät on jo pohjasta rikki! Ja näitä esimerkkejä kyllä riittää. Onko ne ne 100-200 € kengät kun kestää?
 
Takaisin
Top