Valmisteluita ja hankintoja

Meillä kävi kerrankin niin hienosti, että muuton yhteydessä löytyi rahaa! :D Toivottiin siis aikoinaan häälahjaksi rahaa, ja kutsussa oli tilinumero, mutta muutama tyyppi laittoi käteistä, ja me oltiin unohdettu ne! :o No mutta nyt saadaan niillä rahoilla se Tripp Trapp. :D
 
Me saatiin käytettynä tripp trapp. Ei tullu kaukalo-osaa, mut ilmankin pärjää. Toistaiseksi palvelee tavallisena tuolina, mut sit ku tuo oppii/saa istua, laitetaan kaari ja pehmusteet. Äly hyvä! :)
 
Olen katsellut että monilla muillakin merkeillä on semmoisia Tripp trappin tyyppisiä tuoleja eli niissä on kaiketikin sama ajatus ja ne on puolet halvempia, mutta ehkäpä niissä on sitten kumminkin joku oleellinen ero..? Vai maksaakohan se merkki vaan tässä tapauksessa..? Nuo tripp trappit ja sen tyyppiset vaikuttaa kyllä tosi tukevilta, lähinnä mua pelottaakin niissä "perinteisissä" kapeissa ja korkeissa tuoleissa se kaatuminen... Varmaan kyllä ihan turhaan! :)
 
Henu, ma olen katsellut just samoja Ikeassa! Oikeen kunnon teltat! :) Noita vois ostella parit.
Ma katselin tuota tripp trapp-tuolia ja se on mun mielesta tuoliksi melko kallis ja jotenkin ma en muutenkaan innostunut siita. Olen katsellut, etta 50e-80e saisi jo ihan tukevan oloisen pehmustetun syottotuolin muilta merkeilta. Tuskin ne olisivat edes myynnissa, jos olisivat ihan turvattomia romuja. :)
 
Tilasin tänään meidän etelän reissua varten uv puvun ja uimavaipan kahdessa eri koossa sekä niskan peittävän lippiksen. Täällä on nyt hyvät alet: http://www.zunblock.se/fi/ esim. 20 eur maksava lippis nyt 4 eur ja uimavaippa 8 euroa eli yli puoleen hintaan sieltä outletista. Kannattaa vilkaista, jos esim vauvauintia on joku suunnitellut.
 
En nyt muista onko jossain jo ollut puhetta, mutta oletteko vakuuttaneet lapsenne? Eilen oli vaan Ajankohtaisessa kakkosessa asiaa asiasta. Meillä ei vielä ole vakuutusta, mutta on kyllä harkinnassa, ja varmaan semmoinen otetaankin... Ei ehkä laajinta mahdollista, mutta joku perus.
 
Me hommattiin juuri lapselle ihan perus tapaturma- ja henkivakuutus. Saatiin tarjous myös sellaisesta mihin sisältyy hoitokulut eli lasta voisi sitten käyttää "huoletta" yksityisellä kaikissa sairastapauksissa mutta se oli samperin kallis, ja me kyllä uskotaan ja toivotaan että kunnallinen puoli hoitaa lapsen sairastapaukset asianmukaisesti. Nää on just niitä juttuja, että kun olis se kristallipallo mistä näkis onko semmoiselle hoitokuluvakuutukselle joskus tarvetta vai ei... Ihan sama pähkäily on ollut omien (ja koirienkin) vastaavien vakuutuksen kanssa.
 
Me otettiin vauvavakuutus raskausaikana, mutta ei ole ollut tarvetta sille vielä, eli en osaa sanoa kannattako se.
 
Oliko täällä muuten jo joku, joka on hankkinut vauvalle passin? Mun pitäisi se nyt hankkia eikä siinä mitään, mutta mitenkäs se kuva? Katoin poliisin sivuilta ohjeita, mutta siellä oli vaan ne yleiset ohjeet. Miten ihmeessä mä saan ton katsomaan suoraan kameraan, olemaan paikallaan ja nauramatta, itkemättä, kieltä näyttämättä jne. ? o_O
 
Ai niin, nuo vakuutuksetkin... Mun oli tarkoitus ottaa vakuutus ennen pojan syntymää, mutta en ollut ajoissa liikkeellä (deadline taitaa olla 2kk ennen laskettua). Vakuutuksesta olisi ollutkin meille hyötyä, kun sairaalareissu oli normaalia pidempi ja poika oli lastenosastollakin sen pari päivää. Mutta. Nyt, kun poika on perusterveeksi todettu, en ole saanut aikaiseksi tutkia asiaa sen enempää, tarkoitus kyllä olisi, ja luultavasti vakuutetaankin mukula, jos saadaan hyvä tarjous. Tai mahdollisesti vasta sitten, kun joskus menen töihin ja tarvitsen enemmän joustavuutta lääkäripalveluilta, kuin mitä julkinen puoli tarjoaa...
 
Me oltiin ottamassa vakuutusta jo raskausaikana, mutta ei saatu. Kyllähän se vakuutus pitäisi ottaa, vähän on vielä harkinnassa mitä siihen sisältyisi.
 
Kävin hakeen op-pohjolasta taannoin vakuutuspaketin jossa oli sekä mun, pojan ja meidän tavaroitten vakuutus, ihan perus henki-tapaturma. Oli tosi edullinen ja tuo vakuutus korvaa vaikka poika kylässä ollessaan tahallaan hajoittaisi jotain! :)
 
Latteäiti, hyvä valokuvaaja saa kyllä otettua kuvan lapsesta, kun vanhempi pienen hetken istuttaa lasta kuvaustuolilla ja vauvan pää pysyy pystyssä. Muutamalla napsaisulla onnistui. Ennen kuvausta vauva oli syönyt ja liikkeeseen tultaessa heräsi, oli sopivan hämmentynyt ja näin saatiin pysymään naama peruslukemilla :D
Poliisissa sanottiin, että parin vuoden päästä kannattaa hakea uusi passi, lapsen ulkonäkö muuttuu niin ettei passi välttämättä kelpaakaan rajalla.
Aurinkosuojatuotteita löysin myös tämmöisestä osoitteesta http://www.sunblock.fi/
 
Meillä on vauvavakuuutus, joka kattoi raskausajan ja siitä eteenpäin, kun lapsi syntyy. Kallishan se on, mutta on tullut meillä kyllä takaisin. Ollaan käytetty vauvaa huoletta yksityisellä ja vakuutus on maksanut nämä hoitokulut.
 
Te, jotka käytätte kantoreppuja, miten vauvat niissä tällä hetkellä viihtyvät? Meillä poika ei ole oikein innostunut siitä, viihtyy ehkä minuutin kunnes tajuaa, että ei ole välittömästi pääsemässä repusta pois ja sitten alkaa huuto. Uskon sen johtuvan siitä, että Manducan perusasennossa poika ei näe kunnolla ulos, nyt kun kiinnostaisi jo nähdä maailmaa vähän :) Tietty pelkään myös aina, että asento repussa on pojalle fyysisesti epämukava tms., mutta luulisi, että silloin itku alkaisi nopeammin ja kovempaa... (ja käyttöohjeen mukaan mennään kuitenkin)

Manduca on toistaiseksi ainut investointi, joka ei ole osoittautunut erityisen tarpeelliseksi, mutta en aio vielä luovuttaa sen kanssa, sehän sopii vähän isommallekin lapselle.
 
Minä meinasin jo myydä koko Manducan pois, kun sen näkeminenkin aiheutti raivarit, MUTTA tällä viikolla tyttö onkin yllättäen viihtynyt sekä Manducassa että kantoliinassa. Jopa kahdet unet on nukuttu kantoliinassa. Luulen, että syy on juuri se, että aiemmin ei nähnyt sieltä oikein kunnolla, nyt pää nousee hienosti ja uteliaana katselee ympärilleen. Ikää tulee 4 kk maanantaina. Eli ei kannata luovuttaa ainakaan ihan vielä. :)
 
Meillä on BabyBjörnin One kantoreppu eikä poika viihtynyt aluksi kovinkaan hyvin. Kun käänsimme hänet naama menosuuntaan niin johan alkoi viihtymään :grin Se ei vissiin ole vielä suositeltavaa että poika on siinä asennossa mutta kun pää pysyy jo tosi hyvin pystyssä niin ei siitä nyt ainakaan ole haittaa ollut :)
 
Meillä on myös kirpparilta löytynyt BabyBjörnin perus rintareppu ja käytin sitä joitakin kertoja kun poika oli ihan pieni. Sitten hän ei enää viihtynytkään siinä joten sen käyttö jäi kokonaan ja ajattelin että oliko tämä nyt ihan turha hankinta, vaikkei kallis ollutkaan. Pari päivää sitten hoksasin kuitenkin kokeilla juurikin Sophien mainitsemaa tyyliä eli pojan kasvot menosuuntaan ja sehän olikin sitten loistoajatus. Poika oli niin polleena että! Päästiin käyttämään reppua heti seuraavana päivänä kun mentiin kirpparikierrokselle mun äidin kanssa ja nappasin pojan sitten kyytiin kun ei enää viihtynyt kaukalossa. Kyllä muuten oli reippaana loppukierroksen ajan ja vissiin ilme oli aika riemastunut kun ihmiset hymyili hänelle ja jotkut jäivät oikein jututtamaankin :) Reppu lähtee siis jatkossa matkaan jokaiselle vähänkin pidemmälle ostos- tms. reissulle.
 
Takaisin
Top