Valmisteluita ja hankintoja

Yhtä nettikirppistä olen seuraillut ja siellä olisi useampi BabyBjörn, mallia nyt en muista mutta sellainen olisi tulevaisuudessa kauheen kätevä, jos neiti voisi matkustaa siinä selkäpuolella. Sitä vaan mietin kun se on RINTAreppu, että onko sitä tarkoituskaan selkäpuolella voida käyttää. Onneksi täällä saa kysellä tyhmiä.. :)
 
Meillä on nimenomaan se rintareppu eikä se ole mikään uusin malli, liekö muutaman vuoden takaa, ja sitä ei taida valitettavasti voida käyttää selkäpuolella. Tai ainakaan ne ohjeet ei anna ymmärtää että voisi käyttää...
 
sophie: Meille joulupukki toi hyppykiikun joululahjaksi. Käyttöön ollaan saatu otettua se vasta nyt viimeaikoina, kun raukkaparka oli liian lyhyt siihen.. Voi sitä ilon ja riemun määrää kun kakru sinkoilee hyppykiikullaan joka suuntaan. Mitään muuta ei ole halunnut pitkään aikaan tehdäkkään kun vain hyppiä. Aina sylissäkin piti hyppyyttää ja nyt hyppykiikku hivenen antaa lepotaukoa äitin väsyneille käsille :P
 
Meillä on hyppykiikku jemmassa, paikalleen laittoa vailla. Joko noin pienen saa laittaa siihen?
 
Meidän pikkuinen on jo 5 ja puoli kuukautta.. :D Meillä kylllä laitettiin hyppykiikkuun heti, kun ei enää painanut kaulasta. Suositus taitaa kyllä olla jotain kuudesta kuukaudesta ylöspäin?
 
Voi olla, että noita hyppykiikkuja on moneen lähtöön ja eri mallisia, mutta +4kk on joissain malleissa käyttöönotto suositus. Mikähän on hyppykiikun kohtuullinen käyttömäärä? Siinähän saa olla jonkun max. vartin kerrallaan, mutta miten monta kertaa päivässä?
 
Me ollaan viime päivinä aktivoiduttu mitä tulee vauvan tarvikkeiden hankintaan tulevaa silmällä pitäen.

Ostettiin Ikeasta syöttötuoli (http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50165079/). Tämä vaikutti jämäkältä ja iso tarjotin oli plussaa. Joku pehmuste tarttis hommata vielä. Tuolissa tuntui olevan myös tarpeeksi "tilaa" niin ettei jää heti ahtaaksi.

Ostettiin myös potta odottamaan tulevaa :) Ja pino halpoja ruokalappuja jotka jaettiin isovanhempien luokse. Ne "ruokatakit" oli loppu, olin niin henkisesti valmistautunut ostamaan niitä kotiin.

Sitten ostettiin myös patjoja ja tyynyjä, koska meidän poika se siirtyi vasta nyt nukkumaan pinnasängyssä :) Tähän asti on nukkunut sellaisessa mun serkulta lainassa olevassa rottinkisessa ensisängyssä. Se on hieman pienempi kuin pinnasänky, ja alkoi nyt käydä ahtaaksi. Meillä oli odottamassa appiukon luona pinnasänky jonka saimme lainaan ja siihen ostettiin uudet patjat ja tyyny.

Käytiin myös kavereiden luona katsomassa turvaistuinta jonka saamme lainaan. Saadaan sieltä myös jotkut matkarattaat lainaan kun tarvetta ilmenee. Huisia että ei mene enää ihan hirveän kauaa kun pitää siirtyä käyttämään isojen lasten turvaistuinta ja matkarattaatkin on sopivat :)

Kun en ole ollut mukana näissä jutteluissa alusta asti niin kysynpä että kuinka paljon teillä muilla on lainassa tavaraa vauvalle tai kuinka paljon hankitte käytettynä, vai onko kaikilla kaikki uutta? Meillä on lainassa turvakaukalo, ensimmäinen sänky ja nyt pinnasänky ja sitten tulee myöhemmin lainaan tuo istuin ja matkarattaat. Ollaan hankittu isommista hankinnoista vain hoitopöytä (lipasto-mallinen) ja yhdistelmävaunut omaksi ja nekin tosi edulliseti netistä käytettynä mutta todella hyväkuntoisina.Tuo syöttötuoli taisi olla ensimmäinen "iso" hankinta joka on tehty uutena ja esim. sitteri ja leikkimatto saatiin lahjaksi. Eli meillä on kyllä mennyt noihin hankintoihin todella vähän rahaa siihen nähden mitä niihin voisi mennä. Olen todella kiitollinen että noita tarvikkeita on löytynyt lainaan noinkin paljon, se on rahan säästöä ja myös tilan säästöä kun kaikkea ei tarvitse sitten jemmailla nurkissa tai yrittää epätoivoisesti myydä kun eivät ole enää käytössä.
 
Me ostettiin yhdistelmävaunut ja turvakaukalo uutena, pinnasänky on perintökalu ja hoitopöytää ei ole laisinkaan. Sitteri saatiin lainaan ja leikkimatto lahjaksi. Matkasängyn kävin ostamassa kun oli tarjouksessa. Vielä ei ole aavistusta hommataanko turvaistuinta tulevaisuudessa uutena vai etsitäänkö jostain. Syöttötuoli meille on luvattu uutena.
Minä vieläkin pohdin, mikä olisi kätevin viritys saada neiti kulkemaan mukana selässä.
 
Mekin ostettiin syöttötuoli. Tein päätöksen enemmän tunteella kuin järjellä, joten meille on tulossa tripp trapp punaisena. :) Mutta tosiaan, tuo on ensimmäinen isompi hankinta, mitä olemme itse tehneet. Meillä ei ole tavaraa lainassa, mutta olemme saaneet käytettynä melkein kaiken. Tätä ennen olen tainnut ostaa vain Manducan. Se on tietysti hyvä, kun rahaa on säästynyt, ja varsinkin kun osa jutuista on jäänyt täysin käyttämättä. Toisaalta joidenkin tuotteiden kohdalla on välillä harmittanut kun ei päässyt itse valitsemaan. Itse olisin ostanut ihan erilaiset vaunut, mutta siskolta saimme halvalla. Ja mulle on ollut vähän periaatekysymyskin se, ettei kaikkea osteta uutena.
 
Me ostettiin kaikki uutena (paitsi turvakaukalo), olosuhteiden pakosta. Helpompi ostaa uutta kun raahata suomesta 3000km, ja miehen perheeseen tuli myös poika 10 päivää meidän jälkeen ja koska tämä sisko on työtön yh meni kaikki käytetyt tavarat heille, tietenkin. Kalliiksi tuli kieltämättä, mutta oon rakastanut jokaista shoppailuhetkeä :) Siskoni sai pojan pari viikkoa sitten niin menee ainakin vaatteet käyttöön toisen kierroksen. Miehelle vitsailin että kyllä se toinen pitää hankkia että saadaan kaikki kalliit tavarat uudestaan käyttöön (vitsinä joo, mutta ihan vakavissaan oon miettinyt tätä, ja joo, ei todellakaan ole oikea syy tehdä toinen muksu :) )
 
Me ostettiin uutena Manduca (toistaiseksi vähällä käytöllä, poika ei viihdy siinä), untuvapussi (loistohankinta) ja tripp trapp anopin tuella (myös loistohankinta) ja leikkimatto saatiin lahjaksi. Kaikki muut isommat tavarat ja suurin osa alkupään vaatteista ovat olleet kierrätyskamaa.
 
...Ja jotta poika olisi samanlainen sniiduilija kuin äitinsä, hänen rakkain lelunsa on liberon ilmaisesta näytekassista saatu perhonen/mikälie pörriäinen :grin Lelujen joukosta tuo piskuinen siivekäs on aina se, johon poika iskee silmänsä (ja ikenensä). Hukka perii, jos perhonen joskus häviää :eek:
 
Ai niin, me ostettiin kalliita lifefactoryn tuttipulloja, jotka jäivät täysin käyttämättä. Ilokseni huomasin, että ne muuntautuvatkin nokkamukeiksi (kuten ilmeisesti melkein kaikki muutkin tuttipullot), ja nyt meillä on kaksi nokkamukia odottamassa. Niissä tuli kylkiäisenä pyöreä purulelu, joka on meillä ollut se rakas ja korvaamaton lelu.

Vaatteista. Meillä on nyt 68 koossa tullut yllättäen ongelmaksi liian pienet pääntiet. Pari bodya on jäänyt kokonaan käyttämättä, kun eivät mene ollenkaan päälle, ja muutaman pukeminen on aiheuttanut niin kauhean huudon ettei viitsi. Vain mummin ostamat Marimekon bodyt tuntuvat neidille kelpaavan, kalliiksi tulee elämä jos tota rataa jatkaa... :o
 
Me ollaan ostettu suurinpiirtein kaikki itse. Pinnasänky, patjat, peitot, petivaatteet, yhdistelmärattaat, turvakaukalo, matkarattaat, tuttipullot, nokkamukit, lusikat, lautaset ym.. Lahjaksi ollaan saatu syöttötuoli (perinteinen, mistä saa pikkutuolin ja pöydän taiteltua), sitteri, hyppykiikku, hoitopöytä, vaatteita, vaippoja, ruokaa, leikkialusta, mobile, leluja.

Ollaan siis reilusti alle keskituloisia, joten kaikkia hankintoja ollaan mietitty ja vertailtu, ostettu ensimmäiset tavarat jo yli puoli vuotta ennen laskettua aikaa.. Kaikkea tarpeellista löytyy :P Vaatteet ostettu itse tai saatu lahjaksi, kirppikseltä on muutama vaate, mutta pääasiassa uutena kaikki.
 
Lainassa meillä ei ole mitään, mutta ollaan saatu aika paljon tai ite ostettu käytettynä. Vaatteet ollaan melkein kaikki saatu tutuilta/perheeltä, suurin osa käytettyjä. Joitain vaatteita ollaan tietty ostettu ite, pakko edes jotain saada shoppailla:p Kaukalo ja vaunut ostettu käytettynä. Uutena ostettiin pinnasänky ja hoitopöytä.
 
Tuon ikean puna-sinisen ruokailutakin jo omistavat! Onko niissa se kaula-aukko jotenkin saadettavissa, silla kuvista katsottuna se vaikuttaa aika isolta, eli jos siella alla on body niin sen kaulukset sotkeutuu ja sitahan me ei haluta. nimimerkki kaksi viikkoa ikea-vierailua suunnitellut.
 
Kiva kuulla että muutkin on hommanneet/saaneet paljon tavaraa käytettynä :)

Bongasin uutissivuilta että uusi äitiyspakkaus on julkistettu! http://www.kela.fi/aitiyspakkaus
Mitä mieltä olette? Itse tykkään kovasti, aika monet tuotteet on kivemman näköisiä kuin meidän pakkauksessa, no ei toki kaikki. Ja tässä on mukana kuolalappu, jota ei meillä ollut. Mikä vääryys, semmoinen kun on meillä supertarpeellinen :D
Hmmmm, sitähän ei voi tosiaan koskaan tietää vaikka itsekin olisi vielä tämän uuden pakkauksen käyttäjäkuntaa... ;) Tosin mitä olen niitä vanhoja pakkauksia katsellut niin mun mielestä sisältö on mennyt joka vuosi parempaan suuntaan eli eiköhän sieltä ole kivoja pakkauksia luvassa vielä tulevaisuudessakin.
 
Takaisin
Top