Väsyttää joo. Meillä on auttaneet unikoulut, mutta aina vain joksikin aikaa. Sitten on tullut jotain (vauva kipeänä tai jotain muuta) ja kaikki opit unohtuu ja itsekin väsyneenä joustaa liian herkästi periaatteistaan, eli imetän/otan viereen/syliin. Sen olen kyllä todennut, että jos poika herää puolenkin tunnin välein, se on kipeä. Tavallisena yönä herää kuitenkin vain 3-4 krt ja useimmiten auttaa, että laittaa käden vatsalle. Vähän aikaa sitten yöt alkoi taas mennä hulinaksi, niin mies piti jonkinlaista huudatusunikoulua ja se auttoi kyllä, jo seuraava yö meni upeasti, oliko niin että pisin unipätkä oli jotain 6h ja poika osasi nukahtaa itse uudelleen herättyään keskellä yötä.
Aamulla töihin ja herkkäuninen vauva on kyllä paha yhdistelmä, tiedän kokemuksesta. Karmea väsymys mutta jotenkin sitä vain suoritti sitä hommaa. Toisaalta mulle oli jotenkin aamuisin jopa helpompi herätä, kun siinähän oli ollut jo hereillä pitkin yötä (olen muuten todella aamu-uninen). Mutta töiden jälkeen oli jotekin aina ihan superpoikki. Sitä haluaisi vain tulla kotiin ja syödä ja päästä ajoissa nukkumaan, mutta siinähän on tuo vauvan hoito edessä illalla ja yöllä. Välillä tuntui, ettei koskaan saa kunnolla palauduttua työpäivästä, että se vain jatkuu ja jatkuu.
Meillä esikoinen alkoi nukkua yöt (10-12h pätkät) pääsääntöisesti ilman heräilyjä 2-vuotiaana. Ja tämä esikko oli siis tosi herkkäuninen vauva aikoinaan. No, jokainen lapsi on omanlaisensa. Tsempit kuukiurustakesään, toivottavasti töissä on joustomahdollisuutta ja ymmärrystä etteivät työtaakat tule liian rankoiksi tässä vaiheessa!