Valitusvirsiä

Että voi olla tuskaa kun ei saa millään poikasen huutoa loppumaan. Heräsi joskus kymmenen jälkeen huutamaan ja siitä lähtien on möykkää riittänyt. Annoin jo särkylääkettäkin, ei mitään apua. Tissistä ottaa välillä huikkaa ja irti päästäessä alkaa taas huuto. Koko ajan kahnuaa mahalleen ja siitä istumaan. Onkohan tämä nyt sitten korvatulehdusta? Nuhaa tuntuu olevan taas ja yskää on ollut aamuisin useamman viikon. Ihan hirveältä tuntui kun en voi tehdä mitään, että poikasen olo helpottuisi. Yöpuvun otin pois, kämpässä on leppeät kolmisenkymmentä astetta lämmintä ja voin sanoa että tarkenee. Hyi ällö että on nihkeää..
 
No jopas on ollut yö Salmella ja pienellä :sad001 Kannattaa tietenkin tarkistuttaa korvat, yleensä ne meillä aiheuttaa huutoa ja pyörimistä!
 
Täytyy soittaa neuvolaan tänään. Nukkuihan tuo sitten kai vajaa viisi tuntia putkeen, eka kertaa ikinä!
 
Voi sentään, toivottavasti seuraava yö olisi Salmella parempi! Korvat ne meilläkin on pahimmat yöitkut aiheuttaneet...

Mun on ihan turha toivoa yöllistä apua mieheltä, se ei herää palohälyttimeenkään. Testattu on, löysin kerran yöllä piippaavan palohälyttimen vierestä savuavan kynttilän ja miehen, joka seisoi sohvan vieressä silmät kiinni ja sormet korvissa. Helpommalla pääsen, jos hoidan tytön itse öisin.
 
Ai että pisti ärsyttämään! Mies taas kolisteli tytön huoneen oven vieressä, vaikka tyttö jo nukkui. Sanoin, että olisi hiljaa ettei tyttö herää. Mies vastasi, että eihän se herännyt ja nukahtaahan se sitten itse uudelleen. Voi samperi! Nukahtaa vai?! Kukakohan se on nukuttanut tyttöä vuoden päiväunille ja yöunille, no minä! Ai että nukahtaa itse uudelleen, no ei varmana! Ja mies menee vielä kevyesti letkauttamaan tuollaista ja ihmettelee, kun minä keuhkoan. Jos se lapsen nukuttaminen on kerta niin helppoa ja yksinkertaista, niin miksi hemmetissä mies ei ole nukuttanut tyttöä kuin noin kymmenen kertaa koko vuoden aikana?! Pikkusen tuli taas väheksytty olo. Painuin makkariin mököttämään.
 
Miehet :mad: Meilläkin käytiin sotaa hoitovuoroista, kun miehen olis yksi vuoro täytynyt muuttaa päiväkotiin ja arvaa vaan oliko hoitanut :mad: Itse olin sopivan väsynyt avautumaan :hungry:
Tsemppiä kuukiurustakesään, niitä on muitakin...tolloja :wink
 
Miehet tosiaan :meh: Taitaa olla kaikissa sama valuvika tuo vähättely! Meilläkin kuuluu tasaisesti "no eihän se nyt oo noin vakavaa", "no eihän se ny mitään", "no kyllä se siitä hoituu"... On se, on se ja tottakai hoituu, kun minähän se olen se, joka sen asian hoitaa :inpain:
 
Pakko nyt jatkaa, että tokihan se toinenkin hoitaa, en mä sillä... mutta tuo vähättely on niin typerää...
 
Ihan samaa täälläkin..yks päivä sanoin että en ole vuoteen nukkunut yhtään yötä kunnolla. Tyttö nukkuu kainalossa tissi suussa. Kunnolla nukkumisella tarkoitan että minun ei tarvi herätä parin tunnin välein, eikä kukaan ime, revi, näplää, nipistele, pure tissiä ja saan valita itse asennon ja vaikka pyörähtää unissaan toiselle kyljelle ihan tuosta noin vaan hupsista keikkaa. ..Mies tokaisi että no oothan sää nukkunut! Siis anteeks mitä? Eletään vissiin eri todellisuutta. Ai että pistää vihaksi tuo vähättely.
 
Hellen, ihan sama toi nukkumisjuttu että kainalossa nukkunut tissi suussa. Paikat itsellä niin jumissa kun olla voi ja vaikka ei tarvitse yöllä nousta niin eihän ne yöunet hyvät ole. Kyllä mä ainakin heräilen ja vaihdan puolta ettei tarvi itse koko yötä nukkua samalla kyljellä. Välillä tissiin sattuu niin ettei saa nukuttua.. Mies sanoo edelleen että kun aamuisin nukutaan johonkin 8, välillä jopa 9. Maataan vaan täällä. Jepjep, sitähän mun yöt ja päivät onkin. Pelkästään makoilua ja lomaa! Argh. :D Jos tyttö nukkuu niin miksi pitäisi herätä 6? Mitä hemmettiä me ees tehtäis täällä siihen aikaan jos voi nukkuakin? Muutenkin päivät pitkiä välillä kotona ollessa jos miehellä menee myöhempään töissä.
 
Miten kukaan mies joka vähänkään jotain lastenhoidosta tietää, voi päästää suustaan, että maataan vaan? Meillä ei ole koskaan sellaista sanottu eikä luultu. Mies piti isäkuukauden tytön ollessa reilu 1 v ja kotihommatkin oli tehty suunnilleen samaan tapaan kuin itsekin tein kotona ollessa. (No pyykkiä en antanut pestä :D ) Olihan se mukavaa tulla (raskaana) töistä kotiin kun ei tarvinnut heti alkaa itse hääräämään jotain kotitöitä.
Valitusketju niin vähän valitustakin.. Oli lämmintä niin nyt on koti kuin huonosti lämmitetty sauna. Kivasti nukuttaa hiki päässä, makuuhuone on meillä se kaikista lämpimin huone. Tuuletin ei auta yhtään. Mutta ulkona on ihana olla, päivisin on koitettu olla mahdollisimman vähän sisällä. Rattaissa maittaa päikkäritkin mukavasti.
 
Hyvää tekisi molemmille perheen aikuisille välillä olla koko päivä lasten kanssa kotona ja hoitaa yövuoroa myös. Makoilua on yllättävän vähän :wink. Kyllä meilläkin on mies joskus huonona päivänänään kommentoinut "pitkiä" aamu-uniani. Ja saanut nopeasti melko kipakan vastauksen, että tasan nukun aamulla niin pitkään kuin lapset vain suinkin nukkuvat, kun yöllä olen kuitenkin vähintään sen pari kertaa noussut nukuttamaan nuorempaa. Toisaalta kun pienempi oli nyt rokotusten takia kahteen otteeseen kuumeessa, eikä rauhoittunut yöllä oikein millään, niin kyllä mieskin hoiti osansa yöhulinoista.
 
No nyt kyllä ottaa vähä kaaliin...Meillä on maanantaina 1-vuotis kuvaukset ja tyttöhän olikin sitten perjantaina mennyt ja kaatunut hoidossa....nenä aivan ihottumalla :facepalm: Joo pääasia oli ensin kun näin tytön ettei nenä oo vinossa ja ettei muutenkaan ole pahemmin käynyt...tästä selvittyäni tajusin ne kuvaukset :mad: Saakohan ne mitenkään häivytettyä, muokattua kuvia vai laittasinko meikkivoidetta :grin vitsi että ottaa pattiin nyt oikeesti, mutta siis onneksi tyty on kunnossa, eikä tullut murtumaa tai muuta !
 
No höh, Iltatähti, osuipas kurjaan aikaan onnettomuus ja tietysti kurja juttu koko kaatuminen :sad001. Onneksi tosiaan ei kuitenkaan käynyt pahemmin. Ehkä täytyy vaan suuren maailman malliin vähän photoshopata kuvia...
 
Voi ei iltatähden pikkuista :sad001 Onneksi nenä pysyi suorana kumminkin! Kuvauksista, niin me kun vastasyntyneen valokuvauksessa silloin käytiin, niin poitsullahan oli iho sellainen kuiva melkein kauttaaltaan... valmiissa kuvissa iho kumminkin sileä ja nätti, joten photoshoppii vaan :happy:
 
Yleensä kuvaajat kyllä kikat keksii. Ja kuvaajaan kannattaa olla yhteydessä tämmöisissä tapauksissa, kuvausajan voi usein vaihtaa. Varsinkin lapsikuvausten suhteen hyvät valokuvaajat ovat joustavia.
 
Käytiin tänään kuvassa ja kuvat kyllä onnistuivat niiiin hyvin :happy: onhan se normaalia lapsperheen toheluutta jos vähä nenä punoittaa :happy: eikä viitytty kuvaus aikaa vaihtaa koska olis ollut mahdollista jo uudetkin kolhut :hungry: ihania kuvia tuli ja nenä näytti hyvältä !
 
Jo toista päivää kauheaa kitinäkonserttia meillä menossa :shifty: Joka_ikinen_asia aiheuttaa kitinää. Alas pukkaa hammasta, joten siitäpä tuo varmaan johtuu, mutta huoh! Nyt vietetään sitten sadepäivää sisällä ja äiti koittaa säilyttää järkensä :wacky: Äsken piirreltiin tusseilla ja se oli hirmu hienoa ja mielenkiintoista! Noin 7 minuuttia... sen jälkeen se oli kamalinta hommaa mitä äiti on ikinä kehdannut keksiä :grumpy: Nyt soi lastenlaulut v***n lujaa! Toimii, ainakin vielä :wink
 
Hellis, meillä kanssa risaisista päivä- ja yöunista johtuen tyttö kitisee koko ajan. Juuri nukkui 40 minuutin unet, kun 2 h olisi ollut äidin mielestä kiva. Nyt taas sammutaan illasta varmasti väkisin toisille päikkäreille, kuten eilenkin, ja sitten ei yöuniaikaan nukuta. Hohhoijaa. Nyt äidille kofeiinia suoraan suoneen :shifty:. No, katsotaan sitten taas illalla jalkapalloa puoliyöhön koko perheen voimin :rolleyes:...
 
Takaisin
Top