Valitusketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ainakin esikolta nousi ihan viimesillä viikolla ( mitkä mulla siis oli 34-37) korkeammalle ilman mitään muuta syytä. Yleensä oli 70-75, sillon viimesillä viikoilla jo yli 90. Seurattiin pissaa mutta mitään ei ollu, turvotustakin nimittäin oli aivan hirveästi. Mutta ei onneksi myrkytystä. Nyt alapaineet 50-65..saas nähä nouseeko taas, mutta nyt on enemmän varaa noustakin.

SI-nivel VIHLOO! Tytyllä tänään hoitopäi ja jouduin käydä kiskomassa aamulla isännän ylös kun en pystyny auton rattiin kun hoitoon oltiin lähdössä. Muutenkin liikkuminen tosi vaivalloista, oikeelle jalalle ei melkein pysty ees laittaan painoo ja tukivyöstä ei minkään valtakunnan apua. Touhuttavaa olis vaikka kuinka - sunnuntaina vanhemman tytön 11-vee synttärit! Eli siivoilua ja leipomista, onneks oon ite vaan apurin roolissa näissä ja päivänsankari hoitaa päätyöt ite! :)

Verta. Nenästä. Alko 07:20 ja kesti sen 20min. Söin aamupalan miehen kanssa ja booooom. Uudestaan 8 alkaa valumaan ja kesti vartin. Nyt on vähän heikko olo, vaikka yleensä jos verta vuotaa niin ei oo tullu heikotusta :(

Eilen aamulla vähän kurkkukipua, ja päivän mittaan ja tänään onkin saanut niistellä nenää. Ei mee kunnolla tukkoon, mutta vähän kuitenkin. Eilen lääkitty appelsiinimehulla ja satsumilla, tänään pistetty napaan 5 valkosipulivoileipää ja keittoa molempina päivinä, niin ja lepoasentoa tiuhatiheään. Ehkä tää tästä, kun vaikuttaa (kop kop) suht perussetiltä kuin ennenkin, eli ei kunnon tautia kuiteskaan.

Ja vois toi helskutan keli muuttua kuivemmaksi!!!! Ihanaa joka ulkoilutuksen jälkeen viedä koira joko pesulle, tai kärsiä laiskuudesta lattialle tulevana hiekkana. Peseminenkun on niin mukavaa mahan kanssa - taktiikkana on ollu olla itte polvillaan niin pesun kuin kuivauksen ajan. Se siis siitä kaavaillusta lattioiden pesusta tän viikonlopun aikana. Onneks puhtaat matot saa pesulasta jo perjantaina, ei ollu pelättyä jouluruuhkaa, niin ehkä sitä siihen mennessä on sitten lattiatkin putsattu.

Yhdyn Sanden nenäverenvuotovalitukseen. Eilen tuli aamulla oikeesta siekusta ja illalla vasemmasta, tänä aamuna taas oikeesta. Katotaas mitä vasen tuumaa tänään. Väsyttääkin eli raudanpuutetta varmasti, hemppa oli viime neukussa 113. Oonko ihan kauhee jos aion odottaa keskiviikon neuvolaan ennen rautakuurin alottamista ja jos teen tän ihan silkasta mielenkiinnosta, kun haluan tietää paljonko se hemppa on...?

Ei sen Hb:n pitäisi muutamassa päivässä nousta. Varmaan riippuu voinnistakin, että onko tarve alottaa heti vai muutaman päivän päästä. Itseltä katsottu Hb raskauden aikana kaksi kertaa, ja nyt päätin alottaa raudan käytön, vaikkakin vain yhdellä tabletilla päivässä, kun muistan. Ei erityisiä oireita, mutta kun en tiedä onko rautavarastot kuluneet, niin syön kumminkin - satunnaisesti.

Tuskinpa sitä Hb:tä itseltäni edes enää katsotaan ennen kuin menen synnärille. Kahden viikon päästä synnytystapa-arvio ja Hb tarkistetaan vain labrassa, jonne pitää varata aika ja olla lähete. Toivon kyllä, että ennen synnytystä katsottaisiin arvot sairaalassa, koska on ihan eri asia jos lähtötaso on 130 tai 100 ja synnytyksessä putoaa jonnekin 80 kieppeille...

Närästykset vaan pahenee ja pahenee, enään ei lääkkeistäkään oo mitään apua, maitokin polttelee ruokatorvessa niin että itkettää... viimeyönä yski pönttöön polttavan liman seassa verta useampaan otteeseen, neuvolaan oon koittanut soittaa saamatta ketään kiinni (ihana takaisinsoittopalvelu...) joten soitin hetki sitten terveysneuvontaan, jossa käskivät lähteä päivystykseen :sad001 pakko kai se on vaikkei yhtään houkuta. Jospa niillä kuitenkin ois ees jotain keinoja/neuvoja millä helpottaa tätä oloa.

Joskus tuntuu, että käsketään lähteä päivystykseen jos ei osata auttaa puhelimessa. Toivotaan kuitenkin, että päivystyksessä saavat annettua jotain helpotusta.

Se on kyllä jännä, miten toisilla on ihan killerinärästykset ja itsellä lähinnä liika kahvi alkaa etoa, siinä kaikki. Nallekarkit ei ole jaettu ihan tasan näissäkään oireissa.

Mulla tuli viime synnytyksessä pahat peräpukamat!! Ei oo oikeestaan ikinä ennen ollu. Nyt tässä välissä on välillä käyny joku pieni pukama joka vaivannut ehkä pari pv. Nyt la ne puski päälle sit oikeen kunnolla, et nla lääkärikin tänään niitä jähmetty päivittelemään. Ei vielä kuitenkaan niin pahat et muuta kuin rasvausta ja pesua! Nyt alkoi pelottamaan et mitenhän mä kestää tän synnytyksen, koska ne pukamat on nyt jo valmiina ja viimeksikin niihin satu ponnistusvaiheessa enemmän kuin itse synnytys.... Kaikkee tässä joutuu pohtimaan!

Ihanan tehokasta toimintaa päivystyksessä, liekö raskaudella vaikutusta nopeaan palveluun..? Hoitaja kutsui lääkärin jo ilmottautumis luukulle ja sain tosi mukavaa kohtelua. Ensi alkuun koitetaan vaan astetta stydimmillä lääkkeillä, joihin sain reseptin ja aloitin jo nyt tänä iltana. Jos ei auta parissa päivässä tai jos olo yhtään pahenee, niin sit tarkempaan syyniin. Valitettavasti raskausaikana monet lääkkeet ja hoitomenetelmät on pannassa.. täytyy vaan toivoa parasta! Vauvalla onneksi kaikki hyvin, sehän tässä on tärkeintä!

En kyllä oikeen mitään uskalla syödä, kun kaikki ärsyttää röörejä ja toivoisin voivani nkkua edes muutaman tunnin.. mietoa yrttiteetä hunajalla sain juotua, että ees vähän jotain energiaa.

Hyvä, että sait apua Kolibri. Inhottavaa on närästys, onneks sitä ei oo itellä hirveesti ollut. Mut tuosta pipanat-tekstistä löydän yhtäläisyyttä.. Itselläni ei vaivaa peräpukamat, vaan ulkosynnyttimiin ilmaantuneet suonikohjut. Niitten kans pärjää muuten, paineentunnetta ne tuo, mutta auta armias seksin jälkeen! On meinaan koko alapää niin hellänä, et pelkkä pissalla käynti jännittää.. Ja todella jännitän/ hermoilen tältä osin synnytystä! Kohtalotovereita?

Just meinasin soittaa lääkäriin että mikä patti alakerrassa mua nyt vaivaa, mutta taitaa ollakin suonikohju... hyvä kun tuli täällä puheeksi :) Vanhana vaivana löytyy pukamat, en ole sitäkään tajunnut, että voivat aiheuttaa tuskaa synnytyksessä, täytynee ottaa neuvolassa puheeksi, jos niille voi/kannattaa tehdä jotain ennen synnytystä. Mahtavaa, kun täällä jaetaan tietoa näin hyvin

Mulla on alkanu raskaus vaikuttamaan yöuniin. Okei, tänään jo 36+4, eli pitkälle oon päässy, mut nyt täytyy tukea sekä selkää että mahaa kyljellään ollessa ja muuta asentoa ei voi kuvitellakaan. Ja joka kerta, kun täytyy vaihtaa kylkeä, herään siihen myös. Ja tietty myös pissalla saa käydä usein. Viime yönkin kun kuopus ois kerrankin nukkunu koko yön heräämättä, niin ite sit kuhkin moneen otteeseen yön aikana. Noh, joku sanois, että hyvää harjoitusta vauva-aikaan, mut multa ei oo vielä edellinenkään loppunut, ainakaan yöheräämisten osalta, vaikka kuopus on jo 2,5v :P

saNmakko tulin just päivystyksestä kun la paisunut pukama vaan pahentunut! Eivät ala tekemään sille/niille mitään koska synnytys on niin lähellä! ( rv 35+4) Jos vanhoja pukamia on niin ne kuulema tullee pullahtamaan voimalla synnytyksessä ponnistuksen voimasta niin siksi niille on turhaa tehdä mitään tällä hetkellä! Synnytyksen jälkeen jos eivät rauhoitu niin sitten katsotaan mitä tehdään! Eli panadol,kylvyt,rasva ja peräpuikot.. Jos ei auta niin tsemppiä kipuihin.. :confused: Pakko laitoksella sit niihin jotain puudutusta on saada, oli se kipu niin huumaava! Ja on tälläkin hetkellä :smiley-angry017

Pipanat kuullostaa todella ikävälle :( voimia kivun sietoon!♥ itselle ei onneksi ole tullut esikolta tai nyt vielä ainakaan suonikohjuja tai peräpukamiakaan (kohjujahan nekin). Saa nähdä miten nyt käy, äidillä kans niitä ollut aina synnytysten jälkeen...Siksi pelkäsin esikolta niitä tulevaksi mutta säästyin onneksi.

PiPaNat: tsemppiä kipuihin!!! On kyllä tuskaa jos ei helpotusta saa :sad001 Hyvä tietää jo tässä vaiheessa että voi tulla tuommonenkin lisäkipu synnytyksessä, osaapa sitten ees vaatia kunnon lääkkeet jos kovin kipeytyvät

Jeba83: mulla kans sama juttu, että yöllä ei saa nukuttua. Mulla nyt tänään tuli rv 36+3 (meillä muute yks pv eroa lasketussa ajassa :angel4) . Ainakun nukun kyljelteen niin jossain vaiheessa molempiin reisiin rupeaa sattumaan ja puutuvat ja sitten joskus yöllä saattaa herätä siihen, kun nukun selälteen ja silloin molemmat jalat ovat puutuneita ja päiväunia, kun ei vain yksinkertaisesti saa otettua :S...

Tänään oli mulla neuvola aika, jossa neuvolatäti sanoi, että valitettavasti joutuu vain kestämään.... Ei kyllä tunnu siltä, että unettomuutta voisi kestää, en tiedä, että osaako joku sanoa voiko lääkäri määrätä unilääkkeitä raskausajalla vai voiko mitään unilääkkeitä syödä edes odotusajalla?

Uuh... Täälläkin ihan järkyttävät kivut. Ilmeisesti nämä on niitä sukkapuikkokipuja, mutta siis kun sellainen iskee niin meinaa taju lähteä siitä kivusta! Ihan kun joku ulkoapäin (alhaalta ylös) työntäisi puukon häpyhuulien välistä sisään ja voimalla! Ei puhettakaan että voisi jatkaa kävelyä/liikkua... Lähinnä niitä tulee kävellessä, mutta toisinaan myös makuulla. Muutenkin vaikea olla mitenkään päin enää. Nukkuminen todella vaikeaa :( Vali vali!!!

Dalinski, unilääkkeet ei varmasti mitkään ole suositeltavia raskausaikana, käsittääkseni ei edes nukahtamislääkkeet (ainakin itseltä ne lopetettiin heti kun raskaus selvisi) mulla on ollut koko raskauden käytössä melatoniini 3mg illassa, sitäkään kaikki lääkärit ei suosittele vaikka onkin ns. luonnollinen aine, jota elimistö tuottaa muutenkin.. Mikään unilääke ei kuitenkaan poista kipua, eli tärkeintä olisi hoitaa sitä, mikä univaikeuksia aiheuttaa. Itsellä ainakaan noista lääkkeistä ei oomitään hyötyä jäätäviin närästysoireisiin ja ihon kutinaan. Herään vaivoihini vähän väliä ja olo on tuskainen, vaikka oisin kuin väsynyt ja tokkurassa...

Takaisin