Valitusketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meinasin sanoa lääkärintarkastuksessa viime neuvolassa kun kyseli, että jännittääkö/pelottaako synnytys ja totesin vain, että kaipa sieltä takaisin tullaan kun siitä hommasta niin moni muukin selvinnyt.. Ja lääkäri totesi, että onhan siellä asiansa osaavat ammattilaiset.. Tässä kohtaa meinasi suusta päästä se ajatus joka päässä pyörii, että SEHÄN se melkein ainoa asia on joka tässä pelottaa kun siellä on niitä "ammattilaisia" ja "asiansa osaajia"..
Sen verran huonoa kokemusta niin itsellä kuin sukulaisten kohdalla lääkäreistä, etten mene suuria toiveita odotellen synnytykseenkään luottamaan lääkäkeiden ja kätilöiden ammattitaitoon :eek:
Varsinkin kun tämä neuvolatouhukin on tähän asti ollut mitä on..
Ja hammaslääkäri.. :mad: "pitää hoitaa suun asiat kuntoon ennenkuin lapsi syntyy".. Olen saanut aikoja sinne sun tänne hammaslääkäreihin ja suuhygienistille ja taas hammaslääkärille.. jokainen käskee aina varata ajan toiselle.. Olen maksanut itseni kipeäksi jo siitä, että kolme ihmistä on kurkannut suuhun ja aika jolloin reikää paikattaisiin on nyt sitten helmikuussa o_O Jokainen on kysynyt huuli pyöreänä ensimmäiseksi, että mitä nyt olis tarkoitus tehdä, miks sä täällä olet? "!!!??" :mad: ja ensimmäisen hammaslääkäriajan tilasin jo ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä, eli heti kun plussat tuli testiin..

Jooh, oli kivaa lukea jostain painettuna, että odottajat pääsevät hammaslääkärille jonojen ohi. Joopajoo, paitsi että mies pääsi paljon nopeammin koska oli jo aiempi kontakti hammashuoltoon ollut, itse odotan aikaa melkein puoli vuotta. Todennäköisesti ensimmäinen aika on tarkastus, jolloin päätetään tehdäänkö jotain isompaa. Se isompi saattaakin olla sitten synnytyksen jälkeen.
Jos ikenet alkaa vuotaa, niin soittelen varmaan uudelleen, joskin aika on 1,5 kk kuluttua eli varmaan sen nopeammin en pääse.

Kävin hammaslääkärillä ensimmäisen kerran raskausaikana paikkauttamassa hampaan, josta lähti vanha paikka.. Tämä h-lääkäri sanoi, että kannattaa varata odottavan vanhemman aika kun sellainen on mahdollista saada. Aika oli suuhygienistille joka ajan tullen ihmetteli miksi sinne on ohjattu ja piti koko käyntiä turhana.. Hygienisti puolestaan määräsi varaamaan ajan hammaslääkärille, koska ei saanut selkoa oliko hampaassa reikä vai ei.. Tätä hammaslääkäriaikaa sai odottaa kauan ja kun sinne pääsi niin oli vastassa pöllähtänyt lääkäri joka kyseli, että mitä piti tehdä? Totesin vain etten minä tiedä mitä se hygienisti sinne kirjoitti.. Tämäkin sitten oli vain tarkastusaika.. Lähinnä veti kielestä, vilkaisi hampaat läpi ja se oli siinä.. -.- Laskua tuli perässä ja paikkausaika siellä Helmikuussa vasta.. Olisin minä vaikka tuon turhan hygienistikäynnin jättänyt mielelläni käymättä ja maksamatta.. Mutta se kun oli näitä odottavan vanhemman "etuuksia" niin en osannut edes kuvitella, että siitä olisi vain haittaa..

Meillä pääsee oikeasti jonon ohi, mutta menen sitten kun lapsi on syntynyt, sillä sittenkin ehtii.

Kellään muulla ongelmaa, että vaikka kävisi illalla saunassa/suihkussa eikä hikoile sen jälkeen niin aamulla herätessä huomaa, että inho tuntuu tosi nihkeältä ja likaiseltakin. :| Ääsyttävää.

Auh ja apua! Konttailin, olin kaksinkerroin, siivoilin ja kaikin puolin könysin lattialla tunnin verran lasten kanssa. No, sit olikin niin inhottavat vihlonnat ja kipuilut alavatsan alueella, että itku tuli :( Onneks sentään helpotti, kun vaan otti rauhallisesti ja istui paikallaan. Täytyy vaan myöntää itselleen, et ei enää näillä viikoilla pysty samaan, kuin muutama kuukausi sitten.

Isänpäivälahjakriisi :mad: Nyt jo mattimyöhäisenä liikkeellä, mutta hyvissä ajoin aloitettu silti etsimään tavaraa "isyyspakkaukseen".. Kaikkialta vain tuntuu olleen jo kaikki tavara loppu jo pitkään.. Odottelin isä (tekstinä vaipanvaihdon suomenmestari) sukkia vielä ilmestyväksi uutta erää myyntiin ennen isänpäivää mutta ei.. Eikä tunnu löytyvän yhden yhtä paria tavallisia sukkia, joissa lukisi jotain isään liittyvää.. Citymarketinkin sivuilta löytyi ihan hienot, mutta kun kokoa alkaa valkkaamaan niin ei yksiäkään.. :mad: Plus sitten muut tavarat joita koitti pakkaukseen haalia.. Vauvan omistajan oppaat yms kirjaset joka puolelta loppu jo siitä saakka kun sellaista joskus aloitti etsimään (ei tosin kuulunut ensin suunnitelmaan, mutta kun kaikki muukin loppu niin tuli vaihtoehdoksi).. Ja tutti.. Piti ostaa osana "äänenvaimennussettiä", mutta eihän kaupassa sitten ollutkaan kuin pojan värisiä ja MUSTIA!! :eek: Ärsyttää kun mitään ei ole missään.. :sad001

Ärsyttää kun viimein löysin täydellisen sohvan tulevaan kotiin, ni perhana sen toimitusaika on 10-12 viikkoa!? Emminä halua joulua istua lattialla. Haluun sen 4viikon sisään!!! Miten voi kestää noin kauan...aaarrgghh! Nyt joudun tityytyä johonki toiseen minkä saan nopeemmin.

Ice, hommaat väliaikaisratkasuks sellaset lattiatyynyt! Sit joku muhkee matto seinän viereen ja siihen paljon tyynyjä ja torkkupeittoja. Ja sulle tietty oma tarkkaan rakennettu pesä kun mahan kanssa kyykit. Siis 10vko on pitkä aika, mutta jos sohva on just sellanen mitä oot halunnu nii onks se lopulta niiiiin pitkä? Nimimerkillä Väliaikaissohvat-edelleen-kahden-vuoden-jälkeen-käytössä-kun-sopivaa/sopivia-EI-VAAN-LÖYDY!

Tää herkuttelu on ihan kauhiaa! Ei jotenki ossaa sanua itelleen ennään EI. Ei tää painoon oo kyllä vaikuttanu (vielä) mutta kuitenki joka päivä tullee huono omatunto ku mussuttaa jotaki hyvvää.. Miten voiki joka päivä tehä mieli jotaki roskaa! :sad001

tiedän tunteen, mutta kun sokerirasituksesta tuli puhtaat tulokset niin en ole sitten alkanut yhtään rajoittelemaan herkuttelua. Tänään oikein hyvät iltapalat - kaksi suklaavanukasta, mehua ja keittiössä olis vielä kääretorttuakin... Kovasti koitan olla menemättä keittiöön pakettia avaamaan. Eilen sentään otin iltapalaksi vaan leipää, joten ei nyt ihan aina mässytellä.

Miksei ne vastaa sieltä sohvafirman aspasta sähköpostiin, ku haluun tarkentavia tietoja!?! Mun pinna on nykyään niin lyhyt. Jos heti ei tapahu, ni menee hermot ihan totaalisesti.

Kaikki vaan ärsyttää :mad: Haluaisi ajan kulukseen kutoa pieniä villasukkia ja tumput tuossa keskeneräisinä huutelevat, mutta parin minuutin kutomisen jälkeen alkaa selän lihakset olla tulessa, vain pieneltä alueelta läheltä kylkeä.. Tämä sama kohta vaivasi samalla tavalla heti skolioosileikkauksen jälkeen eikä nähtävästi ota parantuakseen.. Muutenkin tämä selkä, joka ei lääkärin mukaan vaikuta mitenkään mihinkään eikä sitä tule edes huomaamaan on kyllä kaikkea muuta :mad::mad: Jatkuvaa kutinaa, eikä yllä raapimaan tai rasvaamaan.. Tuntuu ettei henki kulje kun rautatuki painaa vastaan yläselästä.. Öisin kääntyminen sängyssä on hankalaa kun vatsakin on jo varottavana, eikä sitten selkäkään taivu mihinkään suuntaan.. Ärsyttää, että meni koko leikkaukseen niiden ylistyspuheiden saattelemana, että kaikki on sen jälkeen niin paljon paremmin ja raskausaika on paljon kivuttomampaa.. Mikään luvatusta ei kyllä toteutunut..

Ja hammaslääkärit.. Ärsyttää kun meni odottavien vanhempien ajalle, joka sitten olikin täysin turha suuhygienistikäynti.. Sekin niin hyvä bonus tuleville vanhemmille.. Sieltä sitten toiselle tarkastusajalle toiselle hammaslääkärille, joka ei voinut samantien paikata suuhygienistin toteamaa reikää ja paikkausaika meni Helmikuulle.. Ylimääräinen 40 euron lasku vain tuli jo yhden paikkausajan ja hygienistin laskujen lisäksi, "laajasta suun tutkimuksesta".. :mad: Kaiken huipuksi mies meni näyttämään paikoiltaan menneitä leukojaan parin pvän päästä samaan paikkaan, eri hammaslääkärille, joka teki täysin saman tutkimuksen nimikkeellä "suun suppea tutkimus" ja laskua tuli vain 16 euroa.. JA VIELÄ mies sai paikkausajan kahden viikon päähän!!! :eek: Ja sai vielä juurihoitoajankin ennen kuin minulla on tuo ensimmäinen paikkausaika..

Joulu... Haluaisi odottaa sitä valoisin mielin.. Ärsyttää ja harmittaa ja ketuttaa kun sekin menee pieleen siinä mielessä kun itselleni on aina ollut tärkeää, että näen oman perheeni, olemme käyneet siellä syömässä ja jatkaneet matkaa miehen äidille nyt parina jouluna.. Ennen miehen olemassa oloa kävin joka ikinen joulu omien vanhempien luona syömässä ja se on sellainen minulle joulun tekevä perinne kun koko sakki kokoontuu vanhempien luokse.. Mutta nyt ei voikaan niin vain toteuttaa samaa kaavaa kun veljen perheelle on se virustapaus, josta olen kriisit ja paniikit aiheen alla kirjoitellut.. Oma pieni toivottavasti vielä tuolloin masussa kasvamassa, eikä haluaisi, että joulun vietosta seuraa omalle lapselle vammaisuuden vaara, mutta harmittaa oman joulun pilalle meno :oops:

Äitiysvaatteita olen koittanut etsiä, mutta nähtävästi vaatevalmistajat kuvittelevat, että raskaana paisuu aivan koko kroppa.. Ainakin kokeilluista vaatteista päätellen, jotka ovat olleet aivan järkyttäviä säkkejä :eek: Liian iso kokokaan ei sen puoleen ole ollut kyseessä kun niissä säkeissäkin on ollut jo liian lyhyet hihat o_O Mielestäni olen kuitenkin aivan normaalimallinen :grin Luovuin koko äitiysajan paita ideasta ja päädyin lopputulokseen, että ostin tosi venyvän neulepaidan, jota sitten kelpaa käyttää muinakin talvina..

Sitten vielä kun kaiken ärsytyksen lisäksi minua kohdellaan kuin lapsi olisi lasipallossa kannettavanani ja voi särkyä milloin vain.. Mitään ei saisi tehdä ja siitä jaksetaan muistuttaa.. Hyvä kun maitopurkin saa nostaa ilman, että siitä tulee sanomista.. Mielestäni minulla ei kyllä ole mitään syytä olla ylivarovainen liikkumisen ja nostelemisen (ei tietenkään mitään järkyttävän painavaa ja selkäkin sen jo estää) suhteen kun tähän mennessä raskautta (29+5) ei ole ollut kuin muutamia kivuttomia supistuksia, eikä muutakaan raskaudesta johtuvaa 'vaivaa' josta pitäisi millään lailla huolestua.. Hermo mennee.... :p

Valivalivalivalivali.... :grin

Mariel minulla on juuri päinvastoin. Kivuliaista supisteluista kärsin niin kuin muissakin raskauksissa sen pirun streptokokin takia. Minulle vaan tuumataan että eihän ne supistelut toisissakaan raskauksissa ole saanu mitään aikaseksi niin miksi pitäs ottaa rauhallisemmin. Navetassa olen vielä töissä.. Nyt RV 29. Lääkäri olis sairasloman jo kirjottanu mutta en vielä jääny. Ärsyttää että mieskin sanoo että jää jo pois töistä mutta silti valittaa jos kämppä on sotkuinen kun en ole sitä voinu siivota ko just ja just olen navetasta jollainlailla selvinny.

Jasmin_e - jää jo ihan hyvällä omallatunnolla lomalle ja alat valmistelemaan kotia. Tai pistät miehen siivoomaan paikat, jos kerran häiritsee. Tai pyydä lääkäriltä vaan lyhyempi loma ensin, ja kuulostelet oloa, että helpottaako yhtään. Sulla on sen verran raskasta työtä, että ei varmaankaan oo helppoa selvitä kaikesta eikä sun todellakaan tarvitse selvitä kaikesta.

Sain kauheat itkuraivarit äsken kun tulin kotiin. Sain nimittäin lääkäriltä kotiin mukaan 24h mittaavan verenpainelaitteen, jonka kanssa pitää siis myös nukkua... Ihan niin kuin ei ois muutenki vaikea nukkua... ARGH!!!

Mulla on joskus ollut kokeilussa semmonen tunnin välein verenpaineita mittaava. Itse ainakin totuin siihen, taisin kertaalleen herätä ja sitten en enää. Toki silloin olin nuorempi, enkä raskaana.

Onko sulla ollut kovin korkeat paineet?

142/98, 158/92 jne ollut lääkärissä mitattuna. Nyt tämän päivän aikana ollut kotona tosi hyviä arvoja 135/85 jne. Täällä vaan lääkärit ylivarovaisia. Nyt olen jo tottunut tähän vekottimeen. Huomenna yhdeltätoista saan pois, onneks!! Yön kun kestäisi :)

Huomasin tänään raskausarpia. Ne oli näppärästi tuolla navan alapuolella, jonne en ite nää. Mieheltä oon kysyny, ni vastaus on, et olet kaunis...hmmm. Se on salannu ne siis multa! :grin Tänään huomasin, ku ostoskeskuksen vessassa oli peili ja kunnon valo. Sieltä ne irvisteli.

Takaisin