Valitusketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, minä oon kans kaikille sanonu, että "oon raskaana, en sairas", ku puuttuvat heti, jos kiipeän tuolille tai nostan jotain vähänki painavampaa. Oon yrittäny sanoa sen naureskellen, vaikka ärsyttää.

Mua taas ärsyttää kun ihmiset tulee taputtelee mahaa "voi kun sulla on ihana masu!". Mur!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kiitän onneani, ettei mun masusta ole tullut ns. yhteishyvä, niin et sitä tulis joku ulkopuolinen taputtelemaan. Menis kyllä vati ihan laakista nurin. Mun masu on mun edelleen, vaikka siellä pieni asustaakin.

Helmiina, miulle riittää se että mahan seutua kytätään koko ajan.. "Voi ku se ei näy ollenkaan" "No näkyypäs se MASU ihanasti" jne jne.. Jokaisella jotain sanottavaa (omasta mielestä kun pötsi ei vielä ees näytä muulle ku läskille :grin) ja tuo sana MASU ällöttää minua niiiiiiiin paljon. Yhhhh. En tiiä miten kestän sen jos joku tätä pötsiä yrittää tulla taputtelemaan :mad:

Tänään on hyvä päivä (mikään ei ihmeemmin vituta), niin tulen kertomaan jotain lohdutusta, mitä itse kuulin avokilta. Ennen ei laiskottelu haitannut mua ollenkaan. Olen aina ollut hyvä siinä ja nauttinut siitä. Nykyään poden vähänväliä huonoa omaatuntoa, kun en saa muka tarpeeksi aikaseksi, vaikka huolehdin kodista ihan eri malliin kuin ennen ja aloitin juuri koulunkin.

En käy töissä, mikä onkin pelastus, koska voin ottaa rennosti kun siltä tuntuu. En tiedä miten jaksaisin vielä työtkin. Miten te siskot oikeen jaksatte jos muita lapsia ja/tai työt!?

Kun itken laiskuuttani miehelleni hän lohduttaa sanomalla, että teen kokoajan maailman tärkeintä työtä. Huolehdin ja kasvatan vauvaa tavalla, jossa kukaan maailmassa ei voi minua auttaa. Tästä tulee mukava olo ja osaa antaa itselleen anteeksi. Olette siskot teräsnaisia kaikki! :Heartbigred

Ja nyt kohta märrään...samperin hormoonit ne ärsyttää tänäänki :grin

Mulla on kolme lasta.. nuorin 3v hulivili poika. Olen maatalousyrittäjä ja 7pv viikosta töissä. EN jaksa ja olen myös ollut aina hyvä laiskottelussa mutta nykyisin tunnen myös huonoa omaatuntoa saamattomuudestani. Ukko kultani muistaa minua muistuttaa tasaisin väliajoin että kun en tee mitään. Niin enhän minä teekään.. teen vaan ruokaa joka päivä, hoidan lapset, hoidan lehmät ja siivoan kodin! kun saisi joskus vaan olla!!!

Järkky flunssa pamahti päälle maanantai iltana! Palasin maanantaina töihin 2,5kk saikun/loman jälkeen ja heti kipeä :sad001 Olo on vaan pahentunut eilisen aikana ja tänäaamuna ei lähtenyt ääntä juuri ollenkaan. Panadolia ja panadol hotia oon vetänyt, paljon muuta ei oikeen uskalla -noissa sentään sanotaan että on ihan ok raskausaikana! En tosiaan kehtaa olla poissa töistä kun just vasta palasin, joten toivotaan ettei vointi enään tästä pahene... pää täynnä räkää ja koko kroppaa särkee. Kuumetta en ole edes uskaltanut mitata. Stressaa vaan, että eikai vauvalle voi aiheutua jotain haittaa mun flunssailusta?!

Täällä ei onneksi tällä hetkellä tarvitse tehdä töitä eikä ole kouluakaan kun suoraan sairaslomalta raskaaksi tulin eikä ole löytynyt sopivan kevyttä tai lyhytaikaista työtä/koulua, jota tässä välissä tekisi.. En tiedä miten jaksaisi, kotityötkin tuntuvat joskus ylivoimaisilta tältä väsytykseltä :grin Ei kyllä yhtään piristä se, että äitini soittelee vähän väliä ja kantaa huolta kaikista tulevista asioistamme, koittaa keksiä mihin kouluun hakisin, mitä töitä tässä välissä tekisin (vielä kun meillä on aivan eri intressit niin MIKÄÄN mitä hän ehdottaa et ole se minun juttuni) ja tämä turha stressaaminen meidän asioistamme ärsyttää, miehen kanssa olemme puhuneet näistä asioista ja minun mielestäni tämä on meidän elämämme, meidän tulevaisuutemme, ei kenenkään muun.

Muokattu viimeksi:
Mariel kuinka olet jaksanut päivät kotona?
Itellä tuntuu että alan masentua kun ei oo mitään sisältöä päivissä kun mies on töissä ja kavereitakaan ei oo kovin montaa kun vasta olen muuttanut tähän kaupunkiin :/
Valmistuin toukokuussa ja töitä yritin hakea mutta eihän kukaan halua palkata vasta valmistunutta raskaana olevaa naista :D
Tosin mun alkuraskaus oli vaikea ja puolessa välissä alko supistelut :/ en siis olis edes pystyny työn tekoon.
Nyt oon jotenki niin väsynyt ollut että en jaksa edes kotitöitä päivisin tehdä.
Päivän kohokohta on kun mies tulee kotiin ja mennään ruokakauppaan :D vaikka sekin pitää tehä hissuksiin että supistukset ei lisäänny...

Mä en vaan jaksa. Selkä ketuttaa. Kotona oleva remppa ja väliaikaisasunto taas vaan jotenki ärsyttää. Nälkä muttaku ei jaksa ruokaa tehä. Väsyttää.
Mutta kyllä täältä taas noustaan! :)

Nyytti, ootko mistä päin? :) Minusta saat kaverin jos satut Jyväskylästä oleen :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Nyytti, kyllähän useinkin tuntuu, että päivät menisivät mukavammin kun kävisi töissä tai koulussa, kaikki itselle sopivat vaihtoehdot ovat vain huonoja joko sitten selän tai odotuksen kannalta ja tuskinpa ketään ottaa töihin jos sanoo, että "jään sitten muuten äippälomalle muutaman kuukauden päästä eikä tuo selkäkään oikein kestä" ":grin

Mies tekee töitä paljon kotoa käsin, joten yksin ei joudu olemaan ja silloin kun "joutuu" niin on helpottavaa kun on hetken oma rauha, mutta jos hän kaiket päivät olisi muualla töissä niin kyllä silloin pää hajoaisi. Kotitöitä riittää päiviksi kun ne ovat jääneet minulle juurikin siksi, että lojun kotona ja mies tekee edes silloin tällöin päivässä töitä :rolleyes: Kaupassa käynnitkin hoidan päiväsaikaan niin ei miehen tarvitse enää illalla lähteä ja voimme käyttää illan vaikkapa kävelylenkkiin tms. Kaupassakaan kun ei tarvitse yksin käydä kun eläkkeellä oleva äitini lähtee yleensä samalla ostamaan heidän ostoksensa isäni ollessa töissä niin, että heillekin jää illaksi vapaa aikaa, ja tulee sitä sitten muuallakin hänen kanssaan ajan kuluksi kierreltyä, siksi saakin niitä ylitsevuotavia määräileviä kommentteja niin paljon kuulla :p

Stressaa. Tuntuu että pitäisi olla jo valmiina kaikki tätä vauvaa varten. Olo on tosi yksinäinen kun miehen kanssa pääsee olemaan yhden tai kahden yön viikossa kun lähtee taas. Välillä suututtaa niin että tekis mieli raivota sille. Mutta ei se mitään maha. Koittaa tässö nyt kasvattaa 3v, käydä joka päivä töissä ja opiskella siinä ohessa. Mikä on mahdotonta koska tyttö rikkoi jo toisen tietokoneen puolen vuoden sisään. Telkkarinkin pesi, tällä hetkellä lainatelkkari. Muuten olo ok, maksaisin nyt vaan läsnäolevasta toisesta osapuolesta mitä tahansa. Sanomaan vaan että kaikki on hyvin.
Ärsyttää myös kun ei osaa mistään puhua. Neuvolassakin kysyvät mitenkä itekseen jaksan, niin tekovirne naamalle ja läppää vaan heitän koko asiasta.
Mulla oli närästystä alkuraskaudessa. Tulee luultavammin taas uudestaan lopussa. Mulle määrätty Zantac, auttaa kans hyvin.

Täälläkin yksi kotona oleva.. Päivät menee sohvalla ja odottaen miestä kotiin, joka tekee pitkää päivää. Työt loppu ennen raskaaksi tuloa ja nyt vaan pari tuntia viikossa avustus hommia, plus vapaaehtoistöitä joskus viikonloppuisin. Mä en ois jaksanu varmaan muuta, oon niin väsyny.. Mutta eihän täälään mikään unelma tilanne ole, yksin kaikki päivät. Asutaan vielä aika kaukana keskustasta ja mulla ei ole korttia. Kohokohdat on joo, kun kauppaan pääsee :) onnekas oon, kun saan levätä, mutta tuntuu, että jotain menee ohi.. Elämä??

Eilisen työpäivän porrasjumpat ja tavaran kannot/raahaukset vei aika lailla mehut, kun takas tultua sanoin yhdelle pomoista, että himppasen otti koville, niin totes, että miks en ottanut jotain meidän harjoittelijaa mukaan. No siks, että en tienny liikkeelle lähtiessä, että joutusin tavaraa raahaamaan ja tikkaille kiipeilemään. Onneks tänään olikin sitten helpompaa, ja huomenna vissiin sitten taas vähän rankempaa. Saas nähdä kuin kauan mahan kanssa tikkaille kiipeillään. Vielä ei oo maha haitaksi.

Asun järvenpäässä. Vähän on pitkä matka jyväskylään :/

Mä olen niin väsynyt että en jaksa tehdä edes kotitöitä :/
Onneksi on teini-ikänen pikkusisko joka käy tupakka palkalla tiskaamassa (tiskataan käsin) ja siivoa asunnon yleisilmettä kerran-kaks viikossa :)
Ollaan onneks perussiistejä ihmisiä että tavarat laitetaan käytön jälkeen omalle paikalle nii ei tarvii ku pari kertaa viikossa imuroida ja pölyt pyyhkiä :)

Mä valmistuin keväällä ja yritin ettiä töitä mutta alkuraskaus oli vaikea kun pyörtyilin koko ajan :/ eli oli tosi vaikea etsiä kaupan alan työtä missä saisi istua ja levätä sillon kun huvittaa ettei tarvii asiakkaita yksin jättää :/ puolessa välissä raskautta alko selkäsäryt ja supistukset. Pakko oli tyytyä olemaan työttömänä äitiyslomaan asti :/
Sillon tällön harjotan edellistä ammattia ja kotonani teen parturi-kanpaajan työtä mutta eipä niillä rahoilla juhlita, koska joudun pitää hinnat niin minimissä että ei tarvitse omaa toiminimeä laittaa pystyyn ja maksaa veroja.
Tarkotuksena on kyllä että jos vaan onnistun vauvan kanssa leikkaamaan hiuksia nii laitan toiminimen ja kotonani teen asiakkaita :) saa vähän extra rahaa onnettomien tukien lisäksi.

Joko kaikki ootte huomannu että en vaan osaa puhua lyhyesti :D juttua tulee aina enemmän kun laki sallii :D en oo tainnu yhtään lyhyttä vastausta jättää :D

Nyt ärsyttää kun väsy kova ja ei vaan saa nukuttua. Viime yönä ramppasin puolen timman välein kusella. Tuo jatkuva kusihätä tekee pikkuhiljaa hulluksi! Jostain syystä se ei sit vaivaa päivällä...

IceDiamond, riippuu varmaan asennosta milloin kohtu painaa virtsarakkoa tai virtsarakko saa potkuja osakseen. Tuon suhteen olen kyllä päässyt helpolla. On päiviä, jolloin käyn usein vessassa, mutta esim. tänään en käynyt kertaakaan työpäivän aikana, vasta lopussa. Ihan alkuvaiheessa kohtu kasvoi kohtu virtsarakkoa, silloin sai käydä parin tunnin välein vessassa.

Mä käyn töissä vessassa lähes kokoajan. (Yöllä 1-4 kertaa.) Vauva ilmeisesti painaa siis vieläkin jotenkin rakkoa. Olen kyl aina ollu kova vessassa kävijä, mut tää on jo naurettavaa. Janottaa ja pissattaa vuorotellen. Suoraputki vissii! :grin

Mä joudum myös ravaamaan vessassa jatkuvasti. Jatkuva paine virtsarakossa mutta sen lisäksi tuntuu että suolistokin toimii ajoittain turhan tehokkaasti. Kiva olla töissä, kun teen muutenkin nyt äitiyslomaan saakka vaan ½työpäivää ja siitä 4tunnista istun sitten yhteensä noin tunnin vessassa... :oops:

Takaisin