Valitusketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kroppa kaipais lepoa mutta pää nukkuu max.5 tuntia kerrallaan... Työviikosta tuli näin ollen myös todella rankka onneksi työsoppari päättyy neljän viikon päästä. ..

Närästys alkaa täälläki ilmotella itestään. Huomattavasti aiemmin ku edellisis raskauksis. Ja ykätaudis ku olin ni tenoja ois tarvittu... mikä pidätyskyky?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Yhyhyyy!! :( Viikonloput on liian lyhyitä! Eilen illalla mies vasta tuli kotiin, ja huomenna se jo lähtee! :( Ollaan saatu vielä pari riitaa tänään aikaseks (mun hormoniheittelyillä ei luonnollisestikaan ollut näiden kanssa mitään tekemistä) joten menny ihan penkin alle tää päivä.

Sitä paitsi tää masukki-nyytikäinenkin selvästi protestoi tätä tilannetta: mähän oon jo viikon odottanu että mies saa kokeilla mahan päältä potkuja, mutta tyyppi ei tietenkään oo ollu yhtään kiinnostunu esitteleen taitojaan isille. Surku! Sitten tänään saunassa (jossa olin tyllerön kanssa kaksin kun oli joku erittäin tärkee mykkäkoulu menossa) nyyti pomputti niin että vatsanahka räsähteli! Teki mieli huutaa miehelle että tule nyt, mutta sen sijaan laitoin törkeesti 2veen asialle huhuileen isiä, joka ei vastannut kun ei tainnu kuulla. Näin ollen jäänee isiltä tänä(kin) viikonloppuna kuopuksensa jumputtelut tuntematta.

Oma vika kyllä, mitäs on niin... niin... niin saatanan MIES että pistää vihaks jopa tällasella tyyneyden perikuvalla niinku mä! *Viheltelee ja pyörittelee silmiään niinku olis just puhunu totta.*

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Ärsyttää!! Alaselkä on kipuillu nyt pari päivää ja huomenna pitäis istua töissä semmoset 10 tuntia putkeen. Samalla alavatsaakin on juilinu :( Saakohan neuvolan kautta sairaslomaa vai minneköhän pitää mennä??

Hansu, Suosittelen työterveyslääkäriä, jos sellainen löytyy. Itse sain sitä kautta sairaslomaa ja lähetteen vakuutusyhtiölle osakuntoutustukea varten. Nyt palaan loppuvuodeksi töihin puolipäiväisenä, eli keva maksaa puolet palkasta.

Mun väsymys vaan jatkuu, vaikka nyt jo vko 20. Lisäksi alkanut kamalat turvotukset, koko kroppa kipeänä :confused:

Liian lyhyt viikonloppu!
Yks vapaapäivä ei oikein riitä siihen, että palautuis 50t työviikosta. :confused:

No, eilen oli onneks mukava päivä, ystävän kanssa kirpparilla (leveelahkeiset mammafarkut 3,50€ :grin) ja pari peliä Elritch Horroria miehen kanssa. :wink
Nyt toivotaan, et työkaveri on terve ja mä saan pitää vapaapäiväni tällä viikolla!

Eikö se oo aika yleinen vaiva että raskauden toisella kolmanneksella närästää paljon?
Itellä närästys on ihan hirveetä ja tekee olosta tukalan :/ ootteko keksiny jotain apuja vai pitääkö vaan kärsiä tämäki vaiva koska kuuluu tähän vaiheeseen?

Nyytti mulla auttaa caviscon liuos tosi hyvin, silti vaikka joskus onkin koko ruokatorvi tulessa niin auttaa nopeaan!!! Kannattaa ehdottomasti kokeilla jos et oo jo kokeillut...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mulla närästi viimeksi vasta ihan lopussa, mutta nyt toisessa raskaudessa jo nyt. Rennietä syön minä, auttaa jos auttaa. Pitääpä kokeilla tuota gavisconia.

Pitää hakia tota gaviskonia huomenna kun haen antibiottiakin :)
Netistä kun yritin googletella tuota gavisconia nii oli aika ristiriitasia viestejä että sopiiko raskaana oleville vai ei... :/

Pakko tässä valittaa myös siitä että on kainalon imusolmuke turvonnut ja tulehtunut :/ lääkärillä ei ollu tietoa miks näin on käyny. Kainalossa nyt hirvee patti ja on kipeä.

Alkaa olla jo niin epätoivonen olo kun tuntuu että kroppa ei kestä ollenkaan ja olen vasta 24 vuotias! (Vaikka olen hoikka ja urheilullinen)

Nyytti täällä kans tulehtu imusolmuke alussa, mutta lähti itsestään lopulta pois! Vaikka oli se kipeä ja aika hurjan näköinen :/

Meillä taas tuottaa tuskaa liian innokas nuori koira, joka kaipaa liikaa hellyyttä ja tekee hulluksi riehumalla! Koko ajan tekee kiusaa.. Ärh!

Äm85 osattiinko sulle sanoa että miksi on tulehtunu? Itteä ihmetyttää että miks on yht äkkiä tulehtunu ku ei oo edes mitään flunssaa ja kun on kainalon imusolmuke :o

Mulla on tänään ollu niin toivoton maanantai olo :( tuntuu että kaikki menee pieleen ja kaikki ketuttaa. Senpä takia täälläkin tulee nyt valitettua kaikesta :D

Neuvolassa sanottiin, että on aika yleistä kun hormoonit on niin sekaisin. Käski näyttää lääkärille seuraavalla kerralla kun lääkärin nään. No olin jo unohtanut koko jutun ja se oli kai jo hävinnytkin koko patti ennen sitä.. Mutta mun mielestä silti, ei kannata ottaa liian kevyestikään noita asioita! Kannattaa tarkkailla!

Joo vähän sama täällä :/

Mulle ainakin meidän apteekkari sanoi että caviscon käy raskausaikana. Ja muistaakseni myös itse lääkeselosteessa niin taitaa lukea ettei imeydy..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Noissa vatsansuojalääkkeissä on eroja. Itsellä ollut vuosia jatkuvassa käytössä somac, joka piti lopettaa heti kun tulin raskaaksi. Gavisconista lääkäri sanoi, että on ok käyttää tarvittaessa silloin tällöin, mutta oon tähän saakka sinnitellyt ilman..

Ainakin Nexium ja todennäköisesti Somacit ja muut sellaiset estää kalkkia imeytymästä, eli jos käyttää niin pitäisi kai se 12 tuntia olla väliä ennen kalsiumin ottamista, jos haluaa että kunnolla imeytyy. Heikentää myös B-vitamiinin imeytymistä (ainakin B12), mutta satunnaisessa käytössä ei ole merkitystä.

Jos farmaseutti uskaltaa suositella jotain, niin luottaisin siihen, he kun ovat aika tiukkoja. Ja itse uskaltaisin käyttää noita aineita, jotka vaikuttavat paikallisesti ruuansulatuskanavassa.

Mää en kestä näitä mielialanvaihteiluita! Tai lähinnä tätä et hermo menee sekunnissa pienistäkin asioista ja verenpaine nousee. Ei varmaan tee vauvallekaan hyvää. Muut pitää mua varmaan aivan psykopaattina kun kilahtelen. :-( mistä saa ostaa mielenrauhaa?

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Nuo mielialanvaihtelut on jännä juttu, ku minä taas oon jopa hieman normaalia tyynempi raskauden aikana. Sama oli esikoisen raskausaikana. En ole kovin herkkä, eikä sekään ole juuri raskausaikana muuttunu.

Nyt ärsyttää tämä flunssa. Normaalisti on sellaset dropit käytössä, että ei kauaa vaivaa, mutta nyt niistetään ties kuinka monetta päivää, ku räkä vaan valuu eikä loppua näy.

Ärsyttää ihmisten määräily ja höösääminen :mad: "Et saa tehdä sitä" "älä tee tuota" "et sitten nosta yhtään mitään!!" Tuollaiset kommentit saavat raskauden tuntumaan sairaudelta.. Muut odottajat ovat kuitenkin töissä vielä pitkään, raskaissakin. Itse olen työttömänä joten mitään mullistavia rasituksia ei pakosti tule.. Lisäksi tammikuinen selkäleikkaus rajoittaa sekin vielä painavien tavaroiden nostelua ja pitää elämän varsin rauhallisena.. Tuntuu, että pahempaa vahinkoa tekee tuo jatkuva höösääminen, joka saa hermot kireälle, kuin se että silloin tällöin rasittuisikin..

Takaisin