Valitusketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaistun tähän hikikuuma-keskusteluun!! Pelkästään lämmintä ruokaa syödessä iskee hiki, puhumattakaan reippaasta kävelystä, ja esim esikoisen pukeminen ulos lähtiessä on jo ihan vitsi sen kuumuuden kanssa. Tunnen oloni ihan helvetin isoksi ja kömpelöksi tän mahan kanssa, se on tiellä suurimman osan päivää (kenkiä laittaessa, hiekkalaatikolla istuessa jne jne) ja siihen päälle se että on koko ajan kuuma niin olo on niin kaukana raskaushehkusta kun voi olla. Tunnen oloni pelkästään isoksi porsaaksi. Ja painokin vaan nousee enkä tajua miksi kun syön puolet vähemmän kun alkuraskaudessa. Tänään iski näiden asioiden takia ekan kerran oikein malttamaton olo että tää raskaus ois jo ohi ja pääsis elämään sitä vauva-arkea, ilman tätä pötsiä!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja hei, onko täältä porukkaa liittynyt siis tuohon fb:n Tammivauvat 2015 ryhmään?

Nykyään ärsyttää ihan kaikki.. Eniten se, ettei raskausaika ole millään tavalla sitä, mitä ajattelin joskus sen olevan. Siis fyysisesti, henkisesti ja perheen puolesta. Ärsyttää se, että on niin äksy koko ajan.. Huoh..

Minäkin yritin miehelle selittää, että yhtä paljon ottaa päähän se, että talouspaeri on talouspaperi kuin se, että mies sanoo jotain "tyhmää" mikä suututtaa mut vaan ihan totaalisesti. Ei ymmärtänyt sitten alkuunkaan...

Sitten mies koookoooo ajan kyselee miksi olen ärsyyntyny, siis vaikka olen hyvällä tuulella! Sitten suutun siitä, kun toinen analysoi mun tunnetiloja, kysymättä multa.. Huoh..

Äm niin tuttua. Sit väitetään et ymmärrän sua ja kuuluu asiaan jos on paha mieli. Mut se menee ohi. :mad: Niin ärsyttävää

Onneksi viikon päästä mies lähtee reissuun ja mää niin rentoudun yksin :D vaikka mies yrittää, että kutsun jonkun kylään siksi ajaksi. Pitäny pari kertaa ärähtää, että haluan olla ihan yksin! Syyä ja maata sohvalla mahan vieressä..

Olen myös liittynyt Tammivauvat 2015 ryhmään, mutta mitään en vielä ole kirjoitellut tai kommentoinut sinne. :)

Hyvä etten oo ainut jota mies ei halua jättää yksin kotiin :D Ei voi käsittää, että on pakko saada olla yksin välillä!!

Sanokaas vaan niille väkisin seuraa paikalle tuputtaville ukoillenne, että osa odottajista on joka päivä (tai siis ilta) yksikseen kotona, eikä ole mitään hätää. Paremminkin niin, että kun on yksinoloon ehtinyt tottua, niin iloitsee siitä, kun satunnaiset vieraat poistuu paikalta. Ihan kauhia elämänmuutos edessä, kun kohta on sitten käytännössä ihan aina joku muukin kotona :smiley-bounce022

Täällä sai valittaa; VI**u mua särkee mahaan tän päivän ultrauksen takia. Tai en keksi muutakaan syytä miksi noita sivuja ja nivustaipeita särkee niin jumalattomasti! Selkäänkin säteilee.. Raivostuttavaa. Jatkuvaa särkyä... Argh!

Selkä on rikki! Ei saa kenkiä ees jalkaan.. Argh! Eikä pääse muutenkaan liikkeelle! Ihahanaa.. Tukivyön kanssa pieni lenkki koiran kanssa, mutta thats its! Oon varma, että se johtuu tosta kylelleen nukkumisesta.. Ärh!

Viime viikolla just hehkutin miehelle miten mukavaa on kun saa nukuttua hyvin yöt. Lauantaista lähtien olen pyörinyt ja palellut sängyssä, viikonloppuisin se on erittäin, erittäin harvinaista ja nyt siis kolme yötä putkeen.
Aikani heräiltyäni aloin väsyneenä epäillä, ettei kännykkä ole herättänyt, mutta kun katsoin sitä niin kello oli vasta puoli neljä. Puolet pyörimisestä oli siis vielä jäljellä. Alkaa jo töissä väsyttää ja nyt aionkin nukkua päikkärit. Ihan sama, miten nukun ensi yönä kunhan saan josain vaiheessa nukuttua.

Huoh, syysflunssa ja ihan kamala semmonen! Kaiken lisäks heinäkuussa mitattu hb 94 ja siihen aloitettu obsidan-rautakuuri ei oo yhtään auttanu. Pari päivää sit jaksoin mennä uudestaan verikokeisiin vihdoin ja hb 100. Nyt tupla-annos rautaa, josko se hengästyminen, hengenahdistus ja väsymys vihdoin loppuis, ku ei nyt viittis joka ilta mennä nukkumaan kaheksalta..

Jos ei Obsidani imeydy kunnolla, eivät suositelleet kokeilemaan jotain toista valmistetta? Pystytkö / ootko koittanut myös ruokavaliolla nostaa rauta-arvoja? Mitäs kaikkia hyviä niitä nyt onkaan, parsaa, persiljaa, paljon punaista lihaa, pinaattikeittoa/lettuja, maksamakkaraakin sopivasti ruisleivän kyytipoikana, ja sitten sitä C-vitamiinia sekä foolihappoa, että imeytyisi.

Itse pistin viime viikon neuvolan jälkeen vähän enemmän maksamakkaraa, ruisleipää ja pinaattisoppaa vatsaan, jotta laskusuunnassa olleet arvot nousisi. Tosin ihan heti ei oo seuraavaa tarkastusmahdollisuutta, ellen pyydä labratätiä tarkastamaan kun sokerirasitukseen joskus parin viikon päästä meen.

Voi luoja tätä närästyksen määrää :( Koko ajan närästää, ei auttanu lääkärin määräämä omepratzol, eikä auta samarin, rennie tai gavisconkaan. Öisinki närästää niin paljon että pittää nukkua renniet suussa, mie NIIN ootan jo tammikuuta.

Virtahepo, kannattaa kokeilla nukkumista kohotetussa asennossa/puoli istuvilteen. Ei paranna tilannetta, mutta helpottaa oloa. Ja välttää ravinnossa kaikkea hapanta ja erityisesti kahvia ja teetä. Puurot, hapanmaitotuotteet, sosekeitot yms. on mulle toiminut sellaisina turvallisina vatsaystävällisinä ruokina pahimpina kausina.

Takaisin