Niin vielä, mullakin tuli sairaalassa huonosti maitoa ja oltiin lisämaidoilla. Ainakin mun huoneessa kaikki kolme vauvaa sai jossain vaiheessa luovutettua lisämaitoa, eikä kukaan kätilöistä pitänyt sitä pahana. Enemmän minusta oli hankalaa, että itse piti osata sanoa tarvitseeko vauva lisää vai oliko omasta maidosta riittävän täynnä. Sillä ne sokerit sitten tippuikin liian alas kun luulin, että vauva saanut riittävästi ruokaa, kun nukkui hyvin yms.
Mutta pakkohan se on äidin oppia tietämään, eikä tuostakaan sokereiden tippumista minua yhtään syyllistetty.
Olikohan kolmas päivä sairaalassa kun tehtiin ns. syöttöpunntus, siis mitattiin, paljon lapsi syö. Eli punnitus ennen ruokaa ja ruuan jälkeen. Sekin tehtiin enemmän minun mielenrauhaani varten, kun sanoin, ettei yhtään tiedä onko vauva syönyt tarpeeksi vai ei... Tulos oli 26g joka oli vauvan ikään nähden ihan riittävä. Samana päivänä sain molemmista rinnoista pumpattua yhteensä 10ml, että vauva sai maidon herumaan paljon paremmin kuin pumppu. Nytkään kotona pumppaukset ei ole kuin max 10-20ml per rinta, mutta ruokailun aikana saattaa toisesta rinnasta herua itsekseen 15ml, eli maidonkerääjät on mulla aina imettäessä käytössä.
Nyt kyllä keljuttaa tää sektiohaava ihan urakalla. Muutenkin ottaa päähän koko huonosti parantunut kohta haavassa ja mies meni just saunaan, minä pääsen sinne ehkä viikon tai sitten vasta kuukauden päästä riippuen miten paranee... Enkä todellakaan ala kieltää mieheltä saunomista, hänestä on niin paljon apua ja lohtua kaikessa muussa, mutta onhan tää kurjaa, kun on tottunut saunomaan vähintään kahdesti viikossa.