Mulle on tullu täytenä yllätyksenä, miten raskasta henkisesti tää lasketun ajan yli odottaminen on ollu. Tänään on taas parempi päivä, mutta esim eilinen ja toissapäivä meni vaan itkiessä sitä, kun ei jaksa.
Sit aina kun vähän ehti keskittyä johonkin muuhun kun siihen omaan pahaan oloon, niin eikö puhelin piippaa, ja joku kyselee vointeja. Siitä muistutuksesta pudotaan sit taas aika matalalle. "Ei sinne kukaan oo jääny" on kanssa just sellanen asia, mitä tässä tilanteessa oleva ihminen haluu kuulla. "Otat vaan rennosti" joo, kiitti tästä.
Hormoneilla on varmaan osansa asiassa (baby blues ilman babya
), mutta en ikinä olis uskonu, että mulle tulee tällanen epätoivo. Mulla ei mitään masennustaipumusta oo, ja normaalisti kuukautiskierron aikana en ailahtele ollenkaan, joten tää on mulle ihan uus kokemus, että mieli voi käydä näin matalalla.
Henkiset voimavarat oli jotenki mitottanu sen lasketun ajan mukaan, ja nyt kun ollaan jo toista viikkoa yli, ei enää edes jaksa toivoa, että synnytys lähtee itekseen käyntiin. Ens viikolla niiden on jo onneks pakko käynnistää, mutta monta päivää pitäis vielä jaksaa, ja jokainen tuntuu taistelulta.
Käynnistämiseenki liittyy mulla joku ihmeellinen pettymyskompleksi siitä, että oma kroppa epäonnistuu jossain näin luonnollisessa asiassa. Maailma on aika musta.