Kiitos tsempeistä! :) Tänään oli toinen rasitus, huomenna saan tuloksia. Olen tehnyt lisäksi niitä kotimittauksia ja syönyt ihan samaan tapaan kuin ennenkin, ja kaikki arvot ovat olleet ok, eli toivotaan että rasitusarvotkin hyvät ja että jos ovat, niin ei tarvitse enää mittailla.
Salme, mä oon nyt viikolla 27+4, kaksoset syntyvät yleensä vähän etuajassa eli korkeintaan kolme kuukautta enää armonaikaa. Minuakaan ei alun perin oltaisi laitettu sokerirasitukseen (en täyttänyt niitä riskikriteerejä) mutta lääkäri halusi sitten kuitenkin, että kävisin, ihan tarkkaa syytä en tiedä vieläkään... Mutta nyt on käyty, katsotaan, mitä tulokset sanovat.
Raskaus on muutoin mennyt (yllättävän?) hyvin, olo on toki jo aika iso kun masussa on jo nyt vauvaa yhteensä melkein yhden täysiaikaisen edestä. Ligamenttikipuja ja supistelua on ollut vähän enemmän kuin edellisessä raskaudessa, mikä vähän hidastaa menoa, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole todettu mitään ennenaikaisen synnytyksen riskiä tms. Noita kontrollikäyntejä eri aiheisiin liittyen on tosi paljon, välillä kyllä tuntee itsensä vähän tuotantoeläimeksi, vaikka tiedän, että käynnit ovat riskien minimoimiseksi.
Eli periaatteessa ihan jees, mutta kun edellinen raskaus oli superhelppo ja arki nyt aktiivisempaa kuin silloin joskus istumatyötä tehdessä, niin vähän verratakin. Levätä pitää kyllä enemmän, joten olen pyhittänyt päikkäriajat sohvalla makaamiseen
Hyvin potkivat molemmat mukulat ja nyt erottaa jo hyvin, kumpi milloinkin potkii :)
Ai niin ja, anoppi kyselee aina välillä, ettei vaan ole kolmosia - hän kun oli kampaajalla tms. kuullut, että joku oli odottanut kaksosia ja olikin ollut kolmas vauva piilossa. Neuvolatäti repesi, kun kerroin anopin huolista