Valitusketju

Jotenkin vain niin kajahtanutta olla flunssassa toukokuussa, ma en ole koskaan aikaisemmin ollut flunssassa enaa maaliskuun jalkeen. Onneksi nyt on jo helpottamaan pain. Helkkarin tarha ja kaikki ne niiskunokat siella (omani mukaan lukien) :grin. Ei ihme, etta kaikki silla ovat aina nuhaisia ja limaisia, kun samat lelut menee suusta toiseen.

Kauhulla odotan kesakuumia ja tarhan takapihalle ilmestyvia lasten rapikointialtaita. Siella ne kaikki kakkabakteerit vellovat paahteessa ja sita samaa vetta menee suuhun ja joka paikkaan. Meidan poika oli silloin syyskuussa, kun tarhan aloitti, onneksi viela liian pieni noitten taaperoitten uimaleikkeihin ja sitten tulikin jo syksy ja altaita ei nakynyt enaa pihalla. Mies oli kuullut joittenkin mammojen puhuvan, miten joku lapsista oli laittanut kakkapokaleen suuhunsa siina kahluualtaassa. :yuck: Ma suhtaudun aika varauksella tahan allaskuvioon, mutta ei tuota oikein kieltaakaan kehtaa... Kylla poika saa tehda samoja asioita kuin muutkin lapset, mutta meidan tuurilla saadaan kuitenkin vatsatauti, tai useampi. o_O

No nyt kyllä jäis meiltä uinnit väliin pökälealtaassa!!! :wideyed:

Suomessakin on joissain päiväkodeissa kylppärit, joissa on isot ammeet. Jotain vesileikkejä kai täälläkin siis leikitään, en sitten tiedä, että pääseekö kaikista pienimmät mukaan niihin touhuihin (juurikin tuon vahinko pissailun/kakkailun takia).

Meille uimaohjaajat sanoivat perheuinnissa (entinen vauvauinti mutta nyt isompien lasten ryhmä), että kaikki ne sinne altaaseen pissaavat, ja kaikki ne sieltä jonkin verran juovat :eek::yuck: Kakat ovat sitten toinen juttu tautiriskien vuoksi, silloin koko allas pistetään kiinni loppupäiväksi. Eli komppaan kyllä sitä, että jäisi pökälealtaassa uinnit uimatta ainakin seuraavaan vedenpuhdistukseen saakka.

Halleissa sinänsä ei Suomessa kai yleensä ole vaippapakkoa, mutta jotkut uintien järjestäjät saattavat vaatia vaipan käyttöä omilla vuoroillaan. Kuulemma kuitenkin on tosi harvinaista, että kakka tulee sinne altaaseen.

Täällä joku jo valittikin muuttamisesta, niin osallistun minäkin siihen keskusteluun. Me muutetaan viikonloppuna takaisin suomeen mikä on todella positiivinen asia :Heartred Mutta tämä itse muuttaminen :BangHead miten tätä tavaraa on kerääntynyt näin paljon!??! Me lennetään pojan kanssa viikonloppuna neljän laukun kanssa ja mies ajaa meidän auton ja peräkärryn ensi viikolla suomeen. Koko omaisuus pitäisi siis saada muutamaan matkalaukkuun, yhteen autoon ja peräkärryyn :wideyed:

Tervetuloa Suomeen Sophie! :) Minä olen varmaan valittanut muuttamisesta, sympatiseeraan täysillä vaikka me muutetaan "vain" toiselle puolelle Suomea (ja muuttofirma tuo kamat, kunhan ajamme itsemme uuteen paikkaan)! Aiemmat pari muuttoa ovat mulla hoituneet muutaman kilometrin säteellä toisistaan ja erityisesti ilman taaperoa, vähän erilaista tämä meno nyt... :eek:

Oikein hyvaa matkaa Sophie! :) Ja voin vain kuvitella miten rankaa muuttopakkaaminen on taaperon kanssa. Joskus tuntuu, ettei edes ne normaalit arkiaskareet onnistu kuin vasta tyypin nukahdettua. Jos ma muuttaisin niin tarvitsisin ainakin kuorma-auton! :grin

Minulle sellainen ihanne-elama olisi asua aina kesat Suomessa ja palailla takaisin syksyn tullen. Mutta eipas se tassa elamantilanteessa onnistu. Onneksi poika paasee tana kesana isovanhempiensa mukana Suomeen ja on siella koko elokuun! Ehka sitten isompana ihan kokonaiset kesalomansakin. :rolleyes: Jos kaikki menee hyvin ja kaikki pysyvat terveina...

Pitkästä aikaa päivän anoppivalitusvirret. Me ollaan nyt saatu muutettua uudelle paikkakunnalle ja sekä minun että miehen perheestä on ollut paljon apua asioiden järjestelyssä vanhoilla nurkilla, kukin vuorollaan hoiti poikaa, auttoi koirien ulkoilutuksessa tms. jotta saisimme miehen kanssa muuttojuttuja hoidettua. Lähtöpää olikin hankala, kun oli paljon poisheitettävää, pientä remppaa tehtävänä ja deadline, jolloin kaiken pitäisi olla valmista. Täällä uudella asunnolla ei onneksi ole mihinkään kiire, muuttofirma kantoi kamat sisään ja tärkeimmät laatikot on purettu niin, että täällä voi hyvin asua ja purkaa hiljalleen loppuja tavaroita. Neuvola- ja sairaalahommatkin ovat jo järjestyksessä :)

Nyt on vaan sitten alkanut anopilta sataa hyviä ohjeita milloin mihinkin asiaan, missä voi käydä kaupassa, kehen hänen tutuistaan (muutimme anopin vanhaan kotikuntaan) kannattaa olla yhteydessä jos tarvitaan apua, miten meidän tulisi toimia miehen serkun valmistujaisten suhteen (ööö...) ja milloin mitäkin muistutusta ties mistä triviaaleista asioista. Ja sokerina pohjalla ehdotus, että tulisivat viikonlopun hujakoilla tänne meille auttamaan. Kaikki tämä on tarkoitettu todella hyvällä ja meidän jaksamistamme miettien, mutta mua alkaa jo ahdistaa. Nyt juuri kun ei varsinaisesti ole mitään, missä tarvitaan muiden apua vaan meidän pitäisi ennen kaikkea saada kotiutua rauhassa ja oppia auttamaan itseämme sopeutumalla uusiin arkirutiineihin uudessa paikassa. Niitä ihan oikeitakin avuntarpeita varmasti kuitenkin tulee ennen pitkää. Puhumattakaan siitä, että oma stressinsä se on alkaa heti muuton päälle vastaanottamaan vieraita... No, miehelle kyllä jo sanoin, että tänne ei ole tulossa ketään nyt pariin viikkoon ja sillä siisti.

Varmaan joku egojuttu minulta, mutta ottaa vähän hermoon tuollainen aikuisten ihmisten paapominen, kun ollaan miehen kanssa kuitenkin molemmat aika itsenäistä ja oma-aloitteista sorttia, ja osaamme ja haluamme itse selvittää asiamme ja tutustua ympäristöömme. Googlekin on keksitty. Ja samalla taas tosi ristiriitainen olo, kun anopin porukka on ihan oikeastikin ollut suurena apuna lähtöpäässä, eikä haluaisi olla kiittämätönkään :banghead:

Hienoa kuulla herne, etta olette saaneet jo kaytannon asioita kuosiin! :) Noita hyvaa tarkoittavia huseerajia nyt on joka suvussa. Tarkeinta, ettei sellainen monimutkainen henkilo asu naapurissa (tai edes samassa kaupungissa. :grin) Kaipa sita pienina annoksina sietaa? Parempi varmaan, etta vierailu tapahtuu nyt eika heti kun tulette laitokselta kotiin? Ja ne puhelutkin voi delegoida puolisolle, joka toimii mainiona suodattimena ja fiksuna jattaa (toivottavasti) nihkeimmat neuvot ja sekaantumiset kertomatta.
Onneksi minun vastaava ei juurikaan sekaannu. Ja onnneksi asuu eri kaupungissa, tarpeeksi kaukana. Kaiken huipuksi tama matami pahoinvoi liikkuvissa autoissa (ihan kuin jotkut pikkulapset :p). Kaikki tapaamiset ovat meidan ehdoilla ja me matkustamme. Ja parempi niin. :cool:

Meille tuli nyt muuton myötä välimatkaa yli 500km, joten kai tässä selvitään :grin Se on tietysti eri asia, onnistuvatko tapaamiset pieninä annoksina juuri tuon välimatkan takia :confused:

Onneksi ollaan miehen kanssa samoilla linjoilla näissä asioissa ja olemme sopineet, että molemmat meistä diilaamme omien perheidemme kanssa tulevat säädöt. Ja onneksi puhelimeen tai tekstareihin ei aina vaan tarvitse reagoida :p

Toki riippuen vierailun kestosta. :grin Ma itse olen sellainen, etta ahdistun aika lailla mahdollisista yovieraista. Kaipa mulle se oma reviiri on niin must.

Mulla on Littlered vähän sama juttu - ja varsinkin lapsen kanssa haluan pitää kiinni omista rutiineista aika tiukasti, mitä taas yövieraat eivät välttämättä ymmärrä.

Olen taas ihan valivali pojan tarhan suhteen. Syyskuussa alkaa taas uusi "lukuvuosi". Meille tuli ihan puun takaa, etta taas pitaa olla laakarintodistus, passikuvat (ei viralliset, mutta samankokoiset kuin poliisilaitoksella otettavat) ja kopio rokotevihosta. Tuon rokoteasian ymmarran joten kuten, mutta ne passikuvat! Edellisen vuoden passikuvat eivat kay, silla lapsi kuulemma muuttuu vuoden aikana(?) Aika ihmeellista, silla onhan pikkulapsen passikin voimassa enemman kuin vuoden! On se kiva, etta jossain tarhassa ollaan tarkempia kuin tullissa! o_O
Miten voi olla niin kauheaa byrokratiaa, kun kyseessa on kuitenkin vain paivakoti?
Sitten se laakarin antama todistus siita, etta poika on terve. Kai ne helkkari nakee, etta lapsi on terve, kun sen kanssa joka paiva ovat siella tarhassa? Aargh! :angry5:angry5 Me saimme tasta tiedon ihan tosi viime tinkaan tyyliin "ainiin teiltahan muuten puuttuu kaikki nama" ja siihen paalle deadline. Muutoin poika menettaisi tarhapaikan ensi syksyksi. Varasimme paniikissa ekan mahdollisen ajan pojan omalaakarille ja miehen piti ottaa toista vapaata. Ma kavin otattamassa ne "passikuvat" tarhapaivan jalkeen valokuvaajalla. Poika oli niin kiukkuinen, nalkainen ja vasynyt, etta jopa se valokuvaaja hermostui poikaan. Mutta onneksi saatiin kaikki kuntoon vaikka meille tasta hankaluuksia koittuikin! :)
Tama kokemus ei ainakaan yhtaan parantanut mun mielipidetta pojan tarhasta... :shifty: *piip*

mää en oikeen osaa kirjotella tonne toiseen ryhmään niin vingun sitte teille.. Käytiin tänään siellä ylimääräsessä kontrollissa ja selveshän se syyki.. Kaverilla on joku kysta/nestepatti, rakenneultra siirtyy ouluun ja mää kiipiän seinille. Vanhempikaan ipana ei suostu nukkumaan päikkäreitä, eli loppupäiväksi tiedossa puhdasta hel*ettiä ja mullon massiivinen päänsärky. Se kysta tms ei kuulemma ole vaarallinen mutta.. I just know my relationship with karma.

Voi Kyumin, voimia! Varmasti se on vaaraton kuten sanoivat, mutta ymmärrän että tuntuu pahalta. Työkaverillani oli sama, ja seuraavassa ultrassa kaikki oli jo hyvin :Heartred

kiitos :) yritän muistaa että ei pitäs olla mitään hätää mutta nii. Hermostuttaa silti, toivottavasti saan sen ajan ouluun äkkiä :p
ja jospa kävis täällä yhtä hyvin, sano se lääkäri toki että se voi aivan hyvin kadota viikkojen edetessä :)

Missä se kysta on? Tsemppiä, tiedän todella miltä tuntuu kuulla jotain tuollaista ja toivotaan että se häviää itsekseen.

oli munuaisten tienoilla, epäilivät ensin munasarjakystaksi mutta kun lääkäri huomasi että taitaa tosiaan poika olla tämä niin eivät enää osanneet sanoa onko mikä. oli vauvan muuhun vartaloon nähden tosi ison näkönen... :/
mutta kiitoksia tsempeistä, jospa tämä iloksi muuttuu :p

Voimia Kyumin! Ei se asia stressaamalla miksikaan muutu! Nyt vain luottavaisin mielin sinne ultraan. Monestihan kaikkiin pieniinkiin poikkeamiin puututaan ja tutkitaan tarkemmin, vaikka sitten olisivatkin harmittomia. Parempi kai niin pain kuin jos asioita katsottaisiin vain sormien lapi. Tsemppia ja ala mieti asiaa liikaa! :Heartred

Takaisin